Dat is dan wel weer leuk.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:31 schreef Insomnia_ het volgende:
Als het een discussie is met iemand waar ik wat van kan leren nuanceer ik graag.
Zoals vandaag over de non-profit sector.
De non-profit sector wordt klein gehouden door calvinistische gedachtegangen.quote:
Eens.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
Soms moet je ongenuanceerd dingen roepen zodat mensen getriggered zijn en dan met goede argumenten komen waar je van leert
Op welke gedachtegangen doel je?quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:32 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De non-profit sector wordt klein gehouden door calvinistische gedachtegangen.
Non-profit wordt te veel gezien als een sector waar je je schuldgevoel afkoopt.quote:
Een soortgelijke situatie zie je in Nederland ook met commerciele bedrijven. Met het verschil natuurlijk dat in het geval van een goed doel er dan niet meer geld er naar toe gaat. Best bizar. Je zou denken dat mensen meer/beter willen wat dat betreft maar dan heb je weer jankerds over salarisongelijkheid en blablabla.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:35 schreef Insomnia_ het volgende:
Mensen zien liever 100k naar the cause gaan als dat betekend dat de CEO vrijwilliger is dan 100 miljoen naar the cause gaaan als de CEO een marktcomform salaris verdiend.
Misselijk word ik er van.
Het hindert progressie ook enorm.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:40 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Een soortgelijke situatie zie je in Nederland ook met commerciele bedrijven. Met het verschil natuurlijk dat in het geval van een goed doel er dan niet meer geld er naar toe gaat. Best bizar. Je zou denken dat mensen meer/beter willen wat dat betreft maar dan heb je weer jankerds over salarisongelijkheid en blablabla.
Sorry Inso, een hele lange discussie wordt dit niet want ik zie je punt.
Ik weet niet hoe het in Engeland is maar een non profit moet sowieso bizar veel verantwoorden. In hun jaarverslag moet zoveel verteld worden over wat ze met het geld precies doen. Dat zul je bij een commercieel bedrijf niet zo snel zien. Ik geloof dat in een jaarverslag ook de salaris van de directeur wordt vermeld en waarom dat die hoogte heeft.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:42 schreef Insomnia_ het volgende:
Als een private organisatie 100k spendeert aan een onsuccesvolle marketingcampagne is dat ingecalculeerd, gebeurd dat in de nonprofit sector dat ben je bijna crimineel.
Klopt.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:46 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Engeland is maar een non profit moet sowieso bizar veel verantwoorden. In hun jaarverslag moet zoveel verteld worden over wat ze met het geld precies doen. Dat zul je bij een commercieel bedrijf niet zo snel zien. Ik geloof dat in een jaarverslag ook de salaris van de directeur wordt vermeld en waarom dat die hoogte heeft.
Het zit hem ook in licenties/keurmerken en subsidies waardoor je aan veel vereisten moet doen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Klopt.
Weer een reden waarom een overheid en bureaucratie slecht is voor iedereen. Het hindert elke vorm van concurrentie.
Achja, zolang het allemaal maar "sociaal" geregeld is maakt het niet uit dat het doel minder snel bereikt wordt.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:51 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Het zit hem ook in licenties/keurmerken en subsidies waardoor je aan veel vereisten moet doen.
Donaties is al jaren niet meer de beste inkomstenbron, zeker niet voor kleinere goede doelen. Winst mogen ze niet maken want een stichting dus bijna iedere vorm van commercie wordt ook de nek omgedraaid.
En zie dan maar inkomsten te genereren.
Fucking bizar. Denk sowieso dat bepaalde kennis meer moet worden gedeeld met de non profit sector. Op gebied van social media, crm systemen etc al dan niet gefaciliteerd door commerciele bedrijven. Het is een zoek het maar uit waardoor kleine organisaties met weinig middelen of teruggang van middelen nog minder kans maken.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:48 schreef Insomnia_ het volgende:
Zag ook dat een graduate van een goede US/UK uni 3x zoveel zou verdienen in een commercieel bedrijf dan in non-profit.
Dus ze zouden gewoon net zo goed hun halve salaris als commercieel CEO naar charity kunnen sturen en nog meer geld overhouden.
En dan raar kijken dat er weinig talent in die sector zit.
Ik denk dat het probleem ook deels ligt aan de wildgroei aan goede doelen en het feit dat sommige doelen wereldwijd zijn en dus niet gebonden is aan een land. Er is ook nauwelijks echt overzicht over goede doelen of uberhaupt duidelijkheid wat het verschil is tussen het een en het ander. Ik zou zonder me in te lezen niet weten wat greenpeace greenpeace maakt en wwf het wwf. Om maar iets te noemen. Plus dat ieder goede doel om aandacht vraagt waardoor mensen afgestompt 'nee bedankt' zeggen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 02:54 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Achja, zolang het allemaal maar "sociaal" geregeld is maakt het niet uit dat het doel minder snel bereikt wordt.
Wat is de westerse gedachtengang over de welfare state toch walgelijk.
Geeft nietquote:Op zondag 23 oktober 2016 02:55 schreef Insomnia_ het volgende:
Kon de nederlandse vertaling van welfare staat zo 1, 2 3 niet bedenken.
Ik heb al 2 keer voor een non profit gewerkt of nu ja, vrijwillig. En dan niet leden zoeken maar hielp bij kleine projecten. Het is best leuk en werk waaruit ik ook voldoening zou kunnen krijgen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 03:02 schreef Insomnia_ het volgende:
Het wordt tijd dat wij de nonprofit sector in gaan flips.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |