abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166365290
Iemand ervaring mee? Moet goed werken tegen angsten en andere klachten. Heb vandaag geprobeerd en werkte prima. Vlakt af zonder het zombie effect.
  Moderator woensdag 2 november 2016 @ 11:35:19 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166365351
Oke, dus wat wil je dan nog weten als het voor jou goed werkt?

Even wat gezocht. Geinige dingen kom je dan tegen:

"De Bach-preparaten worden als volgt bereid. De bloemen dienen in volle bloei op een zonnige wolkenloze dag 's ochtends voor negen uur geplukt te worden. Ze worden vervolgens in een schaal bronwater in de volle zon gelegd tot ze verwelken, en de geneeskracht dus in het water trekt. De bloemen worden dan verwijderd en het bronwater wordt in een verhouding van 1 op 480 met cognac vermengd. Het zo ontstane medicijn wordt druppelsgewijs ingenomen met wat water, analoog aan aromatherapie. Voor de toepassing dient de patiënt eerst een diepgaand gesprek met de therapeut te hebben, en zich ook met de gedachten van Bach vertrouwd te maken. Voor niets van dit alles bestaat enige wetenschappelijke fundering."

Komt van https://kloptdatwel.nl/20(...)n-strijd-met-de-wet/

Oftewel; bullshit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166365440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:35 schreef CoolGuy het volgende:

"De Bach-preparaten worden als volgt bereid. De bloemen dienen in volle bloei op een zonnige wolkenloze dag 's ochtends voor negen uur geplukt te worden. Ze worden vervolgens in een schaal bronwater in de volle zon gelegd tot ze verwelken, en de geneeskracht dus in het water trekt. De bloemen worden dan verwijderd en het bronwater wordt in een verhouding van 1 op 480 met cognac vermengd. Het zo ontstane medicijn wordt druppelsgewijs ingenomen met wat water, analoog aan aromatherapie. Voor de toepassing dient de patiënt eerst een diepgaand gesprek met de therapeut te hebben, en zich ook met de gedachten van Bach vertrouwd te maken. Voor niets van dit alles bestaat enige wetenschappelijke fundering."

Oftewel; bullshit.
Haha wat een flauwekul.
pi_166365449
Ik zou voor de hogere dosering cognac gaan, 1 op 1.
pi_166365455
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:32 schreef Aladdin-- het volgende:
Iemand ervaring mee? Moet goed werken tegen angsten en andere klachten. Heb vandaag geprobeerd en werkte prima. Vlakt af zonder het zombie effect.
Grote kans dat je te maken hebt met het placebo effect.
pi_166365849
Placebo *O*

Moet ook niet onderschat worden. Kan me voorstellen dat het bij angsten goed werkt. In feite is het homeopathie en zit er niet veel werkzaams in. Dan heb je waarschijnlijk meer aan valeriaan.
pi_166365904
Bij mij werkte het wel, ik nam het in voor examens. Alleen had ik op een dag iets van 4 examens en toen had ik teveel ingenomen waardoor ik als een blok in slaap viel :')
Ik geloof dat het werkt, en als dat het placebo-effect is dan ben ik daar ook tevreden mee.
pi_166365917
Ik verkoop het zelf maar eigenlijk is het schandalig dat het zo goed verkoopt. Maar goed, als het mensen meer vertrouwen geeft is het fijn natuurlijk.

Overal waar de werking niet van op het potje staat is niet wetenschappelijk aangetoond. Zo ook met Bach bloesems en andere homeopathische tincturen. Er zijn planten/kruiden die wél werken en daar staat de werking dan ook van op het potje.

Maar dat iets niet wetenschappelijk is aangetoond betekent niet dat het nooit kan werken, soms het het gewoon nog niet voldoende onderzocht. Het placebo effect is echter ook niet niks. Immers kan iemand zichzelf ook ziek denken, dus andersom is net zo goed mogelijk.
pi_166365951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:01 schreef Elvi het volgende:
Bij mij werkte het wel, ik nam het in voor examens. Alleen had ik op een dag iets van 4 examens en toen had ik teveel ingenomen waardoor ik als een blok in slaap viel :')
Ik geloof dat het werkt, en als dat het placebo-effect is dan ben ik daar ook tevreden mee.
Ook placebo.
  woensdag 2 november 2016 @ 12:43:05 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_166366806
Heb het zien werken bij kleine kinderen van een jaar of 2-3 die net een kop thee over zich heen getrokken hadden, punt blijft dat je niet weet of ze zonder die druppeltjes niet even snel gestopt zouden zijn met huilen.

Vaak is het toch in sterke drank opgelost? Kan me voorstellen dat zelfs een paar druppels stevige alcohol al wat positief effect hebben op je bloedvaten en zenuwstelsel. Dat plus een druppeltje placebo blijf ik waarschijnlijker vinden.

Als het zou werken dan was het wel opgepikt door de industrie. Als Chinese medicijnen werken hoeft er geen Chinees meer voor te staan, dat idee.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_166367450
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Placebo *O*

Moet ook niet onderschat worden. Kan me voorstellen dat het bij angsten goed werkt. In feite is het homeopathie en zit er niet veel werkzaams in. Dan heb je waarschijnlijk meer aan valeriaan.
Valeriaan is ook een angstdemper? Je ziet een grote run op dit Rescue middel?
  woensdag 2 november 2016 @ 13:23:02 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166367723
Wat zegt het als een paar druppels van dit spul jouw angst verminderen? M.i. dat je ook het vermogen hebt om jezelf geruster te laten zijn. Je vertrouwt op zo'n middeltje. Vertrouw ook wat meer op jezelf.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 november 2016 @ 13:24:48 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_166367759
M'n vriendin vind het prachtig, ik een placebo. Kan gewoon.
Ik ga naar huis.
pi_166368456
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:10 schreef Aladdin-- het volgende:

[..]

Valeriaan remt ook angsten ja.

Wat wil je precies met dit topic, TS?
Lambo of Rekt
pi_166368911
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Grote kans dat je te maken hebt met het placebo effect.
Ik ben daar minder stellig in.
Ik heb het in het verleden aan paarden gegeven die erg schrikachtig/angstig waren en op oud en nieuw aan mijn hond. Dat werkte altijd prima. Zelf heb ik het in stress situaties ook wel gebruikt en mij hielp dat ook met ontspannen.
Het kan haast niet aan de alcohol liggen. 4 druppels voor een paard.. dat kan de alcohol niet zijn.
pi_166369000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 11:35 schreef CoolGuy het volgende:

Oftewel; bullshit.
Beter een paar glazen rum klappen _O_
pi_166371189
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:43 schreef Tyr80 het volgende:
Heb het zien werken bij kleine kinderen van een jaar of 2-3 die net een kop thee over zich heen getrokken hadden, punt blijft dat je niet weet of ze zonder die druppeltjes niet even snel gestopt zouden zijn met huilen.
Als er iemand vatbaar is voor placebo's zijn het kleine kinderen.. die kun je meestal doen stoppen met huilen door alleen maar de pijn 'weg te toveren' of zo..

En volwassenen zijn eigenlijk niet zoveel anders, alleen weten ze ondertussen dat toveren niet kan, maar een 'medicijn', natuurlijk kan dat werken!
pi_166373113
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:10 schreef Aladdin-- het volgende:

[..]

Voornamelijk om beter te slapen, maar ook als angstdemper bijvoorbeeld bij presentaties of examens.

De Bach rescue wordt goed verkocht ja. De meeste mensen hechten niet zoveel waarde aan de wetenschap.
pi_166373148
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 14:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben daar minder stellig in.
Ik heb het in het verleden aan paarden gegeven die erg schrikachtig/angstig waren en op oud en nieuw aan mijn hond. Dat werkte altijd prima. Zelf heb ik het in stress situaties ook wel gebruikt en mij hielp dat ook met ontspannen.
Het kan haast niet aan de alcohol liggen. 4 druppels voor een paard.. dat kan de alcohol niet zijn.
Het paard aandacht geven terwijl je het geeft wel. Het moeten wel erg sterke bloemen zijn als het daadwerkelijk wat zou doen. En in dat geval hadden wetenschappelijke onderzoeken echt wel wat gevonden.
pi_166373234
En wat zou de werkzame stof in deze bloemen dan zijn?

quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het paard aandacht geven terwijl je het geeft wel. Het moeten wel erg sterke bloemen zijn als het daadwerkelijk wat zou doen. En in dat geval hadden wetenschappelijke onderzoeken echt wel wat gevonden.
Dit, concentratie werkzame stoffen, als die er al inzitten, is echt verwaarloosbaar laag als je het bovenstaande proces volgt. Het zou wel heel potent spul moeten zijn, wil je daar nog iets van merken. En dan had de wetenschap echt wel een effect gemerkt bij hogere concentraties.
Ik doe mijn best.
pi_166376274
Bach bloesem wordt ook regelmatig bij dieren toegepast en ik heb zelf de ervaring dat het dan een positief effect heeft. Als je je er goed bij voelt proberen.
  woensdag 2 november 2016 @ 21:30:16 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_166378745
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:01 schreef Elvi het volgende:
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 2 november 2016 @ 21:33:03 #23
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166378828
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:14 schreef Harmankardon het volgende:
Bach bloesem wordt ook regelmatig bij dieren toegepast en ik heb zelf de ervaring dat het dan een positief effect heeft. Als je je er goed bij voelt proberen.
Deze ervaring heb ik ook. Bach rescue werkt erg goed voor dieren in stress-situaties, op het asiel heel veel gebruikt voor de katten.

Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar ik geloof dus wel dat het kan werken :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 november 2016 @ 13:18:36 #24
163650 Greys
pi_166389900
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 21:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Deze ervaring heb ik ook. Bach rescue werkt erg goed voor dieren in stress-situaties, op het asiel heel veel gebruikt voor de katten.

Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar ik geloof dus wel dat het kan werken :).
Heb er ook goede ervaringen mee gezien en gehoord bij angstige honden en katten inderdaad.
Hoe zouden katten/honden in een placebo effect kunnen trappen? Ik weet niet hóe het werkt, maar het werkt in meerdere gevallen. In veel gevallen ook niet, maar dan vind ik het een vrij onschuldig middel dat probleemloos eens te proberen valt :Y

Ik heb ooit zo'n soort spraytje (volgens mij was dat het ook, dat Bach) gehaald wegens extreme tandarts-angst. Ik nam het voordat ik ging. De tandarts vroeg of ik gedronken had. Niet vanwege het kalmerende effect maar vanwege de geur _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166479699
Het werkt maar je moet er geen wonderen van verwachten. Het is vrij prijzig maar je doet er best lang mee (spuitflacon). Tegen bijkomende misselijkheid van tentamenstress doet het uiteraard niets. Het maakte mij niet slaperig. Je denkt dat je een soort alcohol proeft maar dat schijnt nogal mee te vallen. Wat interessant is is dat je mogelijk met ontspanningsoefeningen een zelfde soort effect kan behalen.
Friettent dikke Willie, met Willie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')