abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7155341
Hoeveel verplichte verlof dagen kan je werkgever je door je strot drukken? Ik zelf dacht dat het er max 2 zijn.
pi_7155390
hangt van het bedrijf af en de afspraken binnen het bedrijf
prrrrrrrr prrrrrrrrrrr prrrrrrrrrrrrrrrrr prrrrrrrrrrrrrrrrr prrrrrrrrrrrrrr
pi_7155399
Dat is afhankelijk van de afspraken die er binnen het bedrijf gemaakt zijn. Hier bijvoorbeeld moet je verplicht de helft opnemen....per jaar...dus 192 uren bij fulltime dienstverband en dan de helft verplicht opnemen
pi_7155418
Hee bekende vraag, heb ik gister ook al ergens een reply op gegeven.
Maar goed, dat staat dus in je CAO..
In mijn CAO staat het volgende:

"De werkgever kan ten hoogste 2 dagen van de vakantie als collectieve snipperdagen aanwijzen. Uiterlijk 31 januari zal de werkgever mededelen of hij het lopende kalenderjaar van deze mogelijkheid gebruik maakt en zo ja, welke dag(en) word(t)(en) aangewezen."

pi_7155436
quote:
Op donderdag 5 december 2002 09:57 schreef MacDweal het volgende:
Hoeveel verplichte verlof dagen kan je werkgever je door je strot drukken? Ik zelf dacht dat het er max 2 zijn.
Wij hebben hier maximaal 5 verplichte ADV dagen.
pi_7155748
In mijn contract staat niks over aantal dagen verplicht verlof. Ik val met mijn werk niet onder een CAO.
  donderdag 5 december 2002 @ 10:30:08 #8
545 dop
:copyright: dop
pi_7155829
quote:
Op donderdag 5 december 2002 10:23 schreef MacDweal het volgende:
In mijn contract staat niks over aantal dagen verplicht verlof. Ik val met mijn werk niet onder een CAO.
als je minimaale info geeft zul je ook anwoorden krijgen die een minimum aan info bevatten

mischien moet je jou situatie toch iets meer toelichten
in de meeste gevallen zijn dit soort zaken namelijk wel in een cao geregeld of met de ondernemings raad afgesproken

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 5 december 2002 @ 10:36:14 #9
37265 tbpot
ja ja echt waar
pi_7155929
let wel, ook al ben je niet aangesloten bij een cao het beroep wat je uitoefend word bij de wet standaard in een bepaalde cao "tak" geplaatst.

zoals bv: detailhandel, metaal, klein metaal,enz.

ook al staat er niets specifiek vermeld, je baas dient zich toch te houden aan ongeschreven standaard cao afspraken die voor jou bedrijfstak gelden. (zo was het vroeger althans)

ga anders voor advies naar een rechtswinkel bij jou in de buurt, zij kunnen je zo alles duidelijk maken.

EHBO rechtswinkel = Eerste Hulp Bij Ontslag

anders zou hij nog kunnen zeggen als hij geen cao verplichting had dat je maar 10 dagen verlof hebt op een jaar.

er zijn echter uitzonderingen op de regel, indien in het bedrijf bij collectief overleg is besloten deze regel toe te passen voor een bepaalde periode in het jaar (nieuwjaar, kerstmis), maarhierbij moet rekening zijn gehouden met de werknemers.

succes

Dat kan de beste overkomen, anders zou het mij niet overkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')