Bronquote:De volle maan op 14 november 2016 wordt niet alleen de grootste en helderste supermaan van het jaar, maar ook de grootste van de eeuw tot nu toe. De maan komt pas in 2034 weer zo dichtbij de aarde.
De supermaan kan tot wel 14% groter en 30% helderder zijn dan de maan tijdens apogeum, wanneer de maan het verst van de aarde staat. Dat is minder goed te zien als de maan hoog aan de hemel staat, maar wanneer deze laag bij de horizon is, met wat gebouwen erbij, oogt de maan inderdaad een stuk groter.
Deze supermaan is zeker de meest indrukwekkende van het jaar, maar gelukkig niet de laatste. Voor wie dit prachtige spektakel moet missen: op 14 december is opnieuw een supermaan te zien. Dat zal de derde supermaan van het jaar zijn, na die van afgelopen zondag, 16 oktober.
Omdat ie tikkertje speelt met de zon, gekkie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik begrijp nooit waarom ie steeds op een andere plek staat.
Wat zou jij doen als iedereen de hele tijd naar je keek?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Das dom. Ik wel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat was afgelopen weekend (volle maan) niet het geval, de maan was i.m.o. aardig fel schijnend aanwezig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:38 schreef Infection het volgende:
Dan zal het wel weer te bewolkt zijn.
Inderdaad!quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:22 schreef hugecooll het volgende:
Ik vond de maan de afgelopen nachten ook al opvallend aanwezig
De maan staat ten opzichte van de Aarde steeds op dezelfde plek aan dezelfde kant. Het is juist de Aarde die rondjes draait.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 16:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja eerst krijgen we nog the black moon (30 okt) matters , maar daar zie je weinig van volgens mijquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:04 schreef polderturk het volgende:
Kan iemand dit topic kikken vlak voor 14 November?
Heb je daar geen smartphone app voor? iets als orginasor ofzoquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:26 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ow wacht alleen reddit geeft dat
een gewone agenda is niet genoeg?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:33 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Heb je daar geen smartphone app voor? iets als orginasor ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |