De geschiedenis leert dat wat ondernemers betreft het pendulum naar rood doorslaat, ja.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat rijke ondernemers, die rijk zijn dankzij lage loonkosten voor illegalen, op Trump gaan stemmen om al die illegalen het land uit te schoppen?
Als een president aftreedt, komen er geen nieuwe verkiezingen he?quote:Op woensdag 2 november 2016 23:02 schreef Red_85 het volgende:
Ze zijn het beide gewoon niet waard.
Beste scenario: Clinton wint, en wordt later gedwongen af te treden om het onveilig omgaan met staatsinfo.
Nieuwe verkiezingen. Tschüss.
Ayn Randquote:Op woensdag 2 november 2016 23:04 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Immigranten zorgen ook weer voor vraag naar producten en diensten. Bepaalde banen zullen verdwijnen, maar wat vaak verzwegen wordt is dat er ook weer nieuwe banen bijkomen.
De samenleving is toch een misselijkmakend concept, alleen het individu doet ertoe.
Dan krijgen ze Kainequote:Op woensdag 2 november 2016 23:05 schreef Mike het volgende:
[..]
Als een president aftreedt, komen er geen nieuwe verkiezingen he?
Ah, top. Een 14-jarige die kennis heeft gemaakt met libertarisch gedachtegoedquote:Op woensdag 2 november 2016 23:04 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Immigranten zorgen ook weer voor vraag naar producten en diensten. Bepaalde banen zullen verdwijnen, maar wat vaak verzwegen wordt is dat er ook weer nieuwe banen bijkomen.
De samenleving is toch een misselijkmakend concept, alleen het individu doet ertoe.
Libertarisme is echt de walgelijkste hype van het moment ja.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:06 schreef Maramba het volgende:
[..]
Ah, top. Een 14-jarige die kennis heeft gemaakt met libertarisch gedachtegoed
De onder- en middenklasse is alleen niet competent genoeg om dat zelf te begrijpenquote:Op woensdag 2 november 2016 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
De keiharde feiten zijn dat de onder- en middenklasse in de VS meer gebaat is bij een democratische dan een republikeinse president... in ieder geval sinds 1932.
Ik zie dat nu niet ineens veranderen.
Liever wel.. ik heb het niet zo op egoïsten.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:07 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Vergeet Max Stirner niet
Vergeet de rol van religie niet; sinds Reagan heeft de GOP religie gekaapt.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:07 schreef Maramba het volgende:
[..]
De onder- en middenklasse is alleen niet competent genoeg om dat zelf te begrijpen
Ten eerste ben ik niet 14 en ten tweede zie ik mijzelf meer verbonden met individualistisch anarchisme(hoewel dat technisch onder libertarisme gerekend kan worden)quote:Op woensdag 2 november 2016 23:06 schreef Maramba het volgende:
[..]
Ah, top. Een 14-jarige die kennis heeft gemaakt met libertarisch gedachtegoed
Niet voor ondernemers die afhankelijk zijn van illegalen. Daar slaat het pendulum door naar groen: groene dollars.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De geschiedenis leert dat wat ondernemers betreft het pendulum naar rood doorslaat, ja.
Ach, je moet toegeven, het klinkt ook allemaal wel lekker. Efficiëntie, optimalisatie van rijkdom verdeling naar zelf genomen risico's en werk. Jammere is alleen dat de meeste libertarische ideeën totaal geen stand houden.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Libertarisme is echt de walgelijkste hype van het moment ja.
Hoeveel zullen dat er zijn?quote:Op woensdag 2 november 2016 23:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet voor ondernemers die afhankelijk zijn van illegalen. Daar slaat het pendulum door naar groen: groene dollars.
Beter nog: als je weet dat juist die staten die nu al de meeste federale bijstand nodig hebben om de kop boven water te houden van oudsher republikeins zijn, en alsnog op Trump stemmen... tja...quote:Op woensdag 2 november 2016 23:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet voor ondernemers die afhankelijk zijn van illegalen. Daar slaat het pendulum door naar groen: groene dollars.
Vriend, je hebt geen idee waar je het over hebt. Individualistisch anarchisme is een idiote vorm van zelfbestuur. Lees eens wat van Rawls en probeer het dan nog eens.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:09 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik niet 14 en ten tweede zie ik mijzelf meer verbonden met individualistisch anarchisme(hoewel dat technisch onder libertarisme gerekend kan worden)
Ik woon daar niet dus het zal me verder een zorg zijn. Ik vind het gewoon mooi dat Trump tegen de (of een deel van de) elite strijd.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeveel zullen dat er zijn?
Serieus, het idee van de monolithische democratische ondernemer... nope, doesn't fly with me.
En daarbij: kijk even wat de Republikeinen aan zaken als minimum wage willen veranderen...
Rawlsquote:Op woensdag 2 november 2016 23:13 schreef Maramba het volgende:
[..]
Vriend, je hebt geen idee waar je het over hebt. Individualistisch anarchisme is een idiote vorm van zelfbestuur. Lees eens wat van Rawls en probeer het dan nog eens.
Dan is het argument omtrent illegalen ook een dooddoener, als het je verder een zorg zal zijn...quote:Op woensdag 2 november 2016 23:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik woon daar niet dus het zal me verder een zorg zijn. Ik vind het gewoon mooi dat Trump tegen de (of een deel van de) elite strijd.
Lekker inhoudelijk. Je bent een typische cultuur-marxist: Je liefde voor Afrika en andere ontwikkelingslanden opdringen aan de hele bevolking. Terwijl het grootste deel van de bevolking niet op dat volk zit te wachten en in veel landen zijn identiteit en cultuur al is kwijt geraakt. Mannen als Trump, Orban en Poetin zijn hard nodig om orde op zaken te stellen in het geafrikaniseerde Amerika en Europa.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:04 schreef Maramba het volgende:
[..]
Nee, dat is het hele punt dus. Ze nemen banen weg waar 'de Amerikaan' zijn neus voor ophaalt. Die gaan echt niet om 5 uur 's ochtends in de agrarische industrie aan de slag voor de komende 14 uur van hun dag. Maar ze zeiken wel als supermarktprijzen omhoog zouden gaan als hier normaal loon voor moet worden betaald.
Verder: illegalen, zowel in Europa als de VS, komen minder in aanraking met justitie dan autochtonen. Je overbevolking argument is net zoiets als zeggen dat alle ongelukken maar moeten verrekken in hun eigen land, 'niet mijn probleem'. En het 'desastreuse' voor de cohesie van de samenleving komt doordat types zoals jij bang zijn voor wat ze niet kennen.
Het gene waar je bang voor moet zijn, zijn types zoals jijzelf, en je grote vriend Trump.
Worden staten rijker omdat ze links zijn of worden staten linkser omdat ze rijker worden?quote:Op woensdag 2 november 2016 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beter nog: als je weet dat juist die staten die nu al de meeste federale bijstand nodig hebben om de kop boven water te houden van oudsher republikeins zijn, en alsnog op Trump stemmen... tja...
Gast, de 'gewone Amerikaan' zal jou aan je reet roesten. Fijn dat Trump de illegalen weg wil hebben, dan kunnen de republikeinen vervolgens het gros van de bevolking uit staten als Mississippi en Tennessee onder minimum loon dwingen arbeid te verrichten. Zonder enige sociale zekerheid.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk. Je bent een typische cultuur-marxist: Je liefde voor Afrika en andere ontwikkelingslanden opdringen aan de hele bevolking. Terwijl het grootste deel van de bevolking niet op dat volk zit te wachten en in veel landen zijn identiteit en cultuur al is kwijt geraakt. Mannen als Trump, Orban en Poetin zijn hard nodig om orde op zaken te stellen in het geafrikaniseerde Amerika en Europa.
Linksen zijn grootstedelijk en grootstedelijke gebieden zijn rijker omdat daar de meeste werkgelegenheid is.quote:Op woensdag 2 november 2016 23:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Worden staten rijker omdat ze links zijn of worden staten linkser omdat ze rijker worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |