abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166391262
Allereerst dient dit topic om een last van me af te schrijven, iets wat serieus op m'n lever ligt-gelukkig niet meer de alcohol- en ik kapotga van schuldgevoel. Ik wil stoppen met alcoholmisbruik, want daar gaat het over.

Afgelopen maandag was het Halloween en ik keek de hele dag uit naar het feestje. Ik ZOU bij een vriend blijven slapen en samen gingen we naar dat feestje met nog enkelen. Ik had me wel voorgenomen om minder te drinken gezien ik de zaterdag behoorlijk boven m'n theewater zat, toch had ik nog genoeg controle en wist ik perfect hoe ik thuis wilde geraken enz.

De maandag ging het echter grondig fout. Eenmaal bij de vriend gingen wel algauw wat ouwehoeren, met natuurlijk wat bier erbij. Het ging in sneltempo en al helemaal toen de andere vrienden erbij kwamen. Vooraleer we vertrokken naar dat feestje voelde ik dat al aangeschoten was. We gingen te fiets-was amper een 2km verder- en ik kon nog perfect fietsen, denken en praten.

Goed, daar was het hetzelfde bier dat ik goed achterover had geslagen. Ik begon gaandeweg minder controle te voelen. Ik weet dat ik nog 3 bonnetjes overhad vooraleer het licht echt uitging. Daarnaast weet ik nog flarden van gesprekken met een kerel die met een Rus er was waar ik mee aan het praten was, een meisje uit de vriendengroep die zwaar aan het janken was. Meer niet. Achteraf hoorde ik dat ik nog bijna vocht met de portiers en door vrienden werd gered omdat ik mijn jas vergeten was en niet opnieuw binnen mocht. Dankzij vrienden had ik deze terug. Ondanks ik met de fiets ging, ging ik met dat meisje mee. Fiets heeft daar een nacht gestaan. Gelukkig is die bij de vriend z'n thuis teruggebracht.

Het ergste was dat ik opnieuw naar een meisje ging naar wie ik al meerdere keren ben geweest in een dronken bui. Ik weet dat ze van me houdt, en ik maakte er gebruik van. We hebben gezoend, waar ik ook nog flarden van wist. Ze had blijkbaar haar vader gebeld om ons bij haar gescheiden moeder af te zetten. Ik was heel erg druk en hevig, dat haar moeder en stiefvader wakker werd. Op haar kamer hebben we seks gehad en samen geslapen.

Om 9u werd ik opeens wakker en voelde ik me ontzettend wazig, net nog in een dronken bui waar ik wél controle had. Ik was naakt, zij ook en lag in m'n armen. Ik verschrok me rot, maar bleef toch nog wat liggen.

Goed, een uur later belde ik die vriend. Ik deed alsof er niks aan de hand was en zei dat ik beneden had geslapen en een ongelooflijk stijve nek had. Haar moeder verraadde toch wat door te zeggen dat m'n beurs en mobiel nog boven lagen.

Toen maar weggegaan en naar de bakker geweest. Die dag vond ik het niet zooo erg, nu ga ik kapot van schuldgevoelens. Gisteren stuurde ze een bericht dat ze duidelijkheid wilt want het is niet de eerste keer dat ik naar haar toe ga voor te zoenen. Deze keer was er wel seks, toen niet. Er zijn geen gevoelens in het spel, dit was totaal buiten m'n controle. Als dit uitkomt, ben ik al m'n vrienden kwijt en kan ik beter verhuizen.

Ik vrees dat ik een alcoholverslaving heb. Ondanks ik enkel in het weekend drink, soms zelf maar eenmaal per weekend, kan ik me totaal niks meer herinneren en verander ik in een ander mens.

Is het nog mogelijk om met deze vriendengroep om te gaan, waar dat meisje zich ook in bevindt? Of kan ik beter deze groep verlaten en elders "een nieuw leven" beginnen?
pi_166391437
Het ligt er voornamelijk aan of die vriendengroep kan accepteren dat jij niet drinkt en je daar ook bij helpen. Zoniet, dan kan je ze beter (tijdelijk) vermijden. Het klinkt alsof je een probleem hebt ja, als je vaker dit soort avonden hebt.

Kijk ook hier eens; R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #6
Lambo of Rekt
pi_166391488
Je vreest dat je een alcoholverslaving hebt? Komop, het klinkt eerder alsof je een 17 jarige puber bent die zijn grenzen opzoekt.

Stel je niet zo aan en laat het gaan. Oh en wees duidelijk tegen dat meisje. Zeg gewoon wat er speelde.

Wat een domme gedachte ook om om deze reden ergens anders een nieuw leven te beginnen. :')

Hoe oud ben je?
pi_166391530
Misschien moet je gewoon niet over je grenzen gaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166391577
Waarom mogen je vrienden niet weten dat je seks hebt gehad met die meid?
pi_166391600
Klinkt inderdaad meer als iemand die gewoon geen grenzen kent op een avondje stappen.

Al vind ik het wel noemenswaardig dat je dan nog vrouwen kunt versieren en zelfs seks kunt hebben als je blackout drunk bent. Zelf ben ik dan eerder compleet lavenloos en schijnbaar(van horen zeggen) mompel ik dan alleen nog onverstaanbare dingen. Laat staan dat ik hem nog lang genoeg hard krijg zonder in slaap te vallen.
pi_166391617
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:35 schreef JAOC het volgende:
Klinkt inderdaad meer als iemand die gewoon geen grenzen kent op een avondje stappen.

Al vind ik het wel noemenswaardig dat je dan nog vrouwen kunt versieren en zelfs seks kunt hebben als je blackout drunk bent. Zelf ben ik dan eerder compleet lavenloos en schijnbaar(van horen zeggen) mompel ik dan alleen nog onverstaanbare dingen. Laat staan dat ik hem nog lang genoeg hard krijg zonder in slaap te vallen.
Daar verbaasde ik me ook al over ja.
Lambo of Rekt
pi_166391651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:35 schreef JAOC het volgende:

Dacht ik ook ja _O-
En zelfs dan weet ik onbewust dat ik niet met een random jongen naar huis moet gaan.
Ts wou dat meisje gewoon ergens, daarom
pi_166391739
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:20 schreef Googke het volgende:
dit was totaal buiten m'n controle
is het niet een beetje erg 'gelegen' om dat te beweren?

Je klinkt een beetje alsof je vooral de oorzaak van je gedrag buiten jezelf zoekt, alsof het aan de alcohol ligt en dat weer aan een verslaving en je eigenlijk 'niks weet'...
Je komt zelfs met termen aan als 'een ander mens'.

Tevensbewer je wat dat 'als dat uitkomt, je al je vrienden kwijt zou zijn en je zou moeten verhuizen'
Dat lijkt me eigenlijk vermoedelijk een overddramatisering en ik vraag me af waar je dat vandaan haalt of waarom het je huidige vriendenkring zo enrom veel zou uitmaken?

Om te beginnen zou ik je wel aanraden om op te houden om een argumentatie je aan te wennen dat dingen die je doet als je dronken bent door 'iemand anders' gedaan zouden worden.
Dat is nonsens en juist een denkwijze die erg asociaal en ego-centrisch is, een ontvluchten van verantwoordelijkheid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_166391741
Heeft zij bevestigd dat jullie seks hebben gehad? Alle 2 naakt in elkaars armen liggen wil niet zeggen dat er wat gebeurt is.
pi_166391745
Wat mij het meest verontrust is dat ik echt amper nog iets weet. Ik doe dingen wat ik in nuchtere toestand niet doe en gebruik dat meisje voor seks. Oke, zij stemde toe maar dit doe ik anders ook niet. Mijn band met alcohol is ook gewoon alarmerend. Ik kan het niet verdragen dat m'n bier niet in 2 slokken op is en doe het voor de roes, voor het zat zijn, het prettige gevoel ervan.

Ik wil niet bekend staan als iemand die meisjes gebruikt of als dronkelap. Ik heb helaas in het verleden nog ergere dingen gedaan en dit is m'n laatste kans bij de vriendengroep. Voor dit weekend heb ik alvast geweigerd toen ze een weekendje Antwerpen gingen regelen.

Een maandje niet meer drinken heb ik me vooropgesteld, met helaas een maandje niet afspreken.

Overigens ben ik 22.
pi_166391853
TS, lijkt mij dat de verantwoordelijkheid voor jouw alcoholgebruik enkel en alleen bij jou ligt.
Een nieuwe vriendengroep gaat daar niets aan veranderen. Strenger tegen jezelf zijn en verantwoordelijkheid nemen wel.

Het is natuurlijk lekker makkelijk om te zeggen dat je controle verliest, maar het is nog steeds jouw eigen keuze om je naar dat punt toe te drinken.

Met betrekking tot die meid, als je haar op het verkeerde been gezet hebt dan is een excuses op zijn plaatst. Maar als je eerlijk en open bent geweest over je intenties dan is het haar eigen keuze om desondanks toch met je het bed in te duiken.
In ieder geval lijkt het mij geen slecht idee om eens met haar te gaan praten, al is het maar om je eigen gevoelens onder ogen te komen.
Ik doe mijn best.
pi_166391918
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:42 schreef Googke het volgende:
Wat mij het meest verontrust is dat ik echt amper nog iets weet. Ik doe dingen wat ik in nuchtere toestand niet doe en gebruik dat meisje voor seks. Oke, zij stemde toe maar dit doe ik anders ook niet. Mijn band met alcohol is ook gewoon alarmerend. Ik kan het niet verdragen dat m'n bier niet in 2 slokken op is en doe het voor de roes, voor het zat zijn, het prettige gevoel ervan.

Ik wil niet bekend staan als iemand die meisjes gebruikt of als dronkelap. Ik heb helaas in het verleden nog ergere dingen gedaan en dit is m'n laatste kans bij de vriendengroep. Voor dit weekend heb ik alvast geweigerd toen ze een weekendje Antwerpen gingen regelen.

Een maandje niet meer drinken heb ik me vooropgesteld, met helaas een maandje niet afspreken.

Overigens ben ik 22.
Wat heeft die vrienden groep tegen je gezegd dan, dat het je laatste kans is?
Lambo of Rekt
pi_166391960
quote:

Overigens ben ik 22.
Hoe weet je dat ze toestemde?

Voor de rest, eigen schuld dikke bult. Ik ken maar een enkeling die elke keer als ze op stap gaan gewoon zo ontzettend lavenloos dronken worden en simpelweg vervelend. Al heb ik ze nog nooit kunnen betrappen op langer dan 10 seconden met een meid praten, aangezien die dan ook vluchten. Bij deze personen weet ik wel zeker dat ze zich de dag erna niets meer weten. En ik ben er ook wel klaar mee, want het is elke week weer hetzelfde liedje.

Verder heb ik al 1000000x de verhalen gehoord van mensen die claimen blackout drunk te zijn geweest en niets kunnen herinneren. Maar dan wel 'spijt' hebben dat ze die vrouw versierd hebben. Of iets anders schaamteloos gedaan hebben. En die gooien het inderdaad op "Ik kan het me niet meer herinneren". Deze mensen geloof ik nooit zo hard. Ja grenzen vervagen dan, maar helemaal niets kunnen herinneren lijkt me sterk in deze situatie.
Zelfde verhaal bij mensen die vreemdgaan als ze dronken zijn overigens.
pi_166391964
Ik ben wel benieuwd wat je allemaal nog meer hebt gedaan eigenlijk.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:17:48 #16
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_166392103
Hoeveel drink je zoal op een avond?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:23:42 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_166392164
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:38 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dacht ik ook ja _O-
En zelfs dan weet ik onbewust dat ik niet met een random jongen naar huis moet gaan.
Ts wou dat meisje gewoon ergens, daarom
Ah ja, zou je dit ook zeggen als het omgekeerd was?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_166392217
22 zijn en dit soort dingen nog steeds afschuiven op alcohol.

quote:
Ik wil niet bekend staan als iemand die meisjes gebruikt of als dronkelap. Ik heb helaas in het verleden nog ergere dingen gedaan en dit is m'n laatste kans bij de vriendengroep.
Misschien moet je dan eens godsamme verstandig zijn en nadenken voordat je wat flikt.

Wie gaat er nou meerdere keren zijn grenzen over? Nou, iemand die het blijkbaar geen fuck kan schelen.

Met je gejank. En je hoofd.
pi_166392243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah ja, zou je dit ook zeggen als het omgekeerd was?
Als wat omgekeerd was? Snap je vraag niet
pi_166392335
Heb je een drank probleem of schaam je je voor je gedrag en zoek je een excuus buiten jezelf om.
Met andere woorden, "ik ben geen klootzak, ik heb een drankprobleem"
Hell To The Liars
pi_166392483
Om collectief te antwoorden:

Ik kan niet met drank om. Ik drink het voor de roes, voor het prettige gevoel. Oke, sommigen zullen vinden dat ik geen blackout heb gehad in hun ogen, toch kan ik me flarden herinneren.

Dat meisje heb ik meermaals benaderd en vanhaar wist ik dat ik haar kon gebruiken. Mijn vriendengroep heeft me een laatste kans gegeven gezien dit een gemeenschappelijke vriendin is van ons. Ze heeft er van afgezien, toch heeft ze me telkens vergeven. Ik denk niet meer aan de gevolgen, enkel aan fun, plezier, kicks en seks. Dat ik haar weer aan het misbruiken was, kon me blijkbaar niks schelen. Anderzijds stoot ze me niet af... Maar goed, ik ga telkens in de fout en dat moet stoppen. Dat kan enkel als ik niet meer drink.

En helaas drink ik met gemak 60 euro op aan enkel bier. Overal wordt dit als stoer bekeken, ik vind het nu alarmerend.
pi_166392555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:41 schreef Googke het volgende:

Ik kan niet met drank om. Ik drink het voor de roes, voor het prettige gevoel. Oke, sommigen zullen vinden dat ik geen blackout heb gehad in hun ogen, toch kan ik me flarden herinneren.

Dat meisje heb ik meermaals benaderd en vanhaar wist ik dat ik haar kon gebruiken. Mijn vriendengroep heeft me een laatste kans gegeven gezien dit een gemeenschappelijke vriendin is van ons. Ze heeft er van afgezien, toch heeft ze me telkens vergeven. Ik denk niet meer aan de gevolgen, enkel aan fun, plezier, kicks en seks. Dat ik haar weer aan het misbruiken was, kon me blijkbaar niks schelen. Anderzijds stoot ze me niet af... Maar goed, ik ga telkens in de fout en dat moet stoppen. Dat kan enkel als ik niet meer drink.

En helaas drink ik met gemak 60 euro op aan enkel bier. Overal wordt dit als stoer bekeken, ik vind het nu alarmerend.
1. Heb je een probleem met drank, doe er wat aan.

2. Dat ontslaat je echt niet van je verantwoordelijkheden

Dat je drankprobleem hebt vind ik klote voor je
Dat je een meisje misbruikt en excuses daarvoor zoekt vind ik verachtelijk

Een alcoholist die een autoradio steelt om zijn verslaving te bekostigen heb ik nog alle begrip voor (ik wel iig)
Een alcoholist die een meisje misbruikt is gewoon laag
Hell To The Liars
pi_166392778
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:41 schreef Googke het volgende:

Heb je al met haar gesproken en je verontschuldigen aangeboden en aangegeven dat het niets zal worden tussen jullie omdat je haar niet leuk op die manier vindt, maar haar wel fijn genoeg vind om te misbruiken voor je eigen plezier?
pi_166392887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:36 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Daar verbaasde ik me ook al over ja.
Ik ben ooit in een blackout 10 km de verkeerde kant op gefietst :') Dus het kan wel zeker
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_166392924
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:04 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik ben ooit in een blackout 10 km de verkeerde kant op gefietst :') Dus het kan wel zeker
Fietsen en hem omhoog krijgen? Ik snap de link niet.

Ik heb ook zulke blackouts gehad, maar al ver voordat die blackout erin komt werkt het niet al te best meer :')
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')