http://www.gelderlander.n(...)an-sponsor-1.6596553quote:De antisemitische spreekkoren van Feyenoordhooligans raakt de club in de portemonnee. De Israëlische sponsor EZ Trader is woedend over de spreekkoren in De Kuip en daardoor dreigt de titelfavoriet 1,2 miljoen euro mis te lopen. De Joodse eigenaar Shimon Citron is klaar met Feyenoord: ,,Ik ga nóóit meer naar Feyenoord. Ik wil ze kapotmaken."
Ontbinden
Citron hoorde volgens De Telegraaf met eigen oren de woorden ,,Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas.'' Hij was ontzet en wilde het sponsorcontract meteen ontbinden. Feyenoord was het daar niet mee eens.
Kapotmaken
Een speciale arbitragecommissie boog zich over deze zaak. Uit een geheime uitspraak blijkt dat Feyenoord de spreekkoren niet antisemitisch vindt, omdat ze gericht zijn tegen Ajax en niet tegen het Joodse volk. Vooral dát maakt Citron boos en hij weigert uit principe een cent te betalen. Zelfs naar de, door de rechter opgelegde, ruim 500.000 euro kan de voetbalclub fluiten als het aan Citron ligt.
Stoppen
Volgens Citron, wiens vader holocaustslachtoffer is, moet het gedrag van de Feyenoord-fans stoppen. "Tegenwoordig leggen ze om alles een wedstrijd stil, maar als de gaskraan wordt opengedraaid in De Kuip voetballen ze daar gewoon door. Ik heb daarom ook al brieven aan de UEFA geschreven. Ik wil dat zij dit ook aanpakken."
Is het ook. Ze doen er gewoon helemaal niks aan.quote:Op woensdag 2 november 2016 08:56 schreef probeer het volgende:
Contract is contract. Had hij wellicht iets eerder moeten bedenken. Die spreekkoren over joden waren er in mijn jeugd al, en dan hebben we het over de jaren 90.
Al is het natuurlijk inderdaad schandalig. Ook dat ze er niet om bestraft worden.
Dat is het ook niet maar zelfs voor voetbalhaters is dit toch geen nieuws?quote:
Klopt. tong80 had het reeds gemeld.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:19 schreef BertV het volgende:
Dat is het ook niet maar zelf voor voetbalhaters is dit toch geen nieuws?
Wel met een club die al jaren niks doet aan walgelijke spreekkoren?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je even een halve minuut googlet op de bedrijfsnaam, blijkt dat het bedrijf van deze meneer vooral bekend staat om het oplichten van mensen en het schijnt dat ze bijna failliet zijn. Die wil natuurlijk op een makkelijke manier grote kosten wegsnijden. Ik hoop dat dat bedrijf kapot gaat. Ik als Feyenoorder wil in ieder geval niet geassocieerd worden met een bedrijf dat leeft van oplichtingspraktijken.
Als Feyenoord er niets aan doet, moet de KNVB maar optreden.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Is het ook. Ze doen er gewoon helemaal niks aan.
quote:Op woensdag 2 november 2016 09:32 schreef Scrummie het volgende:
Hopelijk leest hij niet mee op FOK!, dan wil ie FOK! ook kapot maken.
Godver, daar gaat m'n crusliquote:maar als de gaskraan wordt opengedraaid in De Kuip voetballen ze daar gewoon door.
Ja, gaat Israel het WK winnen?quote:Op woensdag 2 november 2016 09:58 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
[..]
maar de joden zijn aan het einde van de streep gewoon weer kampioen.
Nieuw is het zeker niet nee maar normaal zeker ook niet maar goed, het is ook alom bekend dat veel voetbalgangers ook niet erg bijster slim zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:19 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is het ook niet maar zelfs voor voetbalhaters is dit toch geen nieuws?
Ajacieden die zich zelf joden noemen, Feyenoorders zijn kakkerlakken.
...dit belachelijk toneel gemist te hebben voordat je je centjes doneerde...
Net als de afgelopen 2 seizoenen.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:58 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
[..]
En de vier seizoenen daarvoorquote:Op woensdag 2 november 2016 11:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Net als de afgelopen 2 seizoenen.
Het grappige is dat die geuzennamen ook nergens op gebaseerd zijn.quote:Op woensdag 2 november 2016 09:19 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is het ook niet maar zelfs voor voetbalhaters is dit toch geen nieuws?
Ajacieden die zich zelf joden noemen, Feyenoorders zijn kakkerlakken.
...dit belachelijk toneel gemist te hebben voordat je je centjes doneerde...
Net als vorig jaar en het jaar daarvoor? Oh wacht...quote:Op woensdag 2 november 2016 09:58 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2016 12:39:09 ]![]()
Hoe lang staat Feyenoord al droog?quote:Op woensdag 2 november 2016 12:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Net als vorig jaar en het jaar daarvoor? Oh wacht...![]()
Na dit jaar niet meer.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:43 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
[..]
Hoe lang staat Feyenoord al droog?Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Duur spreekkoortje.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.![]()
Écht!? Is de uitspraak/ arbitrage openbaar of niet?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:20 schreef Caland het volgende:
Niet echt. Feyenoord is allang in het gelijk gesteld.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.![]()
Het zou me niet verbazen als EZ Trader al op de hoogte van deze spreekkoren was voordat het sponsorcontract werd ondertekend![]()
In het voetbal hoor je niet anders dan dat soort spreekkoren, en dat is al tientallen jaren zo, dat wist meneer de jood ook best voor hij erin stapte als sponsor.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:26 schreef Toefjes het volgende:
Het zijn ook best rare spreekkoren natuurlijk.Radical islam is the snake in the grass.
Blijven het rare spreekkoren.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het voetbal hoor je niet anders dan dat soort spreekkoren, en dat is al tientallen jaren zo, dat wist meneer de jood ook best voor hij erin stapte als sponsor.
En dat je niks anders hoort dan dat soort spreekkoren is natuurlijk lulkoek. Er zijn ook gewoon clubs met fatsoenlijke supporters die vooral het eigen team aanmoedigen in plaats van bevolkingsgroepen aan het gas te wensen.![]()
Als het tegen Ajax is heeft zo'n beetje elke club wel zo'n soort repertoire, ook de zogenaamde nette clubs. Ik dacht bv altijd dat Volendam zo'n nette club was, totdat ik in de krant las dat er in Eindhoven een Volendam supporter was aangehouden met een fragmentatiebom in zijn bezit.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Blijven het rare spreekkoren.
En dat je niks anders hoort dan dat soort spreekkoren is natuurlijk lulkoek. Er zijn ook gewoon clubs met fatsoenlijke supporters die vooral het eigen team aanmoedigen in plaats van bevolkingsgroepen aan het gas te wensen.
Radical islam is the snake in the grass.
Dus het zijn geen 'rare spreekkoren' want drogredenering...quote:Op woensdag 2 november 2016 13:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het voetbal hoor je niet anders dan dat soort spreekkoren, en dat is al tientallen jaren zo, dat wist meneer de jood ook best voor hij erin stapte als sponsor.![]()
![]()
In het voetbal hoor je niet anders dan zulke spreekkoren zei je eerst. 1 Op de 17 thuiswedstrijden is tegen Ajax. Dat is 6% van de thuiswedstrijden. Wat is het nou?quote:Op woensdag 2 november 2016 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het tegen Ajax is heeft zo'n beetje elke club wel zo'n soort repertoire, ook de zogenaamde nette clubs. Ik dacht bv altijd dat Volendam zo'n nette club was, totdat ik in de krant las dat er in Eindhoven een Volendam supporter was aangehouden met een fragmentatiebom in zijn bezit.![]()
Jawel, dat zijn het ook, maar als je ze al 30 jaar langs hoort komen, en er word niet echt iets aan gedaan, dan is het schokeffect er wel vanaf,quote:Op woensdag 2 november 2016 13:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus het zijn geen 'rare spreekkoren' want "nee maar zij...." en "al jaren....."Radical islam is the snake in the grass.
He begrijpt me niet helemaal geloof ik, laat ook maar, is niet belangrijk, net als deze discussie.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In het voetbal hoor je niet anders dan zulke spreekkoren zei je eerst. 1 Op de 17 thuiswedstrijden is tegen Ajax. Dat is 6% van de thuiswedstrijden. Wat is het nou?Radical islam is the snake in the grass.
quote:Op woensdag 2 november 2016 12:38 schreef Nielsch het volgende:
Die moet zn neus maar niet meer laten zien in de Kuip.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Als je zegt dat je in het voetbal niks anders hoort, dan verwacht ik zulke spreekkoren natuurlijk wel elke wedstrijd. Dus ook bij NEC - FC Groningen. Of PEC Zwolle - Roda JC. Ik kom al van kinds af aan in het stadion, maar heb me aan zulke spreekkoren nooit schuldig gemaakt, en slechts 1 keer gehoord toen ik in het uitvak zat.. In de Kuip.quote:Op woensdag 2 november 2016 13:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
He begrijpt me niet helemaal geloof ik, laat ook maar, is niet belangrijk, net als deze discussie.
Dus doe niet of het een algeheel probleem is, het is gewoon een probleem van een paar clubs in een gelimiteerd aantal wedstrijden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: