goed idee.quote:Op maandag 28 november 2016 08:23 schreef gooddaddy het volgende:
Morgenvroeg de diepvries maar eens gaan ontdooien. Kan de zooi die er nu in ligt gewoon een paar uurtjes buiten staan
Ik vertrouw het inmiddels pas als het binnen de drie dagen komt. Wat verschillen de runs van elkaar zegquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:04 schreef aloa het volgende:
Woensdag kunnen de handschoenen weer uit. In het weekend daalt de temperatuur weer. Het gemiddelde ligt dan overdag rond de 5 graden en in de nacht net onder nul.
[ afbeelding ]
Die ligging van de hogedrukgebieden. En elk model laat weer wat anders zien.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vertrouw het inmiddels pas als het binnen de drie dagen komt. Wat verschillen de runs van elkaar zeg
Nederland valt onder invloed van de Noordzee nog redelijk mee maar heeft al superveel spreiding over de verschillende runs (en zelfs afzonderlijk). Maar kijk je naar andere gebieden is het echt koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Die ligging van de hogedrukgebieden. En elk model laat weer wat anders zien.
Niet te voorspellen idd
Noordzee heeft weinig te vertellen momenteel.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Nederland valt onder invloed van de Noordzee nog redelijk mee maar heeft al superveel spreiding over de verschillende runs (en zelfs afzonderlijk). Maar kijk je naar andere gebieden is het echt koffiedik kijken.
Relatief weinig maar absoluut nog best het e.e.a. natuurlijk. Leg de vier GFS-runs maar eens over elkaar heen van De Bilt en een willekeurige plek 100 km naar het oosten..quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noordzee heeft weinig te vertellen momenteel.
Onmiskenbaar winterweer maar heel winters is het nog niet.quote:
Maar kan nog meer winters worden. Als dat hogedrukgebied op de goede plek komt te liggen, dan kan het goed gaan vriezen.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Onmiskenbaar winterweer maar heel winters is het nog niet.
Grappig wel, valt precies gelijk met het binnenkomen van wat winters weer hier in ZO-Europa. Gebeurt niet vaak, dat zowel NW als ZO dezelfde slag maken.
Of mild, als ie op de prefectie plek komt te liggen.quote:Op woensdag 7 december 2016 10:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar kan nog meer winters worden. Als dat hogedrukgebied op de goede plek komt te liggen, dan kan het goed gaan vriezen.
Voorlopig ligt er een hogedrukgebied recht boven mij. 1043 hPaquote:Op woensdag 7 december 2016 10:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar kan nog meer winters worden. Als dat hogedrukgebied op de goede plek komt te liggen, dan kan het goed gaan vriezen.
Volgens mij wordt het lekker winterweer hier in Groningen dit jaarquote:Op donderdag 8 december 2016 08:56 schreef aloa het volgende:
Inmiddels staat deze winter op plek 112 van de Hellmann (koudegetal) lijst.
Actuele stand winter 2016/2017: 7.7 (t/m 7 DECEMBER)
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/hellmann
Eelde heeft tot nu toe de hoogste score (15.5).
Graagquote:Op donderdag 8 december 2016 17:34 schreef Walterwhite64 het volgende:
Links en rechts zie ik toch kaarten voorbijkomen met een groenlandblokkade zo rond 20-12.
Als dat uitkomt is een 1963 scenario goed mogelijk, wat zou dat mooi zijn als we dat eens konden meemaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |