Dat krijg je met een west/noord stroming.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Huilen met de pet op dus.
* Nattekat enkeltje Tenerife doet
Ik ben meer een fan van west/zuid.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat krijg je met een west/noord stroming.
Doe mij maar oostquote:Op zaterdag 5 november 2016 22:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben meer een fan van west/zuid.
Dat is de winter van 2010. Maar dat was idd een sneeuwrijke winter.quote:Op zaterdag 5 november 2016 23:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even over de OP: in mijn herinnering was de winter van 2009/2010 ook wel bijzonder.
Vlak voor kerst 2009 hadden we ineens heel veel sneeuw, kerst zelf dooide het, maar daarna kwam de kou en sneeuw terug. Voor mijn gevoel heeft er weken sneeuw gelegen.
Ziet er goed uit. Graag dit weerbeeld tot maart 2017.quote:
Dat zijn fabeltjes...quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 18:20 schreef Woestijnvos het volgende:
Het mag wel eens flink vriezen, zodat er minder kut muggen zijn van de zomer.
Je schijnt in de zomer in Siberië lekgeprikt te worden door de muggen...terwijl het er dik onder de -40 kan vriezen.quote:Op zondag 6 november 2016 11:46 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat zijn fabeltjes...
Er gaan meer insecten dood in een kwakkelwinter dan met strenge vorst.
http://www.pzc.nl/regio/e(...)-de-natuur-1.1996338
Hoe moeder natuur die kleine onbeschermde dieren zo tegen de kou kan laten levenquote:Op zondag 6 november 2016 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Je schijnt in de zomer in Siberië lekgeprikt te worden door de muggen...terwijl het er dik onder de -40 kan vriezen.
quote:Op zondag 6 november 2016 10:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Graag dit weerbeeld tot maart 2017.
Koude winters laten meer muggen en larven (weet even niet welke van de twee bij de mug van belang zijn) sterven door de koude. Milde winters geven daarentegen ook weer problemen met vochtigheid, schimmels en parasieten. Het zit hem dus met name in de wisseling tussen vorst en warmte. Met name die combinatie is op grote schaal fataal voor veel insecten en dergelijke. Misschien is dat ook de reden dat we hier zo weinig muggen hebbenquote:Op zondag 6 november 2016 12:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Je schijnt in de zomer in Siberië lekgeprikt te worden door de muggen...terwijl het er dik onder de -40 kan vriezen.
Flink kouder dan voorspeld was.quote:Op zaterdag 12 november 2016 08:56 schreef aloa het volgende:
Koude nacht. Het vriest nu nog in delen van Nederland.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |