Haha wat een flauwekul.quote:Op woensdag 2 november 2016 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, dus wat wil je dan nog weten als het voor jou goed werkt?
Even wat gezocht. Geinige dingen kom je dan tegen:
"De Bach-preparaten worden als volgt bereid. De bloemen dienen in volle bloei op een zonnige wolkenloze dag 's ochtends voor negen uur geplukt te worden. Ze worden vervolgens in een schaal bronwater in de volle zon gelegd tot ze verwelken, en de geneeskracht dus in het water trekt. De bloemen worden dan verwijderd en het bronwater wordt in een verhouding van 1 op 480 met cognac vermengd. Het zo ontstane medicijn wordt druppelsgewijs ingenomen met wat water, analoog aan aromatherapie. Voor de toepassing dient de patiënt eerst een diepgaand gesprek met de therapeut te hebben, en zich ook met de gedachten van Bach vertrouwd te maken. Voor niets van dit alles bestaat enige wetenschappelijke fundering."
Komt van https://kloptdatwel.nl/20(...)n-strijd-met-de-wet/
Oftewel; bullshit.
Grote kans dat je te maken hebt met het placebo effect.quote:Op woensdag 2 november 2016 11:32 schreef Aladdin-- het volgende:
Iemand ervaring mee? Moet goed werken tegen angsten en andere klachten. Heb vandaag geprobeerd en werkte prima. Vlakt af zonder het zombie effect.
Ook placebo.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:01 schreef Elvi het volgende:
Bij mij werkte het wel, ik nam het in voor examens. Alleen had ik op een dag iets van 4 examens en toen had ik teveel ingenomen waardoor ik als een blok in slaap viel
Ik geloof dat het werkt, en als dat het placebo-effect is dan ben ik daar ook tevreden mee.
Valeriaan is ook een angstdemper? Je ziet een grote run op dit Rescue middel?quote:Op woensdag 2 november 2016 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Placebo
Moet ook niet onderschat worden. Kan me voorstellen dat het bij angsten goed werkt. In feite is het homeopathie en zit er niet veel werkzaams in. Dan heb je waarschijnlijk meer aan valeriaan.
Valeriaan remt ook angsten ja.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:10 schreef Aladdin-- het volgende:
[..]
Valeriaan is ook een angstdemper? Je ziet een grote run op dit Rescue middel?
Ik ben daar minder stellig in.quote:Op woensdag 2 november 2016 11:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Grote kans dat je te maken hebt met het placebo effect.
Beter een paar glazen rum klappenquote:Op woensdag 2 november 2016 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, dus wat wil je dan nog weten als het voor jou goed werkt?
Even wat gezocht. Geinige dingen kom je dan tegen:
"De Bach-preparaten worden als volgt bereid. De bloemen dienen in volle bloei op een zonnige wolkenloze dag 's ochtends voor negen uur geplukt te worden. Ze worden vervolgens in een schaal bronwater in de volle zon gelegd tot ze verwelken, en de geneeskracht dus in het water trekt. De bloemen worden dan verwijderd en het bronwater wordt in een verhouding van 1 op 480 met cognac vermengd. Het zo ontstane medicijn wordt druppelsgewijs ingenomen met wat water, analoog aan aromatherapie. Voor de toepassing dient de patiënt eerst een diepgaand gesprek met de therapeut te hebben, en zich ook met de gedachten van Bach vertrouwd te maken. Voor niets van dit alles bestaat enige wetenschappelijke fundering."
Komt van https://kloptdatwel.nl/20(...)n-strijd-met-de-wet/
Oftewel; bullshit.
Als er iemand vatbaar is voor placebo's zijn het kleine kinderen.. die kun je meestal doen stoppen met huilen door alleen maar de pijn 'weg te toveren' of zo..quote:Op woensdag 2 november 2016 12:43 schreef Tyr80 het volgende:
Heb het zien werken bij kleine kinderen van een jaar of 2-3 die net een kop thee over zich heen getrokken hadden, punt blijft dat je niet weet of ze zonder die druppeltjes niet even snel gestopt zouden zijn met huilen.
Voornamelijk om beter te slapen, maar ook als angstdemper bijvoorbeeld bij presentaties of examens.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:10 schreef Aladdin-- het volgende:
[..]
Valeriaan is ook een angstdemper? Je ziet een grote run op dit Rescue middel?
Het paard aandacht geven terwijl je het geeft wel. Het moeten wel erg sterke bloemen zijn als het daadwerkelijk wat zou doen. En in dat geval hadden wetenschappelijke onderzoeken echt wel wat gevonden.quote:Op woensdag 2 november 2016 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben daar minder stellig in.
Ik heb het in het verleden aan paarden gegeven die erg schrikachtig/angstig waren en op oud en nieuw aan mijn hond. Dat werkte altijd prima. Zelf heb ik het in stress situaties ook wel gebruikt en mij hielp dat ook met ontspannen.
Het kan haast niet aan de alcohol liggen. 4 druppels voor een paard.. dat kan de alcohol niet zijn.
Dit, concentratie werkzame stoffen, als die er al inzitten, is echt verwaarloosbaar laag als je het bovenstaande proces volgt. Het zou wel heel potent spul moeten zijn, wil je daar nog iets van merken. En dan had de wetenschap echt wel een effect gemerkt bij hogere concentraties.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het paard aandacht geven terwijl je het geeft wel. Het moeten wel erg sterke bloemen zijn als het daadwerkelijk wat zou doen. En in dat geval hadden wetenschappelijke onderzoeken echt wel wat gevonden.
quote:Op woensdag 2 november 2016 12:01 schreef Elvi het volgende:
Bij mij werkte het wel, ik nam het in voor examens. Alleen had ik op een dag iets van 4 examens en toen had ik teveel ingenomen waardoor ik als een blok in slaap viel
Ik geloof dat het werkt, en als dat het placebo-effect is dan ben ik daar ook tevreden mee.
Deze ervaring heb ik ook. Bach rescue werkt erg goed voor dieren in stress-situaties, op het asiel heel veel gebruikt voor de katten.quote:Op woensdag 2 november 2016 20:14 schreef Harmankardon het volgende:
Bach bloesem wordt ook regelmatig bij dieren toegepast en ik heb zelf de ervaring dat het dan een positief effect heeft. Als je je er goed bij voelt proberen.
Heb er ook goede ervaringen mee gezien en gehoord bij angstige honden en katten inderdaad.quote:Op woensdag 2 november 2016 21:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Deze ervaring heb ik ook. Bach rescue werkt erg goed voor dieren in stress-situaties, op het asiel heel veel gebruikt voor de katten.
Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar ik geloof dus wel dat het kan werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |