Mijn flatje is niet opgeknapt, 2 jaar terug een nieuwe keuken in gekomen maar bij de buren ook, alles wat hier ook gebeurt dat gebeurt meteen bij de hele flat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:49 schreef Leandra het volgende:
Misschien is jouw flatje ooit al eens opgeknapt en dat flatje nog niet?
Of ze proberen het door de lage huurprijs bewust beschikbaar te maken voor iemand onder de 23, want die kan geen huurtoeslag krijgen voor een woning van ¤ 480 wel voor een woning van ¤ 400
Mijn huur is in die 2 jaar niet verhoogd, of het gaat dan echt om maximaal 5 euro. Ga me er denk ik toch maar eens verder in verdiepen, want vind 80 in de maand best de moeite waard om het even uit te zoeken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:55 schreef BaardaapAd het volgende:
Er zijn meerdere mogelijke redenen;
- jij woont scheef en daarom heb jij jaarlijks de maximale huurverhoging zodat 'je buren' voor precies de zelfde woning een stuk minder betalen
- er wordt met een of andere wettelijke grens rekening gehouden (zoals Leandra zei bijvoorbeeld; gerelateerd aan een regeling)
- de verhuurder / de gemeente wil een bepaald beleid voeren (zo is Rotterdam al een tijdje bezig te proberen minvermogenden uit de stad te weren; een lagere huur is het tegenovergestelde daarvan)
- er wordt rekening gehouden met wie er naast die vrijkomende woning woont ...
... tenslotte is mijn huis meer waard dan het huis van mijn buren omdat mijn huis niet MIJ als buurman heeft ...
Maar als er aantoonbaar scheefgroei is, dan kun je natuurlijk je verhuurder daar op aanspreken. Bij de OZB loont het vaak bezwaar aan te tekenen als jij meer betaalt dan je buren, dus als het over een significant verschil in de huurprijs gaat ....
Heeft die andere flat ook dubbel glas en dergelijke?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:02 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mijn huur is in die 2 jaar niet verhoogd, of het gaat dan echt om maximaal 5 euro. Ga me er denk ik toch maar eens verder in verdiepen, want vind 80 in de maand best de moeite waard om het even uit te zoeken.
OZB is niet gekoppeld aan de huur.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:55 schreef BaardaapAd het volgende:
Bij de OZB loont het vaak bezwaar aan te tekenen als jij meer betaalt dan je buren, dus als het over een significant verschil in de huurprijs gaat ....
Ja, Dubbel glas, HR ketel, en dingen die allemaal al zijn vervangen bij de renovatie 5 jaar geleden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heeft die andere flat ook dubbel glas en dergelijke?
Allemaal dingen die mij mij ook van toepassing waren/zijn.quote:Bouw
Type woning Galerijflat
Soort woning Doelgroep alle leeftijden
Soort bouw Bestaande bouw
Bouwjaar 1965
Energielabel E
Indeling
Oppervlakte 47 m²
Aantal kamers (incl. woonkamer) 3 (2 Slaapkamers)
Woonkamer 17 m²
Slaapkamer 13 m²
Slaapkamer 8 m²
Voorzieningen
Berging Aparte berging
Bijzonderheden Gesloten keuken, Aan galerij, Tussenwoning
Locatie Nabij openbaar vervoer, Nabij winkels
Buitenruimte Balkon op het westen
Verwarming H.R. combiketel
Die andere heeft ook dubbel glas en nog energielabel E?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:06 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, Dubbel glas, HR ketel, en dingen die allemaal al zijn vervangen bij de renovatie 5 jaar geleden.
Nee, maar het gaat er om dat het gewoon zin heeft tegen onredelijke verschillen beroep aan te tekenen; en niet geschoten is altijd mis.quote:
Ja, heeft mijn woning ook, maar of dat klopt is de vraag.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die andere heeft ook dubbel glas en nog energielabel E?
Jawel, maar niet in het weekend...quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:15 schreef Physsic het volgende:
Kan je niet gewoon bellen en het vragen?
Je haalt bestuurs- en civielrecht door elkaar.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:12 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Nee, maar het gaat er om dat het gewoon zin heeft tegen onredelijke verschillen beroep aan te tekenen; en niet geschoten is altijd mis.
Niet als jij dat appartement gaat huren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 12:46 schreef Fokker89 het volgende:
Enige wat ik me kan bedenken is omdat de volgende huurder naast mij komt te wonen, maar ga daar nog even niet van uit.
Waartegen wil je in beroep gaan, dan (quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:12 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Nee, maar het gaat er om dat het gewoon zin heeft tegen onredelijke verschillen beroep aan te tekenen; en niet geschoten is altijd mis.
WOZ-belasting zoals hierboven al staat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Waartegen wil je in beroep gaan, dan () ?
betaal je als huurder dit tegenwoordig ook al?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
WOZ-belasting zoals hierboven al staat.
En wat is het besluit op bezwaar waartegen je beroep instelt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar die betaal jij als (sociale) huurder helemaal niet!quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 13:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
De maximale huurprijs word aan de hand van die punten vastgesteld, verhuurder mag daar rustig onder gaan zitten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 14:28 schreef GX3 het volgende:
De huurprijs van een sociale huurwoning wordt vastgesteld aan de hand van het aantal punten volgens het WWS.
Leesvoer: https://www.rijksoverheid(...)ijs-en-puntentelling
Daarnaast, hoelang woon jij al in dat appartement en hoe vaak heb jij een inkomensafhankelijke huurverhoging gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |