abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166204429
quote:
Levenslang geëist tegen vluchteling die kinderen uit raam slingerde

Tegen een 35-jarige Syrische vluchteling die zijn drie kinderen uit het raam slingerde om zijn vrouw te straffen, is vandaag in Duitsland levenslang geëist.

De man zat met zijn gezin in een asielzoekerscentrum. Daar gooide hij zijn kinderen vanaf de eerste verdieping uit het raam. Volgens de openbaar aanklager in Bonn behandelde hij zijn kinderen daarbij 'als een oude kerstboom'. De kinderen raakten zwaargewond, maar hebben de val overleefd.

'Geweld heel normaal in Syrië'
De verdediging bracht naar voren dat de man uit een omgeving komt waar geweld heel normaal is en eiste daarom een veel lagere straf. De man zou niet uit de voeten kunnen met de Duitse omgangsvormen.

De vrouw wil niets meer met haar man te maken hebben.
Ik vind het zelf nogal bedenkelijk deze argumentatie en zou er zelf niet in meegaan. Het normaliseren van geweld dient naar mijn idee geen enkele stimulans te krijgen in de vorm van strafvermindering. Kinderen uit het raam slingeren lijkt me weinig met omgangsvormen van doen te hebben.
Is het argument van de verdediging dat geweld in de omgeving van de dader heel normaal is een goede reden voor strafvermindering?
Is het argument dat de man niet uit de voeten zou kunnen met de duitse omgangsvormen een goede reden voor strafvermindering?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166204515
Dat scheelt voor zo'n 80% van alle gewelddadige criminelen dan wel. :') En daarna ook voor zijn slachtoffers. :') Domme shit.
pi_166204703
Simpele zaak, wat in een backwater country als Syrie normaal is, is het hier niet. Dat had meneer even moeten beseffen voordat ie het in zijn achterlijke kop haalde om hierheen te komen. levenslang is prima.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_166205208
quote:
De verdediging bracht naar voren dat de man uit een omgeving komt waar geweld heel normaal is
Wat een vuile smerige rassist zeg, die verdediging! Bah :r
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:54:19 #5
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_166205285
In andere landen word je gewoon gestrafd voor zulke dingen hoor. Denk je echt dat dit normaal zou zijn in Syrie? De advocaat roept maar wat en jullie happen.
graag op anoniem
pi_166205287
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:32 schreef Digi2 het volgende:
Is het argument dat de man niet uit de voeten zou kunnen met de duitse omgangsvormen een goede reden voor strafvermindering?
Lijkt mij vooral een argument om de beste man linea recta te droppen boven IS-gebied en het hem daar lekker zelf uit te laten zoeken.
pi_166205377
Normalisering van terrorisme, verkrachting, geweld en pedofilie. Dat heet 'multiculturalism', TS.
pi_166206760
Nee is niet normaal, maar wordt het wel als je je hier niet tegen verzet.
pi_166207105
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:33 schreef vaduz het volgende:
Nee is niet normaal, maar wordt het wel als je je hier niet tegen verzet.
Nooit gedacht dat ik het met je eens zou zijn, maar je hebt volledig gelijk.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:36:42 #10
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166209069
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:42:13 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166209227
Een advocaat verzint wat vergezochte argumenten om zijn cliënt vrij te pleiten. Dat is het beroep van zo'n figuur. Wat is daar normalisering van geweld aan?
pi_166210483
quote:
Syrian refugee 'threw three children out of first-floor window because his wife wanted more freedom' in Germany

Wednesday 21 September 2016
A Syrian asylum seeker is on trial for allegedly throwing his three children out of a first floor window in Germany because his wife wanted greater freedom.

The 36-year-old man has been accused of attempted murder after his two daughters, aged one and seven, and five-year-old son were injured at refugee accommodation near Bonn.

Police arrived at the scene in February to find the two elder children suffering broken bones and skull fractures, with the baby girl left with bruising and a liver contusion after landing on her brother.

According to an indictment seen by Germany’s DPA news agency, the suspect admitted the crime and said it stemmed from anger with his wife.

Prosecutors said he could not accept she “no longer wished to accept the roles they had at home, and did not want to put up with everything he wanted anymore” after fleeing to Europe, according to a translation by The Local.

The suspect had been put under a 10-day restraining order after previously attacking his wife in January but moved back in, before launching the assault on their children on 1 February.

He is also accused of using a metal saucepan to hit his wife in the face on the same day, sparking an additional charge of aggravated assault.

Bonn Police said officers were called to the refugee accommodation, in a former Chinese restaurant in Lohmar, at 4.30pm local time on the day.

Witnesses said they had seen three children thrown from the first floor windows.

All three were taken to hospital by road and air ambulances for treatment for what police described as serious injuries.

The defendant left Syria alone in 2014, travelling through Turkey, Bulgaria and France before arriving in Germany last year, where his family joined him.

Hassan Z, pictured, knelt on the floor with his shirt over his head at one point as a protest on the first day of his trial
pi_166210491
quote:

[..]

Ik vind het zelf nogal bedenkelijk deze argumentatie en zou er zelf niet in meegaan. Het normaliseren van geweld dient naar mijn idee geen enkele stimulans te krijgen in de vorm van strafvermindering. Kinderen uit het raam slingeren lijkt me weinig met omgangsvormen van doen te hebben.
Is het argument van de verdediging dat geweld in de omgeving van de dader heel normaal is een goede reden voor strafvermindering?
Als meneer uit een omgeving komt waar geweld normaal zou zijn, waarom is hij er dan voor gevlucht?
pi_166210499
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:56 schreef LelijKnap het volgende:
Normalisering van terrorisme, verkrachting, geweld en pedofilie. Dat heet 'multiculturalism', TS.
Of 'regressief links';

"een gedeelte [van links dat] een inherente aarzeling heeft om vormen van onverdraagzaamheid die kunnen voorkomen in minderheidsgroepen te bestrijden (...) ter wille van politieke correctheid, ter wille van het tolereren van wat zij geloven dat 'andere culturen' zijn en het respecteren van verschillende leefwijzen."
  woensdag 26 oktober 2016 @ 01:38:02 #15
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166211125
Jezus, gaat men nu al topics openen om over het pleidooi van een advocaat te klagen?

Je kan trouwens beter vragen of het normaal is dat een aanklager levenslang eist voor wat een (drievoudige) poging tot doodslag lijkt. Kan me de kritiek voorstellen als ie in de toekomst een lagere straf eist in een zaak waar wel doden gevallen zijn....
are we infinite or am I alone
  woensdag 26 oktober 2016 @ 01:39:30 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166211146
quote:

[..]

Volgens mij niet. Denk dat het gewoon een truukje van de advocaat is. De Syrier hoeft dit niet zelf gezegd te hebben he. Het is natuurlijk een heel zwak argument, dus als dat het beste is wat de advocaat nog uit deze zaak kon halen is het verder vrij kansloos dat iemand naar dit argument luistert.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_166211964
quote:
Ik heb dat artikel gelezen en het was een genuanceerd stuk, geen aanklacht aan asielzoekers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166211995
quote:

[..]

Nee. Maar het zou zijn gedrag wel kunnen verklaren.
En tja, de verdediging heeft de taak de man te verdedigen.
pi_166212003
quote:
Nee, want de man is bewust gevlucht van het geweld. Hij vindt het dus zelf ook niet wenselijk of normaal.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 07:24:40 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166212079
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:38 schreef Hathor het volgende:
Simpele zaak, wat in een backwater country als Syrie normaal is, is het hier niet.
Nee. Als zijn vrouw ook Syrisch is, wat ik aanneem, dan spreekt haar reactie boekdelen. Zij wil niks meer met hem te maken hebben, blijkbaar vindt zij dit NIET normaal, als Syrische.
pi_166212095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 07:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, want de man is bewust gevlucht van het geweld. Hij vindt het dus zelf ook niet wenselijk of normaal.
Geweld tegen hem is volgens zijn opinie misschien wat anders als huiselijk geweld. Hier in het westen beschouwen we dat gelukkig als hetzelfde.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 07:50:12 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166212196
Enorm zwaktebod van zo'n advocaat, hebben geen sterke zaak dus dan maar zo mikken op ietsje pietsje strafvermindering.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 07:52:59 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166212214
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 21:56 schreef LelijKnap het volgende:
De advocaten moeten een goede verdediging voeren. Het is afwachten wat het oordeel van de rechter gaat worden. En of jou nogal domme redenering door deze rechter nagevolgd gaat worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Milf woensdag 26 oktober 2016 @ 07:57:34 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_166212237
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 00:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hassan Z, pictured, knelt on the floor with his shirt over his head at one point as a protest on the first day of his trial
Pareltje weer ^O^
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_166212412
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 00:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wie is Hassan Z.?

Wel de ideale pose om gelijk z'n kop eraf te zagen! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')