Hoe ik het als amuse ga doen, weet ik nog niet. Denk kleine stukjes filodeeg. En cranberry's doen ik of als jam erbij of nog in het pakketje.quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:25 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Dat klinkt erg lekker! Heb je daar ook een recept van?
Ik ga in elk geval kerstavond koken voor een deel van mijn schoonfamilie. Er zitten een paar niet zo avontuurlijke eters bij, en ik wil het mezelf niet te moeilijk maken aangezien ik in andermans keuken kook, dus ik hou het simpel.
O, dat is ook wel een goede inderdaad! Bedankt voor de input!quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:33 schreef Myraela het volgende:
Ik vond juist de pompoensoep, gevulde kip en key lime pie wel goed bij elkaar passen. Voelt een beetje Amerikaans aan. Misschien is dat wel tof als jullie er net zijn geweest.
Ah, goede, dank je!quote:Op maandag 24 oktober 2016 09:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou eerst de carpaccio doen, en dan de soep. Dan ga je van koud naar warm.
Thanks! Ik vind de combi van mosterd met brie wel een gekke, zoals in het recept. Maar met cranberries lijkt het me heerlijkquote:Op maandag 24 oktober 2016 11:32 schreef TravelRose het volgende:
[..]
Hoe ik het als amuse ga doen, weet ik nog niet. Denk kleine stukjes filodeeg. En cranberry's doen ik of als jam erbij of nog in het pakketje.
Ik gebruik dit recept: http://www.foodnetwork.co(...)almonds-recipe.html#!
En konijn ookquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Als kip en kalkoen kan, kan eend ook!![]()
Heerlijk!quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:57 schreef Bienelientjee het volgende:
Oh![]()
Dit topic!
Voor het eerst ga ik kerst vieren in Engeland nu ik hier woon. Maar vriendliefs vader kookt altijd het kerstdiner! Dus voor het eerst in jaren hoef ik geen twee daags menu te verzinnen.
En er is een kans dat ik moet werken rond die tijd. Maar we doen misschien toch een dag ergens uit kiezen dat ik toch een 3 gangs diner maak in kerststijl!
Heb je een recept voor dit toetje? Lijkt me interessant!quote:Op woensdag 26 oktober 2016 22:12 schreef Secricible het volgende:
Ooh jeej!
Ik ga met jullie meegenieten dit jaar. Ik maak al 5 jaar op rij het kerstdiner bij mijn ouders. Dit jaar hebben we van 2e kerstdag moeten verhuizen naar kerstavond en mijn moeder wil de traditie van limburgs konijn in ere houden op kerstavond dus eten we konijn. Mijn tante vond dat ze dan ook niet achter kom blijven en wilde het voorgerecht maken. Dus ik heb iig het toetje opgeeist dit jaar en ga een mooie chocolade bol maken, van witte chocolade met frambozen en pistache als vulling.
[ afbeelding ]
Heb stiekem grandioos de pest in dat mijn kerstdiner is afgepakt haha, maar misschien eis ik de hapjes vooraf nog wel op om te voorkomen dat we aan de stokbrood met kant en klare smakeloze salades zitten...
Eerste kerstdag gaan we dan lekker met z'n tweetjes uit eten en tweede kerstdag zal ik nog wat lekkere hapjes maken en denk ik dat we verder iets van stoofvlees met zelfgebakken brood eten na een lange wandeling met de hondjes. Tenzij we nog eters gaan krijgen, misschien sloof ik me dan voor die kerstdag nog wel even uit.
Klassiek engels? Denk aan beef wellington, trifle etc?quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:35 schreef MrsDuck het volgende:
Heerlijk... het is weer zover...
Ik ga 2e kerstdag los voor 10 personen, waaronder 3 kinderen. We zijn geen grote eters en pittig en/of vissig hoeft ook niet. Ik werk het liefst met een thema. USA, Hollandsche streekgerechten, Bbq en Allerhande zijn al eens geweest... iemand nog een idee, wat niet te avontuurlijk is?
Daar zat ik ook al aan te denken. Beef Wellington heb ik nog nooit gemaakt dus dat is wel een uitdaging, eens testen.En er bij Yorkshire puddings, spruitjes met kastanje zoiets. Ik heb niet voor niets kastanjebomen in de tuin (de eetbare variant).quote:Op maandag 31 oktober 2016 17:57 schreef dedude87 het volgende:
[..]
Klassiek engels? Denk aan beef wellington, trifle etc?
Haha ik wilde net op bovenstaande reageren met vergeet de Yorkshire puddings niet! Gekookte wortels en spruitjes hebben we er ook altijd bij ja, en parsnip vaak. Of turnip. Of allebei? Ik weet het niet meerquote:Op maandag 31 oktober 2016 19:21 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken. Beef Wellington heb ik nog nooit gemaakt dus dat is wel een uitdaging, eens testen.En er bij Yorkshire puddings, spruitjes met kastanje zoiets. Ik heb niet voor niets kastanjebomen in de tuin (de eetbare variant).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |