Ze deden dat altijd bij Avis. Sterker nog, die kerel deed dat zonder te vragen. Toen ik daar wat van zei kreeg ik zo ongeveer de sleutels en dat kopietje naar m'n hoofd gegooid. Ik snap dat wel, zij hebben ook procedures enzo en meestal gebruiken ze voor (interne) transporten een systeem dat lijkt op uitgifte van de auto aan een klant.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.
De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
Wat ik deed toen ik nog hiker was: Zelf standaard 2 kopietjes meenemen met pasfoto, BSN en documentnummer onleesbaar.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Na het zoveelste item over identiteitsfraude maar even een mailtje gestuurd naar EW over het mogen (weigeren van) kopiëren van je rijbewijs bij bedrijven. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Een tijd terug hebben we hier op FOK ook al een discussie hierover gehad, maar volgens mij is daar destijds geen officieel antwoord op gekomen.
De meesten van ons zullen het laten doen onder het mom van 'geen zin in gezeik', maar eigenlijk is het vreemd om er zo lichtzinnig mee om te gaan.
Heb nog nooit gehoord dat iemand identiteitsfraude was opgelopen door achteruit in te parkeren. Goeie vergelijking pik.quote:Op woensdag 5 april 2017 09:49 schreef DireStraits7 het volgende:
Ze mogen ook niet wettelijk vereisen dat ik de auto achteruit parkeer. Ze kunnen ook niet wettelijk vereisen dat ik een transporformulier gebruik. Ze kunnen ook niet wettelijk eisen dat ik de sleutels niet naar de klant gooi en daarna gelijk wegloop. Maar ja... of het slim is.
Waarom moet het gelijk over het juridische gaan?
Ik heb ook geen zin in gezeik als ik daar sta. Dan wil ik gewoon naar huis (of mijn volgende rit).
Laatste tijd weinig gehad dat er naar m'n rijbewijs werd gevraagd, maar dit is idd een goeie. Ga ik ook doen.quote:Op woensdag 5 april 2017 17:11 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Wat ik deed toen ik nog hiker was: Zelf standaard 2 kopietjes meenemen met pasfoto, BSN en documentnummer onleesbaar.
Ik heb dat maar 1x gehad en toen gaf ik m wel af maar ik had achteraf een slecht gevoel over.quote:Op woensdag 5 april 2017 22:57 schreef FH_2 het volgende:
[..]
Laatste tijd weinig gehad dat er naar m'n rijbewijs werd gevraagd, maar dit is idd een goeie. Ga ik ook doen.
Binderskampweg in Nijmegen? Een hoop oude (paars) gaan de lease uit en worden vervangen door nieuwe (blauw), sommige paarse kunnen nog wel 130 halen hoor, zelfs met 900kg achterinquote:Op donderdag 6 april 2017 18:01 schreef Dudeweiser het volgende:
Lisse-Nijmegen-Lisse gedaan met twee Crafter bakwagens van een bepaalde supermarkt. Niet echt bepaald een pretje, maar ze betalen wel ongeveer 33% meer dan normaal dus dat is mooi meegenomenEn begrensd op 110 dus lekker tussen de vrachtwagens gereden
Heel toevallig was het exact daar jaquote:Op donderdag 6 april 2017 18:47 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Binderskampweg in Nijmegen? Een hoop oude (paars) gaan de lease uit en worden vervangen door nieuwe (blauw), sommige paarse kunnen nog wel 130 halen hoor, zelfs met 900kg achterin
Wat bedoel je met 33% meer dan normaal betaald?
Ik werk bij die bezorgservice (regio Utrecht, maar ben al een paar keer naar Nijmegen gestuurd om daar te bezorgen), dus vandaar weet ik het :pquote:Op donderdag 6 april 2017 19:16 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Heel toevallig was het exact daar jaBlauwe afgeleverd en een paarse opgehaald ja, maar die ging echt niet harder dan 110 hoor
Voor deze opdrachtgever geldt een andere CAO van 8,47 per uur in plaats van de standaard 6,50 van AR.
Ja volgens mij is het zo dat er per opdrachtgever een eigen CAO is voor voertuigen verplaatsen, maar die is meestal net zo hoog als het standaard loon van AR. En soms een uitzondering dus, zoals deze blijkbaarquote:Op vrijdag 7 april 2017 00:14 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Ik werk bij die bezorgservice (regio Utrecht, maar ben al een paar keer naar Nijmegen gestuurd om daar te bezorgen), dus vandaar weet ik het :p
Wel apart dat je dan een hoger loon krijgt, bij EW nog nooit meegemaakt
Verschilt het bij AR per LM hoeveel je per uur verdient?
Anders maak jij er even totaal wat anders van.quote:Op woensdag 5 april 2017 22:14 schreef OMGitsSander het volgende:
[..]
Heb nog nooit gehoord dat iemand identiteitsfraude was opgelopen door achteruit in te parkeren. Goeie vergelijking pik.
Gewoon een middenweg zoeken: kopie afgeven met gegevens afgeschermd of met de naam van het autobedrijf + de datum door de kopie heen geschreven.quote:Op vrijdag 7 april 2017 09:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Anders maak jij er even totaal wat anders van.
Als je bij alles op je strepen gaat staan, omdat het juridisch niet toegestaan is, blijf je je hele leven werkloos.
Ik ben benieuwd hoe EW staat in dezen. Voor hetzelfde geldt sta je te kennen als die gast die moeilijk doet (of dat terecht is, laat ik in het midden) en krijg je geen ritten meer. Daar zit je dan (thuis) met je principes.
Ik begrijp ook wel dat mensen zo iets hebben van 'geef maar af want dat is makkelijker' maar ik kan je uit ervaring vertellen dat identiteitsfraude best kut is. Mensen die 's avonds bij me langs de deur kwamen omdat ze meenden dat ze 200 euro naar me hadden overgemaakt voor dingen op Marktplaatsquote:
Ja, ik verbaas me er ook over hoe makkelijk mensen zijn in het afstaan van kopietjes van legitimatiebewijzenquote:Op vrijdag 7 april 2017 09:09 schreef DireStraits7 het volgende:
En dat terwijl een dergelijke procedure vrij normaal zou moeten zijn. Nederlanders zijn gewoon totaal niet bezig met dit soort dingen, want ze hebben geen zin in gedoe. Totdat je zelf het slachtoffer bent van identiteitsfraude.
Ik ben gisteren van Kerkrade naar Nijkerk gereden. Ford focus, best oke. Mij brachten ze wel gewoon naar station. Wel vertelde meneer dat ze nu een vaste pendel auto hebben.quote:Op vrijdag 7 april 2017 20:55 schreef Piepel het volgende:
Vanmorgen laatste tentamen geknald en vanmiddag een ritje Helmond - Nijkerk gemaakt. Een Renault Trafic die uit de lease ging (denk ik). Goh wat was die smerig van binnen. Overal lege pakjes peuken, asresten, brandvlekken, vieze doekjes, koffiebekers.. Hoe kun je zoiets nou met goed fatsoen inleveren.
In Nijkerk zijn ze nu van pand veranderd, je moet nu doorrijden en de laatste poort nemen. Kantoortje erbij, stuk netter dan de situatie daarvoor. Helaas was het nog een beetje een chaos en reed de beste man dus niet naar het station en werd het de benenwagen![]()
Maandag ritje Helmond - Almere, daarna weer 2,5 uur met het OV terug. Het is dat je wordt doorbetaald maar het OV is toch niet m'n favoriete bezigheid.
quote:Op zondag 9 april 2017 11:12 schreef SytseH het volgende:
Iedereen was goed aangeschoten, en tijdens de rit lagen de twee meiden al vrij snel achterin te...
quote:... slapen
Weet je ook waarom of heb je hem niet bij de klant zelf opgehaald?quote:
Nee dat vertelde de kerel bij de dealer. Was blijkbaar een bekende oplichter die dit eerder heeft gedaan. Wilde ook geen sleutels afgeven dus moesten ze die bijmakenquote:Op woensdag 12 april 2017 09:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Weet je ook waarom of heb je hem niet bij de klant zelf opgehaald?
Operation Repo dus?quote:Op dinsdag 11 april 2017 15:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Prima dagje, een uur verslapen dus veel te laat bij de Mercedes dealer voor een CLA200, daarna een Ibiza met 7km op de teller en als klap op de vuurpijl een 3008 Hybrid die was ingenomen van een klant die weigerde te betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |