Ik ook! Echt een leuke, lieve naam. Net als Lydia.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:16 schreef Franny_G het volgende:
Voor een meisje hadden wij dit keer Lidewij bedacht. Vind het zo'n vrolijke, mooie naam.
Ja, misschien nog een optie voor de tweede naam, want daar twijfel ik nog over. Merci.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2016 15:43 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik ook! Echt een leuke, lieve naam. Net als Lydia.
Julaquote:Op donderdag 22 december 2016 08:42 schreef Sylver_ het volgende:
Iemand nog wat ideeën voor een Nederlands(klinkende) meisjesnaam?
Ik heb het idee dat ik ze allemaal al gelezen heb, maar nog nergens echt een goed gevoel over.
Man houdt van normale Nederlandse namen die het liefst ook goed uit te spreken zijn in het Engels (al is dat geen harde eis), zoals bijvoorbeeld Nora (naam van onze dochter).
Een naam als Iva, die op mijn lijstje staat, vindt hij al te exotisch geloof ikAl heeft hij die niet direct geveto'd (in tegenstelling tot Ilva).
Ik blijk vooral erg populaire namen leuk te vinden (Saar, Julia, Mila), hoewel ik liever geen top-20 naam heb en man loopt er ook niet echt warm voor.
Suze vind ik ook erg leuk, maar nadat ik mijn Drentse familie de naam hoorde uitspreken heb ik 'm zelf al afgestreept![]()
Iemand nog een idee?
Dat is bijna mijn eigen naamquote:Op donderdag 22 december 2016 09:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kira/Keira/Kyra/Cyra, zoiets? Niet typisch Nederlands, maar wel veelzijdig.
Susan? Lijkt op Suze, maar een stuk beter in het Engels (en Drents, hihi)
Evi
Julie (zjuulie of djuulie, ook prima in het engels)
Julia
Kristen of Kirsten
Past heel goed in mijn lijstje en ik vind het opzich ook wel een leuke naam, maar zie het toch niet helemaal passen voor deze baby. Zelfde als Mila eigenlijk, vind het een leuke naam maar deze baby is geen Mila.quote:
Leuke naam, maar ken te veel Emma'squote:Op donderdag 22 december 2016 12:02 schreef Tink89 het volgende:
Emma kan btw ook nog! Die doet het ook goed in het Engels
Vind ik wel leuk, maar de uitspraakverwarring vind ik vervelend. En man vindt het niksquote:
Stond de vorige keer op onze lijst, maar past toch niet helemaal bij ons.quote:
Ik vind de naam leuk, net als de naam van I, maar past niet bij ons.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:08 schreef Franny_G het volgende:
Ja, ik weet dat mensen Lidewij snel bekakt vinden. Ik vind dat soort namen nu eenmaal mooi. Dus dat moet dan maar. Geldt ook voor de jongensnaam die we nu hebben. Neutrale(re) namen zijn naar mijn smaak vaak saai, ik houd van een beetje uitgesproken, past meer bij ons.
Yara niet echt onze smaak en bij Jule weer de uitspraakverwarringquote:Op donderdag 22 december 2016 16:17 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ Sylver
Yara? Of Jule? (Juuluh)
June, ken ik juist alleen als Juunuh.
Aan mijn kant van de familie werd het dus Soeoeoeoezuh - dat vond ik niksquote:Op donderdag 22 december 2016 18:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jula
Mia
Ik vind Suze juist leuk op zn noordelijks, zo ken ik m ook alleen maar, Suuuuuze
Vind ik een leuke naam! Maar man nietquote:Op donderdag 22 december 2016 19:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Sylver, ik ken iemand die heeft 3 meiden en haar oudste heeft dezelfde naam als de jouw oudste en haar middelste heet hetzelfde als de dochters van Mignonne en Chanty.. is dat iets?!
Bij Julia - die op je lijst staat - kan toch ook spraakverwarring voorkomen. Djulia of Zjulia. Jule en June zal ik bijvoorbeeld niet om die reden van je lijstje schrappen.quote:Op donderdag 22 december 2016 20:57 schreef Sylver_ het volgende:
Thanks voor alle reacties!
[..]
Dat is bijna mijn eigen naam
Kyra vind ik niet zo mooi. Julie vind ik op papier wel leuk, maar ik hou niet zo van namen waarbij er verwarring is over de uitspraak.
Julia staat op mijn lijstje, maar ook erg hoog in de top 10. Hoewel ik eigenlijk geen kinderen ken (alleen van een verre kennis) die zo heten.
Wat Twist zegt is eigenlijk wel een goed punt, dat hij in je omgeving nog helemaal niet zo populair hoeft te zijn. Nora staat tegenwoordig ook hoog op de lijst, maar ik ken persoonlijk ook geen andere Nora nog.
[..]
Past heel goed in mijn lijstje en ik vind het opzich ook wel een leuke naam, maar zie het toch niet helemaal passen voor deze baby. Zelfde als Mila eigenlijk, vind het een leuke naam maar deze baby is geen Mila.
[..]
Leuke naam, maar ken te veel Emma's
[..]
Vind ik wel leuk, maar de uitspraakverwarring vind ik vervelend. En man vindt het niks
Ik had Juna op mijn lijstje, maar dat werd samen met Ilva gelijk geveto'd
[..]
Stond de vorige keer op onze lijst, maar past toch niet helemaal bij ons.
[..]
Ik vind de naam leuk, net als de naam van I, maar past niet bij ons.
Wij zijn toch meer van de neutralere saaie namen
[..]
Yara niet echt onze smaak en bij Jule weer de uitspraakverwarring
[..]
Aan mijn kant van de familie werd het dus Soeoeoeoezuh - dat vond ik niks
[..]
Vind ik een leuke naam! Maar man niet
Hoe heet de jongste? 😁
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ik ken zowel een Djoelia als een Zjoelia.quote:Op vrijdag 23 december 2016 06:38 schreef Sylver_ het volgende:
De naam Julia is wat bekender, ik heb eigenlijk nog nooit een Nederlander Julia anders horen uitspreken. Maar misschien vergis ik me daar in?
Maar je zou Caroline gewoon in het Engels moeten uitspreken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 08:02 schreef Vanyel het volgende:
Heten Carolines niet altijd Carolien dan? Ik heb er nog nooit een ontmoet waar je de e uitspreekt.
quote:Op vrijdag 23 december 2016 08:06 schreef Vanyel het volgende:
In Nederland? Daar zou ik zacht gezegd ietwat bevreemd van opkijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |