abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166459973
http://www.cram.com
Handige websites om flashcards te maken.
  zondag 6 november 2016 @ 19:28:34 #27
462129 klsdrksn
Fitness - Student - Designer
pi_166460030
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:26 schreef DoubleDip het volgende:
http://www.cram.com
Handige websites om flashcards te maken.
Ook zeker handig, maar vind het fijner om zelf te schrijven aangezien je het dan al paar keer doorneemt en over nadenkt voordat je het schrijft.
Ook wrts kan handig zijn maar is meer voor enkele woordjes
pi_166469803
Eerlijk zijn tegenover jezelf. Niet denken dat je iets weet, maar weten dat je iets weet. Je bent de stof pas meester, als je het aan iemand anders uit kan leggen. Hoge cijfers zijn gegarandeerd met deze aanpak. :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166476391
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 06:39 schreef Lyrebird het volgende:
Eerlijk zijn tegenover jezelf. Niet denken dat je iets weet, maar weten dat je iets weet. Je bent de stof pas meester, als je het aan iemand anders uit kan leggen. Hoge cijfers zijn gegarandeerd met deze aanpak. :)
Daarom werkt samen studeren ook erg goed. Elkaar overhoren en lastige vragen stellen. Uitleggen bij fouten Etc.

Ook van het stellen van vragen leer je zelf een hoop. Dit was een van mijn favoriete methoden om een weekje voor een tentamen samen met iemand van gelijk niveau te doen.

Je moet dan wel enigzins de essentie van de stof kennen uiteraard en het moeten ook geen 'rekenvakken' zijn. Maar voor biochemie ofzo gaat dat prima.
Whatever...
pi_166491289
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 14:41 schreef Spanky78 het volgende:
Je moet dan wel enigzins de essentie van de stof kennen uiteraard en het moeten ook geen 'rekenvakken' zijn. Maar voor biochemie ofzo gaat dat prima.
Care to elaborate?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_166491716
quote:
5s.gif Op maandag 7 november 2016 23:38 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Care to elaborate?
Nouja, lastig om een berekening aan een ander te vragen. Dat is typisch iets om een paar keer te oefenen, te zien welke oplossingsstrategie bij welk soort vraagstukken hoort etc.
Whatever...
pi_166496520
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 00:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nouja, lastig om een berekening aan een ander te vragen. Dat is typisch iets om een paar keer te oefenen, te zien welke oplossingsstrategie bij welk soort vraagstukken hoort etc.
Mijn ervaring is dat je prima wiskundige concepten met elkaar kunt bespreken. Inderdaad, je moet niet aan iemand vragen om een 5x5 matrix te inverteren, maar op een abstract niveau kun je prima over wiskunde praten.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_166539069
quote:
3s.gif Op zondag 6 november 2016 19:09 schreef klsdrksn het volgende:
Hoe leer je? en wat moet je leren, wat ik altijd doe voor vakken als marketing is, Ik maar kaartjes van alle belangrijke begrippen en met de antwoorden achterop, zo leer ik ze en dan allebei de kanten. haal altijd 7's en het is niet veel werk, wel moet je het natuurlijk schrijven om het beter in je hoofd te krijgen, dus niet even snel via pc overtypen. Neem de kaartjes een stuk of 30 keer door want dan begin je het pas echt te onthouden.
als dit lukt hoor ik graag je cijfer
Bedankt voor je tip ik zal het uitproberen!
pi_166539356
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 06:39 schreef Lyrebird het volgende:
Ik denk dat Geneeskunde wel anders is dan een studie als natuurkunde of civiele techniek. En ik bedoel met name ook de toetsen. Stel je voor dat je de naam van een medicijn of spier niet weet, dan kun je die vraag al niet maken. Het zijn wel heel vaak kennis-vragen. Je weet het of je weet het niet.

Daarom moet je dus alle stof heel goed kennen zodat je die vragen kunt maken. Ik zorgde steeds dat ik van alles een beetje wist, en verder met logisch redeneren de toets kon maken. En dat is dus niet goed gekomen : '
pi_166541711
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 17:06 schreef Mehmet_Aydin het volgende:

[..]

Ik denk dat Geneeskunde wel anders is dan een studie als natuurkunde of civiele techniek. En ik bedoel met name ook de toetsen. Stel je voor dat je de naam van een medicijn of spier niet weet, dan kun je die vraag al niet maken. Het zijn wel heel vaak kennis-vragen. Je weet het of je weet het niet.

Daarom moet je dus alle stof heel goed kennen zodat je die vragen kunt maken. Ik zorgde steeds dat ik van alles een beetje wist, en verder met logisch redeneren de toets kon maken. En dat is dus niet goed gekomen : '
Oke dus je probeerde op de wo manier vragen te leren, en de vraagstelling was a la het hbo.
Tsja dat verbaast me niet. Geneeskunde is imo ook gewoon een verkapte hbo studie.

Maar anders leren dus, van alles een beetje is nog steeds niet genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')