abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7807819
quote:
Boodschap Ratelband.nl zal overkomen
Door Emile Ratelband, lijsttrekker lijstRatelband.nl

Vele vrienden vragen mij waarom ik in de politiek ben gegaan. Ik was een bekende en veel gevraagde entertrainer. Nu ben ik politicus met alle gedoe daar omheen. Mijn antwoord is dat ik ben gepakt door het lezen van de boeken van Pim Fortuyn. Dat heeft mij aan het denken gezet. Er is meer dan mensen entertrainen en geld verdienen. Ik durf het bijna niet te schrijven, maar ik ben een idealist. U leest het goed.

Het gaat niet goed met Nederland. Het barst van de spanningen, mensen zijn vervreemd en de onderhuidse woede is volop aanwezig. "Ze doen maar", wordt volop gedacht en een groot deel van de mensen haakt af en kiest alleen nog maar voor zichzelf.

Welvaart
Er verandert ongelooflijk veel en de mensen hebben daarop geen enkele invloed. Een keer per vier jaar mag men stemmen en de maatschappelijke banen met de daarbij behorende macht worden verdeeld door een uiterst select groepje Nederlanders (tien procent van 200.000 leden van een politieke partij).

Onze welvaart hebben we te danken aan burgers en hun werklust en niet aan managers en al helemaal niet aan politici.

Alle sectoren waar de overheid het voor het zeggen had en/of heeft draaien niet goed. De politie scoort een oplossingspercentage van vijftien procent van de bekende misdaden, het leger ziet er uit of we de wereldzeeėn nog bevaren en de volgende oorlog nog met de Russen in de Duitse laagvlakte zal worden uitgevochten.

Duikvlucht
De NS heeft meegedeeld dat men twee procent secuurder is gaan rijden, de wachtlijsten in de zorg zijn nog volop aanwezig, de private schuld van de Nederlanders is de afgelopen jaren enorm opgelopen, het onderwijs zit nog steeds in een duikvlucht en voor onderzoek en technologische vernieuwing wordt veel te weinig geld uitgetrokken. Dit jaar 180.000 meer bekeuringen dan in 2002 in plaats van de burger te corrigeren.

Over de invoering van de euro heeft geen kiezer wat te zeggen gehad, over de aansluiting van tien Centraal Europese landen ook niet. Het zijn echter wel de kiezers die de kosten van de uitbreiding moeten betalen en die met de maatschappelijke gevolgen te maken gaan krijgen.

Mijn uitgangspunt is altijd geweest dat mensen de kracht om te veranderen en verbeteren in zichzelf moeten vinden en dat uitgangspunt hanteert ook lijstRatelband.nl.

Hoofdopgave
Mijn verleden als entertrainer is bij dat proces belangrijk. Wij hebben onszelf de opdracht gegeven om datgene wat er speelt op zo'n manier te beschrijven dat de mensen weten waar het over gaat en dus hun eigen keuzen volop kunnen maken. Onze hoofdopgave is om te communiceren met de mensen in het land die ons hun vertrouwen geven.

LijstRatelband.nl is geen partij in de traditionele betekenis van het woord, maar een beweging. Ons partijprogramma wordt continue bediscussieerd en aangepast. Bij alle belangrijke zaken die in het parlement zullen gaan spelen vragen we zoveel mogelijk Nederlanders via Internet wat die er van denken.

Onze Tweede-Kamerfractie zal niet bestaan uit politici, maar uit volksvertegenwoordigers die actuele meerderheidsstandpunten zullen uitdragen.

Het is wonderlijk om te zien hoeveel mensen de boodschap hebben begrepen. We hebben geen tekort aan mensen die wat willen doen. Ons probleem is hoe dat te organiseren. Tenslotte bestaan we pas een maand en in die periode is van alles geregeld. We hebben een partij opgericht, een website en een discussieforum gemaakt. Onze stemsite is bijna operationeel. De tweede versie van ons verkiezingsprogramma is net uitgekomen en het hele land wordt volgeplakt met verkiezingsposters.

We gaan er van uit dat onze boodschap de 22 januari overkomt. Daarna kunnen we laten zien wat Nieuwe politiek kan zijn.

bron: NederlandKiest.nl

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')