Je weet waar de UN in UNicef voor staat hequote:
ik zou daar niet zeker van zijnquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daarom is een economisch verenigd Europa ook onmogelijk. De EU zal eerder uit elkaar vallen dan dat de bijstand word afgeschaft.
Neem maar gewoon aan dat als we die landen laten beschikken over markten, technologie, kapitaal, en een eerlijke prijs voor de toegevoegde waarde die ze leveren, dat ze zo uit de shit kunnen komen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je weet waar de UN in UNicef voor staat he![]()
2/3e van het geld van Unicef komt van overheden.
Ik geef mijn geld liever aan zaken als de kankerstichting, nierstichting etc. domweg omdat ik weet dat R&D véél geld kost en dat dat geld nuttig besteed wordt.
Help de arme kindjes in Afrika stichtingen steun ik per definitie niet omdat intussen vrij duidelijk is dat onze 'hulp' daar de boel alleen maar erger maakt (hee, we hebben weer wat geld en rijst , snel neuk nog wat kinderen bij elkaar, hee , nu zijn weer arm en hongerighoe kan dat nou. We lossen de problemen daar er niet mee op en zorgen voor teveel bevolking voor de natuurlijke draagkracht van het land daar (met de middelen die ze hebben) )
Het probleem is een beetje dat dat het enige is dat zo'n land kan bieden: Lage arbeidskosten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 22:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neem maar gewoon aan dat als we die landen laten beschikken over markten, technologie, kapitaal, en een eerlijke prijs voor de toegevoegde waarde die ze leveren, dat ze zo uit de shit kunnen komen.
Maargoed, of ze zijn gewoon dom en lui daar, dat kan ook nog.
kloptquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je weet waar de UN in UNicef voor staat he![]()
2/3e van het geld van Unicef komt van overheden.
Ik geef mijn geld liever aan zaken als de kankerstichting, nierstichting etc. domweg omdat ik weet dat R&D véél geld kost en dat dat geld nuttig besteed wordt.
Help de arme kindjes in Afrika stichtingen steun ik per definitie niet omdat intussen vrij duidelijk is dat onze 'hulp' daar de boel alleen maar erger maakt (hee, we hebben weer wat geld en rijst , snel neuk nog wat kinderen bij elkaar, hee , nu zijn weer arm en hongerighoe kan dat nou. We lossen de problemen daar er niet mee op en zorgen voor teveel bevolking voor de natuurlijke draagkracht van het land daar (met de middelen die ze hebben) )
Maar in Afrika wil je niet zitten met je fabriek hoorquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat dat het enige is dat zo'n land kan bieden: Lage arbeidskosten.
Het is een beetje een catch22. Geef je ze een eerlijk loon dan trekken de bedrijven die daar zitten de arbeidsplaatsen daar weer weg en hebben ze niks meer. Hou je ze daar tegen een laag loon... dan hebben ze een laag loon.
Het loon dat die bedrijven bieden, als de productie voor grote mate export is i.i.g. dan kan het niet dat het loon te laag is... Zo een bedrijf verdringt hun eigen markt niet en zorgt voor een netto instroom van kapitaal naar zo een land, daar kunnen ze alleen maar rijker van worden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat dat het enige is dat zo'n land kan bieden: Lage arbeidskosten.
Het is een beetje een catch22. Geef je ze een eerlijk loon dan trekken de bedrijven die daar zitten de arbeidsplaatsen daar weer weg en hebben ze niks meer. Hou je ze daar tegen een laag loon... dan hebben ze een laag loon.
Gratis geld uitdelen en niet hoeven te werken is in feite ook al het geval in de huidige situatie. Dus lijkt me raar als dat opeens een veel meer aanzuigende werking zal hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het aanzuigende effect van een basisinkomen kan wel alsnog fors groter worden. Moet je eens indenken, je woont ergens en je hoort dat een land , waar het welvaartsniveau ook nog eens veel hoger ligt, gratis geld uitdeelt aan iedereen die daar inwoner is zonder dat je daarvoor hoeft te werken. Dan komt de hele wereld toch massaal kijken en asiel aanvragen indienen?? Hoe voorkom je dat?
Kortom: Ik heb nog stééds geen antwoord op mijn vraag gehad. Je draait er constant omheen door eerst een rechts-links politieke discussie ervan proberen te maken, daarna de problemen die er nu zijn met niet werkende immigranten te gooien op racisme en nu zeg je weer dat het probleem wel zal meevallen....
Dat zijn geen oplossingen en is geen antwoord, kortom: hoe ga je dat voorkomen. Dat is het enige dat ik vraag.
Ervanuit gaan dat het wel mee zal vallen is onvoldoende antwoord.
En wat vind je dan van de enorme bedragen aan potentieel gemeenschapsgeld dat we niet binnen krijgen door lobbykracht?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij normaal dat je controles hebt op gemeenschapsgeld dat je uitgeeft.
Maar als het onvoorwaardelijke deel wegvalt, wat blijft er dan nog over van het basisinkomen idee. Dan heb je gewoon weer de situatie die we nu hebben alleen dan zonder controles en dus nog veel meer fraude.
Want jij vind dat iedereen moet werken?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ik ben niet voor een basisinkomen, ik ben wel voor een tijdelijk vangnet. Daar zit wel een substantieel verschil tussen.
Waarom is dat achterhaald?quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Want jij vind dat iedereen moet werken?
Totaal achterhaalde mening in deze tijd.
Tjah als je arbeidsongeschikt bent....quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom is dat achterhaald?
Ben jij van mening dat mensen mogen niksen, hun hele leven, als ze dat willen?
We kunnen en gaan waarschijnlijk ook een wereld creeeren waarin mensen nog maar 15 uur in de week hoeven te werken. Met de verder gaande robotisering kan dat heel snel gaan.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom is dat achterhaald?
Ben jij van mening dat mensen mogen niksen, hun hele leven, als ze dat willen?
Ik hou niet zo van "free riders" maar op dit moment, komt 30% van het inkomen uit kapitaal... Dat is naar mijn mening ook free riden als iemand er vrijwel niks voor heeft gedaan / dit alsmaar blijft groeien per generatie.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We kunnen en gaan waarschijnlijk ook een wereld creeeren waarin mensen nog maar 15 uur in de week hoeven te werken. Met de verder gaande robotisering kan dat heel snel gaan.
Mensen mogen van mij niksen, als ze daar gelukkig van worden.
quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Want jij vind dat iedereen moet werken?
Totaal achterhaalde mening in deze tijd.
Van mij ook hoor, maar niet van mijn centen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:27 schreef Japie77 het volgende:
Mooi. Die ruwe, ongepolijste, zuivere afgunst. Zoveel eerlijkheid in een paar zinnen. Dat zie je niet vaak.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van "free riders" maar op dit moment, komt 30% van het inkomen uit kapitaal... Dat is naar mijn mening ook free riden als iemand er vrijwel niks voor heeft gedaan / dit alsmaar blijft groeien per generatie.
Een gigantisch basisinkomen voor de kapitalisten zou je het haast kunnen noemen zo een rendement uit geërfd kapitaal.
Verdelingen in macht en inkomen moeten redelijk verdeelt zijn, ik ben geen communist dat ik vind dat iedereen hetzelfde moet zijn maar het excessieve ben ik erg op tegen.
Mooi toch, die eerlijkheid? En het is geen afgunst wat mij betreft maar het 1 en ander iets gunstiger verdeeld zien. Zie ook de link in #65 vanaf 7 minuten. Het zal jou w.s. als muziek in de oren klinken maar niet iedereen is het daar mee eens. De balans helt nogal over naar een bepaalde kant these days.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mooi. Die ruwe, ongepolijste, zuivere afgunst. Zoveel eerlijkheid in een paar zinnen. Dat zie je niet vaak.
Het is bij jou net zo als bij de Tijger vind ik: als je teveel bezig bent met "mijn centen" kun je nooit een vrij mens zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:44 schreef Metro2005 het volgende:
Van mij ook hoor, maar niet van mijn centen.
We doen hier niet aan klasse systemen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mooi. Die ruwe, ongepolijste, zuivere afgunst. Zoveel eerlijkheid in een paar zinnen. Dat zie je niet vaak.
Waarom die robots voor mensen zouden produceren die niets investeren - tijd of geld - is mij een raadsel. Robots gaan ofwel gecollectiveerd worden, ofwel gekapitaliseerd en in het laatste geval ziet het er niet goed uit voor de onderklasse.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We kunnen en gaan waarschijnlijk ook een wereld creeeren waarin mensen nog maar 15 uur in de week hoeven te werken. Met de verder gaande robotisering kan dat heel snel gaan.
Waarom wat niet kan?quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:35 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.economiedocu.n(...)en-de-grote-hold-up/
Zie filmpje 3 vanaf ongeveer 7 minuten waarom het niet kan.
Dat doen ze nu ook al. Dus of er nou een basisinkomen komt of niet, dat maakt verder niet uit.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Van mij ook hoor, maar niet van mijn centen.
Vind ik goed onderbouwd. Maar we gaan allemaal naar "free riden" toe. Waarom zou je niet gewoon lekker mogen genieten van het leven zonder te werken trouwens?quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van "free riders" maar op dit moment, komt 30% van het inkomen uit kapitaal... Dat is naar mijn mening ook free riden als iemand er vrijwel niks voor heeft gedaan / dit alsmaar blijft groeien per generatie.
Een gigantisch basisinkomen voor de kapitalisten zou je het haast kunnen noemen zo een rendement uit geërfd kapitaal.
Verdelingen in macht en inkomen moeten redelijk verdeelt zijn, ik ben geen communist dat ik vind dat iedereen hetzelfde moet zijn maar het excessieve ben ik erg op tegen.
Het onderwerp van dienst. Vooralsnog hebben zij nog teveel voor zichzelf nodig en kan het niet "uit". Dat geld is er gewoon niet. Het geld bestaat wel maar zij hebben dat harder nodig en houden het dus liever voor zichzelf. Begrijpelijk. Over een jaar of 10 maar weer eens kijken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |