"De werkgever kan ten hoogste 2 dagen van de vakantie als collectieve snipperdagen aanwijzen. Uiterlijk 31 januari zal de werkgever mededelen of hij het lopende kalenderjaar van deze mogelijkheid gebruik maakt en zo ja, welke dag(en) word(t)(en) aangewezen."
quote:Wij hebben hier maximaal 5 verplichte ADV dagen.
Op donderdag 5 december 2002 09:57 schreef MacDweal het volgende:
Hoeveel verplichte verlof dagen kan je werkgever je door je strot drukken? Ik zelf dacht dat het er max 2 zijn.
quote:als je minimaale info geeft zul je ook anwoorden krijgen die een minimum aan info bevatten
Op donderdag 5 december 2002 10:23 schreef MacDweal het volgende:
In mijn contract staat niks over aantal dagen verplicht verlof. Ik val met mijn werk niet onder een CAO.
mischien moet je jou situatie toch iets meer toelichten
in de meeste gevallen zijn dit soort zaken namelijk wel in een cao geregeld of met de ondernemings raad afgesproken
zoals bv: detailhandel, metaal, klein metaal,enz.
ook al staat er niets specifiek vermeld, je baas dient zich toch te houden aan ongeschreven standaard cao afspraken die voor jou bedrijfstak gelden. (zo was het vroeger althans)
ga anders voor advies naar een rechtswinkel bij jou in de buurt, zij kunnen je zo alles duidelijk maken.
EHBO rechtswinkel = Eerste Hulp Bij Ontslag
anders zou hij nog kunnen zeggen als hij geen cao verplichting had dat je maar 10 dagen verlof hebt op een jaar.
er zijn echter uitzonderingen op de regel, indien in het bedrijf bij collectief overleg is besloten deze regel toe te passen voor een bepaalde periode in het jaar (nieuwjaar, kerstmis), maarhierbij moet rekening zijn gehouden met de werknemers.
succes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |