abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7154687
Ik knak nog wel eens met mijn vingers (en soms zelfs mijn handen), maar is dat nou slecht voor je of kan dat geen kwaad?
pi_7154692
hehe, heb dit wel 's aan de dokter gevraagd...

Je vingers naar "binnen" toe niet.. wel aan je vingers "trekken"

*knak* *knak*

Handgemaakt
pi_7154695
als je dat te vaak doet raken je gewrichten in je fingaz versleten.
pi_7154701

[Dit bericht is gewijzigd door jeroenpost17 op 05-12-2002 08:42]

pi_7154706
het kan gebeuren als je teveel "knakt" met je vingers dat er ruimte en vocht in in je gewrichten komt in je hand.. En dit gaat erg au doen kan ik je vertellen..
Proud Skinhead
pi_7154709
quote:
Ik heb nu namelijk mn hand zwaar gekneust, en volgends mij komt dat ook door dat knakken (van mn hand)
Alles waar "te" voor staat eh...
Een paar keer per dag kraken is iets anders dan een obsessie...
Handgemaakt
pi_7154713
Volgens de encyclopedie van misvattingen is knakken met je vingers niet slecht.
pi_7154717
quote:
Op donderdag 5 december 2002 08:42 schreef skinheadholland het volgende:
het kan gebeuren als je teveel "knakt" met je vingers dat er ruimte en vocht in in je gewrichten komt in je hand.. En dit gaat erg au doen kan ik je vertellen..
Aha, dus dat is er met mn hand aan de hand, ihij is namelijk helemaal dik geworden
  donderdag 5 december 2002 @ 08:46:15 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_7154725
quote:
Op donderdag 5 december 2002 08:43 schreef Postduif het volgende:
Volgens de encyclopedie van misvattingen is knakken met je vingers niet slecht.
Tsja ik vraag me af hoe waar dat is. Er is wel degelijk in een onderzoek een correlatie gevonden tussen mensen die vaak hun vingers knakken en later reuma in hun handen hebben. Dan zal die encyclopedie wel zeggen: ohja! maar dat is geen wetenschappelijk bewijs! Dat klopt, maar ik zal het risico niet nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 december 2002 @ 08:48:28 #10
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_7154740
Waah vingers knakken vind ik 1 van de ergste geluiden die er bestaan!!!
Ik vind het zooooo vies geluid!!!!
Komkommertje
pi_7154741
hmmm ik knak echt alles.
mn nek, mn rug minstens elke 5 minuten en mn vingers ook

de rest wel wat minder

pi_7154826
Is echt heel slecht voor je pezen, banden en gewrichten. je rekt alles teveel uit en dan krijg je of idd vocht ertussen of je krijgt te lange banden en pezen, waardoor je vingers uit de kom kunnen schieten en geloof me, dat is absoluut niet fijn.

Een keertje knakken kan geen kwaad.

pi_7154866
M'n handen knak ik al jaren en hoor van alle kanten dat het "vies klinkt" maar ik heb nog niet gevonden dat het schadelijk zou zijn voor de gewrichten.Wat mij zorgen baart is dat ik mijn schoudergewricht ernstig vaak kan knakken.
Don't think you are. Know you are.
  donderdag 5 december 2002 @ 09:11:24 #14
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_7154885
Nou als ze echt door et midden knakken en dat ze daarna beetje slap bij bungelen dat is niet goed iig.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_7154893
quote:
Op donderdag 5 december 2002 09:11 schreef DeWaasheid het volgende:
Nou als ze echt door et midden knakken en dat ze daarna beetje slap bij bungelen dat is niet goed iig.
pi_7154956
quote:
Op donderdag 5 december 2002 09:11 schreef DeWaasheid het volgende:
wat een uiterst intelligente opmerking
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_7154967
Als het knakken te vaak expres wordt gedaan dan kan het wel eens heel slecht zijn voor je neus: die kan daar van breken .

Als het gewoon teveel ruimte in je pezen e.d. is dan is het volgens mij niet zo goed voor je. Een huisarts kan je vast meer vertellen. Ik weet dat er bijvoorbeeld oefeningen zijn om je pezen te verstevigen.

donderdag 5 december 2002 @ 09:24:30 #18
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_7154987
quote:
Op donderdag 5 december 2002 09:21 schreef Hebberig het volgende:
Als het knakken te vaak expres wordt gedaan dan kan het wel eens heel slecht zijn voor je neus: die kan daar van breken .

Als het gewoon teveel ruimte in je pezen e.d. is dan is het volgens mij niet zo goed voor je. Een huisarts kan je vast meer vertellen. Ik weet dat er bijvoorbeeld oefeningen zijn om je pezen te verstevigen.

Als je met je vingers knakt dan breekt je neus?
/-=]
|o-0
~~~`
  donderdag 5 december 2002 @ 09:28:09 #19
30986 nljuggler
New balls please!!
pi_7155017
quote:
Op donderdag 5 december 2002 09:21 schreef Hebberig het volgende:
Zou jij mij ff kunnen vertellen wat pezen zijn? Ik dacht het na een jaar of 4 fysiotherapie wel te weten, maar nu lees ik ineens dat je er te veel ruimte in kan hebben en dat je pezen kan verstevigen. Heel apart.
If Newton was a juggler, he would have caught the apple...
pi_7155020
Uhm... wellicht dat iemand anders dan je neus voor je breekt?
pi_7155112
Mijn excuses! Ik ging 'effe' te kort door de bocht. Het zijn inderdaad niet je pezen maar waarschijnlijk spieren of iets dergelijk die daarop aansluiten. (Ik ben geen fysiotherapeut of iets dergelijks). Mijn zusje had vroeger ook problemen daarmee waardoor vanalles knakte enzo. Door een aantal oefeningen kon ze dat verbeteren.
pi_7155231
Bij het knakken van je vingers of andere lichaamsdelen ontstaat er door een kortstondig vacuum in je gewricht een soort luchtbelletje. Het knappen van dit luchtbelletje is het geluid wat je hoort. Dat is op zich niet slecht, maar het uit stand trekken van je gewrichten, of bewegingen maken waar je gewrichten niet voor bedoeld zijn, is dat natuurlijk wel. Maar je moet alles in perspectief zien: je zult van het knakken van je gewrichten geen reuma krijgen. Reuma is namelijk een auto-immuunziekte en daar heeft het knakken van je gewrichten weinig mee te maken. Eerder een gevolg van . Misschien dat wat snellere slijtage van je vingers op den lange duur merkbaar zou kunnen zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_7155925
Knakken gaaf
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_7158584
Ik knak zelfs m'n nek gewrichten... het zal niet helemaal goed zijn, maar als ik het niet doe, dan wordt het helemaal stijf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')