quote:
Op donderdag 27 oktober 2016 22:03 schreef blomke het volgende:[..]
Welk merk latex heb je gebruikt? Verdund? Eerst alles grondig laten drogen en dan evt. schuren en afwerken met een prof. latexlaag.
Bedankt voor je reactie. Latexverf was inderdaad niet van een van de bekende kwaliteit merken zoals sikkens en wijzonol. Ik heb perfection gebruikt van Praxis. Wellicht dat daar inderdaad het probleem in zou Kunnen liggen. De Eerste laag is onverdund opgebracht, de tweede laag ook, maar nadat er dus haarscheuren optraden een derde laag verdunde latex (met water verdund) opgebracht. Misschien heb ik teveel verdund? (Ik ben een leek op klusgebied.. Een niet zo'n handige vrouw

) Dit verhielp de haarscheurtjes/barstjes niet... Wat ik dus wel had verwacht..maar maakte het probleem ook niet groter.
Kun je spachtelputz licht opschuren? Ik zal inderdaad een latex aanschaffen van een van de betere merken, zoals hierboven vermeld en een extra laag aanbrengen.
De latex kleur is trouwens ral 9010, ik hoop dat alle verven redelijk in de buurt komen van elkaar In deze kleur, zodat ik niet heel de kamer opnieuw hoef te doen. Spachtelputz verven is al geen fijn werk..