Nou is die ramp gebeurt met die skilift aka trein. Daar zijn ruim 150 mensen omgekomen. En wat is het eerste wat het journaal meld, dat er geen nederlanders bij waren. Dit blijkt later wel zo te zijn, en wat gaan ze doen, 75% van de reportage aan die ouders van die nederlanders wijden!
Is een zo'n ramp dan minder erg als er geen nederlanders bij betrokken zijn?
We zijn toch allemaal evenveel mens, landgenoot of niet??
Dit is me al vaker opgevallen, maar onderhand vind ik het ontzettend irritant worden!
quote:Sick
Op 14 november 2000 13:27 schreef Ulx het volgende:
ach, het scheelt weer een gipsvlucht!
- Actualiteit
- Betrokkenheid
- 'Belangrijkheid'
Als het om Nederlanders gaat zijn wij er bij betrokken en heeft het meer nieuwswaarde. Als het alleen Duitsers en Oostenrijkers zijn, maakt het voor ons in principe niet veel uit. Over de hele wereld sterven er per dag meer dan 80.000 mensen en die gaa we ook niet allemaal bespreken.
Ofzo.
Maar dat dan meteen de halve uitzending, of 75% daar wil ik van af wezen, wordt besteed aan die ouders...ben ik met je eens, lekker belangrijk!!
Laten ze het dan gewoon over die ramp hebben, met alle respect, er zijn belangrijkere dingen dan treurende ouders (voor het nieuws dan he).
Kijk maar naar de Estonia, 700+ slachtoffers, maar die Nederlandse vrachtwagen chauffeur was opeens een wereldramp, en zo zijn er nog wel 100.000 ongelukken ieder jaar maar daar hoor je niets over (of heel erg weinig) simpel weg omdat het niemand interesseerd.
quote:Dus een ramp word voor een nederlander pas een echte ramp zijn (bij wijze van spreken) zijn buurman erbij betrokken is.
Op 14 november 2000 14:53 schreef Jumparound het volgende:
Het kan ook een mannier zijn om de ramp bij de mensen thuis te brengen. We hebben namelijk niet zoveel met jangkende Duitsers, Oosterijkers of Italianen. Maar huilende Nederlanders dit net hun zoon/dochter hebben verloren die brengen het eigelijk "thuis"Kijk maar naar de Estonia, 700+ slachtoffers, maar die Nederlandse vrachtwagen chauffeur was opeens een wereldramp, en zo zijn er nog wel 100.000 ongelukken ieder jaar maar daar hoor je niets over (of heel erg weinig) simpel weg omdat het niemand interesseerd.
Hmms, dan vind ik dat nederlanders flinke ogenkleppen op hebben..
[Dit bericht is gewijzigd door beurdy op 14-11-2000 15:31]
quote:Nee hoor, maar waar baseer je dat op
Op 14 november 2000 15:15 schreef Hawkwind het volgende:
Is het nationalisme dan nu helemaal verboden
quote:Dan heb jij dus oogkleppen op en denk je verders niet na over hoe een ander dan zou kunnen denken.
Op 14 november 2000 15:26 schreef beurdy het volgende:
Dus een ramp word voor een nederlander pas een echte ramp zijn (bij wijze van spreken) zijn buurman erbij betrokken is.Hmms, dan vind ik dat nederlanders flinke ogenkleppen op hebben..
Ik vindt het vreselijk, gun het niemand. Maar ik heb zoiets van.shit happens. Tja wat moet je dan ? bij iedere ramp je leven overhoop laten gooien ? weet je hoeveel mensen dood gaan aan iets anders per dag. Kun je wel blijven treuren.
En ja ik ben blij dat het eindhovense schilder bedrijf de trein heeft gemist en ik vindt het extra erg dat er Nederlanders bij zijn betrokken.
Erger als dat het al is.
Hier heb je mijn oogkleppen.
quote:Yup. Enschede waren "maar" 22 doden , een beetje busongeluk in zuidfrankrijk heeft er al meer. Toch was Enschede zeer belangrijk voor een paar weken.
Op 14 november 2000 15:26 schreef beurdy het volgende:Dus een ramp word voor een nederlander pas een echte ramp zijn (bij wijze van spreken) zijn buurman erbij betrokken is.
Hmms, dan vind ik dat nederlanders flinke ogenkleppen op hebben..
quote:Mijn oogkleppen heb je niet,
Op 14 november 2000 18:11 schreef Liquid het volgende:
Dan heb jij dus oogkleppen op en denk je verders niet na over hoe een ander dan zou kunnen denken.Ik vindt het vreselijk, gun het niemand. Maar ik heb zoiets van.shit happens. Tja wat moet je dan ? bij iedere ramp je leven overhoop laten gooien ? weet je hoeveel mensen dood gaan aan iets anders per dag. Kun je wel blijven treuren.
En ja ik ben blij dat het eindhovense schilder bedrijf de trein heeft gemist en ik vindt het extra erg dat er Nederlanders bij zijn betrokken.
Erger als dat het al is.Hier heb je mijn oogkleppen.
BV.als in Israél 20 mensen dood worden geschoten, ga jij ook niet kijken uit welke provintie ze komen. of hoe heten ze.
Maar wat geen nieuwswaarde heeft, imo dan, is het feit dat die ouders het er moeillijk mee hebben. Het is heel treurig voor die ouders en ik leef met ze mee, maar ik heb geen behoefte om 15 minuten naar die ouders te kijken als ik het nieuws wil zien!!
Even kort is dan meer dan voldoende!!
quote:Zucht......moeilijk he begrijpend lezen..
Op 15 november 2000 00:36 schreef Killer_Mom het volgende:
Mijn oogkleppen heb je niet,
Wat wil je er eigenlijk mee zeggen.Lees eens
op de front-page van FOK
mijn man was er met dat genoemde Schildersbedrijf,
Als ze met 25 man in het dal kaartjes hadden gekocht, hadden we hier zonder pap gezeten, en 25 vrouwen meer
Ik vind dat je er niet zo over moet zeiken,
Eigen belang telt eerst,BV.als in Israél 20 mensen dood worden geschoten, ga jij ook niet kijken uit welke provintie ze komen. of hoe heten ze.
Ik vindt dus wel als er 20 mensen in Israel worden dood geschoten dat het erg is maar zal er niet om treuren ofzo. Als het Nederlanders zouden zijn zou ik het wel heel erg kut vinden.
Oftewel....treintje is vervelend.. lullig voor de nabestaande. Ik vind het erger ja dat er 2 nederlanders bij om zijn gekomen. En zou het heeel klote vinden als het complete schildersbedrijf was weggevaagd. Ik ben beetje Nederlands dus uiteraard vindt ik het erger als er Nederlanders bij betrokken zijn. Vindt je dat zo raar?
quote:Eh, ik eigenlijk wel. Je hebt misschien het gevoel dat het je meer aangaat omdat er Nederlanders omgekomen zijn. Maar ik vind het daardoor niet erger... Het maakt gewoon wat meer indruk.
Ik ben beetje Nederlands dus uiteraard vind ik het erger als er Nederlanders bij betrokken zijn. Vind je dat zo raar?
Denk ik.
quote:Ja, en jij houdt het bij 'meer indruk', anderen geven die een indruk een naam. Namelijk 'erger vinden'....wat is nou precies je probleem??
Op 15 november 2000 19:06 schreef David het volgende:
Eh, ik eigenlijk wel. Je hebt misschien het gevoel dat het je meer aangaat omdat er Nederlanders omgekomen zijn. Maar ik vind het daardoor niet erger... Het maakt gewoon wat meer indruk.Denk ik.
quote:Hier ken ik nog wel inkomen. Maar voormij is een nederlandse-onbekende niks anders dan een chineese- turkse-, of russchische onbekende..
Op 15 november 2000 19:06 schreef David het volgende:
Eh, ik eigenlijk wel. Je hebt misschien het gevoel dat het je meer aangaat omdat er Nederlanders omgekomen zijn. Maar ik vind het daardoor niet erger... Het maakt gewoon wat meer indruk.Denk ik.
Ieder mens die sterft door een ramp/aanslag of wat-dan-ook, is (wat mij btreft) een teveel, als is ie groen geel of blauw...
quote:Ik vind dat toch een serieus verschil. Of er nu Nederlanders omgekomen zijn of niet, er zijn mensen gestorven. Of dat nu een Duitser is of een Nederlander, dat maakt eigenlijk niks uit. Het blijft even erg, het staat gewoon wat dichter bij jou als er een landgenoot bij betrokken is.
Op 15 november 2000 19:37 schreef equilan het volgende:
Ja, en jij houdt het bij 'meer indruk', anderen geven die een indruk een naam. Namelijk 'erger vinden'....wat is nou precies je probleem??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |