Allereerst dient dit topic om een last van me af te schrijven, iets wat serieus op m'n lever ligt-gelukkig niet meer de alcohol- en ik kapotga van schuldgevoel. Ik wil stoppen met alcoholmisbruik, want daar gaat het over.
Afgelopen maandag was het Halloween en ik keek de hele dag uit naar het feestje. Ik ZOU bij een vriend blijven slapen en samen gingen we naar dat feestje met nog enkelen. Ik had me wel voorgenomen om minder te drinken gezien ik de zaterdag behoorlijk boven m'n theewater zat, toch had ik nog genoeg controle en wist ik perfect hoe ik thuis wilde geraken enz.
De maandag ging het echter grondig fout. Eenmaal bij de vriend gingen wel algauw wat ouwehoeren, met natuurlijk wat bier erbij. Het ging in sneltempo en al helemaal toen de andere vrienden erbij kwamen. Vooraleer we vertrokken naar dat feestje voelde ik dat al aangeschoten was. We gingen te fiets-was amper een 2km verder- en ik kon nog perfect fietsen, denken en praten.
Goed, daar was het hetzelfde bier dat ik goed achterover had geslagen. Ik begon gaandeweg minder controle te voelen. Ik weet dat ik nog 3 bonnetjes overhad vooraleer het licht echt uitging. Daarnaast weet ik nog flarden van gesprekken met een kerel die met een Rus er was waar ik mee aan het praten was, een meisje uit de vriendengroep die zwaar aan het janken was. Meer niet. Achteraf hoorde ik dat ik nog bijna vocht met de portiers en door vrienden werd gered omdat ik mijn jas vergeten was en niet opnieuw binnen mocht. Dankzij vrienden had ik deze terug. Ondanks ik met de fiets ging, ging ik met dat meisje mee. Fiets heeft daar een nacht gestaan. Gelukkig is die bij de vriend z'n thuis teruggebracht.
Het ergste was dat ik opnieuw naar een meisje ging naar wie ik al meerdere keren ben geweest in een dronken bui. Ik weet dat ze van me houdt, en ik maakte er gebruik van. We hebben gezoend, waar ik ook nog flarden van wist. Ze had blijkbaar haar vader gebeld om ons bij haar gescheiden moeder af te zetten. Ik was heel erg druk en hevig, dat haar moeder en stiefvader wakker werd. Op haar kamer hebben we seks gehad en samen geslapen.
Om 9u werd ik opeens wakker en voelde ik me ontzettend wazig, net nog in een dronken bui waar ik wél controle had. Ik was naakt, zij ook en lag in m'n armen. Ik verschrok me rot, maar bleef toch nog wat liggen.
Goed, een uur later belde ik die vriend. Ik deed alsof er niks aan de hand was en zei dat ik beneden had geslapen en een ongelooflijk stijve nek had. Haar moeder verraadde toch wat door te zeggen dat m'n beurs en mobiel nog boven lagen.
Toen maar weggegaan en naar de bakker geweest. Die dag vond ik het niet zooo erg, nu ga ik kapot van schuldgevoelens. Gisteren stuurde ze een bericht dat ze duidelijkheid wilt want het is niet de eerste keer dat ik naar haar toe ga voor te zoenen. Deze keer was er wel seks, toen niet. Er zijn geen gevoelens in het spel, dit was totaal buiten m'n controle. Als dit uitkomt, ben ik al m'n vrienden kwijt en kan ik beter verhuizen.
Ik vrees dat ik een alcoholverslaving heb. Ondanks ik enkel in het weekend drink, soms zelf maar eenmaal per weekend, kan ik me totaal niks meer herinneren en verander ik in een ander mens.
Is het nog mogelijk om met deze vriendengroep om te gaan, waar dat meisje zich ook in bevindt? Of kan ik beter deze groep verlaten en elders "een nieuw leven" beginnen?