Ik douche nu meestal direct na een voeding zodat ze rustig is en ik ook weet dat als ze huilt, het niet om honger isquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 15:48 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Wat gaaf is dat! Zo worden ze steeds meer echte mensjes
Miez, als ze op het aankleedkussen in de badkamer ligt, slaapt ze dan of vermaakt ze zich? Mijn M. zou het op een krijsen zetten
Ook alweer hetzelfde hierquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:30 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Voedingstijden?wanneer zij wil. 's Avonds is ze bijna altijd uren onrustig dus zodra zij rustig is gaan we slapen. Ene keer is dat om half tien, meestal om elf uur. Ze komt 's nachts om de 1.5-3 uur.
Wauw netjes!quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:57 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ook alweer hetzelfde hier.
Oja ik heb 1145g bij mijn baby aan geknutseld in 5 wekenen is nu 55cm lang.
Wat een stom bezoek'je' aan het cb vandaag. We waren een uur na afgesproken tijd pas aan de beurt. Standaard controles gehad, complimenten over hoe ze t doet, nog vragen? Nope. Oh ok tot de volgende keer.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 16:13 schreef Mies_poes het volgende:
De vriendin en ik waren het aan het uitpraten, ze komt zaterdag op kraamvisite. Zegt ze net letterlijk dat ze twijfelt aan mijn manier van opvoeden en dat zaterdag met me wilde bespreken. Nou ik ben er klaar meeen snap niet waarom je dat überhaupt tegen iemand zou zeggen.
Nope naast mij in bed.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:12 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Wauw netjes!
Hoe slaapt jouw baby? Op jou?
Bij mij!quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 18:10 schreef Skittles het volgende:
Ik heb voor een OUD bbq meet vaginacupcakes gemaakt en tijdens het maken de hele tijd puberaal gegiecheld. Bij wie kan ik m'n kind inleveren, want ik ben duidelijk nog niet rijp voor het ouderschap
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 19:49 schreef mousemicky het volgende:
Mies, blijf vooral doen wat je doet!
Mijn hart brak toen ik een vriendin hoorde zeggen dat ze op kraamvisite was, en de verse moeder stug doorging met avondeten eten, terwijl haar zoontje van 2 dagen(!!!!) oud hard aan het huilen was. Ja, anders werd haar eten koud... Er waren op dat moment echt andere opties, haar man was ook gewoon thuis en kon dus ook de baby troosten. Ik snap t gewoon niet, 2 dagen oud!
Vraag uit nieuwsgierigheid he: waar laat je je oudste dan tijdens het douchen? :p want 1 klein babytje in een wipstoel is ideaal, maar in geval van rondhupsende peuter; wat doe je daarmee?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:24 schreef Kuukske het volgende:
Gratis tip wb douchen: kind in wipstoel (indien oud genoeg) of even in de maxi cosi met een speeltje erbij. In een paar minuten ben je helemaal fris en fruitig en je kind gaapt je waarschijnlijk geamuseerd aan. Werkte hier bij beide kinderen like A charm.
En laat die vriendin maar lullen. Een kindje van 5 weken voed je nog niet op. Die koester je met heel je hart. Opvoeden komt wel in het peutertopic
.
Peuter speelt hier meestal zelf op de bovenverdieping als ik douche. Ik heb dan alle deuren open zodat ik haar kan horen en meestal komt ze me achtentachtig dingen laten zien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:58 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vraag uit nieuwsgierigheid he: waar laat je je oudste dan tijdens het douchen? :p want 1 klein babytje in een wipstoel is ideaal, maar in geval van rondhupsende peuter; wat doe je daarmee?
Ja, het contrast met mijn verlof is enorm.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:34 schreef LadyBlack het volgende:
Oef Arja, ja dat is echt ineens een dubbele baan ofzo he?
Vooruit boodschappen doen en koken hielp hier wel wat, en ook wat decadenter doen (verse pasta ipv gedroogde pasta).
En: ook dit wordt allemaal weer beter mettertijd
Wat me spannend lijkt met mijn moeder is dat ze vaak nogal dwingend en stellig is in haar adviezen en behoorlijk ouderwetse opvoedopvattingen heeft. Soms ga ik wel de discussie aan om haar duidelijk te maken dat dingen nu anders zijn. Uiteindelijk accepteert ze dan wel dat ik het anders doe, maar dat kost me veel energie. Nu kan ik dat nog goed doseren met korte bezoekjes en telefoontjes, maar als ze hier een hele dag is (en ook nog nacht want ze woont ver weg), vind ik dat wel lastig.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 21:42 schreef Arja het volgende:
Wat lijkt je spannend piper? Waar verwacht je meningsverschillen?
Hier zijn er geen problemen in de relatie en zijn we eerlijk naar elkaar en spreken verwachtingen en grenzen e.d uit. Is denk ik altijd belangrijk.
Waar gaat jullie zoontje de 3e dag naartoe?
Ik douche bij voorkeur met vriend thuis, maar anders zet ik gerust even een filmpje aan (deed ik ook al pre baby, zij blij want filmje, ik blij want ongestoord douchen) of tegenwoordig zit ze ook vaak even met de tablet op ons bed.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 20:58 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vraag uit nieuwsgierigheid he: waar laat je je oudste dan tijdens het douchen? :p want 1 klein babytje in een wipstoel is ideaal, maar in geval van rondhupsende peuter; wat doe je daarmee?
Goeie tips! We wachten bewust even met zo'n gesprek omdat we eerst zelf willen bekijken wat bij ons past, wat we zelf belangrijk vinden in de opvoeding etc. Maar dit helpt wel om een soort lijstje te maken welke onderwerpen besproken moeten worden. Soms denk ik: laten we in godsnaam gewoon 3 dagen kdv doen, dan krijgen we tenminste ook geen gedoequote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:25 schreef Arja het volgende:
Piper ik heb besproken met mijn moeder dat ze onze opvoedstijl zal volgen, natuurlijk wel met wat persoonlijke stijl, maar zij mag Emmy bv ook niet lang laten huilen. Dat vinden wij belangrijk.
Ik maak niet over alles afspraken, maar wel de dingen die wij echt belangrijk vinden.
Misschien ook goed om alvast af te spreken dat jullie het na een x periode evalueren en bespreken of het wederzijds bevalt en werkt. Zo niet is het fijn dat je de kdv escape hebt.
Oh en vind je het juist wel of juist niet fijn als ze ook wat in het huishouden doen en wat wel en wat niet (bv jouw onderbroeken wassen). Is ook goed om te bespreken.
gewoon ff overleggen. Ik dacht dat m'n moeder thuis wilde oppassen (20km enkele reis) maar die zag in dat het veel praktischer was om hier te komen. En ze vindt dit dorp leuk dus ze vermaakt zich wel. Sm wil juist graag bij haar thuis oppassen. Prima, brengen we L. Gewoon. Die woont in het zelfde dorpquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 22:57 schreef Soof-87 het volgende:
Piper, hier gaan de ouders en schoonouders ook oppassen. Moeten nog even kijken waar dat dan gebeurt. Kan me voorstellen dat ze het handig vinden als ik de kleine bij hun breng 's ochtends, maar dan hebben ze wel wat spulletjes nodig natuurlijk. Komt vast goed!
Strikmutsjes inderdaad, Otje droeg buiten standaard een wolzijden mutsje van Cosilana, soms zo, soms met capuchon erover en Flo nu ook.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 00:42 schreef Arja het volgende:
Aerenia gefeliciteerd met je kleine grote dreumes!
Iemand nog tips voor slofjes of schoentjes voor een baby van 4 maanden die makkelijk aan te krijgen, maar niet uit te schoppen en trappelen zijn?
En waar vind ik een lief, warm babymutsje, eventueel met oortjes? Die van de hema vind ik net niet leuk genoeg.
Vervelend, dat spugenquote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:17 schreef Crumpette het volgende:
Oh amsel dat klinkt niet als een fijn vooruitzicht.. sterkte!
Vraag mbt flesvoeding: mijn baby spuugt. Hij boert slecht, ik kan rustig een half uur wachten op een boer, ook mid-fles, en dan na de fles weer. Of die boer dan droog is is de vraag, net zo vaak niet als wel. Met de volgende boodschappen komt wat nutriton mee, want ik wil het gewoon wel proberen. De spanning en het 4x per dag omkleden ben ik goed zat, en de bankhoezen wassen is ook niet mijn hobby. nou leert hij daar niet van boeren, maar als hij niet spuugt heb ik iig geen spanning terwijl ik wacht op die boer.
Ahja en dan de eigenlijke vraag: ervaringen? moet ik rekenen op een andere speen? andere dingen om rekening mee te houden?
Ik zou voor 12u al wat eerder wat slaap proberen te pakken. Blijft 2x per nacht, maar dan heb je iig al wat slaap gehadquote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:38 schreef sproetjes het volgende:
@mies: gewoon puur voor mijn gevoel moet ik er zo twee keer snachts uit ipv 1 keer, voor de tijden feitelijk niets indd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Miezziej, ben benieuwd! Wanneer mag je haar weer ophalen?
Oeps, groot alarm boven.. het experiment staat op losse schroeven![]()
Wat de anderen al zeggen, ik zou ook wat slaap pakken voor 12 uurquote:Op woensdag 26 oktober 2016 10:38 schreef sproetjes het volgende:
@mies: gewoon puur voor mijn gevoel moet ik er zo twee keer snachts uit ipv 1 keer, voor de tijden feitelijk niets indd
Nog een poging gedaan, ligt nu te murmelen. Ik haal 'm er zo wel uit voor zijn fles, maar zodra ik merk dat hij moe is, ga ik vanaf nu elke keer hetzelfde ritueel herhalen.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:09 schreef Miezziej het volgende:
Spannend experiment QuoiGa je het nog een keer proberen na het grote alarm of morgen nog een dag?
Succes met de spoiler, lijkt mij erg lastig![]()
Om 1 uur ga ik M ophalen. Vanochtend hadden we haar in bad gedaan, dus misschien ligt ze daar wel gewoon de hele tijd te slapennog een uurtje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |