abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166045118
Hoi!

Ik heb een raar probleem met m'n muis(?) en tot op heden heb ik nog geen idee hoe ik dit kan oplossen. Wellicht dat het jullie bekend voorkomt:

Als ik m'n laptop opstart zonder muis dan werkt alles prima, zodra ik m'n muis aansluit dan doet de boel het eventjes goed, maar al redelijk snel starten de problemen: Elke keer als ik m'n linkermuisknop indruk lijkt het alsof de rechtermuisknop automatisch mee wordt genomen (fysiek wordt de knop dus niet ingedrukt). Verder lijkt het alsof Windows hier ook moeite mee heeft, zodra de problemen met de muis beginnen dan duurt het vaak lang voordat het reageert als ik iets heb ingedrukt, soms minuten lang. Ook als ik de muis uit m'n USB-slot trek dan blijven de problemen aanhouden. Pas als ik Ctrl-Alt-Del indruk dan lijkt de boel ineens 'los' te schieten en werkt alles weer prima, totdat ik die muis weer aansluit. De problemen lijken te zijn begonnen na een Windows 10-update.

Laptop: MSI GL72 6QF-407NL
muis: Logitech G502 Proteus Spectrum
pi_166045193
al andere usb poort geprobeerd?

anders ff drivers verwijderen en testen
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:33:57 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166045312
Met een andere muis hetzelfde probleem?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166045811
Op de andere USB-ports doet zich hetzelfde probleem voor. Zal ff kijken of ik iets met de drivers kan doen.

Heb helaas geen andere muis liggen waar ik het mee kan testen, heb wel deze muis op de laptop van m'n vriendin aangesloten en daar werkte die in ieder geval zonder problemen.
pi_166045814
Zoek je probleem eens bij je toetsenbord, zo te horen blijft je alt-toets hangen. (misschien fysiek)
pi_166046404
Even laatste drivers opnieuw geinstalleerd, helaas zonder effect, probleem is nog aanwezig.

Probleem ligt overigens niet bij toetsenbord, zolang ik de muis namelijk niet aansluit dan werkt alles prima naar behoren.

Wat ik trouwens wel raar vind: zojuist kon ik met m'n muis nog wél de iconen op m'n desktop aanklikken, alles in m'n startbalk was echter bevroren. Ook programma's die open stonden kon ik niet sluiten door op de 'x' te drukken. Pas na het loskoppelen van m'n muis en de Ctrl-Alt-Del truc werkt alles weer naar behoren.
pi_166046713
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:06 schreef WesCAddle het volgende:

Probleem ligt overigens niet bij toetsenbord, zolang ik de muis namelijk niet aansluit dan werkt alles prima naar behoren.

En als je je toetsenbord niet aan sluit, heb je dan het probleem ook?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:39:04 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_166047546
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:14 schreef LompeHork het volgende:

[..]

En als je je toetsenbord niet aan sluit, heb je dan het probleem ook?
Ja, haal het toetsenbord even uit je laptop
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_166047593
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:39 schreef mstx het volgende:

[..]

Ja, haal het toetsenbord even uit je laptop
(overheen-gelezen-modus) Eitje :+ bezel eraf, schroefjes los, flatcable eruit, done.

Nee, maar gewoon een extern keyboard aansluiten en je interne keyboard disablen is natuurlijk ook gewoon een optie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 22:40:32 ]
pi_166051345
wordt je touchpad wel uitgeschakeld als je je losse muis aansluit?
  woensdag 19 oktober 2016 @ 11:24:54 #11
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_166053558
Welke versie van Windows heb je draaien en is het de 32bits of 64bits versie?
pi_166069368
@mschol: Touchpad wordt niet uitgeschakeld.

@Rutger1983: 64 bits versie

Heb overigens een andere muis gecharterd en aan m'n computer gehangen, deze lijkt prima te werken. Had dus het idee dat het probleem toch in de muis zit. Als ik heel goed naar de muis kijk heb ik ook het idee dat het muiswieltje niet helemaal recht staat en dat deze iets te ver ingedrukt staat, wellicht dat dit het probleem is... iemand een idee hoe ik de clickfunctie van de mousewheel uit kan zetten? FF kijken of het probleem zich dan nog voordoet (en ik gebruik die optie toch nooit). :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')