Je weet waar de UN in UNicef voor staat hequote:
ik zou daar niet zeker van zijnquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daarom is een economisch verenigd Europa ook onmogelijk. De EU zal eerder uit elkaar vallen dan dat de bijstand word afgeschaft.
Neem maar gewoon aan dat als we die landen laten beschikken over markten, technologie, kapitaal, en een eerlijke prijs voor de toegevoegde waarde die ze leveren, dat ze zo uit de shit kunnen komen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je weet waar de UN in UNicef voor staat he![]()
2/3e van het geld van Unicef komt van overheden.
Ik geef mijn geld liever aan zaken als de kankerstichting, nierstichting etc. domweg omdat ik weet dat R&D véél geld kost en dat dat geld nuttig besteed wordt.
Help de arme kindjes in Afrika stichtingen steun ik per definitie niet omdat intussen vrij duidelijk is dat onze 'hulp' daar de boel alleen maar erger maakt (hee, we hebben weer wat geld en rijst , snel neuk nog wat kinderen bij elkaar, hee , nu zijn weer arm en hongerighoe kan dat nou. We lossen de problemen daar er niet mee op en zorgen voor teveel bevolking voor de natuurlijke draagkracht van het land daar (met de middelen die ze hebben) )
Het probleem is een beetje dat dat het enige is dat zo'n land kan bieden: Lage arbeidskosten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 22:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neem maar gewoon aan dat als we die landen laten beschikken over markten, technologie, kapitaal, en een eerlijke prijs voor de toegevoegde waarde die ze leveren, dat ze zo uit de shit kunnen komen.
Maargoed, of ze zijn gewoon dom en lui daar, dat kan ook nog.
kloptquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 20:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je weet waar de UN in UNicef voor staat he![]()
2/3e van het geld van Unicef komt van overheden.
Ik geef mijn geld liever aan zaken als de kankerstichting, nierstichting etc. domweg omdat ik weet dat R&D véél geld kost en dat dat geld nuttig besteed wordt.
Help de arme kindjes in Afrika stichtingen steun ik per definitie niet omdat intussen vrij duidelijk is dat onze 'hulp' daar de boel alleen maar erger maakt (hee, we hebben weer wat geld en rijst , snel neuk nog wat kinderen bij elkaar, hee , nu zijn weer arm en hongerighoe kan dat nou. We lossen de problemen daar er niet mee op en zorgen voor teveel bevolking voor de natuurlijke draagkracht van het land daar (met de middelen die ze hebben) )
Maar in Afrika wil je niet zitten met je fabriek hoorquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat dat het enige is dat zo'n land kan bieden: Lage arbeidskosten.
Het is een beetje een catch22. Geef je ze een eerlijk loon dan trekken de bedrijven die daar zitten de arbeidsplaatsen daar weer weg en hebben ze niks meer. Hou je ze daar tegen een laag loon... dan hebben ze een laag loon.
Het loon dat die bedrijven bieden, als de productie voor grote mate export is i.i.g. dan kan het niet dat het loon te laag is... Zo een bedrijf verdringt hun eigen markt niet en zorgt voor een netto instroom van kapitaal naar zo een land, daar kunnen ze alleen maar rijker van worden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat dat het enige is dat zo'n land kan bieden: Lage arbeidskosten.
Het is een beetje een catch22. Geef je ze een eerlijk loon dan trekken de bedrijven die daar zitten de arbeidsplaatsen daar weer weg en hebben ze niks meer. Hou je ze daar tegen een laag loon... dan hebben ze een laag loon.
Gratis geld uitdelen en niet hoeven te werken is in feite ook al het geval in de huidige situatie. Dus lijkt me raar als dat opeens een veel meer aanzuigende werking zal hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het aanzuigende effect van een basisinkomen kan wel alsnog fors groter worden. Moet je eens indenken, je woont ergens en je hoort dat een land , waar het welvaartsniveau ook nog eens veel hoger ligt, gratis geld uitdeelt aan iedereen die daar inwoner is zonder dat je daarvoor hoeft te werken. Dan komt de hele wereld toch massaal kijken en asiel aanvragen indienen?? Hoe voorkom je dat?
Kortom: Ik heb nog stééds geen antwoord op mijn vraag gehad. Je draait er constant omheen door eerst een rechts-links politieke discussie ervan proberen te maken, daarna de problemen die er nu zijn met niet werkende immigranten te gooien op racisme en nu zeg je weer dat het probleem wel zal meevallen....
Dat zijn geen oplossingen en is geen antwoord, kortom: hoe ga je dat voorkomen. Dat is het enige dat ik vraag.
Ervanuit gaan dat het wel mee zal vallen is onvoldoende antwoord.
En wat vind je dan van de enorme bedragen aan potentieel gemeenschapsgeld dat we niet binnen krijgen door lobbykracht?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij normaal dat je controles hebt op gemeenschapsgeld dat je uitgeeft.
Maar als het onvoorwaardelijke deel wegvalt, wat blijft er dan nog over van het basisinkomen idee. Dan heb je gewoon weer de situatie die we nu hebben alleen dan zonder controles en dus nog veel meer fraude.
Want jij vind dat iedereen moet werken?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 18:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ik ben niet voor een basisinkomen, ik ben wel voor een tijdelijk vangnet. Daar zit wel een substantieel verschil tussen.
Waarom is dat achterhaald?quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Want jij vind dat iedereen moet werken?
Totaal achterhaalde mening in deze tijd.
Tjah als je arbeidsongeschikt bent....quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom is dat achterhaald?
Ben jij van mening dat mensen mogen niksen, hun hele leven, als ze dat willen?
We kunnen en gaan waarschijnlijk ook een wereld creeeren waarin mensen nog maar 15 uur in de week hoeven te werken. Met de verder gaande robotisering kan dat heel snel gaan.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom is dat achterhaald?
Ben jij van mening dat mensen mogen niksen, hun hele leven, als ze dat willen?
Ik hou niet zo van "free riders" maar op dit moment, komt 30% van het inkomen uit kapitaal... Dat is naar mijn mening ook free riden als iemand er vrijwel niks voor heeft gedaan / dit alsmaar blijft groeien per generatie.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We kunnen en gaan waarschijnlijk ook een wereld creeeren waarin mensen nog maar 15 uur in de week hoeven te werken. Met de verder gaande robotisering kan dat heel snel gaan.
Mensen mogen van mij niksen, als ze daar gelukkig van worden.
quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Want jij vind dat iedereen moet werken?
Totaal achterhaalde mening in deze tijd.
Van mij ook hoor, maar niet van mijn centen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:27 schreef Japie77 het volgende:
Mooi. Die ruwe, ongepolijste, zuivere afgunst. Zoveel eerlijkheid in een paar zinnen. Dat zie je niet vaak.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van "free riders" maar op dit moment, komt 30% van het inkomen uit kapitaal... Dat is naar mijn mening ook free riden als iemand er vrijwel niks voor heeft gedaan / dit alsmaar blijft groeien per generatie.
Een gigantisch basisinkomen voor de kapitalisten zou je het haast kunnen noemen zo een rendement uit geërfd kapitaal.
Verdelingen in macht en inkomen moeten redelijk verdeelt zijn, ik ben geen communist dat ik vind dat iedereen hetzelfde moet zijn maar het excessieve ben ik erg op tegen.
Mooi toch, die eerlijkheid? En het is geen afgunst wat mij betreft maar het 1 en ander iets gunstiger verdeeld zien. Zie ook de link in #65 vanaf 7 minuten. Het zal jou w.s. als muziek in de oren klinken maar niet iedereen is het daar mee eens. De balans helt nogal over naar een bepaalde kant these days.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mooi. Die ruwe, ongepolijste, zuivere afgunst. Zoveel eerlijkheid in een paar zinnen. Dat zie je niet vaak.
Het is bij jou net zo als bij de Tijger vind ik: als je teveel bezig bent met "mijn centen" kun je nooit een vrij mens zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:44 schreef Metro2005 het volgende:
Van mij ook hoor, maar niet van mijn centen.
We doen hier niet aan klasse systemen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mooi. Die ruwe, ongepolijste, zuivere afgunst. Zoveel eerlijkheid in een paar zinnen. Dat zie je niet vaak.
Waarom die robots voor mensen zouden produceren die niets investeren - tijd of geld - is mij een raadsel. Robots gaan ofwel gecollectiveerd worden, ofwel gekapitaliseerd en in het laatste geval ziet het er niet goed uit voor de onderklasse.quote:Op zondag 23 oktober 2016 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We kunnen en gaan waarschijnlijk ook een wereld creeeren waarin mensen nog maar 15 uur in de week hoeven te werken. Met de verder gaande robotisering kan dat heel snel gaan.
Waarom wat niet kan?quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:35 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.economiedocu.n(...)en-de-grote-hold-up/
Zie filmpje 3 vanaf ongeveer 7 minuten waarom het niet kan.
Dat doen ze nu ook al. Dus of er nou een basisinkomen komt of niet, dat maakt verder niet uit.quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Van mij ook hoor, maar niet van mijn centen.
Vind ik goed onderbouwd. Maar we gaan allemaal naar "free riden" toe. Waarom zou je niet gewoon lekker mogen genieten van het leven zonder te werken trouwens?quote:Op zondag 23 oktober 2016 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van "free riders" maar op dit moment, komt 30% van het inkomen uit kapitaal... Dat is naar mijn mening ook free riden als iemand er vrijwel niks voor heeft gedaan / dit alsmaar blijft groeien per generatie.
Een gigantisch basisinkomen voor de kapitalisten zou je het haast kunnen noemen zo een rendement uit geërfd kapitaal.
Verdelingen in macht en inkomen moeten redelijk verdeelt zijn, ik ben geen communist dat ik vind dat iedereen hetzelfde moet zijn maar het excessieve ben ik erg op tegen.
Het onderwerp van dienst. Vooralsnog hebben zij nog teveel voor zichzelf nodig en kan het niet "uit". Dat geld is er gewoon niet. Het geld bestaat wel maar zij hebben dat harder nodig en houden het dus liever voor zichzelf. Begrijpelijk. Over een jaar of 10 maar weer eens kijken.quote:
Waarom robots alleen voor mensen mogen werken die tijd of geld ergens in investeren is mij dan weer een raadsel?quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom die robots voor mensen zouden produceren die niets investeren - tijd of geld - is mij een raadsel. Robots gaan ofwel gecollectiveerd worden, ofwel gekapitaliseerd en in het laatste geval ziet het er niet goed uit voor de onderklasse.
Overigens gun ik het iedereen om te niksen, tenzij ze aanspraak willen maken op een deel van mijn bruto-inkomen.
Omdat robots geclassificeerd worden als eigendom, in plaats van als maatschappelijk goed.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom robots alleen voor mensen mogen werken die tijd of geld ergens in investeren is mij dan weer een raadsel?
Moet er altijd wat tegenover staan?
Ik heb het daar helemaal niet over. Ik heb het over het feit dat er steeds meer werk verdwijnt omdat robots dat overnemen. Er komt dus steeds minder werk en ons leven word steeds makkelijker omdat robots heel veel taken over gaan nemen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat robots geclassificeerd worden als eigendom, in plaats van als maatschappelijk goed.
Een 3D-printer moet je ook kopen en krijg je niet, dus waarom zou iedereen gratis een robot krijgen?
Zolang gemiddeld persoon in een land X uur werkt om alles in stand te houden... Tjah, dan ben ik van mening dat er iets verwacht mag worden als tegenprestatie.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Vind ik goed onderbouwd. Maar we gaan allemaal naar "free riden" toe. Waarom zou je niet gewoon lekker mogen genieten van het leven zonder te werken trouwens?
Computers en de stoommachine hebben ook een hoop werk overgenomen van ons.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb het daar helemaal niet over. Ik heb het over het feit dat er steeds meer werk verdwijnt omdat robots dat overnemen. Er komt dus steeds minder werk en ons leven word steeds makkelijker omdat robots heel veel taken over gaan nemen.
Ik denk niet dat mensen zich slechts 5-10 uur bezig gaan houden met werk. Daarnaast is het vanuit het oogpunt van lastenverdeling ook niet echt wenselijk, want met een parttime inkomen ben je bijna geen belasting kwijt, dus daar kunnen we de overheid niet van laten draaien.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zolang gemiddeld persoon in een land X uur werkt om alles in stand te houden... Tjah, dan ben ik van mening dat er iets verwacht mag worden als tegenprestatie.
Wie weet als de gemiddelde arbeidsdruk geen 30 uur is maar 10 a 5 uur dat ik het met je eens ga zijn, maar dan krijg je waarschijnlijk dat mensen zich met andere productieve dingen gaan bezighouden die niet direct onder het kopje betaalt werk vallen.
Als iedereen gemiddeld 15 uur werkt is het hartstikke wenselijk... Het is júíst wenselijk dat mensen ongeveer hetzelfde aantal uren maken, niet dat de helft werkloos is en de andere helft al het werk doet in teveel uur.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen zich slechts 5-10 uur bezig gaan houden met werk. Daarnaast is het vanuit het oogpunt van lastenverdeling ook niet echt wenselijk, want met een parttime inkomen ben je bijna geen belasting kwijt, dus daar kunnen we de overheid niet van laten draaien.
Het zou best kunnen. Zou je het linkje uit #65 (vanaf minuut 7) kunnen bekijken en zeggen wat je ervan vindt? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het waar is. Dat zijn wat mij betreft zeer verontrustende ontwikkelingen. Het is geen wonder dat het voor velen nog steeds crisis is maar voor enkelen juist niet.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen zich slechts 5-10 uur bezig gaan houden met werk. Daarnaast is het vanuit het oogpunt van lastenverdeling ook niet echt wenselijk, want met een parttime inkomen ben je bijna geen belasting kwijt, dus daar kunnen we de overheid niet van laten draaien.
Momenteel is minder dan 1 op de 20 mensen werkloos en is het gemiddelde aantal uren 30.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als iedereen gemiddeld 15 uur werkt is het hartstikke wenselijk... Het is júíst wenselijk dat mensen ongeveer hetzelfde aantal uren maken, niet dat de helft werkloos is en de andere helft al het werk doet in teveel uur.
Als je gemiddeld niet veel uur hoeft te werken dan kun je daar de overheid per definitie van laten draaien, anders kun je niet zo weinig uur werken om alles draaiende te houden.
Bedoel je het stukje dat inkomen uit kapitaal 50% van het BBP bepaalt?quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het zou best kunnen. Zou je het linkje uit #65 (vanaf minuut 7) kunnen bekijken en zeggen wat je ervan vindt? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het waar is. Dat zijn wat mij betreft zeer verontrustende ontwikkelingen. Het is geen wonder dat het voor velen nog steeds crisis is maar voor enkelen juist niet.
Tamelijk tendentieus filmpje. Toch een beetje de docu-versie van "Dit kan niet waar zijn."quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het zou best kunnen. Zou je het linkje uit #65 (vanaf minuut 7) kunnen bekijken en zeggen wat je ervan vindt? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het waar is. Dat zijn wat mij betreft zeer verontrustende ontwikkelingen. Het is geen wonder dat het voor velen nog steeds crisis is maar voor enkelen juist niet.
Ik heb het ook niet over de huidige situatie,quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Momenteel is minder dan 1 op de 20 mensen werkloos en is het gemiddelde aantal uren 30.
Daarnaast kunnen parttimers zoveel overhouden van hun bruto inkomen, juist doordat er nog voldoende fulltimers waren. Wanneer morgen alle fulltimers slechts parttime gaan werken, loopt de overheid bakken met IB mis.
Sure, maar nogmaals:quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:41 schreef ludovico het volgende:
Wie weet als de gemiddelde arbeidsdruk geen 30 uur is maar 10 a 5 uur dat ik het met je eens ga zijn,
quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:55 schreef ludovico het volgende:
Als je gemiddeld niet veel uur hoeft te werken dan kun je daar de overheid per definitie van laten draaien, anders kun je niet zo weinig uur werken om alles draaiende te houden.
Plus alle Wajongers en WAO'ers en de ZZP'ers zonder voldoende inkomsten om de schoorsteen rokende te houden. Het totaalplaatje is iets minder gunstig dan 1 op 20.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:57 schreef GSbrder het volgende:
Momenteel is minder dan 1 op de 20 mensen werkloos
Vooral dat gedeelte dat het van 48% belasting voor bedrijven naar een schamele paar procent gaat. De manier waarop ze dat blijkbaar voor elkaar krijgen is volkomen schimmig en niet transparant. Ondertussen verdwijnen er dus vele miljarden naar daar waar de maatschappij er niets aan heeft.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bedoel je het stukje dat inkomen uit kapitaal 50% van het BBP bepaalt?
Volgens mij heeft Pikkety het over 30%.
Ja, dat dacht ik wel dat je dat zou vinden.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tamelijk tendentieus filmpje. Toch een beetje de docu-versie van "Dit kan niet waar zijn."
Als alle vrijwilligers per direct zouden stoppen met hun werk zou onze complete maatschappij in elkaar vallen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zolang gemiddeld persoon in een land X uur werkt om alles in stand te houden... Tjah, dan ben ik van mening dat er iets verwacht mag worden als tegenprestatie.
Wie weet als de gemiddelde arbeidsdruk geen 30 uur is maar 10 a 5 uur dat ik het met je eens ga zijn, maar dan krijg je waarschijnlijk dat mensen zich met andere productieve dingen gaan bezighouden die niet direct onder het kopje betaalt werk vallen.
Als je het over een toekomstige situatie hebt, wie zegt mij dan dat een bedrijf niet liever 1 persoon aanneemt die 40 uur de robots in de gaten houdt, dan 4 keer iemand voor 10 uur met een flinke tijd aan overdracht? Daarnaast, er zijn een hoop mensen te vinden die meer dan 10 a 5 uur willen werken, waarom dan niet mensen aannemen met een hogere beschikbaarheid? Wat gaat er voor zorgen dat mensen minder beschikbaar zullen zijn?quote:Op zondag 23 oktober 2016 18:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over de huidige situatie,
Dat laatste hoeft niet per definitie juist te zijn. Faillissementen van huishoudens zijn iets anders dan faillissementen van overheden; een overheid kan zaken fiscaliseren om aan haar inkomsten te komen - in de huidige situatie, inkomensbelasting > 50k tikt wat harder aan dan voor banen < 30k - maar wanneer mensen een grondige gedragsverandering laten zien, dan kan de schoorsteen voor de overheid niet meer roken met gelijkblijvende belastinginkomsten. Stijgen de belastingen voor de huishoudens met parttime banen, dan moeten ze meer uren gaan maken en ben je weer terug bij af.quote:Sure, maar nogmaals:
Of we nou zo blij moeten zijn met veel van die nieuwe beroepen?quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Computers en de stoommachine hebben ook een hoop werk overgenomen van ons.
Toch blijkt de mens in staat nieuwe beroepen te verzinnen. Een groot deel van het werk wat nu wordt gedaan - zeker in kantooromgevingen - hadden onze overgrootouders niet kunnen bedenken.
Je kunt dan toch dezelfde belasting heffen over minder uren? Je krijgt dan ook meer betaald per uur.quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Momenteel is minder dan 1 op de 20 mensen werkloos en is het gemiddelde aantal uren 30.
Daarnaast kunnen parttimers zoveel overhouden van hun bruto inkomen, juist doordat er nog voldoende fulltimers waren. Wanneer morgen alle fulltimers slechts parttime gaan werken, loopt de overheid bakken met IB mis.
Wat was er mis met "Dit kan niet waar zijn?"quote:Op zondag 23 oktober 2016 17:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tamelijk tendentieus filmpje. Toch een beetje de docu-versie van "Dit kan niet waar zijn."
WAO is niet altijd 100% arbeidsongeschikt, een hoop arbeidsongeschikten nemen nog deel aan arbeid. In totaal hebben we een kleine 900.000 arbeidsongeschiktheidsuitkeringen, waarvan 250.000 Wajong. Daarnaast kent Nederland ruim 1 miljoen ZZP'ers. Laten we zeggen dat een kwart van de ZZP'ers niet voldoende inkomsten genereert, dan hebben we het dus over (9 milj. x 0.057) + 0.9 milj. + 0.25 milj = 1,65 milj. mensen op de 9 miljoen. Dus 18% mensen die niet of te weinig werken. De arbeidsongeschikten ga je niet meer kunnen laten werken door meer parttimers, dus die groep is statisch. Ook in de bijstand, de zelfstandigenbranche en de ww is niet alles op te lossen door arbeid in kleinere porties op te splitsen. Laten we zeggen dat we 10% altijd wel met minder werk zullen houden dan ze zelf zouden willen, dan kan je maximaal nog een additionele 8% activeren. Iets wat, met de babyboomgeneratie, ook wel opgelost kan worden doordat een flinke groep met pensioen gaat.quote:Op zondag 23 oktober 2016 18:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Plus alle Wajongers en WAO'ers en de ZZP'ers zonder voldoende inkomsten om de schoorsteen rokende te houden. Het totaalplaatje is iets minder gunstig dan 1 op 20.
Of dat nu opgelost gaat worden doordat mensen op de bank zitten.quote:Op zondag 23 oktober 2016 18:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Of we nou zo blij moeten zijn met veel van die nieuwe beroepen?
Nee dat kan alleen opgelost worden als mensen ervoor kiezen om hun passie te volgen en iets te gaan doen waar ze echt blij van worden. Een basisinkomen zou een huge boost zijn om mensen daarin te ondersteunen.quote:Op zondag 23 oktober 2016 18:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of dat nu opgelost gaat worden doordat mensen op de bank zitten.
Dezelfde belasting heffen over minder uren zal betekenen dat je minder krijgt per uur.quote:Op zondag 23 oktober 2016 18:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kunt dan toch dezelfde belasting heffen over minder uren? Je krijgt dan ook meer betaald per uur.
Weet je trouwens waar de overheid enorme bedragen belasting misloopt?
Wat dus een heel ander beeld schetst dan die jaloersmakende "1 op 20". Het is dus eerder 1 op 5 en een half. Dat is dus meer dan 3 keer zoveel. Het zou je wel sieren als je die verhouding voortaan gebruikt in je peidooi.quote:Op zondag 23 oktober 2016 18:11 schreef GSbrder het volgende:
Dus 18% mensen die niet of te weinig werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |