ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Nog een CAR TER.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Door in Basel Bad Bf met de ICE uit te stappen, en dan naar Basel SBB door te reizen met een trein van SBB of een andere Fernverkehrszug of te voet oid kan je ¤40 besparen, dan met de rechtstreekse ICE Een EC of ICE tussen Basel Bad Bf - Basel SBB kost ¤4,80. Met een SBB-trein kost het CHF 2,40 = ¤2,22.
Maar als je door wil reizen met de ICE van/naar Nederland, betaal je ¤40,10 extra voor die 2,9km
over de ICE naar Basel. Je bent ¤40 goedkoper door op Basel Bad uit te stappen en regionaal treintje van SBB te nemen naar Basel SBB, die ¤2,22 kost. WAAROM moet die ICE zoveel duurder zijn op die laatste 2,9km?
over de ICE naar Basel. Je bent ¤40 goedkoper door op Basel Bad uit te stappen en regionaal treintje van SBB te nemen naar Basel SBB, die ¤2,22 kost. WAAROM moet die ICE zoveel duurder zijn op die laatste 2,9km?
Zelfde fout als met ICE 105 op Oberhausen-Duisburg?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh, ik wilde dinsdag typen. Maar er kwam maandag tevoorschijn. Kan je toch wel lekker vroeg op dinsdag beginnen? Doe ik ongetwijfeld ook, mijn planners kennende
Gisteren, tijdens het eten, zat Maurits Wever er ook bij. Ik zei dat ik in januari met een paar man naar Konstanz ga, hij: "oh, die boeking zag ik voorbijkomen. In het panoramarijtuig toch?"
Op zondag 23 oktober 2016 17:36 schreef dennistd het volgende: Die EC was al wel geboekt direct toch? Ik krijg daar nu namelijk een prijs van 55 euro voor
Ja. Zover ik weet wel. Alleen de terugweg ging morgen nog geboekt worden.
Oh jee. Dit gaat zwaar mis natuurlijk. Blauw is tweedeklas, rood is eerste klas. Dat snappen de meeste mensen nog. Maar PAARSE klapstoeltjes?? Wat is dat dan??
Oh jee. Dit gaat zwaar mis natuurlijk. Blauw is tweedeklas, rood is eerste klas. Dat snappen de meeste mensen nog. Maar PAARSE klapstoeltjes?? Wat is dat dan??
Daar mag je alleen zitten als je een eerste én tweede klas kaartje hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En als je alle kastjes in die tour hebt geopend hebt geopend krijg je een gratis cabinerit. Nee, niet in die Flirt, maar in de Goliath in Six Flags of hoe het tegenwoordig ook heet Best apart in 3D
Overigens heeft een of andere gek bij mijn trein tijdens de rit een steen naar binnen gegooid, rakelings langs een gezin met kind in kinderwagen Helaas hebben ze niet aan de noodrem getrokken, dus we kwamen er pas op Gouda achter, terwijl het al bij de brug over het Amsterdam Rijnkanaal bij Utrecht gebeurde De vogels waren uiteraard gevlogen en het treinstel is op Rotterdam de dienst uit gegaan.
Op zondag 23 oktober 2016 18:16 schreef b2py het volgende: Het gaat om het principe. Aantal mensen druk mee bezig geweest, krijg je dit. Typische de knorrige zeikende medewerker die toch niets goed vindt.
wat moet ik ermee? ik kom 74837238 keer in per week bij NedTrain Leidschendam denk je dat ik niet allang eens een Flirt van dichtbij heb bekeken
Op zondag 23 oktober 2016 18:07 schreef MTL het volgende: Overigens heeft een of andere gek bij mijn trein tijdens de rit een steen naar binnen gegooid, rakelings langs een gezin met kind in kinderwagen Helaas hebben ze niet aan de noodrem getrokken, dus we kwamen er pas op Gouda achter, terwijl het al bij de brug over het Amsterdam Rijnkanaal bij Utrecht gebeurde De vogels waren uiteraard gevlogen en het treinstel is op Rotterdam de dienst uit gegaan.
Had je dat liever gehad dan? Dan waren de vogels ook gevlogen, hadden er een paar honderd man een uur vast gezeten, heel de treindienst weer doormekaargefrommold, and for what?
Als iedereen direct geïnformeerd wordt is er een grotere pakkans. En het is niet alleen voor mij, maar ook voor de andere treinen. Grote kans dat het een stel eikels zijn die dat bij meerdere treinen flikken. En als dan wel een passagier geraakt wordt...
Bitlocker+PIN op de pc + smartcard voor pc-authenticatie.
Zo had ik het tenminste bij m'n vorige opdrachtgever. Username+password was verboten.
Is mijn natte droom in de vrije markt maar in het onderwijs is dat echt totaal onnodig. Daarom doen we wel aan step-up, dus als je bij gevoelige data komt (altijd leerlinggegevens of personeelsgegevens, dossiers enzo) dan moet je nu nog tokencodes en pincodes invoeren, maar dat wordt waarschijnlijk out-of-band in combinatie met een verplichte pincode/vingerafdruk op je telefoon.
Ik kijk Miljoenenjacht, straks met begin-gemist Heel Holland Brakt en daarna nog Zondag met Lubach en Wegmisbruikers kijk ik dan de week wel een keer..
Op zondag 23 oktober 2016 20:57 schreef dennistd het volgende: Wegmisbruikers is mij veel te veel op sensatie gericht. Geef mij dan maar Blik op de weg, maar dat heeft helaas het veld moeten ruimen...
Je kan er een leuk drankspel bij spelen. Iedere keer als er "Oprotten met die camera" gezegd wordt een shotje doen.
Op zondag 23 oktober 2016 20:57 schreef dennistd het volgende: Wegmisbruikers is mij veel te veel op sensatie gericht. Geef mij dan maar Blik op de weg, maar dat heeft helaas het veld moeten ruimen...
Ik vind die Patrick Vermeulen een held Blijft zo mooi rustig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik vind die Patrick Vermeulen een held Blijft zo mooi rustig.
Ik mis Jos en Ger.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
"Koos, we zagen net een machinist met 140 een rood sein negeren. Mag dat eigenlijk?"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het is natuurlijk even duur als de DB en NS, dus daar hoef je het niet voor te doen. Ook kan ik geen specifieke zitplaats reserveren (kan bij DB wel) en krijg je, als ik het goed begrijp, ook geen handy ticket (DB en NS). Dus zie er het voordeel niet van in.
EDIT: nog erger, net even het reisje gecheckt voor mijn herfstvakantie, en de NS is zo'n 30 euro goedkoper voor dezelfde reis met dezelfde treinen.
[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 24-10-2016 12:27:03 ]
BEVERWIJK - Mocht de NS aantoonbaar wanprestaties leveren op de Kennemerlijn tussen Alkmaar en Haarlem, dan is het mogelijk dat de spoorvervoerder in 2018 zijn concessie verliest aan een concurrent.
Daar herinnerde VVD-Tweede Kamerlid Betty de Boer aan, nadat zij van lokale IJmondbestuurders de veelvuldige klachten over het treinvervoer had aangehoord. De Boer was samen met haar Tweede kamer-collega’s Barbara Visser en Rudmer Heerema in Beverwijk, waar werd gesproken met wethouder Jaqueline Dorenbos en de Beverwijkse VVD-fractie over de frustraties van duizenden treinreizigers. Die kunnen op dit traject nog maar tien sneltreinen per dag nemen, sinds NS de dienstregeling in december 2015 verslechterde. Sindsdien zijn de klachten niet van de lucht, want de versobering hield in dat er nog maar twee keer in het uur een vaak te kort boemeltje rijdt tussen Alkmaar en Haarlem.
Het probleem wordt door de NS echter niet erkend. Staatssecretaris Dijksma van infrastructuur laat weten dat de NS binnen de concessie opereert. Maar de klachten uit deze regio houden aan.
De VVD-Kamerleden wilden hier meer van weten. Zij waren in Beverwijk op uitnodiging van de Beverwijkse fractieleider Serge Ferraro. Bij het gesprek schoof ook een VVD-Statenlid aan, en VVD-fractieleider Jeroen Verwoort van Velsen. Feiten boven tafel
Kamerlid De Boer stelt het probleem aankomende donderdag aan de orde tijdens een vergadering van de Tweede Kamercommissie voor openbaar vervoer. Ook komt het onderwerp later dit jaar nog eens aan de orde, als het gaat om de toekomstige plannen voor het spoor.
De VVD-Kamerleden laten weten dat ze nu eerst ’de feiten’ boven tafel willen hebben van de NS. Die ontkent hardnekkig dat er een probleem bestaat; volgens de NS-directie waren de geschrapte sneltreinen overbodig en rijden de overgebleven sprinters nog altijd met lege zitplaatsen heen en weer. De treinreizigers weten inmiddels niet meer waar ze het moeten zoeken van frustratie, want in de spits is een zitplaats vinden onmogelijk, en zelfs staand is het dringen om een plek. Ook is de overstap zo lastig geworden in Haarlem, dat sommige Beverwijkse treinreizigers per fiets of auto naar Castricum afreizen, om daar in een van de weinige overgebleven intercity’s richting Amsterdam of Den Haag te stappen. Die stoppen daar wel.
Mocht NS wanprestaties leveren, dan staat de concessie op het spel. De Boer. ,,Wij hebben zelf een motie ingediend, waardoor op het spoor het ’three strikes and you’re out’-principe geldt. Als de concessie niet wordt nageleefd, kan de NS die verliezen. Dan kan die aan een andere vervoerder worden gegund. Wij rekenen ook zitplaatskansen en punctualiteit tot de verplichtingen.’’
Maar eerst wil de VVD met name van de NS meer informatie hebben over de problemen op de Kennemerlijn. De NS-concessie verloopt overigens in 2025 pas.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
ja, het is wat. naar mijn weten is de boemel in de avondspits van Sloterdijk naar Zaandam erger. het komt voor dat passagiers op sloterdijk achterblijven omdat de harington trein vol is. maar daar hoor je Bregtje Grietje de Boer -zeg maar Betty- niet over
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 24 oktober 2016 15:58 schreef spectrumanalyser het volgende: ja, het is wat. naar mijn weten is de boemel in de avondspits van Sloterdijk naar Zaandam erger. het komt voor dat passagiers op sloterdijk achterblijven omdat de harington trein vol is. maar daar hoor je Bregtje Grietje de Boer -zeg maar Betty- niet over
Ook weer zo'n non-probleem. Er rijden daar 10 of 15 treinen per uur? En een rit duurt hoe lang? Tsjonge.
Aanstaande dinsdag bij BBC: Treinreizen in Nederland
Het BBC-reisprogramma Great Continental Railway Journeys wijdt aanstaande dinsdag 25 oktober de hele uitzending aan treinreizen in Nederland.
Presentator Michael Portillo reist per spoor van Rotterdam via Den Haag, Haarlem en Amsterdam naar Utrecht. Hij laat de Britse kijker kennismaken met het vernieuwde Utrecht Centraal als spoorknooppunt voor Nederland. Ook krijgt hij de Koninklijke Wachtkamer op station Den Haag Centraal te zien. De uitzending start om 22.00 uur (Nederlandse tijd) bij BBC2 en is via het standaard tv-pakket te zien.
Op maandag 24 oktober 2016 17:31 schreef Prins_Pils het volgende: Sinds wanneer is er trouwens een koninklijke wachtkamer in die betondroevenis van een Den Haag Centraal?
Nou wat verschrikkelijk van ze, ik zou ze vierendielen, kielhalen, doortrekken en wat er over is van hun lichamen publiekelijk tentoonstellen op het Binnenhof om herhaling te voorkomen.
Nou wat verschrikkelijk van ze, ik zou ze vierendielen, kielhalen, doortrekken en wat er over is van hun lichamen publiekelijk tentoonstellen op het Binnenhof om herhaling te voorkomen.
Jep, vorige week het nachtnet nog via Haarlem gereden. Dan stop je wel op Bijlmer Arena extra, en is er een pendel Bijlmer - Leiden als extra trein ingelegd die aansluit op zowel de trein vanaf Utrecht als de trein vanaf Amsterdam. Dit is gepland in de nacht van dinsdag op woensdag. Wellicht ook op andere dagen, maar dat zou ik zo niet weten.
[ Bericht 4% gewijzigd door MTL op 24-10-2016 18:32:35 ]
Op maandag 24 oktober 2016 18:10 schreef MTL het volgende: Als ik de commentaren goed begreep is aan de andere kant het NS logo met een spuitbus zwart gespoten en zou de loc voor een weekje slechts verhuurd zijn.
Op maandag 24 oktober 2016 18:23 schreef MTL het volgende: Opnieuw als ik de commentaren mag geloven, jawel: de Ruhrtalbahn zou niet gecharmeerd zijn van NS logo's op een gehuurde loc.
Op maandag 24 oktober 2016 18:23 schreef MTL het volgende: Opnieuw als ik de commentaren mag geloven, jawel: de Ruhrtalbahn zou niet gecharmeerd zijn van NS logo's op een gehuurde loc.
Wat een gezeik Het zijn helemaal geen concurrenten van elkaar.
Het ding heeft overigens de afgelopen weken in dienst van NMBS Logistics gereden, mét NS logo's. Weliswaar enkel inzet in de Brussel-expres, maar dus wel aan NMBS verhuurd.
Hoezo zou je dat niet kunnen doen met een clausule dat je de logo's mag afdekken dan? Tering hey, denk eens na. Die 186'ers kwamen in eerste instantie van leasemaatschappij Angel Trains, reden die in zuurstokroze of dacht je dat dit: de nieuwe kleuren van de NMBS waren ofzo?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
daniel_ddr (ma 24 okt 2016 18:17:52 http://www.somda.nl/forum/12836/p595943/ ): In de categorie briljant: vanwege de gesloten poortjes vanaf vandaag te Amersfoort is er een balie neergezet waar je een passagepas kunt aanvragen. Daarvoor moet je wel even over de poortjes heen klimmen wat die balie staat thv spoor 4/5 en dus binnen het afgesloten gebied
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In juli 2010 reed een Voith Maxima 40CC van de Duitse aannemer H.F. Wiebe wat ritten in Nederland. Op 23 juli kwam de loc met een lege steenslagtrein bestaande uit de bekende RailPro-Fccpps'en door Oldenzaal op weg van Amsterdam Westhaven naar Bad Bentheim en verder.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NS zegt ook niet dat er een heleboel nachtnettreinen via Hilversum gaan, en toch gebeurd het
Oh wacht. Daar stoppen ze inderdaad ook niet
EDIT: serieus, als je niet wil geloven dat er wekelijks nachtnettreinen via Haarlem rijden, dan nodig ik je uit om in de nacht van dinsdag op woensdag gewoon voor de grap eens het nachtnet te pakken.
Op maandag 24 oktober 2016 21:15 schreef MTL het volgende: NS zegt ook niet dat er een heleboel nachtnettreinen via Hilversum gaan, en toch gebeurd het
Oh wacht. Daar stoppen ze inderdaad ook niet
EDIT: serieus, als je niet wil geloven dat er wekelijks nachtnettreinen via Haarlem rijden, dan nodig ik je uit om in de nacht van dinsdag op woensdag gewoon voor de grap eens het nachtnet te pakken.
Oh, ik geloof het prima hoor (zeker als jij ze ook rijdt). Maar ze staan niet op de pagina met nachtnettreinen, dat was het meer.
Het ding heeft overigens de afgelopen weken in dienst van NMBS Logistics gereden, mét NS logo's. Weliswaar enkel inzet in de Brussel-expres, maar dus wel aan NMBS verhuurd.
Oh dat zal NS leuk vinden, dat gekalk op hun nieuwe loc.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Damn, ben je eerst gaar van die stomme Hoekse lijn, mag je daarna nog een rondje randstad...
Tja, die diensten hebben wij ook wel. Eerst vier rondjes 65 in Oldenzaal (je draait je in een half uur helemaal de tering) en vervolgens mag je lekker op de streeklijn 64 (anderhalf uur van dorp naar dorp rijden ). Zie het kaartje.
Rij je die naar onze oude standplaatsen ook wel eens?
Ik kom maar heel zelden die kant op. We hebben maar een paar diensten die richting uit, dus als ik er al kom is het eerder bij verstoringen. Net even opgezocht: ik ben er voor het laatst in mei geweest
Op maandag 24 oktober 2016 22:50 schreef dennistd het volgende: Laten we gewoon een stel vervoerders noemen, dat zit de juiste er altijd wel bij (niet dus...)
Syntus is op zich nog wel logisch, aangezien Eurobahn op het stuk tussen de grens en Venlo rijdt op de vergunning van Syntus. Beide zijn Keolis-dochters namelijk. Maar voor de reizigers is Syntus in Venlo nou niet echt heel begrijpelijk...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hier staat Eurobahn nog als aparte vervoerder, maar inmiddels wordt daar op de toelating van Syntus gereden. Keolis wordt steeds meer één bedrijf (Eurobahn wordt niet voor niets Keolis Deutschland en Syntus wordt Keolis Nederland), dus waarom zou je dan nog als twee verschillende partijen contracten met ProRail willen afsluiten?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die D-GTW's van Arriva voor Noord-Nederland reden destijds op eigen kracht door Duitsland, ondanks dat ze lang niet allemaal PZB hadden. Dat deden ze onder de naam Prignitzer Eisenbahn dat op dat moment van Arriva was.
Op maandag 24 oktober 2016 21:14 schreef Peterselieman het volgende: ik lees net dat er vandaag een E-GTW van de MerwedeLingeLijn naar Leeuwarden is gereden. Geen idee waarom.
Drie stellen krijgen deze week een revisiebeurt in Leeuwarden, zo meldt Arriva op Twitter
Hier staat Eurobahn nog als aparte vervoerder, maar inmiddels wordt daar op de toelating van Syntus gereden. Keolis wordt steeds meer één bedrijf (Eurobahn wordt niet voor niets Keolis Deutschland en Syntus wordt Keolis Nederland), dus waarom zou je dan nog als twee verschillende partijen contracten met ProRail willen afsluiten?
Ah, op die manier. Er komen trouwens volgend jaar ook Vechtdal-stellen naar Winterswijk toe voor het vervangen van de raamrubbers door Stadler. Dat gebeurt in het nieuwe gebouw van Transit Oost. Er zijn ook al Breng-GTW's geweest, en nu staat er elke week een Achterhoekse Arriva GTW.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja. Zoveel overdekte sporen zijn er niet over in Nederland, en zeker niet met een mooie put eronder. De verhuur van dat ene spoor in de loods (er ligt nog een tweede zonder put naast) is één van de redenen waardoor ze dat gebouw neer hebben kunnen zetten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geen idee wat precies de reden is. Misschien een foutje in het productieproces van het rubber of zo? Het is in elk geval niet heel erg acuut, want een stelletje Polen (van Stadler, het is namelijk garantiewerk) zijn een week per treinstel bezig. Als het heel dringend was zou dat wel sneller gekund hebben.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als het treinen van AnsaldoBreda zouden zijn geweest zou er niks zijn gebeurd, en wanneer de ramen er dan eindelijk eens uitflikkeren zouden ze met droge ogen beweren dat de machinist niet zo hard had moeten rijden.
Friedrichshafen - Arnhem via de Rijn komt op ¤52. + Arnhem - Konstanz ¤51 pp, met het stuk eerste klas erbij vanaf Duisburg naar Konstanz = ¤103 totaal.
Helaas is het stuk tussen Arnhem en Oberhausen niet meer als groepsreis te boeken, dus die kost ¤19 ipv ¤14,50.
De boeking wordt zometeen voltooid.
[ Bericht 28% gewijzigd door greavy op 25-10-2016 10:19:44 ]
Ik zat nog ff wat te pielen voor de terug reis. Prijzen tot Köln. Langs de Rijn terug (korte overstap Ulm) kost ¤33. Over de NBS Frankfurt-Köln (lange overstap Ulm) kost ¤41.
Dit alternatief kost slechts ¤29 1e klas:
Friedrichshafen Hafen ab 11:04 BOB87568 Friedrichshafen Stadt an 11:05
Friedrichshafen Stadt ab 11:31 IRE 4218 Ulm Hbf an 12:44
Ulm Hbf ab 13:04 EC 218 Frankfurt(Main)Hbf an 15:40
Frankfurt(Main)Hbf ab 16:27 ICE 12 Köln Hbf an 17:39
Enige nadeel is dat je een half uurtje later in Köln bent...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Rijden er 's nachts goederentreinen? Ik woon bij Zevenaar en ben van plan om binnenkort 's nachts foto's te gaan maken en zou ook graag een goederentrein op de foto zetten. De betuweroute loopt hier langs, weet iemand ongeveer wanneer er s'nachts treinen overheen rijden?
[ Bericht 1% gewijzigd door AQUILA. op 25-10-2016 12:01:03 ]
Op dinsdag 25 oktober 2016 11:54 schreef AQUILA. het volgende: Rijden er s'nachts goederentreinen? Ik woon bij Zevenaar en ben van plan om binnenkort s'nachts foto's te gaan maken en zou ook graag een goederentrein op de foto zetten. De betuweroute loopt hier langs, weet iemand ongeveer wanneer er s'nachts treinen overheen rijden?
ja, er rijden 's nachts goederentreinen. Rolandrail heeft een dienstregeling online staan. Je moet je wel tussen de afkortingen doorworstelen en de tijden zijn indicatief, maar dan weet je wat je ongeveer zou kunnen verwachten. Het is alleen geen garantie dat er ook daadwerkelijk iets langs komt
ja, er rijden 's nachts goederentreinen. Rolandrail heeft een dienstregeling online staan. Je moet je wel tussen de afkortingen doorworstelen en de tijden zijn indicatief, maar dan weet je wat je ongeveer zou kunnen verwachten. Het is alleen geen garantie dat er ook daadwerkelijk iets langs komt
Bedankt, in ieder geval geeft het een indicatie. Als ik het goed begrijp, zie ik in dit schema (http://www.rolandrail.net/drgl/2016a_dbc_bulk.pdf) trein 46672 een afstand van ongeveer 20 kilometer in een half uur afleggen, dan rijdt hij dus ongeveer 40 km/h. Rijden de treinen 's nachts langzamer? Klinkt wel plausibel.
Op dinsdag 25 oktober 2016 11:58 schreef dennistd het volgende: Zeker rijden er 's nachts goederentreinen, maar in het donker is het vrij lastig fotograferen
Ga in elk geval geen flits gebruiken ivm mogelijke verblinding van de machinist...
Het is ook meer een sfeerfoto, normaliter fotografeer ik geen treinen. En op de plek waar ik ga fotograferen staat een lantaarn, heb al wel bedacht hoe ik de foto ga maken.
Bedankt, in ieder geval geeft het een indicatie. Als ik het goed begrijp, zie ik in dit schema (http://www.rolandrail.net/drgl/2016a_dbc_bulk.pdf) trein 46672 een afstand van ongeveer 20 kilometer in een half uur afleggen, dan rijdt hij dus ongeveer 40 km/h. Rijden de treinen 's nachts langzamer? Klinkt wel plausibel.
Je rekent met een gemiddelde. Een goederentrein, al is deze leeg, heeft vanuit stilstand enige tijd nodig om gang te komen. Op het moment dat de trein jou passeert zal deze ergens rond de 100 km/h rijden.
Bedankt, in ieder geval geeft het een indicatie. Als ik het goed begrijp, zie ik in dit schema (http://www.rolandrail.net/drgl/2016a_dbc_bulk.pdf) trein 46672 een afstand van ongeveer 20 kilometer in een half uur afleggen, dan rijdt hij dus ongeveer 40 km/h. Rijden de treinen 's nachts langzamer? Klinkt wel plausibel.
Ik zie hem 35km (van Emmerich naar Betuweroute Valburg Oost) afleggen in 28 minuten. Dat is dus 84km/h, wat redelijk standaard is voor een goederentrein. Het enige stuk waar ze langzamer rijden 's nachts is in Zeeland volgens mij.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 25 oktober 2016 11:58 schreef dennistd het volgende: Zeker rijden er 's nachts goederentreinen, maar in het donker is het vrij lastig fotograferen
Ga in elk geval geen flits gebruiken ivm mogelijke verblinding van de machinist...
Flits heb je ook vrij weinig aan op zo'n grote afstand natuurlijk
Je rekent met een gemiddelde. Een goederentrein, al is deze leeg, heeft vanuit stilstand enige tijd nodig om gang te komen. Op het moment dat de trein jou passeert zal deze ergens rond de 100 km/h rijden.
Ik zie hem 35km (van Emmerich naar Betuweroute Valburg Oost) afleggen in 28 minuten. Dat is dus 84km/h, wat redelijk standaard is voor een goederentrein. Het enige stuk waar ze langzamer rijden 's nachts is in Zeeland volgens mij.
Bedankt, ik had iets te snel de afkortingen doorgelezen!
Flits heb je ook vrij weinig aan op zo'n grote afstand natuurlijk
Dat dacht ik ook altijd, tot ik een Nikon Coolpix, zo'n credit card unit kocht. Met flits drukte hij kort af, dat kan met een DSLR natuurlijk allemaal mooi ingesteld worden, maar met zo'n compactcamera gaat dat minder goed. En zo heb ik in het donker op RSC Waalhaven toch nog best wel leuke kiekjes kunnen maken!
Ik heb ze inderdaad slechter gezien, maar ik dit is het effect van een lange sluitertijd vermoed ik (je hebt een screenshot geupload dus geen exif). Heb je ook een foto zonder flits
Laten we stellen dat die flitser van die camera richtgetal 10 heeft en die portaalkraan 100m zou je een diafragma van 1.0 moeten hebben
Nou liggen overwegen in Duitsland ook wel overdreven lang dicht maar om nou dít te gaan doen...
quote:
Wütender 62-Jähriger legt Bahnverkehr lahm
Weil er vor einer geschlossenen Schranke warten musste, hat ein 62-Jähriger im Kreis Hildesheim den Bahnverkehr vorübergehend lahmgelegt. Der Mann warf bei Elze sein Rad auf die Gleise, ein Metronom auf der Strecke Hannover-Göttingen konnte trotz Vollbremsung nicht mehr rechtzeitig stoppen und überfuhr das Hindernis.
Bron en vervolg Samenvatting in Nederlands: een 62-jarige man heeft bij een spoorwegovergang bij Elze zijn fiets op de rails gepleurd, trein kon niet meer op tijd stoppen en daarna heeft de man acht ruiten van de trein ingeslagen. Na 40 minuten kon de trein weer verder en de man is door de politie naar het ziekenhuis gebracht.
Windows Phone Nutzer dürfen sich freuen! Endlich gibt es eine speziell für dieses Betriebssystem entwickelte Version des DB Navigators inklusive der Möglichkeit Handy-Tickets zu buchen. Die Beta-Version wird im Laufe des Abends freigeschalten.
Jawel, buiten mijn broer ken ik niemand die een windows telefoon geeft maar je weet het maar nooit .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Mooie set! Ik heb ook die mCD en Ces (stuurstand), maar dan ongetwijfeld een andere variant en met andere tussenrijtuigen. Of misschien heb ik een mBD, geen idee.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Mooie set! Ik heb ook die mCD en Ces (stuurstand), maar dan ongetwijfeld een andere variant en met andere tussenrijtuigen. Of misschien heb ik een mBD, geen idee.
Gaaf! Die wit/groene vind ik ook mooi trouwens. En redelijk betaalbaar ook. Maar nu eerst een stoomloc met geluid en camera. Vanaf 350,- ongeveer.
Mijn pa had daar voor elektrisch materieel een mooie oplossing voor die met nieuw materieel niet meer mogelijk is omdat het palletje er niet meer is, ik reed met m'n 1600 en zijn 1100 op de bovenleiding. Zolang je de fase maar op de middenrail houdt kan dat spul er prima tegen (analoog in ieder geval, digitaal geen idee).
Op dinsdag 25 oktober 2016 22:06 schreef Prins_Pils het volgende: Deze móét wel nieuw zijn, die trap tegen het Groothandelsgebouw staat er en hij had het erover dat Rotterdam C '2 jaar geleden' is geopend
Op dinsdag 25 oktober 2016 22:06 schreef Prins_Pils het volgende: Deze móét wel nieuw zijn, die trap tegen het Groothandelsgebouw staat er en hij had het erover dat Rotterdam C '2 jaar geleden' is geopend
Klopt!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) gaat onderzoek doen naar het opleidings- en ervaringsniveau van machinisten van Arriva.
Dit laat staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur en Milieu weten in antwoord op Kamervragen van de PvdA. Aanleiding voor de Kamervragen, die eind september werden gesteld, waren de grote zorgen van vakbond VVMC over de veiligheid op het spoor in Friesland en Groningen.
Mijn pa had daar voor elektrisch materieel een mooie oplossing voor die met nieuw materieel niet meer mogelijk is omdat het palletje er niet meer is, ik reed met m'n 1600 en zijn 1100 op de bovenleiding. Zolang je de fase maar op de middenrail houdt kan dat spul er prima tegen (analoog in ieder geval, digitaal geen idee).
Er is geen verschil in DCC bij tweerail of drierail. Maar Märklin heeft ook zijn eigen protocol. Een DCC-decoder in een Märklin-loc luistert ook gewoon naar Z21.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ontbijt. Ik sta ook in het weekend rond 8:00 op. Heel soms op zondag om 10:00 maar dan heb ik zeker een half uur al TV in bed gekeken en dat is eigenlijk vooral omdat een van de katten sjaggo wordt als ik eerder opsta.
Ontbijt. Ik sta ook in het weekend rond 8:00 op. Heel soms op zondag om 10:00 maar dan heb ik zeker een half uur al TV in bed gekeken en dat is eigenlijk vooral omdat een van de katten sjaggo wordt als ik eerder opsta.
Ontbijt. Ik sta ook in het weekend rond 8:00 op. Heel soms op zondag om 10:00 maar dan heb ik zeker een half uur al TV in bed gekeken en dat is eigenlijk vooral omdat een van de katten sjaggo wordt als ik eerder opsta.
Zelfs na zuipen tot 3 uur? Hoe red je het joh.. 10 uur, niet eerder
Zelfs na zuipen tot 3 uur? Hoe red je het joh.. 10 uur, niet eerder
Ja, dat is dus echt al maanden niet meer voorgekomen. Misschien een jointje. Maar zelfs met zuipen is het eigenlijk niet zo'n probleem (daarvoor dan). Mijn katers worden met de jaren eigenlijk alleen maar minder erg.
Op dinsdag 25 oktober 2016 11:01 schreef dennistd het volgende: Ik zat nog ff wat te pielen voor de terug reis. Prijzen tot Köln. Langs de Rijn terug (korte overstap Ulm) kost ¤33. Over de NBS Frankfurt-Köln (lange overstap Ulm) kost ¤41.
Dit alternatief kost slechts ¤29 1e klas:
Friedrichshafen Hafen ab 11:04 BOB87568 Friedrichshafen Stadt an 11:05
Friedrichshafen Stadt ab 11:31 IRE 4218 Ulm Hbf an 12:44
Ulm Hbf ab 13:04 EC 218 Frankfurt(Main)Hbf an 15:40
Frankfurt(Main)Hbf ab 16:27 ICE 12 Köln Hbf an 17:39
Enige nadeel is dat je een half uurtje later in Köln bent...
Gezien de reacties op dit bericht (alleen van greavy) vinden jullie dit geen goed idee?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 26 oktober 2016 00:32 schreef DeaDLocK2K het volgende: Of leer Engels, qua grammatica stelt het niets voor en als je al die tyfusgrafbushaltes kan onthouden kan je die woorden ook onthouden.
Qua grammatica misschien wel, hoewel Duits toch wel wat consequenter is op dat vlak, maar de spelling is echt heel wat eeuwen oud.
En de grammatica ook niet. Sinds euh, de middeleeuwen geloof ik uit m'n blote hoofd. Er is alleen verschil tussen landen, ou in Groot Brittannië is vaak o in de VS. Tja. Colour vs color. Maar helemaal Amerikaans Engels is ontzettend eenvoudig. Zeg maar als je de naamvallen uit het Duits haalt en je gaat andere dingen uitspreken, zoals het verschil tussen Duits en Nederlands. Nederlands is de makkelijke van de twee. In Amerikaans Engels zijn dingen veel minder snel fout.
En de grammatica ook niet. Sinds euh, de middeleeuwen geloof ik uit m'n blote hoofd. Er is alleen verschil tussen landen, ou in Groot Brittannië is vaak o in de VS. Tja. Colour vs color. Maar helemaal Amerikaans Engels is ontzettend eenvoudig. Zeg maar als je de naamvallen uit het Duits haalt en je gaat andere dingen uitspreken, zoals het verschil tussen Duits en Nederlands. Nederlands is de makkelijke van de twee. In Amerikaans Engels zijn dingen veel minder snel fout.
Amerikaans Engels klinkt dan ook verschrikkelijk. Qua schrift en woordgebruik probeer ik de Britse variant te kiezen
En de grammatica ook niet. Sinds euh, de middeleeuwen geloof ik uit m'n blote hoofd.
Ja dat dacht ik ook. Heb nog wel een béétje opgelet tijdens de Engelse les op de middelbare Wat ik vooral vreselijk vond is lezen, Engelsen kunnen hun zinnen altijd zo verschrikkelijk lang maken, door het gebruik van komma's, waardoor, na het eerste woord alweer vergeten te zijn, tijdens het lezen van een tekst die uit een random krant komt, je al erg snel, na twee regels al, de hele draad van het verhaal al kwijt bent.
Ik heb native Brits kunnen spreken maar ik merk dat ik dat toch weer een beetje kwijt ben. Mijn meestgebruikte vreemde taal is Duits.. en dat vind ik eigenlijk makkelijk dan Engels.
Op woensdag 26 oktober 2016 00:52 schreef Prins_Pils het volgende: Waar Komt Eigenlijk De Gewoonte Vandaan Dat In Amerikaans-Engels Elk Woord Met Een Hoofdletter Begint In Sommige Teksten, Zoals Koppen En Statements?
Dat is in het Nederlands ook redelijk normaal in titels.
Mag ik tussendoor trouwens even het radionieuws citeren? 'Alle elektrische treinen van NS rijden vanaf 1 januari op groene stroom, zo kondigde topman Van Boxtel aan. Dat is een jaar eerder dan gepland.' Komt allemaal uit windenergie.
Nee maar er zit geen logica in, dat is het probleem, gewoon stomweg uit je hoofd leren en omdat je het veel ziet en hoort, lukt dat gemakkelijk
Voorbeeld Wat staat hier onder? Ghoti
Twentenaren en Engels dat gaat niet, mijn schoonmoeder zaliger (Goor) heeft nooit de 'th'-klank onder de knie gekregen, three, thrill, thunder etc. dat kunnen ze niet (tong tegen je boventanden leggen)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Als je bepaalde klanken niet van kinds af aan hebt geleerd of met regelmaat hebt gehoord zal je ze ook nooit, of pas met heel heel veel oefening native kunnen uitspreken. Nederlanders kunnen relatief makkelijk Vlaams nadoen omdat in het Standaardnederlands eigenlijk alle klanken zitten die je nodig hebt, maar andersom is het een hele opgave omdat het Vlaams bijvoorbeeld geen harde G of een rollende R kent.
Op woensdag 26 oktober 2016 01:12 schreef Prins_Pils het volgende: Als je bepaalde klanken niet van kinds af aan hebt geleerd of met regelmaat hebt gehoord zal je ze ook nooit, of pas met heel heel veel oefening native kunnen uitspreken. Nederlanders kunnen relatief makkelijk Vlaams nadoen omdat in het Standaardnederlands eigenlijk alle klanken zitten die je nodig hebt, maar andersom is het een hele opgave omdat het Vlaams bijvoorbeeld geen harde G of een rollende R kent.
Daar laat ik me niet over uit, wat staat er volgens jou? Niet googlen er is zelfs een wikipedia-pagina van.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nee maar er zit geen logica in, dat is het probleem, gewoon stomweg uit je hoofd leren en omdat je het veel ziet en hoort, lukt dat gemakkelijk
Voorbeeld Wat staat hier onder? Ghoti
Twentenaren en Engels dat gaat niet, mijn schoonmoeder zaliger (Goor) heeft nooit de 'th'-klank onder de knie gekregen, three, thrill, thunder etc. dat kunnen ze niet (tong tegen je boventanden leggen)
Twentenaren hoeven zich niet speciaal te voelen want ongeveer 95% van de Nederlanders doet het in de praktijk niet en zelfs ik, die voor een Amerikaan sowieso ergens uit de VS komt maar ergens anders, een stad die ze niet zo goed kennen, heb moeite met bepaalde combinaties die achter de th aan kunnen komen.ths(r) kan heel moeilijk zijn.
Twentenaren hoeven zich niet speciaal te voelen want ongeveer 95% van de Nederlanders doet het in de praktijk niet en zelfs ik, die voor een Amerikaan sowieso ergens uit de VS komt maar ergens anders, een stad die ze niet zo goed kennen, heb moeite met bepaalde combinaties die achter de th aan kunnen komen.ths(r) kan heel moeilijk zijn.
Jeetje, het was gewoon mijn persoonlijke ervaring en vond het opmerkelijk .
nb: heb geen achterlichten en/of koplampen plaatjes.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 26 oktober 2016 01:12 schreef Prins_Pils het volgende: Als je bepaalde klanken niet van kinds af aan hebt geleerd of met regelmaat hebt gehoord zal je ze ook nooit, of pas met heel heel veel oefening native kunnen uitspreken. Nederlanders kunnen relatief makkelijk Vlaams nadoen omdat in het Standaardnederlands eigenlijk alle klanken zitten die je nodig hebt, maar andersom is het een hele opgave omdat het Vlaams bijvoorbeeld geen harde G of een rollende R kent.
Daarom kunnen Twenten en Drenthen en Limburgers ook het Duitse woord System goed uitspreken. Die combinatie TzüchchchchTaim of hoe teh hell je het ook fonetisch zou kunnen schrijven is voor Standaardnederlanders heel moeilijk.
Explanation The word is intended to be pronounced in the same way fish, using these sounds:
gh, pronounced [f] as in enough [ɪˈnʌf] or tough [tʌf]; o, pronounced [ɪ] as in women [ˈwɪmɪn]; and ti, pronounced [ʃ] as in nation [ˈneɪ̯ʃən] or motion [ˈməʊʃən]. Key to the phenomenon is that the pronunciations of the constructed word's three parts are inconsistent with how they would be pronounced in those placements. To illustrate: gh can only resemble f when following the letters ou at the end of certain morphemes, while ti can only resemble sh when followed by the letters -on / -al ("confidential", "spatial") etc. The expected pronunciation in English would sound like "goaty"; [ˈɡəʊti].[1]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Daarom kunnen Twenten en Drenthen en Limburgers ook het Duitse woord System goed uitspreken. Die combinatie TzüchchchchTaim of hoe teh hell je het ook fonetisch zou kunnen schrijven is voor Standaardnederlanders heel moeilijk.
S-en ietsje slissend, en de y is dus geen ij maar meer een u. Over de IJ gesproken, hele discussies op anderstalige wikipediapagina's over Nederlandse dingen mdie met een IJ beginnen, waar men er maar niet uitkomt of dat met hoofdletter IJ of Ij moet, tot een Nederlander tussenbeide komt..