abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7151433
Waarom?

Ik heb mijn geweldige man, fijne vrienden, hád een leuke baan, hád leuke collega's, hád een toekomst in het werk leven..

en weer verlies ik de werk gebeurtenissen, weer zit ik thuis, weer ben ik zwak en faal ik.

Mijn hele leven bestaat uit knokken, vechten, proberen niet ten onder te gaan, leren, opkrabbelen, lol hebben en weer afzakken.

Ik ben het zo beu, ik ben zo moe en voel me zo alleen in dit gevecht.

Het doet zo'n pijn, iedere keer opnieuw, en ik wéét dat ik het weer ga redden, ik wéét dat ik er weer doorheen kom.......

Het is dat er mensen op me rekenen en steunen en van me houden anders

Laat ik die zin maar niet afmaken.

Lang leve mijn enorme overweldigende liefde voor Rtificial.

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 04-12-2002 23:49]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7151463
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:13 schreef DarkElf het volgende:
Dit is precies de reden waarom je door gaat.
  woensdag 4 december 2002 @ 23:26:04 #3
22259 Fogerty
slapende account
pi_7151778
Ik heb een vriendin die al jaren gigantisch in de (psychische) shit zit (en 'dankzij' die psychische shit nu ook in de lichamelijke en financiele shit). Laatst vertelde ze dat ze WEER opgenomen ging worden en deze keer voor zeker veertien maanden... Al die ellende terwijl ze nu eigenlijk in de bloei van haar leven zou moeten zitten....

Maar ook bij haar is het toch niet alleen maar jarenlang diepe ellende, soms vertelt ze over iets moois/leuks dat ze heeft meegemaakt: dat ze tante is geworden, volgens mij adoreert ze dat kindje . En laatst was ze verliefd, ik weet niet hoe het daar nu mee is eigenlijk. En af en toe een concert waar ze enorm bij uit haar dak gaat.

Ik denk dat het die dingen zijn die ervoor zorgen dat ze doorgaat. Vooral de mensen (en dieren ) om je heen.

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 05-12-2002 00:39]

Hieperdepiep hoera!
pi_7151805
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:26 schreef Fogerty het volgende:

Ik denk dat het die dingen zijn die ervoor zorgen dat ze doorgaat. Vooral de mensen (en dieren ) om je heen.

Je hebt helemaal gelijk, alleen heb je soms buien dat je de goede kanten helemaal niet meer ziet.

Thenx

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 december 2002 @ 23:28:12 #5
32893 Schuimbekkie
Don't make me smile
pi_7151829
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:27 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, alleen heb je soms buien dat je de goede kanten helemaal niet meer ziet.

Thenx

Dat is toch helemaal niet zo erg? Zolang je maar sterke mensen om je heen hebt en volgens mij heb je dat wel .

Niet opgeven hoor..!

pi_7151847
Lieve DarkElf,

Diep in je hart, weet je dat er mensen zijn die niet zonder je kunnen,
denk aan je partner, vrienden, familie..
Dat je op dit moment, en misschien al heel lang, niet voor jezelf,
maar voor anderen 'leeft' , geeft niet. (heb ik zelf ook hoor)
Stapje voor stapje kan je aan jezelf werken, en niet teveel van jezelf eisen.
Je bent zoals je bent, en je bent een lief mens.
Stapje voor stapje DarkElf, en ja, dat gaat met vallen en opstaan..

Liefs,

Wolkje

pi_7151853
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:28 schreef Schuimbekkie het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet zo erg? Zolang je maar sterke mensen om je heen hebt en volgens mij heb je dat wel .

Niet opgeven hoor..!

Mijn man is enorm sterk

en ik hoop dat ik niet zal opgeven, verder doe ik nooit echte duidelijke antwoorden geven op dat soort zaken

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7151884
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:28 schreef Wolkje het volgende:
Lieve DarkElf,

knip

Je bent zoals je bent, en je bent een lief mens.
Stapje voor stapje DarkElf, en ja, dat gaat met vallen en opstaan..

Liefs,

Wolkje

Dank je Wolkje.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7151922
De gedachte dat een groot deel van mijn leven zal bestaan uit depressies en manien is soms zo overweldigend deprimerend.

Ik zie soms mooie dingen nauwelijks terwijl ik die juist zou moeten zien.

En soms ben ik gewoon boos: godverdomme waar verdien ik dit aan!!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 december 2002 @ 23:36:01 #10
22259 Fogerty
slapende account
pi_7151996
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:27 schreef DarkElf het volgende:
alleen heb je soms buien dat je de goede kanten helemaal niet meer ziet.
Soms zijn er ook gewoon niet zoveel goede kanten.
(En daar mag je dan best van balen.)
Maar als de weinige goede kanten bestaan uit mensen en dieren, zijn dat wel hele belangrijke goede kanten, belangrijker eigenlijk dan wat dan ook.

Misschien helpt dit een beetje. Misschien ook niet, misschien heb je zo'n bui dat op dit moment niets helpt. Maar dan helpt het morgen misschien.

Hieperdepiep hoera!
pi_7152022
quote:
Waarom?

Ik heb mijn geweldige man, fijne vrienden, hád een leuke baan, hád leuke collega's, hád een toekomst in het werk leven..

en weer verlies ik de werk gebeurtenissen, weer zit ik thuis, weer ben ik zwak en faal ik.

Mijn hele leven bestaat uit knokken, vechten, proberen niet ten onder te gaan, leren, opkrabbelen, lol hebben en weer afzakken.

Werk, collega´s, een toekomst in het werk leven. Leuk als dat allemaal in kannen en kruiken is maar als het geen onderdeel is van een droom die je hebt dan is het "maar" werk.

Maar het belangrijkste heb je wel; een man die van je houdt en waar jij van houdt en fijne vrienden. Als er meer voor je in het verschiet ligt (en dat zal vast wel) dan vind je dat ongetwijfeld ook, zo niet nu dan wel straks. Is het het juiste, dan hoef je er waarschijnlijk ook niet voor te knokken (met het risico dat je zogenaamd faalt als het niet goed uitpakt) maar dan komt het je bijna aanwaaien.

Klinkt lekker zweverig en alsof het leven leven een makkie is maar heel soms is dat zo

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_7152029
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:36 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Soms zijn er ook gewoon niet zoveel goede kanten.
(En daar mag je dan best van balen.)
Maar als de weinige goede kanten bestaan uit mensen en dieren, zijn dat wel hele belangrijke goede kanten, belangrijker eigenlijk dan wat dan ook.

Misschien helpt dit een beetje. Misschien ook niet, misschien heb je zo'n bui dat op dit moment niets helpt. Maar dan helpt het morgen misschien.

Bedankt voor je wijze, ware woorden

Ik ga maar eens slapen, misschien kijk ik morgen weer anders tegen de wereld aan..

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 december 2002 @ 23:37:41 #13
32893 Schuimbekkie
Don't make me smile
pi_7152030
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:32 schreef DarkElf het volgende:
En soms ben ik gewoon boos: godverdomme waar verdien ik dit aan!!

Helemaal nergens aan, lieve meid. Het is gewoon klote om tijdens depressies de positieve kanten van dingen te zien. Ook al geven je naasten zoveel als ze maar kunnen, enz. Als je maar blijft knokken (ik weet dat het moeilijk is, maar er zijn mensen die je nodig hebben).

Doe het nu voor hun, en heb je weer een opleving, dan zie je dat je erzelf ook wel goed aan hebt gedaan.

pi_7152072
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:37 schreef Schuimbekkie het volgende:

[..]

Helemaal nergens aan, lieve meid. Het is gewoon klote om tijdens depressies de positieve kanten van dingen te zien. Ook al geven je naasten zoveel als ze maar kunnen, enz. Als je maar blijft knokken (ik weet dat het moeilijk is, maar er zijn mensen die je nodig hebben).

Doe het nu voor hun, en heb je weer een opleving, dan zie je dat je erzelf ook wel goed aan hebt gedaan.

ik kan niet anders dan door blijven knokken, zit in mijn bloed en in mijn lieve voor Rtificial.

Morgen is misschien beter......

Weltrusten en bedankt allemaal.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7152575
being fired sux i know they gave me the sack... maarja dat ga je je hele leven houden maarja ik steu je ik voel me af en toe ook kut....

Gr Filmgek

pi_7154828
Gisteravond was wederom een enorme dip in mijn gevoel, als ik dit allemaal zo terug lees.

Door al die dips etc besef ik me eens temeer dat ik de hulp die me geboden word met beide handen moet aangrijpen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7154916
quote:
Op donderdag 5 december 2002 09:04 schreef DarkElf het volgende:
Gisteravond was wederom een enorme dip in mijn gevoel, als ik dit allemaal zo terug lees.

Door al die dips etc besef ik me eens temeer dat ik de hulp die me geboden word met beide handen moet aangrijpen.

Zoals je een tijdje terug zelf al poste bij een topic van DuchessX, zijn die heftige responsen ook een gevolg van de therapie en een teken dat het effect heeft. Alleen dan heb je nog wel te kampen met je stemmingswisselingen Blijf er in ieder geval aan denken dat er veel mensen zijn die van je houden, waaronder één hele belangrijke ! Sterke DE'tje
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_7154918
quote:
Op donderdag 5 december 2002 09:04 schreef DarkElf het volgende:

Lieve Dark Elf,

Ik ken het knokken en vechten maar al te goed! Ik kan iig niet zeggen dat mijn leven tot nu toe saai is geweest!
Je hebt je goede dagen, en je "ik ben zielig, waarom ik" slachtofferdagen! Maar onthou: Je komt hier alleen maar sterker uit! Veel dingen gebeuren ook met een reden (althans, dat denk ik, ik ben niet gelovig ofzo), en op de goede dagen waarderen we het leven ook veel meer!
Ik wens je veel sterkte en een knuffel!

Altijd blijven lachen
  donderdag 5 december 2002 @ 09:16:58 #19
1687 poep
praat geen poep
pi_7154928
Weet eigenlijk geen reactie te geven..
Vind het vreselijk kut voor je dat dit nu weer gebeurd, ik had gehoopt dat het goed ging...

Er komen vast voor jou ook weer dagen dat de zon in je hart schijnt!!

houdt van spannend...
pi_7156000
quote:
Waarom?

Het doet zo'n pijn, iedere keer opnieuw, en ik wéét dat ik het weer ga redden, ik wéét dat ik er weer doorheen kom.......

GVD JIJ WEER

Vind t zow erg voor je...
Jij moet leukere dingen in je leven gaan doen!
Post is een keer wat leuks wat je heb meegemaakt

Lambo of Rekt
pi_7156063
Ik vind het ook heel moeilijk om hier een reactie op te geven maar wil het toch doen. Al sinds mijn puberteit maak ik hetzelfde mee, het is een deel van me, de dalen zijn diep en het is moeilijk daar weer uit te komen. Waarom dit nu de een overkomt en de andere niet, tja volgens mij is het leven gewoon niet altijd even eerlijk maar moet je je toch proberen te focussen op de zonnestralen, ook al onweert het overweldigend. Er zijn mooie momenten van geluk en het is niet makkelijk om die te pakken te krijgen, maar het is zeker de moeite waard. Geef niet op! Voor jezelf niet en niet voor de mensen die heel veel van je houden. Uiteindelijk is het echt wel de moeite waard en word je een sterker mens.
pi_7156082
maar gelukkig blijf ik de mooie dingen in mijn leven zien:

Mijn geweldige man, fijne vrienden, lieve zus, lieve katten, zonsopgang en ondergang, herfstwandeling in het bos, sneeuw die pas gevallen is...

Ik zie het niet alleen somber in, zie ook mooie dingen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7156149
quote:
Op donderdag 5 december 2002 10:45 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb ook mooie momenten in mijn leven, mijn bruiloft , mijn vrienden, mijn katten, gewone lolletjes e.d. maar dit weegt even zwaarder hoewel ik weet dat ik eruit kom.
Kijk en dat moet je omdraaien.. de leukere dingen moeten zwaarder wegen, ik weet niet in hoeverre jij dingen hebt meegemaakt en is misschien daarom makkelijker gezegd.. het lijkt erop dat je wel heelwat heb meegemaakt, daarom durf ik er verder weinig over te zeggen
Lambo of Rekt
pi_7156168
quote:
Op donderdag 5 december 2002 10:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Kijk en dat moet je omdraaien.. de leukere dingen moeten zwaarder wegen, ik weet niet in hoeverre jij dingen hebt meegemaakt en is misschien daarom makkelijker gezegd.. het lijkt erop dat je wel heelwat heb meegemaakt, daarom durf ik er verder weinig over te zeggen

Mijn leven is een leven over enorme hobbels, via enorme dalen en pieken..

Maar zo zijn er zoveel mensen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7156271
quote:
Op donderdag 5 december 2002 10:50 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Mijn leven is een leven over enorme hobbels, via enorme dalen en pieken..

Maar zo zijn er zoveel mensen.

Mijne niej... ik heb altijd al een redelijk stabiel leven gehad, maar 1 keer verhuisd, en bijna nooit problemen gehad met ouders/familie/vrienden etc.

Maar ik snap dat het heel moeilijk kan zijn als je zoiets niet heb. De wereld is zo ongelijk verdeeld... daarom schaam ik me eigenlijk dat ik het zo goed heb omdat ik best wel wat "problemen kan gebruiken" al is t alleen maar om iemands problemen te delen zodat die minder aan zn hoofd heeft.. Maarja, zo gaat het nou eenmaal niet

Ik wil je iig veel sterkte wensen en als je wil praten moet je maar zeggen.

Lambo of Rekt
pi_7156293
Wees blij dat je een goede stabiele jeugd hebt gehad en het nu ook goed gaat!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7156340
quote:
Op donderdag 5 december 2002 10:56 schreef DarkElf het volgende:
Wees blij dat je een goede stabiele jeugd hebt gehad en het nu ook goed gaat!

Ben ik ook... maar als ik hier de problemen zo lees van iedereen

ken ik me daar weinig bij voorstellen

Lambo of Rekt
pi_7156711
Bovendien zijn wij er ook nog DarkElf.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7156841
quote:
Op donderdag 5 december 2002 11:19 schreef Lucille het volgende:
Bovendien zijn wij er ook nog DarkElf.
Lambo of Rekt
  donderdag 5 december 2002 @ 12:59:02 #30
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_7158423
quote:
Waarom?

Bij wie niet? Bij mij wel en dat gaat door tot ik stop of de aarde stopt, kom maar op!
don't you know my tears will cause an inferno
  donderdag 5 december 2002 @ 13:04:17 #31
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_7158527
---Edit: ongepaste opmerking verwijderd---

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 05-12-2002 13:23]

Laatste kans.....
pi_7158814
quote:
Op donderdag 5 december 2002 13:04 schreef SilverSpirit het volgende:
---Edit: ongepaste opmerking verwijderd---
Als ik jou was dan zou ik uit R&P wegblijven als ik niks zinnigs te melden had.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 05-12-2002 13:24]

donderdag 5 december 2002 @ 13:30:39 #33
19105 Noayla_
Love me tender
pi_7158966
Lieve DE,

'K post even niet zoveel, ben druk met m'n eigen "puinruimerij".
Maar: 'k lees wel alles en vind het erg fijn om te zien hoeveel lieve en bemoedigende reacties je krijgt.

Het ontroert me te zien dat er zoveel mensen zijn die de moeite nemen iets serieus en liefs te schrijven voor iemand die ze irl niet kennen..

Zet 'm op meissie, je bent het zo meer dan waard....

Noayla_

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  donderdag 5 december 2002 @ 13:34:23 #34
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_7159025
elfieeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!

het is zo'n kleine kreet maar oh zo belangrijk in het zware leven: altijd blijven lachen!

Zonder vrolijkheid red je het niet, uit een lach is zoveel kracht te halen....

donderdag 5 december 2002 @ 13:39:58 #35
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_7159130
Laat je niet kennen of tenonder brengen door anderen of gebeurtenissen. Daar is het leven veel te mooi voor. Kijk naar de positieve dingen, sla je door de ellende heen en betere tijden zullen komen.
KOP OP en gaan! laat je niet verslaan
er zullen betere tijden voor je staan.
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
pi_7160708
Wizard_of_live: ik heb ook nooit gezegd dat het voor een ander niet geldt.

Dank jullie voor jullie lieve reacties.

Ik heb net aardig wat slaap ingehaald en hoop alles beter te kunnen relativeren nu.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7161112
quote:
Op donderdag 5 december 2002 15:06 schreef DarkElf het volgende:
Wizard_of_live: ik heb ook nooit gezegd dat het voor een ander niet geldt.

Dank jullie voor jullie lieve reacties.

Ik heb net aardig wat slaap ingehaald en hoop alles beter te kunnen relativeren nu.

Je weet dat we van je houden
Lambo of Rekt
pi_7161901
Meiske sorry dat ik er nu niet voor jou kan zijn, maar ik zit zelf zo slecht in mijn velletje nu

Ik hou van je, ik denk aan je, je bent en blijft mijn vriendin, keej?

#geen
pi_7161974
quote:
Op donderdag 5 december 2002 16:12 schreef DuchessX het volgende:
Meiske sorry dat ik er nu niet voor jou kan zijn, maar ik zit zelf zo slecht in mijn velletje nu

Ik hou van je, ik denk aan je, je bent en blijft mijn vriendin, keej?

ok
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7162795
Ik lees je vraag en heb eigenlijk maar 1 antwoord: voor jezelf. En ik weet dat dat verdomde moeilijk is. Ik heb jarenlang (20 jaar ofzo) voor anderen geleefd en sta er nu opeens (sinds afgelopen mei) alleen voor. Kun je je het voorstellen? Met 43 jaar van de ene dag op de andere een leven voor jezelf op te MOGEN bouwen?

MOGEN dus...niet moeten. Ik weet dat ik mijn verleden een plekje moet geven (bah, wat een afgezaagde opmerking), maar ik ben wel aan het leren dat het verleden een stuk van mijn leven is dat ook mijn toekomst bepaald. Dat ik WEL waardevol ben.

En jij ook. Iedereen is op zijn manier belangrijk en waardevol. Voor een ander, maar ook voor jezelf. Denk er eens over na (net als die stokoude kerstfilm met Jimmy Stewart) hoe het leven van anderen eruit zou zien als ze jou niet gehad hadden. Echt, denk daar eens over en dan heb je gelijk het antwoord op je vraag waar je dit topic mee begon; waarom ga ik door?

beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
pi_7162848
quote:
Op donderdag 5 december 2002 10:59 schreef EggsTC het volgende:

Ben ik ook... maar als ik hier de problemen zo lees van iedereen

ken ik me daar weinig bij voorstellen

Maar je reageert en probeert het je voor te stellen. Niet dat dat lukt, maar je neemt de moeite.

Weet je wel hoe belangrijk en fijn dat is voor iemand die zo'n topic start? DAT is belangrijk. Dusse....

pi_7166500
(Na de diagnose 5 jaar geleden maar daarvoor ook al vanaf mijn kinderjaren, alleen niet erkend was ik al aan het vechten)

ik ben al ruim 5 jaar aan het verwerken, opbouwen, afbreken, verwerken, ......

depressie na manie, manie na depressie...

even rust, soms een half jaar, soms een jaar

en dan begint het weer.........

ik ben zo verschrikkelijk moe, nog nooit zo'n gevoel gehad.

Ja ik beteken iets voor een paar mensen om me heen en dat is zo andersom (mijn man is een ander verhaal natuurlijk), maar ik moet dit verdomme keer op keer op keer op keer alleen beleven, verwerken en weer doorgaan.........

Zo moe................

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 05-12-2002 21:08]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7166825
quote:
Waarom?

Meissie, als er iemand op dit forum is tegen wie ik op kijk ben jij het.
Ondanks je nare toestand weet je mensen ervan te overtuigen dat het leven zin heeft, laat dat jouw teken zijn dat het voor jezelf ook geldt..

Je bent sterk, lief, zorgzaam etc.

Je kan het, ik geloof in je

Doei.
pi_7167152
quote:
Op donderdag 5 december 2002 21:00 schreef DarkElf het volgende:
Als je al zo lang aan het knokken bent dan is het alleen maar logisch dat je ontzettend moe bent, zeker als je telkens weer opnieuw moet beginnen. Waarom moet je telkens weer opnieuw beginnen?
pi_7167288
quote:
Op donderdag 5 december 2002 21:39 schreef thoth het volgende:

[..]

Als je al zo lang aan het knokken bent dan is het alleen maar logisch dat je ontzettend moe bent, zeker als je telkens weer opnieuw moet beginnen. Waarom moet je telkens weer opnieuw beginnen?

Ik ben manisch depressief.

Je kunt er meer op lezen op mijn home page

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7167297
quote:
Op donderdag 5 december 2002 21:00 schreef DarkElf het volgende:
(Na de diagnose 5 jaar geleden maar daarvoor ook al vanaf mijn kinderjaren, alleen niet erkend was ik al aan het vechten)

ik ben al ruim 5 jaar aan het verwerken, opbouwen, afbreken, verwerken, ......

depressie na manie, manie na depressie...

even rust, soms een half jaar, soms een jaar

en dan begint het weer.........

Ja ik beteken iets voor een paar mensen om me heen en dat is zo andersom (mijn man is een ander verhaal natuurlijk), maar ik moet dit verdomme keer op keer op keer op keer alleen beleven, verwerken en weer doorgaan.........

Zo moe................

Lieve lieve DarkElf ,
ik weet niet hoe en wat ik voor je kan doen ,
ik zou willen dat ik je kon helpen en steunen , maar
je mds wegnemen kan ik niet
Lieverd, je weet dat je altijd mag bellen / mailen ? ik heb altijd
tijd voor je.

*KNUF*
sterkte!

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_7167319
quote:
Op donderdag 5 december 2002 21:48 schreef Joene het volgende:

[..]

Lieve lieve DarkElf ,
ik weet niet hoe en wat ik voor je kan doen ,
ik zou willen dat ik je kon helpen en steunen , maar
je mds wegnemen kan ik niet
Lieverd, je weet dat je altijd mag bellen / mailen ? ik heb altijd
tijd voor je.

*KNUF*
sterkte!

Je bent lief

Dank je dat je er bent (andersom geldt ook)

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7167710
quote:
Op donderdag 5 december 2002 21:20 schreef Faithy het volgende:

[..]

Meissie, als er iemand op dit forum is tegen wie ik op kijk ben jij het.
Ondanks je nare toestand weet je mensen ervan te overtuigen dat het leven zin heeft, laat dat jouw teken zijn dat het voor jezelf ook geldt..

Je bent sterk, lief, zorgzaam etc.

Je kan het, ik geloof in je

liev

meestal weet ik wel iets te verzinnen om anderen de zin van het leven te laten zien, maar die put is nu opgedroogt.

Ik zie zinnetje meer voor mij liggen, geen druppel die het leven laat groeien...............

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7168013
quote:
Op donderdag 5 december 2002 22:09 schreef DarkElf het volgende:

[..]

liev

meestal weet ik wel iets te verzinnen om anderen de zin van het leven te laten zien, maar die put is nu opgedroogt.

Ik zie zinnetje meer voor mij liggen, geen druppel die het leven laat groeien...............

Liefs DE

Lieve DarkElf,

Het spijt me, ik kan je niet helpen of advies geven,
ik voel me zelf down en in de war..
Maar, niet opgeven hoor meisje..
Ook ik ben er altijd voor je..

Liefs ,

Wolkje

pi_7168487
Probeer bij de dag te leven en jezelf positief te waarderen als je iets doet wat fijn is of prettig voor jezelf. Niet te ver kijken, eerst rust nemen want je hebt een vreselijk turbulente periode achter de rug. Vanuit niks 40 uur gaan werken, dan die klote situatie op het werk, bijna faillissement, roddels en bedrog, kinderachtige emails, geen vertrouwen, het wegstoppen van je MDS, al het reizen dat je iedere dag deed..Jezus mens moet je eens zien wat je allemaal gedaan hebt!!! dat houdt toch niemand vol!?

Ik heb bewondering voor je en vind je zo sterk!! Kijk niet alleen vooruit naar de bergen die je nog moet beklimmen, kijk ook terug en zie welke gigantische bergen je al gehad hebt! Dát maakt je sterk, bewonderenswaardig! Je kunt het allemaal best, alleen heb je nu zo'n knauwen opgelopen mede doordat je over je eigen grenzen ging dat je depressief geraakt bent en de dingen erg somber inziet. Om daar bovenop te komen is tijd en rust nodig en erkenning door jezelf, erkenning van het feit dat jij net als ieder ander een mens met grenzen bent en niet een robot die alles altijd maar aankunt.
Probeer niet helemaal door te schieten vrouwtje, je bent veel en veel sterker en zoveel meer waard dan jij zelf denkt!!!!!
Maak tijd en ruimte voor jezelf, probeer je huidige situatie te accepteren als een tijdelijk iets, doe iedere dag iets dat je leuk vind, geniet van je man, je hobbies, je beesten. Probeer niet in dat zwarte gat te schieten, het leven heeft nog zoveel moois voor jou in het verschiet, ook al voel je dat nu totaal anders.

Je bent écht hartstikke sterk, weet je dat?? Misschien voelt dat nu niet zo, maar probeer eens terug te kijken hoe hard je gewerkt hebt en wat je daarmee toch allemaal bereikt hebt.

Ik ben zo trots op jou

Het zijn maar woorden die ik je geef, maar ze zijn gemeend en komen uit het diepst van mijn hart.

Een heel dikke kus uit Eindhoven

#geen
pi_7168541
quote:
Op donderdag 5 december 2002 22:52 schreef DuchessX het volgende:
Probeer bij de dag te leven en jezelf positief te waarderen als je iets doet wat fijn is of prettig voor jezelf. Niet te ver kijken, eerst rust nemen want je hebt een vreselijk turbulente periode achter de rug. Vanuit niks 40 uur gaan werken, dan die klote situatie op het werk, bijna faillissement, roddels en bedrog, kinderachtige emails, geen vertrouwen, het wegstoppen van je MDS, al het reizen dat je iedere dag deed..Jezus mens moet je eens zien wat je allemaal gedaan hebt!!! dat houdt toch niemand vol!?

Ik heb bewondering voor je en vind je zo sterk!! Kijk niet alleen vooruit naar de bergen die je nog moet beklimmen, kijk ook terug en zie welke gigantische bergen je al gehad hebt! Dát maakt je sterk, bewonderenswaardig! Je kunt het allemaal best, alleen heb je nu zo'n knauwen opgelopen mede doordat je over je eigen grenzen ging dat je depressief geraakt bent en de dingen erg somber inziet. Om daar bovenop te komen is tijd en rust nodig en erkenning door jezelf, erkenning van het feit dat jij net als ieder ander een mens met grenzen bent en niet een robot die alles altijd maar aankunt.
Probeer niet helemaal door te schieten vrouwtje, je bent veel en veel sterker en zoveel meer waard dan jij zelf denkt!!!!!
Maak tijd en ruimte voor jezelf, probeer je huidige situatie te accepteren als een tijdelijk iets, doe iedere dag iets dat je leuk vind, geniet van je man, je hobbies, je beesten. Probeer niet in dat zwarte gat te schieten, het leven heeft nog zoveel moois voor jou in het verschiet, ook al voel je dat nu totaal anders.

Je bent écht hartstikke sterk, weet je dat?? Misschien voelt dat nu niet zo, maar probeer eens terug te kijken hoe hard je gewerkt hebt en wat je daarmee toch allemaal bereikt hebt.

Ik ben zo trots op jou

Het zijn maar woorden die ik je geef, maar ze zijn gemeend en komen uit het diepst van mijn hart.

Een heel dikke kus uit Eindhoven

nu kan ik even alleen maar huilen.

Dank je voor je woorden en vriendschap.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7168631
quote:
Op donderdag 5 december 2002 21:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik ben manisch depressief.

Je kunt er meer op lezen op mijn home page

Done.

Hele mooie site. Goed initiatief ook.

Ik moet zeggen dat ik een beetje de koude rillingen kreeg van je persoonlijke gevoelens op dagbasis. Knap dat je ook nog energie kan vinden om je voor anderen in te zetten ookal zit het nu zo tegen. Je bent in ieder geval een bijzonder mens. Heel veel sterkte.

pi_7168836
quote:
Op donderdag 5 december 2002 22:57 schreef thoth het volgende:

Done.

Hele mooie site. Goed initiatief ook.

Ik moet zeggen dat ik een beetje de koude rillingen kreeg van je persoonlijke gevoelens op dagbasis. Knap dat je ook nog energie kan vinden om je voor anderen in te zetten ookal zit het nu zo tegen. Je bent in ieder geval een bijzonder mens. Heel veel sterkte.

Wat Toth zegt...
pi_7168960
quote:
Op donderdag 5 december 2002 22:57 schreef thoth het volgende:

[..]

Knap dat je ook nog energie kan vinden om je voor anderen in te zetten ookal zit het nu zo tegen. Je bent in ieder geval een bijzonder mens.

Dit kan ik alleen maar beamen

Jammer dat je zo streng bent voor jezelf meiske. Jammer dat je niet ziet hoe goed je bent voor anderen en hoe hard je voor jezelf bent.

Je bent bijzonder

#geen
pi_7173339
quote:
Op donderdag 5 december 2002 23:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Dit kan ik alleen maar beamen

Jammer dat je zo streng bent voor jezelf meiske. Jammer dat je niet ziet hoe goed je bent voor anderen en hoe hard je voor jezelf bent.

Je bent bijzonder

*bloos*

Nou ik heb goed geslapen (na een fles wijn en valium) en ga eens kijken wat de dag vandaag gaat brengen

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 6 december 2002 @ 10:11:26 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7173453
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 10:03 schreef DarkElf het volgende:
(na een fles wijn en valium)
Pas je goed op jezelf?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_7173471
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 10:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pas je goed op jezelf?

probeer ik wel ja, maar soms ....

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 6 december 2002 @ 10:15:58 #58
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_7173518
DarkElf,

Je weet dat het nooit harder regent dan je aan kunt. En zelfs de zwaarste storm zal wegtrekken, om plaats te maken voor de zon.

Aan een onbewolkte lucht komen vanzelf weer wolkjes, een regenbui, een onweersstorm. Maar de lucht zal daarna ook weer klaren.

Leven is niet gemakkelijk, maar het goede aan je "down" voelen, is weten dat het daarna beter wordt. Het rotte aan je goed voelen, is weten dat het daarna weer minder wordt.

Alles is zo relatief...

Probeer te genieten van de goede momenten, huil in je slechte momenten, wees eerlijk tegen mensen van wie je houdt, en wees vooral eerlijk tegen jezelf.

Op een dag zul je ontdekken dat jij zelf degene bent, waarom je nog door gaat. Je verdient het niet om je rot te voelen.

pi_7173698
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 10:15 schreef Christine het volgende:
DarkElf,

Je weet dat het nooit harder regent dan je aan kunt. En zelfs de zwaarste storm zal wegtrekken, om plaats te maken voor de zon.

Aan een onbewolkte lucht komen vanzelf weer wolkjes, een regenbui, een onweersstorm. Maar de lucht zal daarna ook weer klaren.

Dat is waar maar het vechten kost zoveel van me, zoveel energie, zoveel van mijn wil...

Waarom moet ik continue vechten? Waarom vlieg ik de ene keer de hoge kant op en donder ik de andere keer weer keihard naar beneden? Het is zo godsgruwelijk vermoeiend......
Waarom heb ik zo weinig rust in mijn hoofd???

quote:
Leven is niet gemakkelijk, maar het goede aan je "down" voelen, is weten dat het daarna beter wordt. Het rotte aan je goed voelen, is weten dat het daarna weer minder wordt.

Alles is zo relatief...

Dat is een ding dat zeker is. Alleen is dat tijdens een depressie of manie zo moeilijk te zien
quote:
Probeer te genieten van de goede momenten, huil in je slechte momenten, wees eerlijk tegen mensen van wie je houdt, en wees vooral eerlijk tegen jezelf.
Dat is waar maar waarom gebeurt het elke keer weer? Waarom heb ik die k#t ziekte die zoveel dingen onmogelijk maken, is het niet door de ziekte zelf dan is het wel door de bijwerkingen etc
quote:
Op een dag zul je ontdekken dat jij zelf degene bent, waarom je nog door gaat. Je verdient het niet om je rot te voelen.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik wil helemaal niet zo slap en negatief overkomen, wil laten zien dat ik het allemaal wel kan, alleen dat gevoel is zo zo ver weg nu.

Anyway Thenx voor je lieve post.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7173787
Nu ik het zo teruglees:

ik vind dat ik walgelijk vol zelf medelijden over kom.

Waarom ik, waarom zus, waarom zo?

Ik ben normaal veel sterker waarom klinkt het dan als een continue klaagzang?
Ik haat mezelf als ik zo zwak overkom.

Ik wil ook even zeggen dat ik dolblij ben met jullie goede en mooie reacties; Dank jullie wel allemaal.

Ik ga wéér verder en ga proberen iets van de dag te maken, en anders heb ik altijd nog mijn valium.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7173944
* Just says:

Don't you ever give up.

En hoewel het botter klinkt dan ik bedoel; Ondanks alles maken die up en downs, je gevechten, je kracht, jou tot die speciale liefie die je bent.

(En het is iets stoms om te hopen, maar op momenten als nu wil ik gewoon graag precies begrijpen wat je voelt; Sucks to be able to do nothing at all.)

pi_7173965
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 10:41 schreef Roonaan het volgende:
* Just says:

Don't you ever give up.

En hoewel het botter klinkt dan ik bedoel; Ondanks alles maken die up en downs, je gevechten, je kracht, jou tot die speciale liefie die je bent.

(En het is iets stoms om te hopen, maar op momenten als nu wil ik gewoon graag precies begrijpen wat je voelt; Sucks to be able to do nothing at all.)

Klinkt niet bot, klinkt zoals het is

meer van mijn hersenspinsels weet je te vinden he? Volgens mij schrijf ik daar meer op, dacht ik....

Je bent liev

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7178669
Accepteer dat je nou eenmaal bent zoals je bent. Juist, mét die k#tziekte Waar je best af en toe laaiend boos om mag zijn want het ís niet eerlijk!

Neem tijd en rust voor jezelf, stel geen hoge eisen aan jezelf, vooral wanneer je je voelt zoals je je nu voelt.

Weiger om je te laten meeslepen in die negatieve spiraal, ga die straffende stem tegen met flink wat commentaar, je weet dat die stem niet van toepassing is!

Wees lief voor jezelf, zorg goed voor jezelf en neem jezelf serieus, des te eerder ga je je beter voelen.

Lees hetgeen iedereen over jou schrijft - het is waar.

*knuf*

Tip: ( ) Yoga?

#geen
pi_7179078
voel me erg negatief, heb weinig geduld, ben snel boos en voel me erg afwezig.

Tuurlijk mag ik boos zijn maar moet ik dan iedere keer als een depressie heb zo boos worden?

Ik moet er gewoon mee leren leven en dat is zo verdomde moeilijk als het iedere keer je leven ontregeld.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7179991
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 14:48 schreef DarkElf het volgende:
Tuurlijk mag ik boos zijn maar moet ik dan iedere keer als een depressie heb zo boos worden?
Wat jij wilt! Als jij boos bent, ben je boos en daar heb je alle reden toe. Die boosheid mag je uiten als jij dat wil. Er zít ook veel boosheid bij je. Boosheid van het niet kunnen accepteren van jouw ziekte, boos omdat het iets is dat bij jou hoort (helaas).
Probeer de negatieve energie om te zetten naar positieve energie, probeer je niet te laten meesleuren in je valkuil!!!

#geen
pi_7180277
quote:
Nu ik het zo teruglees:
ik vind dat ik walgelijk vol zelf medelijden over kom.

Waarom ik, waarom zus, waarom zo?

Nou en?
Het lastige is ook dat niemand antwoorden heeft op al die waarom's. Er is ook geen antwoord en dat maakt het leven oneerlijk. De een krijgt meer pijn en ellende te verduren dan de ander en de goede mensen raakt dat ook juist het hardst. Daar mag je je best teleurgesteld, verdrietig en boos om voelen en dat ook tegen andere mensen zeggen!

Het is erg als je er voor eeuwig in blijft zitten, maar daar lijk jij me niet de persoon voor. Sterkte!

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden
pi_7185812
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 15:44 schreef sigidi het volgende:

[..]

Nou en?
Het lastige is ook dat niemand antwoorden heeft op al die waarom's. Er is ook geen antwoord en dat maakt het leven oneerlijk. De een krijgt meer pijn en ellende te verduren dan de ander en de goede mensen raakt dat ook juist het hardst. Daar mag je je best teleurgesteld, verdrietig en boos om voelen en dat ook tegen andere mensen zeggen!

Het is erg als je er voor eeuwig in blijft zitten, maar daar lijk jij me niet de persoon voor. Sterkte!

Dank je voor je opbeurende woorden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7185832
DarkElf.
Ik heb niet echt veel zinnings te zeggen.
Maar wilde even laten weten dat ik het gelezen heb.
Sterkte.
:{
pi_7185914
Vandaag een goed gesprek gehad met Rtificial, over mijn boosheid, mijn teleurstellingen, mijn boosheid wegens mijn ziekte en de gevolgen daravan, mijn boosheid die naar binnen slaat en daar omslaat naar destructieve neigingen.

ben ook eerlijk geweest over het feit dat als ik hem niet had gehad de keus niet zo moeilijk was geweest voor me................

ik geef niet graag en gauw op maar dit gevecht gaat zoo lang duren,
elke keer weer opnieuw knokken om niet ten onder te gaan,
elke keer weer opnieuw beginnen,
elke keer weer die duisternis die me naar benden zuigt,
elke keer weer die stemmingswisselingen die zo vermoeiend zijn,
elke keer weer de stemmen,
elke keer weer de hallucinatiets,
elke keer weer de pijn,
het verdriet,
de angst,
de wil om te stoppen en de kracht op moeten brengen om daar weer tegen te vechten.........

Wat is dat voor leven?

Ik ga nu door voor 1 ding : Rtificial en zijn liefde voor me.

Godzijdank.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7185920
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 22:15 schreef Cora het volgende:
DarkElf.
Ik heb niet echt veel zinnings te zeggen.
Maar wilde even laten weten dat ik het gelezen heb.
Sterkte.
Cora
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7185944
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 22:22 schreef DarkElf het volgende:
Cora
Sterkte meis.
Ik zal er eens over nadenken. Als ik iets weet om je misschien te helpen of zo, zal ik dat zeker hier posten.
Maar ik ben nu alleen een beetje stil zeg maar.
Ik denk aan je! Vergeet dat niet.
pi_7186522
quote:
Op donderdag 5 december 2002 23:10 schreef DuchessX het volgende:

DarkElf,

Als je hard voor jezelf wilt zijn, wil je dan ook kijken naar mensen over de hele wereld? Ieder beetje geluk kan voor hun een heleboel hoop geven om door te gaan met hun leven.

Ik geef toe, ik weet totaal niet hoe het is om jou te zijn, maar als ik het zo zie heb jij de liefde en het geluk en de hoop. Hou dat vast.

Het was iets met groen.
  vrijdag 6 december 2002 @ 23:05:39 #73
22259 Fogerty
slapende account
pi_7186740
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 22:21 schreef DarkElf het volgende:
ben ook eerlijk geweest over het feit dat als ik hem niet had gehad de keus niet zo moeilijk was geweest voor me................
Hmmm sorry, maar ook al is het nog zo eerlijk en nog zo waar, dan nog is het een uitspraak waarmee je wel bijzonder veel druk op iemand legt
Ik snap dat het een keuze is om wel of niet volledig eerlijk tegenover je partner te zijn, maar ik zou zelf een andere keuze gemaakt hebben.
Hieperdepiep hoera!
pi_7186772
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 23:05 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Hmmm sorry, maar ook al is het nog zo eerlijk en nog zo waar, dan nog is het een uitspraak waarmee je wel bijzonder veel druk op iemand legt
Ik snap dat het een keuze is om wel of niet volledig eerlijk tegenover je partner te zijn, maar ik zou zelf een andere keuze gemaakt hebben.

Ik weet en snap wat je bedoelt maar zo liep het gesprek...

En het is moeilijk uit te leggen maar Rtificial is niet iemand die zich dingen laat opleggen, serieus niet.

Ik wil niet iemand ergens mee chanteren, ik sprak slechts uit wat ik voel....

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 6 december 2002 @ 23:12:07 #75
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_7186880
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 23:05 schreef Fogerty het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar deze verstandhouding maakt deel uit van onze relatie.
Ik weet dat het minder goed zou gaan met DarkElf als ik er niet zou zijn. Ik kan heel open en eerlijk zeggen dat de afhankelijkheid een deel is van wat ik zoek in een relatie.
De druk die ze dus hiermee op me legt is een druk waar ik naar op zoek ben...
pi_7186915
Meis, ik weet gewoon even niet meer wat ik moet zeggen, wat ik kan doen, om jou te helpen Ik wil het zo vreselijk graag maar het lukt mij niet Ik kan alleen maar toekijken en zien dat je steeds dieper wegzakt in je depressie *brul*
#geen
pi_7186939
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 23:13 schreef DuchessX het volgende:
Meis, ik weet gewoon even niet meer wat ik moet zeggen, wat ik kan doen, om jou te helpen Ik wil het zo vreselijk graag maar het lukt mij niet Ik kan alleen maar toekijken en zien dat je steeds dieper wegzakt in je depressie *brul*

In het diepst van mijn duisternis kan ik nog dingen zien die de moeite waard zijn ......

Ik probeer daar op te vertrouwen, hoop dat jij dat ook kan.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 6 december 2002 @ 23:16:00 #78
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7186954
Elfje, wat fijn dat je er zo goed met je mannetje over kunt praten.
Communicatie lijkt me vooral nu essentieel.
pi_7186977
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 23:16 schreef Moonah het volgende:
Elfje, wat fijn dat je er zo goed met je mannetje over kunt praten.
Communicatie lijkt me vooral nu essentieel.
Ja gelukkig kan ik, als ik niet kán praten, naar hem schrijven en hij is daar dan heel blij mee.

Als het praten stopt.........wat dan? Dan weet ik het echt niet meer.

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7186982
quote:
Op vrijdag 6 december 2002 23:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

In het diepst van mijn duisternis kan ik nog dingen zien die de moeite waard zijn ......

Ik probeer daar op te vertrouwen, hoop dat jij dat ook kan.

Ja maar ik ben jou niet, ik lees alleen de dingen die je schrijft en mij vertelt, en die zijn de laatste tijd behoorlijk negatief

God meis, als ik toch eens kon toveren...!

#geen
pi_7190344
Ik heb beter geslapen vannacht en voel me iets rustiger.

Hopen dat dat vandaag een beetje zo mag blijven.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7190382
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 09:54 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb beter geslapen vannacht en voel me iets rustiger.

Hopen dat dat vandaag een beetje zo mag blijven.

Ik hoop het ook voor je meid!
Geen last van de TiaMaria ?
pi_7190390
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 10:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor je meid!
Geen last van de TiaMaria ?

Nope, maar moet er wel mee gaan uitkijken

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7190402
Ik vraag het mij ook wel eens af... waarom nog haasten in deze wereld om anderen bij te houden.

Soms... nou ja, kort samengevat: enkele reis naar Hawaii en daar surfplanken verhuren op het strand. Plain & Simple

wel samen met m'n meissie natuurlijk

pi_7190406
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 10:07 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Nope, maar moet er wel mee gaan uitkijken

Ja, onthoud dat goed. Creeer er geen nieuw probleem bij.
Korte-termijn-effect is prettig, echter de lange-termijn-effecten werken ondermijnend. Dat weet jij natuurlijk best, maar wil het je toch ff zeggen .
pi_7190410
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 10:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, onthoud dat goed. Creeer er geen nieuw probleem bij.
Korte-termijn-effect is prettig, echter de lange-termijn-effecten werken ondermijnend. Dat weet jij natuurlijk best, maar wil het je toch ff zeggen .

Ik weet het Moonah

iig dank je.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7190468
Kop op !

Zoals je zelf zegt, je gaat er wel weer bovenop komen, hoewel het gewoon niet leuk is op deze manier, je hebt je dierbaren gelukkig !

Dat is heel belangrijk ! .

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_7191039
Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Wil helemaal niet nadenken vandaag, wil geen pijn voelen, geen nare plannen omhoog voelen komen, mezelf willen straffen en alleen de diepe enge duisternis zien en ik hoop dat dat zo blijft.

Baal van mijn leven zoals ik gisteren beschreef maar kan er verdomme niets aan doen.

We zien wel weer..........................

Mijn stemming fluctueert en het kan alle kanten opgaan, leve de mds

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7192186
Wees verantwoordelijk voor je eigen daden
pi_7195881
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 11:58 schreef DarkElf het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Wil helemaal niet nadenken vandaag, wil geen pijn voelen, geen nare plannen omhoog voelen komen, mezelf willen straffen en alleen de diepe enge duisternis zien en ik hoop dat dat zo blijft.

Baal van mijn leven zoals ik gisteren beschreef maar kan er verdomme niets aan doen.

We zien wel weer..........................

Mijn stemming fluctueert en het kan alle kanten opgaan, leve de mds

Inderdaad nieuwe dag, nieuwe kansen.
Hoe is het vandaag gegaan, meisje?

Wolkje

zondag 8 december 2002 @ 03:13:16 #91
24675 Black-Eyed
- - cut here - - cut there - -
pi_7204152
DarkElfje,

kom hier vaak lezen op forum en heb de laatste tijd niet gepost enzo om verscheidene redenen.

Steeds lees ik topics over jou waar ik heel erg verdrietig om word. Wel doorgaan moet je, ik weet dat je dat wil. En ik ben trots op je dat je zo hard vecht en je best doet. En je weet zelf heel goed waarom. Probeer dat vast te houden...

I was never grateful[br]That's why I spend my days alone[br]I'm forever black-eyed[br]A product of a broken home
pi_7205497
Elfje,

Het is inmiddels al weer zondag en buiten stervenskoud.......aldus de kenner, die even een frisse neus wilde halen.........
Crisis, zeg, als dit zo door gaat, ga ik patent aanvragen voor De winterslaap© en word ik omstreeks zomervakantie 2004 wel weer wakker

Hebbie goeie slaap gehad? Nog leuke dingen van plan? Alle activiteiten waarin het woord "buiten" in voorkoomt zou ik nog even in overweging nemen

Maak er een blije dag van meis en mocht het even misgaan, geen ramp, rustig ademhalen vanuit de buik, even de ogen sluiten, bij jezelf denken: ik kan het wel en de ogen weer rustig openen.
Mocht dit niet lukken, probeer je dan maar even voor te stellen hoe Babybuikje vanmorgen bijna van de brug op de gracht bij ons voor het huis flikkerde, heel elegant met 2 beentje in de lucht.......het was nogal glad en de brug is iets stijl.....gelukkig sliep het lieve grachtenvolk nog, ander hadden ze me laten ophalen door Greenpeace omdat ze dachten dat er een Walvis in de gracht dreef.....ben namelijk weer een kilo of 2 aangekomen, hahaaaaaaaaaa

Kusje

pi_7205597
quote:
Op zondag 8 december 2002 11:35 schreef Babybuikje het volgende:
Crisis, zeg, als dit zo door gaat, ga ik patent aanvragen voor De winterslaap© en word ik omstreeks zomervakantie 2004 wel weer wakker
Oei, goed plan.Als je dat patent hebt, kan ik dan het recept kopen?
pi_7209284
Gisteren bij mijn zus en zwager geweest.

Hoewel het erg gezellig was merkte ik continue dat ik me af zat te vragen waarom ik toch doorga en of voor anderen doorgaan wel een goede reden is? Voor anderen is op het moment de enige reden die ik kan bedenken.

Als ik zie hoe oprecht anderen kunnen lachen, praten , delen met elkaar en hoe moeiteloos er contact is voel ik me zo verdrietig worden

Ik wil zo graag oprecht kunnen zijn, oprecht kunnen lachen en oprecht contact hebben met mensen maar alles wat ik kan opbrengen is geforceerdheid....

Pijn, pure pijn als ik dat zie gebeuren, als ik mezelf in mijn cocon voel zitten en van binnen schreeuw om eruit te komen, eruit te breken en mee te doen..........

Mijn hele leven knok ik al, niet eventjes maar gewoon járen en járen. En er is geen enkele aanleiding om te denken dat dit gaat veranderen dus wat heb ik nog voor de boeg? Hoeveel krijg ik nog te verstouwen? Wanneer is mijn kracht weg?

Wanneer is het genoeg? Wanneer lukt het niet meer?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7209373
quote:
Op zondag 8 december 2002 16:10 schreef DarkElf het volgende:

Wanneer is het genoeg? Wanneer lukt het niet meer?

Meis,

toevallig vroeg ik mezelf een uur geleden in mijn topic hetzelfde af als jij nu doet. Ik heb ook voor jou geen antwoorden, zelfs niet om je te steunen, ik ben helemaal op.

Ik denk aan je en wens je veel sterkte

#geen
pi_7209623
Waarom moet je gvd alles alleen doen in dit leven?

Ja je kan délen wat je voelt en hoe je denkt maar niemand kan de pijn in je lichaam en hoofd zien!

Alleen jij wordt daar iedere dag keer op keer weer mee geconfronteerd!

Alleen jij ziet het verdriet, de woede, de angst, de destructieve kanten .....

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7210222
Ik ken het , maar helemaal alleen ben je niet . Je hebt wel steun van mensen in je leven die om je geven . Alleen ze voelen niet hetzelfde wat jij voelt en dat maakt het soms erg moeilijk om dat duidelijk te maken .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_7212460
Leve het fluctueren:

nu kan ik me eigenlijk nergens zorgen om maken, niets boeit me, ik vind het allemaal best.

Thuis zitten? Best
Werken? Best
Iets anders? Best
Arbo? Best

Wat zal volgende stemming zijn?

Jubelend, euforisch? Prima!
Babbelend, giechelig? Ook goed!
Somber, afwezig, depressief? Zal allemaal wel.
Niets? Kan ook!
Dood willen? Waarom niet?

*zucht*

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7212955
quote:
Waarom?

Heel herkenbaar dat je moet knokken om iets te bereiken.
Ik moet kennelijk ook altijd ergens voor vechten om iets te bereiken.
Krijg het niet zomaar kado.
Wat dat betreft stond ik niet vooraan toen het uitgedeeld werd kennelijk.
Maar een ding houd mij op de been en dat is mijn man en kind.
Daar doe ik het voor,voor hun geluk vecht en knok ik door.
Hun geluk is mijn geluk. .
pi_7215986

Tot morgen meisje

[edit: Kwistnie dat-ie zo groot zou worden! Maar ik laat 'm lekker toch staan ]

#geen
pi_7218283
Liev van je Duch

Vandaag? Ik snap enorm goed waarom mijn vriendinnetje niet kan komen (meis zorg ajb goed voor jezelf!) en ergens op een egoistisch vlak brult het in me: waarom nou niet? ik had je zo graag willen zien, spreken, horen! Iemand spreken die snapt wat er in mijn hoofd omgaat.

Blegh wat egoistisch zeg

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7218612
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:36 schreef DarkElf het volgende:
Liev van je Duch

Vandaag? Ik snap enorm goed waarom mijn vriendinnetje niet kan komen (meis zorg ajb goed voor jezelf!) en ergens op een egoistisch vlak brult het in me: waarom nou niet? ik had je zo graag willen zien, spreken, horen! Iemand spreken die snapt wat er in mijn hoofd omgaat.

Blegh wat egoistisch zeg

Niet egoistisch hoor. Ik snap precies wat je bedoeld.
pi_7220145
quote:
Op maandag 9 december 2002 10:57 schreef jacko het volgende:

[..]

Niet egoistisch hoor. Ik snap precies wat je bedoeld.

Fijn, het voelde zo gemeen en ik bedoelde het niet zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7220838
quote:
Op maandag 9 december 2002 12:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Fijn, het voelde zo gemeen en ik bedoelde het niet zo

Eigenaardig hoe eerlijk zijn als gemeen over kan komen maar toch valt er veel voor te zeggen bovendien weet zij ook wel dat het geen echt verwijt is.
pi_7220858
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:03 schreef thoth het volgende:

[..]

Eigenaardig hoe eerlijk zijn als gemeen over kan komen maar toch valt er veel voor te zeggen bovendien weet zij ook wel dat het geen echt verwijt is.

Dat hoop ik

eerlijkheid boven alles is meestal mijn motto maar soms voelt het zo gemeen zoals je zegt

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7222123
Vanmiddag heb ik een opperbeste bui !

Lekker alles op mijn gemakje doen, lekker gedoucht, lekkere nieuwe parfum op, mooie kleertjes, lekker zitten mailen met mijn zusje, boodschapjes gedaan (brrr koud ), ga zo lekker lezen met warme chocomel en slagroom erbij en straks komt mijn mannetje weer thuis.

Hoop dat dit gevoel een tijdje blijft hangen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7222176
pi_7224810
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:59 schreef DarkElf het volgende:
Vanmiddag heb ik een opperbeste bui !

Lekker alles op mijn gemakje doen, lekker gedoucht, lekkere nieuwe parfum op, mooie kleertjes, lekker zitten mailen met mijn zusje, boodschapjes gedaan (brrr koud ), ga zo lekker lezen met warme chocomel en slagroom erbij en straks komt mijn mannetje weer thuis.

Hoop dat dit gevoel een tijdje blijft hangen.

Goezo wijffie van me

Liefs van mij

#geen
pi_7231295
Aanstaande donderdag moet ik naar de ARBO arts.

Gelukkig brengt en haalt Rtificial me gelukkig, dus daar ben ik erg blij mee.

Ik vind het allemaal erg eng:

eerst willen ze me klachten weten (heb ik op papier staan van toen ik naar de psieg ging)
dan willen ze weten waarom het zo gekomen is (de situatie op mijn werk beschrijven, ik heb enkele dingen op papier staan)
dan willen ze weten of ik een behandelend arts heb (ja een psychiater)
waarom een psychiater? (dan komen ze erachter dat ik voor deze baan 10 maanden ben thuis geweest)
waarom ben ik 10 maanden thuis geweest? ( mds verhaal, voorbeelden, gegevens, etc etc)

Al met al zijn het allemaal dingen die me vreselijk raken en ik ben als de dood dat ze me niet serieus nemen (zeker als ik dingen op papier meeneem).

Is het raar om dingen op papier mee te nemen omdat ik bang ben dat ik er anders over heen babbel, zenuwachtig wordt, ga huilen etc etc?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7231545
Als ze je niet serieus nemen, zitten ze ze zelf op de verkeerde stoel en moeten ze maar een eind opzemelen. Is even mijn ongefundeerde en onsubtiele mening inzake arbo medewerkers.

pi_7231781
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:26 schreef Roonaan het volgende:
Als ze je niet serieus nemen, zitten ze ze zelf op de verkeerde stoel en moeten ze maar een eind opzemelen. Is even mijn ongefundeerde en onsubtiele mening inzake arbo medewerkers.

Desondanks komen niet alle ARBO-medewerkers 'from hell'. In de winter heb ik de neiging om depressief te raken, en tot nu toe krijg ik veel begrip.
pi_7231917
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:35 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Desondanks komen niet alle ARBO-medewerkers 'from hell'. In de winter heb ik de neiging om depressief te raken, en tot nu toe krijg ik veel begrip.

geeft een beetje moed

beetje maar moet ik eerlijk zeggen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7232016
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:19 schreef DarkElf het volgende:
Aanstaande donderdag moet ik naar de ARBO arts.

Is het raar om dingen op papier mee te nemen omdat ik bang ben dat ik er anders over heen babbel, zenuwachtig wordt, ga huilen etc etc?

Natuurlijk is dat niet raar kind.
pi_7232047
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:44 schreef schatje het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet raar kind.

sorry heb even bevestiging nodig.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7232178
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Je bent niet raar. Je doet niet raar. Je komt niet raar over. kvind alleen leuke mensen lief
pi_7232258
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Je doet alle papieren in een map en die leg je gewoon op je schoot, lekker overzichtelijk, is echt niet raar.
Achteraf zal je zien dat het toch allemaal wel meevalt, en dat je je druk hebt gemaakt om niets.
Dikke
pi_7232366
Dank jullie voor je steun
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7232418
Ik vind je anders WEL raar. .
pi_7232426
Hoi darkelf, ik bedenk me net dat ik je alweer meer dan een jaar regelmatig zag posten, we hebben nooit heel veel contact gehad en ik ben ook nauwlijks meer op fok, maar ik heb je leren kennen als een sterke vrouw, een echte vechter. Kop op he.
pi_7232433
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:59 schreef matthijn99 het volgende:
Ik jou ook dus dat komt goed uit
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7232483
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:59 schreef matthijn99 het volgende:
!

OT: Elfje, tuurlijk is dat niet raar; het zal op de arts juist overkomen dat jij je zaakjes goed hebt voorbereid.
Succes!

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 9 december 2002 @ 21:08:15 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7232708
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:19 schreef DarkElf het volgende:
Al met al zijn het allemaal dingen die me vreselijk raken en ik ben als de dood dat ze me niet serieus nemen (zeker als ik dingen op papier meeneem).

Hey Truuske , natuurlijk is het hardstikke spannend om je hele verhaal te moeten vertellen. Maar zoals ik het nu lees heb je je goed voorbereid. MDS is een 'erkende' stoornis, jij hebt een diagnose, dus ze zullen je heus serieus nemen.

Indertijd ben ik bij zowel ARBO- als WAO-arts volkomen eerlijk geweest. Ik heb alles ter inzage gegeven. Ik had geen zin om tactisch te moeten zijn, op mijn hoede, of bepaalde zaken achter te houden. Nee, ik ben ik. Met al mijn beperkingen (en natuurlijk met al mijn kwaliteiten ).

Hiermee wil ik niet zeggen dat jij ook maar alles open en bloot op tafel moet gooien. Dat is een afweging. Ik wil je alleen duidelijk maken dat het ook mee kan vallen ipv tegen.

pi_7232788
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hey Truuske , natuurlijk is het hardstikke spannend om je hele verhaal te moeten vertellen. Maar zoals ik het nu lees heb je je goed voorbereid. MDS is een 'erkende' stoornis, jij hebt een diagnose, dus ze zullen je heus serieus nemen.

Indertijd ben ik bij zowel ARBO- als WAO-arts volkomen eerlijk geweest. Ik heb alles ter inzage gegeven. Ik had geen zin om tactisch te moeten zijn, op mijn hoede, of bepaalde zaken achter te houden. Nee, ik ben ik. Met al mijn beperkingen (en natuurlijk met al mijn kwaliteiten ).

Hiermee wil ik niet zeggen dat jij ook maar alles open en bloot op tafel moet gooien. Dat is een afweging. Ik wil je alleen duidelijk maken dat het ook mee kan vallen ipv tegen.

Ik ben van plan om open en eerlijk te zijn, ik wil me, zoals jij al zegt, niet verschuilen en moeilijk doen om dingen achter te houden.

Ik ben ik en ja de mds hoort er nu eenmaal bij.

We zullen zien hoe het gaat, mijn voorbereiding is iig goed

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7232918
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:01 schreef CartWOman het volgende:
!
.
pi_7241226
Ik heb uitgeprint:

Mijn mds signalerings lijst (opgesteld in opdracht van verschillende psychiaters)
Mijn punten die ik op papier had gezet voor de vorige afspraak bij mijn psychiater
De brief die ik vorige week verstuurd heb naar mijn psychiater, waaruit nog duidelijker blijkt hoe het gaat.

-edit-

nadat ik , naar wat het leek, dichtsloeg wist ik ineens weer wat ik er nog meer bij moest doen en dat is natuurlijk een beschrijving van mijn werksituatie. Die had ik gelukkig al op de pc, duidelijke beschrijving van zijn gedrag en 4 voorbeelden van zijn vreemde gedrag, dus die heb ik ook uitgeprint.

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 10-12-2002 11:04]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7242062
Klinkt alsof je alles al aardig op een rijtje hebt.

Is overigens niet raar (ik sluit me even aan bij de groep van met mensen die vinden dat het niet raar is om een stuk leven op papier te hebben staan.)

pi_7242188
Is niet zo raar hoor DE'tje, alleen maar handig. Zij stellen het juist op prijs als je gestructureerd kan bespreken wat er aan de hand is en voor jouw is het wat houvast tijdens het gesprek. Heb je misschien ook nog je CV nodig of een overzicht met ziekteverleden (ik weet niet hoe zo'n ding heet, zo'n ziekenhuiskaart, ik weet niet of je die hebt?). Het zijn maar ideeën, maar ik dacht laat ik maar even meedenken
pi_7242758
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 11:58 schreef Peregrijn het volgende:
. Heb je misschien ook nog je CV nodig of een overzicht met ziekteverleden (ik weet niet hoe zo'n ding heet, zo'n ziekenhuiskaart, ik weet niet of je die hebt?). Het zijn maar ideeën, maar ik dacht laat ik maar even meedenken
Ik heb net gebeld met waar ik in het verleden in therapie geweest ben.

Zij gaan in de archieven zoeken naar iig het medische dossier wat er over me is, en ik krijg een kopie van mijn complete dossier.

Dan heb ik alles op orde.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7244397
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 12:35 schreef DarkElf het volgende:

Zij gaan in de archieven zoeken naar iig het medische dossier wat er over me is, en ik krijg een kopie van mijn complete dossier.

dinsdag 10 december 2002 @ 16:58:36 #130
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_7248957
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 12:35 schreef DarkElf het volgende:

pi_7253645
Ik heb alles door zitten lezen wat ik voor de arbo heb, van mijn werk, klachten daardoor, mds klachten, signaleringslijst voor de mds en het is me even allemaal erg te veel geworden.

Ben echt verschrikkelijk moe en somber, als ik kijk naar welk pad ik heb afgelegd en wat ik bereikt heb ben ik trots maar het is zo afschuwelijk zwaar allemaal....

Hoe lang houdt een mens zoiets vol?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7253776
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:18 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb alles door zitten lezen wat ik voor de arbo heb, van mijn werk, klachten daardoor, mds klachten, signaleringslijst voor de mds en het is me even allemaal erg te veel geworden.

Ben echt verschrikkelijk moe en somber, als ik kijk naar welk pad ik heb afgelegd en wat ik bereikt heb ben ik trots maar het is zo afschuwelijk zwaar allemaal....

Hoe lang houdt een mens zoiets vol?

Komop meis, doorzetten. Je kunt het.. En geloof me, het wordt beter juist omdat je zo door weet te zetten. Nogmaals, petje af voor je van deze kant..

Zei die bedrijfsarts nog iets?

pi_7253841
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:23 schreef jacko het volgende:

[..]

Komop meis, doorzetten. Je kunt het.. En geloof me, het wordt beter juist omdat je zo door weet te zetten. Nogmaals, petje af voor je van deze kant..

Zei die bedrijfsarts nog iets?

Ik moet donderdag pas, maar aangezien ik vandaag de hele dag dacht dat het woensdag was was ik er zo druk mee om alles op orde te krijgen.

Dus we zullen zien.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7253932
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik moet donderdag pas, maar aangezien ik vandaag de hele dag dacht dat het woensdag was was ik er zo druk mee om alles op orde te krijgen.

Dus we zullen zien.

het zal je meevallen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_7253954
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:25 schreef DarkElf het volgende:

Dus we zullen zien.

Hihi, dat heb ik ook wel eens. Vond ik vooral balen toen ik nog werk had en ik dacht dat het vrijdag was ipv. donderdag. Goh, wat baal je dan als je dat later op de dag merkt

Maar ok, ik zal donderdag voor je duimen, op 1 uurtje na, dan zit ik voor een (denk ik) moeilijk gesprek bij Maatschappelijk Werk. Goed dat die hulpverleners er zijn hoor, maar ze maken het je verrekte moeilijk soms door je zo aan het denken te zetten.

Oeps, dat zul jij denk ik ook wel meegemaakt hebben...

pi_7253980
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:27 schreef Joene het volgende:

[..]

het zal je meevallen

Ben alleen bang dat het zoveel zal oprakelen (dat gebeurde vandaag al alleen door informeren naar mijn oude dossier) , en dat ze me niet serieus nemen maar ja dat zullen wel zien.....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7256385
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:29 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ben alleen bang dat het zoveel zal oprakelen (dat gebeurde vandaag al alleen door informeren naar mijn oude dossier) , en dat ze me niet serieus nemen maar ja dat zullen wel zien.....

[makkelijk-praat-mode]
Schat van me, neem jij nou eerst jezelf serieus en laat de anderen daarover oordelen. Als jij jezelf niet serieus neemt, doen anderen dat ook niet gauw (of minder). Daarbij heb jij een diagnose op papier staan, medicatie, begeleiding van een psychiater, informatie over je werk (heel erg slim!).

Wat ik minder 'slim' vind is dat je bent gaan teruglezen over je verleden en het dan negatief bekijkt. Wees juist trots dat je het zover geschopt hetbt!!!!!!!!!! En waarom terugkijken en jezelf overhoop halen? Het haalt jou omlaag en dat wéét je!
Keej, de arbodokter wilt misschien het een en ander weten, maar zal echt nit verwachten dat jij alle feiten gedateerd op een rijtje hebt en daarbij kan hij/zij het ook teruglezen.
Probeer de negatieve cirkel te doorbreken, wees trots op jezelf en hetgeen je bereikt hebt! Zie niet alleen het negatieve, maar juist ook al de positieve dingen. Je bent veeeeeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeeel sterker dan je denkt, veeeeeeeeel en veeeeeeeeeel sterker dan menig ander persoon in vergelijkbare situatie.

Kom op, je kunt het!!! Niet in zwart/wit denken, maar in mooie kleuren. Niet in het verleden denken, maar aan de toekomst. Vanwege je ziekte zul je moeten (leren) leven met een aantal beperkingen. Maar vergeet niet dat je toekomst voor je ligt, je ook goede perioden hebt en je deze perioden zo mooi kunt invullen als jij dat wilt. Onafhankelijk van wat anderen denken of vinden, want het is JOUW leven en jij moet het er mee doen. Wat je er van maakt, ligt in jouw handen.

[/makkelijk-praat-mode]

DarkElf go for it, ik weet dat je het kunt!!!
Liefs
Ikke

#geen
pi_7256523
quote:

[..]

*knuf* daar moet je dan weer even de tijd voor nemen om het opnieuw te verwerken , lieverd ook voor jou schijnt de zon
pi_7257599
quote:

[..]

Ohw meisje toch ,

Ze gaan je vast wel serieus nemen hoor, je hebt immers de diagnose MDS
vastgesteld gekregen, en dat is een duidelijke (niet het goede woord ),
bekende aandoening, dus maak je daar maar geen zorgen over.

Heel veel succes vrijdag!

Wolkje

pi_7264261
Lieve Duch, je bedoelt het allemaal zo goed maar ik ben gewoon in een erg negatieve bui, je weet zelf hoe dat is....
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 22:07 schreef DuchessX het volgende:

[..]

[makkelijk-praat-mode]

Wat ik minder 'slim' vind is dat je bent gaan teruglezen over je verleden en het dan negatief bekijkt. Wees juist trots dat je het zover geschopt hetbt!!!!!!!!!! En waarom terugkijken en jezelf overhoop halen? Het haalt jou omlaag en dat wéét je!

quote:
Op dinsdag 10 december 2002 20:18 schreef DarkElf het volgende:
als ik kijk naar welk pad ik heb afgelegd en wat ik bereikt heb ben ik trots
quote:
[/makkelijk-praat-mode]

DarkElf go for it, ik weet dat je het kunt!!!
Liefs
Ikke

Ik zal het ook allemaal wel weer kunnen en aankunnen, zal wel moeten niet waar? Zo zijn de kaarten geschud en daar moet ik het dus mee doen.

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7267453
quote:
Op woensdag 11 december 2002 10:34 schreef DarkElf het volgende:
Lieve Duch, je bedoelt het allemaal zo goed maar ik ben gewoon in een erg negatieve bui, je weet zelf hoe dat is....
[..]

[..]

[..]

Ik zal het ook allemaal wel weer kunnen en aankunnen, zal wel moeten niet waar? Zo zijn de kaarten geschud en daar moet ik het dus mee doen.

Liefs DE

Niks zal wel moeten. Gewoon geloven in jezelf, dan ben je al op de helft. Bovendien krijgen artsen elke dag zoveel mensen te zien en is het altijd de bedoeling dat ze je serieus nemen. Anders is het gewoon een eikel van een arts.

Het lijkt me voor jou overigens helemaal niet gezond om je weer helemaal in te lezen in alle narigheid uit het verleden. Je stort je op zo'n manier weer helemaal terug.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_7267612
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:20 schreef Ripley het volgende:
Het lijkt me voor jou overigens helemaal niet gezond om je weer helemaal in te lezen in alle narigheid uit het verleden. Je stort je op zo'n manier weer helemaal terug.
Ehm, kan ook een positieve kant hebben, hoor. Een soort vergelijk met nu en hoever je eigenlijk al gekomen bent.
pi_7267707
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:26 schreef jacko het volgende:

[..]

Ehm, kan ook een positieve kant hebben, hoor. Een soort vergelijk met nu en hoever je eigenlijk al gekomen bent.

Dat kan idd. Alleeen zie ik dat niet zo snel gebeuren als je in een negatieve labiele periode zit als Darkelf nu.
pi_7267848
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:31 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat kan idd. Alleeen zie ik dat niet zo snel gebeuren als je in een negatieve labiele periode zit als Darkelf nu.

Alleen switch ik nogal snel nu, erg snel.

ene moment zie ik niets zitten, andere moment alles, lekker verwarrend

Ik heb dus aan de hand van mijn herinneringen een stuk geschreven over hoe mijn diagnose is ontstaan, de therapie, het hoe en waarom, voorbeelden van manien en depressies etc.

Heel stuk geworden met een goede conclusie.

Heeft me goed gedaan, is voor mij een teken dat ik mezelf, iig vandaag, serieus neem. Eindelijk.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7267919
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:38 schreef DarkElf het volgende:

Ik heb dus aan de hand van mijn herinneringen een stuk geschreven over hoe mijn diagnose is ontstaan, de therapie, het hoe en waarom, voorbeelden van manien en depressies etc.

Heeft me goed gedaan, is voor mij een teken dat ik mezelf, iig vandaag, serieus neem. Eindelijk.

Mooi. Probeer dat gevoel vast te houden, zodat je daar ook aan terug kunt denken op mindere dagen. Het helpt..

pi_7267930
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:42 schreef jacko het volgende:

[..]

Mooi. Probeer dat gevoel vast te houden, zodat je daar ook aan terug kunt denken op mindere dagen. Het helpt..

Ik heb het iig opgeslagen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7267938
quote:

[..]

Goed om te horen!. Ik heb me niet vaak bemoeid met je posts in dit forum, maar ik had een beetje het idee dat je in een vicieuze cirkel zat.

Als je nu voor jezelf uit deze stukken een conclusie hebt kunnen nemen (in samenspraak met een arts misschien straks) dan kun je tenminste verder met het toewerken naar een moment dat je je wel prettig voelt.

pi_7267992
quote:
Op woensdag 11 december 2002 13:43 schreef Ripley het volgende:

[..]

Goed om te horen!. Ik heb me niet vaak bemoeid met je posts in dit forum, maar ik had een beetje het idee dat je in een vicieuze cirkel zat.

Was/is ook zo alleen ben ik nu een beetje van stemming naar stemming aan het stuiteren dus ik weet eigenlijk niet wat er gaat gebeuren Dat is nu weer een van de fijne onzekere dingen aan de mds
quote:
Als je nu voor jezelf uit deze stukken een conclusie hebt kunnen nemen (in samenspraak met een arts misschien straks) dan kun je tenminste verder met het toewerken naar een moment dat je je wel prettig voelt.
Ik hoop het ja.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7268672
Gatver: belt net mijn HR-manager

Hij is alleen op de hoogte van de werksituatie die ik niet langer aankon maar wilde nu weten wat mijn concrete plannen zijn etc.

Ik heb hem verteld dat ik morgen naar de ARBO moet en dat ik dat daar bespreek maar de ARBO krijgt natuurlijk een veel langer verhaal te horen dan ze op mijn werk weten.

voel me zo leugenachtig dan en net alsof ik me voor mezelf schaam....

Hoppa en de stemmingsmeter slaat weer helemaal de andere kant op, wat vermoeiend zeg

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7270051
Sterkte morgen
pi_7272960
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:14 schreef DarkElf het volgende:
Maar je schaamt je toch niet echt voor jezelf, toch? HR niet vertellen wat er aan de hand is, heeft niets met liegen te maken. Sommige zaken zijn nu eenmaal prive en hoeven niet met iedereen gedeeld te worden. Er zit ook eigenbelang achter natuurlijk. Voor jezelf opkomen (en dat is dit) is niet iets om je schuldig om te voelen. Jij komt eerst, de rest van de wereld komt ver daarachter tweede. (naja je mag je man op anderhalf zetten als het dan weer echt moet )
pi_7273144
Inderdaad jij wil gewoon wat het beste is voor jou en als anderen daar moeilijk mee hebben is dat hun probleem niet het jouwe .
Bij mij heb ik ook moeten leren dat ik anders ben dan anderen , maar anders is niet slecht ook al proberen anderen daar nog zo van te overtuigen . En als je die stap al maakt , komt de rest wel goed verder .
pi_7286686
Wilde je tussendoor even snel sterkte wensen.

pi_7287746
Hoest gegaan meis?
#geen
pi_7287777
quote:

[..]

Daar ben ik enorm blij om meis
Ga zo door, ben trots op jou
#geen
pi_7287794
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:14 schreef DarkElf het volgende:
Gatver: belt net mijn HR-manager

Hij is alleen op de hoogte van de werksituatie die ik niet langer aankon maar wilde nu weten wat mijn concrete plannen zijn etc.

Ik heb hem verteld dat ik morgen naar de ARBO moet en dat ik dat daar bespreek maar de ARBO krijgt natuurlijk een veel langer verhaal te horen dan ze op mijn werk weten.

Hoppa en de stemmingsmeter slaat weer helemaal de andere kant op, wat vermoeiend zeg

Je hebt het goed gedaan hoor. Laat ze maar even lekker doen op je werk, jij bent nu veel belangrijker!

#geen
pi_7291505
quote:
Op donderdag 12 december 2002 11:22 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Je hebt het goed gedaan hoor. Laat ze maar even lekker doen op je werk, jij bent nu veel belangrijker!

JIj bent altijd veel belangrijker.. Je werk gaat wel door...
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_7292687
Ik heb een heel goed gesprek met de arbo arts gehad.

Zij vond het goed dat ik alles op papier gezet had en ja, ze nam me dus serieus.

Zij ziet het absoluut niet gebeuren dat ik terugga naar mijn huidige werkgever, telefoontjes van de HR manager hoef ik niet te beantwoorden, en zij ziet, door de aard van mijn klachten en mijn MDS diagnose een lang arbo traject voor zich voor je uberhaupt kunnen gaan praten over opnieuw beginnen, als ze dat al goed vinden.

Rtificial was met me meegegaan, gelukkig.

Ik ben erg opgelucht over hoe het gelopen is.

Ik hoef pas ergens in januari terug te komen en zij vond het nu belangrijker dat ik rust neem en leuke dingen ga doen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7293215
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:46 schreef DarkElf het volgende:
Ik hoef pas ergens in januari terug te komen en zij vond het nu belangrijker dat ik rust neem en leuke dingen ga doen.
Bah die mensen kunnen soms zo onredelijk zijn....wie denken ze wel dat ze zijn...erh, oh, rust nemen en leuke dingen doen. Dat is helemaal geen slecht advies
pi_7293443
quote:

Zij vond het goed dat ik alles op papier gezet had en ja, ze nam me dus serieus.

<knippie>

Tnx voor deze glimlach van de dag; vind het hartstikke tof dat je van die arts ook de bevestiging krijgt dat je goed bezig bent en dat die werkgever de pl**ris kan krijgen.

Nu alleen nog voor elkaar zien te krijgen dat je die leuke dingen op recept mag doen; een weekendje Parijs op kosten van het ziekenfonds zou niet gek zijn

Ga zo door meid, je komt er wel. (ik ben gek op die smilies)

pi_7293915
quote:
pi_7294148
Dank jullie voor jullie fijne reacties

Nu morgen nog naar de psychiater, de brief bespreken die ik hem verleden week na de sessie gestuurd heb en die vre-se-lijk eerlijk is over al mijn gevoelens (doodeng dus), en dan vind ik het wel weer mooi voor twee dagen zoveel praten en nadenken, hoe stom dat mss ook klinkt.

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7294273
quote:
Op donderdag 12 december 2002 16:50 schreef DarkElf het volgende:
Dank jullie voor jullie fijne reacties

Nu morgen nog naar de psychiater, de brief bespreken die ik hem verleden week na de sessie gestuurd heb en die vre-se-lijk eerlijk is over al mijn gevoelens (doodeng dus), en dan vind ik het wel weer mooi voor twee dagen zoveel praten en nadenken, hoe stom dat mss ook klinkt.

Liefs DE

Eerlijk IS eng. Daar kwam ik vandaag ook wel achter.
Eerlijk is ook goed, want daardoor kan hij (of zij) je met gerichte vragen net even op een ander pad zetten. Had ik vandaag ook. Echt zo van "Sjips, zo kun je er ook tegenaan kijken." en dat is heel raar....maar ook heel fijn...
pi_7294299
quote:
Op donderdag 12 december 2002 16:55 schreef jacko het volgende:

[..]

Eerlijk IS eng. Daar kwam ik vandaag ook wel achter.
Eerlijk is ook goed, want daardoor kan hij (of zij) je met gerichte vragen net even op een ander pad zetten. Had ik vandaag ook. Echt zo van "Sjips, zo kun je er ook tegenaan kijken." en dat is heel raar....maar ook heel fijn...

Klopt, het voelt alleen zo ... eng
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7294536
quote:
Op donderdag 12 december 2002 16:57 schreef DarkElf het volgende:
Klopt, het voelt alleen zo ... eng
Klopt, want je ontdekt jezelf. Dat je WEL de moeite waard bent. Dat JIJ uniek bent.

peter

(..en waarom snap ik het wel voor een ander maar niet voor mezelf? )

pi_7307898
quote:

Zij ziet het absoluut niet gebeuren dat ik terugga naar mijn huidige werkgever, telefoontjes van de HR manager hoef ik niet te beantwoorden, en zij ziet, door de aard van mijn klachten en mijn MDS diagnose een lang arbo traject voor zich voor je uberhaupt kunnen gaan praten over opnieuw beginnen, als ze dat al goed vinden.

Rtificial was met me meegegaan, gelukkig.

En mijn dag is weer goed. Fijn om te horen. Sterkte bij de psieg.
pi_7309194
Moeilijk gesprek gehad, wel erg goed.

Hij was blij dat ik hem in die brief had verteld wat er in mijn koppie rondgaat.

Hij heeft wat dingen gezegd waar ik hard over na moet gaan denken.......

voel me erg alleen moet ik zeggen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7309733
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 10:59 schreef DarkElf het volgende:
Moeilijk gesprek gehad, wel erg goed.

Hij was blij dat ik hem in die brief had verteld wat er in mijn koppie rondgaat.

Hij heeft wat dingen gezegd waar ik hard over na moet gaan denken.......

voel me erg alleen moet ik zeggen.

Lambo of Rekt
pi_7321153
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 11:32 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Liev
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 14 december 2002 @ 02:18:02 #170
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7327669
quote:
Op woensdag 11 december 2002 17:31 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Inderdaad jij wil gewoon wat het beste is voor jou en als anderen daar moeilijk mee hebben is dat hun probleem niet het jouwe .
Bij mij heb ik ook moeten leren dat ik anders ben dan anderen , maar anders is niet slecht ook al proberen anderen daar nog zo van te overtuigen . En als je die stap al maakt , komt de rest wel goed verder .
Klopt!!
pi_7359132
laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 16-12-2002 00:43]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7359268
Donkere avonden en nachten zijn nooit geschikt om ernstig over gisteren na te denken, zeker niet als het overdag al zo moeilijk is maar over die kennis beschik je al dus kan ik alleen maar zeggen, probeer je gedachten op iets positiefs te richten en ze daar vast te houden (of ga lekker slapen), het is zo weer morgen. Smile
pi_7415565
Vandaag heb ik in een eerlijke mail naar mijn baas verteld wat er met me is.

Waarom?

Misschien wel vooral voor mezelf. Wil niet steeds rondlopen met het gevoel dat ik mezelf en mijn ziekte verloochen, wil niet liegen over wie ik ben en wat ik heb omdat de maatschappij dat verwacht.

En 1 ding is zonneklaar: ik kom daar nooit meer terug. Hoe ik dat weet doet er niet toe, het is zo.

Ik ben somber, gelukkig, verdrietig, opgewekt, bang, angstig, verveel me, rust uit, kan genieten, maak me druk, slaap slecht, kan heerlijk dutten, hou afstand, heb sommige mensen nodig, praat, zwijg, ben boos, voel me als een kind, haat mezelf, haat mijn moeder, haat mijn leven en mijn jeugd, mis mijn vader, ben boos door wat hij aan mij doorgegeven heeft, ben onzeker, ben arrogant, ben soft en hard, ben blij met mijn man en mijn mooie leven, wil dood, wil leven, wil weg, wil blijven, wil praten over mij, voel me een egoist..............................................

En dat volgt elkaar allemaal in een sneltrein vaart op; ik kan het niet meer volgen iig.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7416947
Meiske van me

Ik wist niet wat eerder te doen; je mailen of eerst hier even een reactie posten

Haha en uiteindelijk heb ik mijn post hier verwijderd en een lange mail gestuurd

Ik ben trots op je

#geen
pi_7416984
quote:
Op woensdag 18 december 2002 20:58 schreef DarkElf het volgende:
Goed!

Sterkte meis

pi_7417104
quote:

Waarom?

Misschien wel vooral voor mezelf. Wil niet steeds rondlopen met het gevoel dat ik mezelf en mijn ziekte verloochen, wil niet liegen over wie ik ben en wat ik heb omdat de maatschappij dat verwacht.

En 1 ding is zonneklaar: ik kom daar nooit meer terug. Hoe ik dat weet doet er niet toe, het is zo.

Ik ben somber, gelukkig, verdrietig, opgewekt, bang, angstig, verveel me, rust uit, kan genieten, maak me druk, slaap slecht, kan heerlijk dutten, hou afstand, heb sommige mensen nodig, praat, zwijg, ben boos, voel me als een kind, haat mezelf, haat mijn moeder, haat mijn leven en mijn jeugd, mis mijn vader, ben boos door wat hij aan mij doorgegeven heeft, ben onzeker, ben arrogant, ben soft en hard, ben blij met mijn man en mijn mooie leven, wil dood, wil leven, wil weg, wil blijven, wil praten over mij, voel me een egoist..............................................

En dat volgt elkaar allemaal in een sneltrein vaart op; ik kan het niet meer volgen iig.

Ik ben trots op jou
pi_7419406
quote:

Waarom?

Sterke actie.

Ik hoop dat je het inderdaad voor jezelf gedaan hebt.

pi_7419599
Wat goed van je, DarkElf..

Het vergt moed, om zoiets te doen.

Heel erg goed van je

Wolkje

donderdag 19 december 2002 @ 00:09:38 #179
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7419636
Zoiets doe je uit liefde voor jezelf.

Heel goed voor je/ van je!

Zulke acties ga je meer krijgen, let maar op!

pi_7429550
#geen
pi_7430985
Alleen/Schimmen
wanneer ben ik echt alleen

Voel het om me heen
Zie het gebeuren
Kan het nauwelijks weg houden

Wanneer heb ik rust

Wanneer ben ik alleen
Wanneer voel ik het niet meer

Dreigend, verlokkend
Angst en verlangen

Leven en dood

Hoe lang nog

Wanneer stopt mijn gevecht
Wanneer geef ik me over

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7431033
quote:
Op donderdag 19 december 2002 17:45 schreef DarkElf het volgende:
Alleen/Schimmen
wanneer ben ik echt alleen

Voel het om me heen
Zie het gebeuren
Kan het nauwelijks weg houden

Wanneer heb ik rust

Wanneer ben ik alleen
Wanneer voel ik het niet meer

Dreigend, verlokkend
Angst en verlangen

Leven en dood

Hoe lang nog

Wanneer stopt mijn gevecht
Wanneer geef ik me over

eeej *KNUF* komop he lieverd !!!
Volhouden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! , je geeft je niet over

*KUS*

pi_7431048

Comon girl, hang in there...

pi_7436768
Meis

Verdomme!

#geen
pi_7436968
natuurlijk zal ik weer doorgaan
natuurlijk zal ik weer vechten

natuurlijk gaat het weer beter
natuurlijk kan ik daarna weer opbouwen

natuurlijk gaat het daarna weer fout
natuurlijk zit ik dan precies zo als nu

natuurlijk blijft dit mijn godganse leven zo doorgaan aangezien ik ziek
ben

een ziekte in mijn hoofd waar ik niets aan kan doen, alleen maar tegen vechten
een ziekte waar ik niets aan kan doen maar wel op afgerekend word
een ziekte die ik haat

leren accepteren, vechten, hulp vragen, hulp krijgen, praten. opstaan. doorgaan, opnieuw vallen etc etc etc
allemaal steeds maar weer en weer

goddank voor mijn paar oh zo belangrijke strohalmen

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7437083
Ik weet even niets te zeggen waar je wat aan hebt.

Ik vind het ook heel zwaar en moeilijk voor jou.

In ieder geval krijg je een dikke knuffel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#geen
pi_7438486
quote:
Op donderdag 19 december 2002 21:56 schreef DuchessX het volgende:
Ik weet even niets te zeggen waar je wat aan hebt.

Ik vind het ook heel zwaar en moeilijk voor jou.

In ieder geval krijg je een dikke knuffel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dank je voor je vriendschap die zoveel voor me betekent
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7442560
quote:
Op donderdag 19 december 2002 22:50 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Dank je voor je vriendschap die zoveel voor me betekent

You're welcome
#geen
pi_7444980
Maandag kan ik eindelijk het dossier van vroeger in kopievorm halen.

moet natuurlijk weer persoonlijk en met id maar toch....

Heb ik dan alles op orde.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7445071
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 10:36 schreef DarkElf het volgende:
Maandag kan ik eindelijk het dossier van vroeger in kopievorm halen.

moet natuurlijk weer persoonlijk en met id maar toch....

Heb ik dan alles op orde.

pi_7449552
Mijn zus heeft voor het eerst toegang tot mijn gedachtes via mijn forum.

Voor het eerst wordt zij geconfronteerd met mijn duistere zijde, mijn verlangen naar rust en zelfs dood.

Ze is zich dood geschrokken en ik voel me aan de ene kant heel rot daaronder en aan de andere kant heb ik een gevoel van: zo is het nu eenmaal en ik ga er niet over liegen.

Ik hoop dat ze het van zich af kan zetten....

Ik ben al van kleins af aan gewend aan deze gedachten die steeds weer terug komen, die steeds weer aanwezig zijn en me steeds weer lokken naar rust en duisternis.

Ik vergeet misschien dat het voor anderen moeilijk kan zijn om te lezen dat, in dit geval, haar zusje zo denkt.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7449573
moedig het haar allemaal te laten lezen
pi_7449803
..ik heb bij als een tijdlang een dagboek bijgehouden en mijn zusje daar een keer subtiel op gewezen. Ook zij schrok daar wel van, maar het is wel een heel prettig gevoel om open kaart te kunnen spelen.

Dus wees niet te bang voor je zus(je)...ze leert je nu beter kennen en ik denk dat jij en zij daar alleen beter van kunnen worden. Eerlijk zijn is (soms) moeilijk, maar uiteindelijk pakt het wel goed uit. Ehhh, hoe reageerde ze?

pi_7449828
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:21 schreef jacko het volgende:
..ik heb bij als een tijdlang een dagboek bijgehouden en mijn zusje daar een keer subtiel op gewezen. Ook zij schrok daar wel van, maar het is wel een heel prettig gevoel om open kaart te kunnen spelen.

Dus wees niet te bang voor je zus(je)...ze leert je nu beter kennen en ik denk dat jij en zij daar alleen beter van kunnen worden. Eerlijk zijn is (soms) moeilijk, maar uiteindelijk pakt het wel goed uit. Ehhh, hoe reageerde ze?

Idd aan de ene kant voel ik me rot aan de andere kant is het wel zo eerlijk allemaal.

Geschokken, bang, opbeurend, en ook begrijpend, zo reageerde ze.

Ik bof met mijn zus en heb haar dat net even duidelijk verteld.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7449839
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:10 schreef Joene het volgende:
moedig het haar allemaal te laten lezen
Doet ze ook, al doet het haar heel veel pijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7449840
-edit- normaal kan niet he? .

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 20-12-2002 15:35]

pi_7449871
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:23 schreef DarkElf het volgende:

Idd aan de ene kant voel ik me rot aan de andere kant is het wel zo eerlijk allemaal.

Laat ik het zo zeggen; ik vond het heel eng en naar enzo dat mijn zusje mijn "duistere" kant kon lezen. Maar sindsdien heb ik er veel aan gehad en kan ik over veel meer dingen met haar praten. En zij met mij over dingen waar zij mee zat. Wederzijds vertrouwen voelt fijn..

pi_7449880
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:26 schreef jacko het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen; ik vond het heel eng en naar enzo dat mijn zusje mijn "duistere" kant kon lezen. Maar sindsdien heb ik er veel aan gehad en kan ik over veel meer dingen met haar praten. En zij met mij over dingen waar zij mee zat. Wederzijds vertrouwen voelt fijn..

Klopt helemaal
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 20 december 2002 @ 15:32:58 #199
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_7449970
-edit- weg ivm andere edits. .

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 20-12-2002 15:38]

pi_7450353
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:32 schreef Rtificial het volgende:
-edit- weg ivm andere edits. .
Goede zet.

On topic..Elfje? Ik lees hier toch wel vaak mee en ik blijf erbij; je bent hartstikke goed bezig.. (En dat is geen slijmen of positivo uithangen ofzo, ik meen het)

vrijdag 20 december 2002 @ 17:38:33 #201
22259 Fogerty
slapende account
pi_7451984
Editje maar.

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 20-12-2002 17:50]

Hieperdepiep hoera!
pi_7452331
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 17:38 schreef Fogerty het volgende:
Editje maar.
?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7455588
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:08 schreef DarkElf het volgende:
Mijn zus heeft voor het eerst toegang tot mijn gedachtes via mijn forum.

Voor het eerst wordt zij geconfronteerd met mijn duistere zijde, mijn verlangen naar rust en zelfs dood.

Ze is zich dood geschrokken en ik voel me aan de ene kant heel rot daaronder en aan de andere kant heb ik een gevoel van: zo is het nu eenmaal en ik ga er niet over liegen.

Ik hoop dat ze het van zich af kan zetten....

Ik ben al van kleins af aan gewend aan deze gedachten die steeds weer terug komen, die steeds weer aanwezig zijn en me steeds weer lokken naar rust en duisternis.

Ik vergeet misschien dat het voor anderen moeilijk kan zijn om te lezen dat, in dit geval, haar zusje zo denkt.

Hai meis,

toch denk ik dat het heel goed is dat je je zus ook toegang hebt gegeven tot het forum. Het is niet enkel toegang tot het forum, maar ook toegang tot jouw diepste gedachten en gevoelens. Dit is een enorm grote blijk van vertrouwen in je zus en ik denk dat ze ondanks de schrik dat erg zal waarderen

Ik vind het heel moedig van je dat je mensen toelaat zo dichtbij je te komen, want dat is voor jou heel eng. Ondanks dat je je niet goed voelt ben je toch steeds weer keihard aan het werk! Het lijkt wel een beetje of je orde aan het scheppen bent, chaos ordenen en je openstellen voor anderen, erkennen van de MDS voor jezelf.

Ik heb grote bewondering voor je.

Je bent een bijzonder mens

#geen
pi_7455696
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 15:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Het kan inderdaad vrij schokkend zijn om erachter te komen dat iemand die je meende te kennen "plotseling" een andere kant blijkt te hebben.

Ik zat me af te vragen of je je daar rot om zou moeten voelen maar ja eigenlijk mag je je daar best rot onder voelen ja. Dat bedoel ik niet zo rot als het misschien wegleest maar je geeft zelf al aan dat eerlijkheid vrij belangrijk is en dat is ook zo. Het is en blijft natuurlijk een probleem dat de maatschappij zo lekker kortzichtig is als het gaat om mentale problemen maar je weet in ieder geval meteen wat je aan mensen hebt.

pi_7455798
Darkelf ik denk dat het de juiste beslissing is geweest . De donkere ik is ook een deel van jezelf en is juist goed als mensen daarook over weten , je kan dan meer bij die mensen jezelf zijn en hoef je geen masker meer te dragen. Je hebt er heel goed aan gedaan, je hebt je kwetsbaar opgesteld en dat is een heel goed teken .
pi_7455804
Jemig hey, je kan iemand ook doodknuffelen he.

Heb je nou al antwoord op je vraag of wat?

Wat is nu overigens het probleem met je werkgever? Dat kan ik uit het topic niet goed opmaken.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_7456016
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:19 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hai meis,

toch denk ik dat het heel goed is dat je je zus ook toegang hebt gegeven tot het forum. Het is niet enkel toegang tot het forum, maar ook toegang tot jouw diepste gedachten en gevoelens. Dit is een enorm grote blijk van vertrouwen in je zus en ik denk dat ze ondanks de schrik dat erg zal waarderen

Ja dat heeft ze ook aangegeven. Eindelijk ziet ze wat er in me omgaat, kan ze lezen hoe ik me echt voel.
quote:
Ik vind het heel moedig van je dat je mensen toelaat zo dichtbij je te komen, want dat is voor jou heel eng. Ondanks dat je je niet goed voelt ben je toch steeds weer keihard aan het werk! Het lijkt wel een beetje of je orde aan het scheppen bent, chaos ordenen en je openstellen voor anderen, erkennen van de MDS voor jezelf.
Zelf had ik het nog helemaal niet zo bekeken, misschien heb je wel gelijk. In voorbereiding op... wrs

Iig ben ik er heel erg veel mee bezig, alleen maar eigenlijk, of ik wil of niet. Het gebeurt gewoon. Hoewel ik er niet altijd blij mee ben weet ik dat ik het moet laten gebeuren, voor mezelf maar ook voor mijn relatie en het doorgaan.

quote:
Ik heb grote bewondering voor je.

Je bent een bijzonder mens

Ik ben blij dat iemand zo sterk als jij zoiets zegt.

Liefs DE

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 20-12-2002 21:47]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7456069
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:25 schreef thoth het volgende:

[..]

Het kan inderdaad vrij schokkend zijn om erachter te komen dat iemand die je meende te kennen "plotseling" een andere kant blijkt te hebben.

Ik zat me af te vragen of je je daar rot om zou moeten voelen maar ja eigenlijk mag je je daar best rot onder voelen ja. Dat bedoel ik niet zo rot als het misschien wegleest maar je geeft zelf al aan dat eerlijkheid vrij belangrijk is en dat is ook zo. Het is en blijft natuurlijk een probleem dat de maatschappij zo lekker kortzichtig is als het gaat om mentale problemen maar je weet in ieder geval meteen wat je aan mensen hebt.

Ik voelde me meer rot onder het feit dat mijn zus nu voor het eerst zo duidelijk kennis maakt met mijn depressieve kant en mijn diepste gevoelens.

Ik heb die altijd voor veel mensen verborgen gehouden, bij veel mensen vanwege onbegrip, bij haar vanwege haar gevoeligheid. Ik wil haar geen pijn doen en zij voelt pijn als ze leest dat ik zo depressief ben.

De andere kant ziet ze vrij plotseling en is voor haar idd schokkend.

Maar eerlijkheid is het belangrijkste uiteindelijk.

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7456112
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:31 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Darkelf ik denk dat het de juiste beslissing is geweest . De donkere ik is ook een deel van jezelf en is juist goed als mensen daarook over weten , je kan dan meer bij die mensen jezelf zijn en hoef je geen masker meer te dragen. Je hebt er heel goed aan gedaan, je hebt je kwetsbaar opgesteld en dat is een heel goed teken .
Dank je, wrs begin ik meer en meer open te staan voor de waarheid en verschuil me minder.

Ik kan me ook niet meer verschuilen, niet meer na al die jaren, die destructieve acties, vreemde buien, snijden, schulden en waanzinnige acties etc etc

MIjn relatie met haar wordt steeds beter sinds een paar jaar en daarom voelde het wel goed

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7456146
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:32 schreef Argento het volgende:
Jemig hey, je kan iemand ook doodknuffelen he.

Heb je nou al antwoord op je vraag of wat?

Wat is nu overigens het probleem met je werkgever? Dat kan ik uit het topic niet goed opmaken.

Ik snap je niet helemaal, welke vraag en waarom die opmerking over doodknuffelen?

De problemen met mijn werkgever heb ik ook niet echt uitgebreid besproken, voel die behoefte ook niet echt.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7460850
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Dank je, wrs begin ik meer en meer open te staan voor de waarheid en verschuil me minder.

Ik kan me ook niet meer verschuilen, niet meer na al die jaren, die destructieve acties, vreemde buien, snijden, schulden en waanzinnige acties etc etc

MIjn relatie met haar wordt steeds beter sinds een paar jaar en daarom voelde het wel goed

Liefs DE

Je bent héél goed bezig en ik ben blij om bovenstaand te lezen

#geen
pi_7460858
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:50 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik snap je niet helemaal, welke vraag en waarom die opmerking over doodknuffelen?

De problemen met mijn werkgever heb ik ook niet echt uitgebreid besproken, voel die behoefte ook niet echt.

Gewoon negeren.
#geen
pi_7499491
Al een paar dagen een goed gevoel, ondanks gestuiter, depressieve gedachtes en hyperigheid.

Probeer bewust niet stil te staan bij mijn gestuiter en andere gevoelens, wil gewoon even DE zijn zonder de mds.

Voel me fijn in mijn huisje, geliefd en verliefd. Beschermd en veilig.

We hebben vandaag een kopie van mijn dossier gehaald en ik heb maar een paar bladzijdes gelezen wat het had toch meer impact dat ik verwacht had. Herkende een hele hoop van wat zij geobserveerd hadden toen ik "opgenomen" werd, in mezelf van nu terug en dat wekte een erg verdrietig gevoel op.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7499844
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:13 schreef DarkElf het volgende:
Al een paar dagen een goed gevoel, ondanks gestuiter, depressieve gedachtes en hyperigheid.

Probeer bewust niet stil te staan bij mijn gestuiter en andere gevoelens, wil gewoon even DE zijn zonder de mds.

Voel me fijn in mijn huisje, geliefd en verliefd. Beschermd en veilig.

Wow! Klinkt goed. Ehh, dat overall goed gevoel hebben dus.
quote:
We hebben vandaag een kopie van mijn dossier gehaald en ik heb maar een paar bladzijdes gelezen wat het had toch meer impact dat ik verwacht had. Herkende een hele hoop van wat zij geobserveerd hadden toen ik "opgenomen" werd, in mezelf van nu terug en dat wekte een erg verdrietig gevoel op.
Pff, dat kan ik begrijpen. Maar eigenlijk is het wel positief; je herkende een bult van die gevoelens en je bent er wel verdrietig van (en da's logisch), maar je kijkt er...hmm, hoe zeg ik dat...positief verdrietig naar.

Wat me zo even tebinnen schoot; heb je je partner of degene die met je mee is geweest ook mee laten lezen?

pi_7499889
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:37 schreef jacko het volgende:

[..]

Wat me zo even tebinnen schoot; heb je je partner of degene die met je mee is geweest ook mee laten lezen?

Rtificial was mee maar heeft alles al een keer gelezen.

ik had alles nl. al voordat ik het verleden jaar ergens in een "ik ben niet ziek dus dit heb ik niet meer nodig bui" weggooide.

Nu komt het juist van pas met waar ik mee bezig ben en ga met mijn psychiater.

Confronterend, soms hard, vaak verdrietig materiaal maar het gaat over mij en dat deel moet ik gewoon erkennen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7500099
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:39 schreef DarkElf het volgende:

Rtificial was mee maar heeft alles al een keer gelezen.

ik had alles nl. al voordat ik het verleden jaar ergens in een "ik ben niet ziek dus dit heb ik niet meer nodig bui" weggooide.

Nu komt het juist van pas met waar ik mee bezig ben en ga met mijn psychiater.

Confronterend, soms hard, vaak verdrietig materiaal maar het gaat over mij en dat deel moet ik gewoon erkennen.

Dit doe ik niet zo vaak:

pi_7500174
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:50 schreef jacko het volgende:

[..]

Dit doe ik niet zo vaak:

thenx
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7504969
Stukje bij beetje vecht je door en kom je er wel. Verdriet en pijn hoort daar helaas ook bij. Maar zonder die emoties kun je onmogelijk werken aan jezelf. Je bent echt op de goede weg, al voelt dat vaak niet zo, maar ik kan het heel erg goed zien, ik merk het aan hoe je reageert op dingen, hoe je je gedraagt en hoe je je voelt.

Ik kan niet de juiste woorden vinden om precies uit te leggen wat ik bedoel helaas, misschien lukt dat op een ander moment wel.

Ik heb het al heel vaak gezegd en nu weer:
Meid ik ben trots op je
Je hebt zoveel meer in je mars dan je zelf beseft!!!!!

*kus*

#geen
  maandag 23 december 2002 @ 20:19:40 #219
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7505069
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Liefs DE

Een herstellende relatie met je zus is heel goed voor de verwerking van allerlei shit
uit het verleden. Mijn zus en ik draaien er ook niet langer meer omheen, dat is echt een bevrijding en je krijgt er niet alleen je zus voor terug, maar ook nog eens een echte vriendin!!

en don't be ashamed... dat is totaal niet nodig!!

pi_7508196
quote:
Op maandag 23 december 2002 20:19 schreef Anemoon het volgende:

[..]

Een herstellende relatie met je zus is heel goed voor de verwerking van allerlei shit
uit het verleden. Mijn zus en ik draaien er ook niet langer meer omheen, dat is echt een bevrijding en je krijgt er niet alleen je zus voor terug, maar ook nog eens een echte vriendin!!

en don't be ashamed... dat is totaal niet nodig!!

Idd , mijn zus en ik zijn nu vrienden geworden en dat helpt met bijv. het eerlijk zijn over hoe het met me gaat. Over het verleden denkt zij over wat dingen anders dan ik maar ik merk wel dat ze de laatste jaren steeds meer gaat nadenken over vroeger en haar beeld ook aan het bijschaven is.

En schamen? Tsjah, ik kan er niets aan doen, ik heb veel ellende aangericht voor mezelf en anderen en aangezien ik niet alles op mijn ziekte wil gooien (nogal makkelijk; komt door de mds) vind ik dat ik mijn grote deel erin moet erkennen en dat is niet fijn helaas, maar wel de waarheid.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7545642
Weer gevoeld hoe het is om te leven en te genieten en god wat heb ik dat gemist!

Onze eerste kerstdag hebben we geweldig afgesloten met een schitterend diner in een fantastisch restaurant waar we heel fijn en goed gepraat hebben enorm veel lol gehad hebben en ik me weer vrolijk, geliefd, verliefd en blij voelde.

Ik voel een enorme liefde als ik bedenk wat voor geweldige man ik heb en wat een goed leven we hebben.

Het is super al die gevoelens die ik weer zolang kwijt was te voelen.!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7545695
quote:
Op donderdag 26 december 2002 11:57 schreef DarkElf het volgende:
Weer gevoeld hoe het is om te leven en te genieten en god wat heb ik dat gemist!

<knippie>

Tnx. voor een fijn begin van deze 2e Kerstdag
pi_7545698
Wat héerlijk om te horen, DarkElf!!

Ik hoop dat je dit gevoel nog een tijdje vast kan houden en er kracht uit kan putten voor de toekomst.

Nog een fijne kerstdag voor jou en Rtificial!

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_7546302
quote:

Wat fijn, meiske

Wolkje

donderdag 26 december 2002 @ 13:24:09 #225
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_7546452
Love conquers all was het toch
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_7548771
Zo te horen heb je net zo'n geweldig fijne dag gehad als ik

Way to goooooooooooooooooooooo

#geen
pi_7549626
quote:

Onze eerste kerstdag hebben we geweldig afgesloten met een schitterend diner in een fantastisch restaurant waar we heel fijn en goed gepraat hebben enorm veel lol gehad hebben en ik me weer vrolijk, geliefd, verliefd en blij voelde.

Ik voel een enorme liefde als ik bedenk wat voor geweldige man ik heb en wat een goed leven we hebben.

hartstikke goed!
pi_7640924
twijfels, woede, boosheid, verdriet, onbegrip, puberaal gedrag en destructieve neigingen wisselen elkaar met topsnelheid af.

wat een enorme kuteinde van 2003.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7647019
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 16:11 schreef DarkElf het volgende:
twijfels, woede, boosheid, verdriet, onbegrip, puberaal gedrag en destructieve neigingen wisselen elkaar met topsnelheid af.

gevoelens niet veranderd, woede is minder, onzekerheid en angst vieren hoogtij.

en toch een fijne avond met mijn rots in de branding

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7647199
Toch een gezond en gelukkig nieuw jaar ondank alles Dark Elf.
pi_7647237
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 02:23 schreef fokje het volgende:
Toch een gezond en gelukkig nieuw jaar ondank alles Dark Elf.
dank je, ook voor jou
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7648827
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 01:52 schreef DarkElf het volgende:

[..]

gevoelens niet veranderd, woede is minder, onzekerheid en angst vieren hoogtij.

en toch een fijne avond met mijn rots in de branding

Ik hoop dat je een fijn 2003 hebt
  woensdag 1 januari 2003 @ 11:26:44 #233
43487 Kw4kk13
Bang & fobie's.
pi_7648909
quote:
Op woensdag 4 december 2002 23:14 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dit is precies de reden waarom je door gaat.

Dat is eng om zo afhankelijk te zijn. Stel dat die persoon weg komt te vallen.... wat dan!?

Ik herken het overigens wel en hoop dat darkelf gauw meer factoren vind om door te gaan.

Kw4kk13

[b]Kom eens langs op mijn forum![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Klick hierom naar mijn forum te gaan.[/i][/url][/b]
  woensdag 1 januari 2003 @ 11:36:53 #234
43487 Kw4kk13
Bang & fobie's.
pi_7648946
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 16:11 schreef DarkElf het volgende:

Uhmmm... misschien dat je een type foutje hebt gemaakt want ik zie dat je 2003 schrijft.

Maar mocht dit geen type foutje zijn... betekend dit dat je al een besluit hebt genomen voor jezelf om iets te ondernemen om een eind te maken aan al je pijn en verdriet?

Ik hoop het niet.

Kom op Darkelf! Ik heb veel van je post gelezen in e loop der jaren (zij het dat ik toen een andere naam had) en daar uit blijkt dat je een sterk persoon bent met een groot hart. Het moet absoluut mogelijk zijn dat jij er boven op komt want een mens met zo'n groot hart en een levens instelling zoals je zo vaak hebt laten zien op dit forum, zal naar mijn mening nog veel meer leuke en waardevolle dingen tegen komen in het leven die je kan zien als reden om het bijltje er niet bij neer te gooien!

Kom op en er tegen aan voor je grote liefde Rtificial maar vooral voor JEZELF.

Kw4kk13

[b]Kom eens langs op mijn forum![br][url=http://www.kwakkie.com][i]Klick hierom naar mijn forum te gaan.[/i][/url][/b]
pi_7650770
tuurlijk bedoel ik 2002, . Foutje.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:08:45 #236
43487 Kw4kk13
Bang & fobie's.
pi_7651392
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 15:24 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk bedoel ik 2002, . Foutje.
Gelukkig maar!

Kw4kk13

pi_7654492
voel me lam geslagen, vermoeid, verward en somber.

uiten gaat zo moeilijk, sluit me op.

wil weg, wil alleen zijn maar wil ook steun en liefde...........

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 1 januari 2003 @ 22:04:23 #238
33952 racoon2002
Hope to feel good, sometimes
pi_7656799
He dark elf,

Ik weet niet zo goed wat ik eigenlijk moet zeggen op je verhaal, hoop dat je je heel snel beter voelt, en dat ook voor jouw dit jaar een heel goed jaar wordt!
want dat wou ik je eigenlijk even wensen een heel fijn 2003!!

liefs racoon2002

I wanted to see you walking away from me, without the sensation of you leaving me alone.
pi_7658013
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:26 schreef DarkElf het volgende:
voel me lam geslagen, vermoeid, verward en somber.

uiten gaat zo moeilijk, sluit me op.

wil weg, wil alleen zijn maar wil ook steun en liefde...........

Meis ik ben er voor je, vergeet dat niet hé?? Je hebt mijn nummer dus bel me als je er behoefte aan hebt
#geen
  woensdag 1 januari 2003 @ 23:20:01 #240
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7658076
quote:
Waarom?

Hoezo heb je je werk verloren?
Is je contract niet verlengd of trek je het niet meer? .

Als het slechts het niet verlengen van je contract is, maak je niet druk. Dat gebeurt iedereen wel eens, en zeker in deze tijd .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_7661312
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 23:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hoezo heb je je werk verloren?
Is je contract niet verlengd of trek je het niet meer? .

Als het slechts het niet verlengen van je contract is, maak je niet druk. Dat gebeurt iedereen wel eens, en zeker in deze tijd .

enorme spanningen bij de directie, vetes die op de werkvloer worden uitgevochten, spanningen onderling, niet te vertrouwen collega's, en de lijst gaat door en door en wordt steeds erger.

Ik ben daar niet stabiel genoeg voor en het resultaat staat hier beschreven.

Was het alleen maar mijn contract......

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 2 januari 2003 @ 08:49:47 #242
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7661324
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 08:45 schreef DarkElf het volgende:
enorme spanningen bij de directie, vetes die op de werkvloer worden uitgevochten, spanningen onderling, niet te vertrouwen collega's, en de lijst gaat door en door en wordt steeds erger.
Niet te vertrouwen werkgever bedoel je? De werkgever denkt immers alleen maar aan winst, hij ontslaat liever 6000 mensen dan dat hij 1% van zijn winst inlevert.
pi_7661333
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 08:49 schreef Farzin het volgende:

[..]

Niet te vertrouwen werkgever bedoel je? De werkgever denkt immers alleen maar aan winst, hij ontslaat liever 6000 mensen dan dat hij 1% van zijn winst inlevert.

en niet te vertrouwen werkgever, maar het draait niet om ontslagen mensen maar om een persoonlijke vete die door groepjes vorming uitgevochten wordt op een ronduit smerige manier.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 2 januari 2003 @ 08:56:44 #244
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7661346
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 08:53 schreef DarkElf het volgende:
en niet te vertrouwen werkgever, maar het draait niet om ontslagen mensen maar om een persoonlijke vete die door groepjes vorming uitgevochten wordt op een ronduit smerige manier.
Dat had ik wel verwacht, werkgevers kunnen veel ellende veroorzaken onder de werknemers. Veel sterkte in ieder geval.
pi_7661351
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 08:56 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dat had ik wel verwacht, werkgevers kunnen veel ellende veroorzaken onder de werknemers. Veel sterkte in ieder geval.

thenx maar daar maak ik me serieus niet meer druk over
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 2 januari 2003 @ 09:10:01 #246
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7661399
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 08:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik ben daar niet stabiel genoeg voor en het resultaat staat hier beschreven.

Was het alleen maar mijn contract......

Klein bedrijfje zoeken, daar heb je dat soort gelul veel minder .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_7661424
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 09:10 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Klein bedrijfje zoeken, daar heb je dat soort gelul veel minder .

nog geen 55 man werkte er
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7672037
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 20:06 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nee misschien maak ik me daar wel druk om, maar maak me meer druk om de onzekerheid, de twijfel, de angst en het verdriet die hij opgeroepen heeft.........

Ohw.. dat wist ik niet

Maar vertrouw op jezelf, DarkElf
Net zoals Rtificial dat doet, als het goed is..
En dat is vast wel zo ..

quote:
ik ga bellen in de hoop een eerdere afspraak te regelen.
Ik hop dat het lukt.
Hoelang moet je anders wachten?

Heel veel succes, meis.

Liefs en een

pi_7672082
Dank je lieve Wolkje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7672109
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 20:17 schreef DarkElf het volgende:
Dank je lieve Wolkje
Geen dank lieve DarkElf
pi_7672166
zwart/wit gedachtes

4, bijna 5 jaar lang vechten
iets moeten accepteren wat bij me hoort
iets wat me anders maakt
iets wat mij mezelf maakt
iets wat enorme problemen geeft
iets wat het leven ook mooier maakt

4, bijna 5 jaar lang zoveel mogelijk willen snappen
veel lezen en praten met gelijkgestemden
info krijgen die verdriet gaf en herkenning
willen vluchten uit de realiteit
stap voor stap het onder ogen durven komen

4, bijna 5 jaar medicijnen nemen
zware medicijnen
bijwerkingen en beperkingen

en nu ..............

is mijn duidelijkheid weg
verwarring en ontredderdheid aan mijn zijde
verdriet, boosheid en ongeloof

weer een nieuwe weg
weer een nieuw gevecht

ik ben moe.

[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 02-01-2003 20:28]

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7672216
Maar je kan wel vechten..
En je bent wel sterk.
En je geeft niet op!

En ik vind het heel goed van je , zo!

Liefs,

donderdag 2 januari 2003 @ 20:43:18 #253
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7672481
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 20:22 schreef DarkElf het volgende:
weer een nieuwe weg
weer een nieuw gevecht
... en ik hoop voor je:
Weer nieuwe overwinningen .
pi_7672889
Lieve schat,

ik hoop dat het gesprek met de psieg snel plaats vindt, je hebt het duidelijk nodig.

Je bent enorm boos en geschrokken doordat de psieg je eerlijk zijn twijfels voorgelegd heeft. De boosheid daarom heb je recht op, het mag er allemaal uit en door de brief heb je je gevoelens op de juiste plaats geuit.

Verder wil ik je op het hart drukken dat omdat de psieg zegt een beetje aan jouw diagnose te twijfelen, dat helemaal niet wilt zeggen dat alles voor niks is geweest en dat je helemaal opnieuw moet beginnen!
Je hebt al zoveel over jezelf geleerd. Jij kent jezelf door en door.

De psieg heeft iets ontdekt of gezien in jou, dat hij niet eerder ontdekt heeft. Maar hij veegt jouw MDS-diagnose niet van tafel! Iig dit is wat jij mij zelf vertelt hebt!!

Je haalt jezelf gigantisch onderuit door maar te blijven piekeren, je haalt jezelf onderuit omdat je niet meer kan zien hoe ver je al bent.

Probeer om niet zo door te schieten, zoals je zelf ook al zei, je weet dat je het doet!!!

Probeer je gedachten te verzetten, lees een boek, doe iets leuks maar blijf niet piekeren want je blijft jezelf omlaaghalen en dingen 'zien' die er niet zijn. Maak het niet meer dan dat het is!!

#geen
pi_7672978
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 21:04 schreef DuchessX het volgende:
Lieve schat,

Knip

Lieve meis,

ik ben een ster in dingen 10.000 x groter maken dan ze zijn, gelukkig besef ik dat.

daarom wil ik ook een eerdere afspraak bij de psieg zodat dit niet nog een week doorgaat, eerlijk gezegd: ik zou mezelf gek maken.

je bent een moppie

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7673008
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 21:09 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Lieve meis,

ik ben een ster in dingen 10.000 x groter maken dan ze zijn, gelukkig besef ik dat.

daarom wil ik ook een eerdere afspraak bij de psieg zodat dit niet nog een week doorgaat, eerlijk gezegd: ik zou mezelf gek maken.

je bent een moppie

Ondanks dat je je waardeloos voelt, is voor mij héél goed te zien dat je heel hard vooruit gaat. Ik ben enorm trots op je meis.
#geen
pi_7673085
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 21:10 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Ondanks dat je je waardeloos voelt, is voor mij héél goed te zien dat je heel hard vooruit gaat. Ik ben enorm trots op je meis.

Mooi einde van een topic

ik hoop dat dit jaar me duidelijkheid bied over mezelf en wat er in mijn hoofd gebeurt.

Ik kan alleen maar wederom mijn schouders eronder zetten, hopen dat ik doorga en afwachten.............

Liefs DE

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')