quote:Daar heb ik dan weinig aan toe te voegen.
Brabus zou Brabus niet zijn als ze niet met iets heel bijzonders in Essen stonden. Een Brabus E V12 Concept Car met 630 pk en 1.000(!) Nm vinden we niet echt dagelijkse kost.De twaalfcilinder bi-turbo is afkomstig uit de S 600 en Maybach, maar is door Brabus verder onder handen genomen. De vermogenstoename werd bereikt door o.a. de motorinhoud tot 6,3 liter te vergroten.
De E V12 is volgens Brabus de snelste sedan ter wereld. De topsnelheid bedraagt maar liefst 340 km/h, daarmee rij je bij de meeste supersportwagens weg. Voor het uit stilstand wegrijden naar 100 km/h is slechts 4,2 seconden nodig, naar de 200 km/h duurt 12,9 tellen.
Het uiterlijk is slechts subtiel aangepast, slechts de forse wielen in de maat 255/35 ZR 19 voor en 285/30 ZR 19 vallen op. De auto staat natuurlijk op een speciaal door Brabus sportonderstel. Om dit geweld in te tomen worden extra grote remschijven gemonteerd (375 mm voor, 355 mm achter).
In 2003 zal Brabus een kleine serie van de E V12 produceren. De Duitse prijs ligt om en nabij de 300.000 euro.
Bron: Autoweek.nl
Nu word het pas leuk op de Autobahn....
Zou ik niet moeilijk over doen..
quote:Bron: http://www.autoweek.nl
Gepantserde Mercedes E-KlasseDe Mercedes E 320 en de E 500 zijn nu ook in gepantserde uitvoering leverbaar. Deze zogenaamde E-Guard modellen worden van af fabriek aangepast aan de Europese beveiligingsnormen.
De E-Guard Mercedessen hebben extra geïntegreerde veiligheidsvoorzieningen, die al tijdens de productie in de carrosserie worden geïntegreerd. Mercedes-Benz maakt daarbij gebruik van composietmaterialeen van glas, kunststof en staal. Uiterlijk zijn de gepantserde versies nauwelijks van de standaardversies te onderscheiden.
De E-Guard modellen zijn alleen in Elegance-uitvoering beschikbaar en hebben gelaagd glas met een polycarbonaat laag aan de binnenkant voor extra bescherming tegen glassplinters. De portierruit aan de bestuurderszijde is elektrisch bedienbaar. Tot de standaarduitrusting behoren sidebags achter en elektrisch bediende rolgordijnen voor de zijruiten achter.
Het onderstel is speciaal aangepast en op de 17-inch lichtmetalen velgen zijn 245/45-banden met noodloopeigenschappen gemonteerd. Uiteraard zijn de beide modellen uitgerust met een bandenspanningscontrolesysteem en Airmatic Dual Control.
De meeste extra´s die voor de gewone E-klasse beschikbaar zijn, kunnen ook op de gepantserde versies geleverd worden. Verder zijn bovendien elektrisch bedienbare zijramen voor de voor- en achterpassagiers, een intercomsysteem en een verwarmbare voorruit leverbaar.
Kan dit ook in combinatie? Zowel gepantserd als die snelle motor!!!Misschien iets voor Sadam en Osama... Zijn ze Bush sneller af en nog veilig ook!!!
[Dit bericht is gewijzigd door WaSTeiL op 04-12-2002 15:27]
quote:Dat vind ik inderdaad ook wel stijl. Gewoon wat grotere velgen eronder, maar je trapt er wel de gem. sportwagen vet mee uit.
Op woensdag 4 december 2002 15:26 schreef T_R_I_P het volgende:
Kijk, dit is nou een auto naar mijn hart. Een gruwelijk beest maar zijn uiterlijk verraad bijna niets! Hebben ze goed gedaan die boys van Brabus!
quote:13 sec................... dan zit ik net op de 100!!!
Op woensdag 4 december 2002 15:27 schreef Nitroglycerine het volgende:
in 13 seconden op de 200 km/u.......
mijn god
vraag me af of je nog wel lekker kunt rijden als je boven de 300 km/u uitkomt in Duitsland
Je rijdt dan minimaal 2x zo snel als de rest.........
Ik heb wel eens in de CL 6.7 gereden, ik durf te wedden dat deze nog beter rijdt terwijl die al was.
quote:13 seconden????
Op woensdag 4 december 2002 15:27 schreef Nitroglycerine het volgende:
in 13 seconden op de 200 km/u.......
mijn god
vraag me af of je nog wel lekker kunt rijden als je boven de 300 km/u uitkomt in Duitsland
Je rijdt dan minimaal 2x zo snel als de rest.........
Mgoed... daarboven ga ik verliezen.
quote:Welke Golf?
Op woensdag 4 december 2002 15:50 schreef ThaFreak het volgende:[..]
13 seconden????
Verbleekt wel bij deze Golf met 900 pk..
0-100 in 4,5 en 2,5 seconden later op de 200!!!!
quote:Maar daarin kan je niet lekker zitten met 5 personen + bagage
Op woensdag 4 december 2002 15:50 schreef ThaFreak het volgende:[..]
13 seconden????
Verbleekt wel bij deze Golf met 900 pk..
0-100 in 4,5 en 2,5 seconden later op de 200!!!!
btw die prestatiecijfers zijn beetje onrealistisch, van 100 naar 200 duurt altijd langer dan van 0 naar 100..
quote:Normaal gesproken zou ik je over de prestaties gelijk moeten geven maar tijdens een demonstratie in duitsland met een officiele meting werden de cijfers inderdaad bevestigd.
Op woensdag 4 december 2002 16:23 schreef Threepio het volgende:[..]
Maar daarin kan je niet lekker zitten met 5 personen + bagage
btw die prestatiecijfers zijn beetje onrealistisch, van 100 naar 200 duurt altijd langer dan van 0 naar 100..
greetz
quote:Het leuke van deze bak is juist dat het op het eerste gezicht gewoon een taxi is, maar zodra het gas ingetrapt wordt...
Op woensdag 4 december 2002 19:36 schreef Ultimora het volgende:
vandaag gezien in Eseen dat apparaat.. Heeeeeel vet, maar daar zie je nog zoveel mooiere dingen staan, dat het mij niet eens was opgevallen dat ie zo snel is...
er stonden bijvoorbeeld ik denk wel 20 verschillende mercedes sl's getuned, waarvan die van Kleemann het mooiste (naar mijn smaak) was..
quote:Kan bijna niet missen dat hij wel indrukwekkend klinkt. Kleine kans alleen dat je er eentje zal horen hier in Ned. Denk niet dat ze dik gezaaid zullen zijn.
Op woensdag 4 december 2002 15:28 schreef Kreator het volgende:[..]
Dat vind ik inderdaad ook wel stijl. Gewoon wat grotere velgen eronder, maar je trapt er wel de gem. sportwagen vet mee uit.
Ik ben benieuwd hoe deze bak klinkt. 630 pk uit een 6.3 liter V12 kan alleen maar mooi klinken toch?.
Rij zelf ongeveer 60.000 km per jaar en nog zie ik maar zelden een apparte auto. (Jeweetwel, iets waar je nog ff een keertje goed naar kijkt)
quote:dit soort auto's worden op bestelling gemaakt, dus als iemand hem hier wil en genoeg geld er voor heeft komt hij vanzelf
Op woensdag 4 december 2002 21:13 schreef T_R_I_P het volgende:[..]
Kan bijna niet missen dat hij wel indrukwekkend klinkt. Kleine kans alleen dat je er eentje zal horen hier in Ned. Denk niet dat ze dik gezaaid zullen zijn.
Rij zelf ongeveer 60.000 km per jaar en nog zie ik maar zelden een apparte auto. (Jeweetwel, iets waar je nog ff een keertje goed naar kijkt)
quote:kom genoeg leuke auto's tegen hoor. Vanmiddag nog eeen F40 tegen gekomen.
Op woensdag 4 december 2002 21:13 schreef T_R_I_P het volgende:[..]
Kan bijna niet missen dat hij wel indrukwekkend klinkt. Kleine kans alleen dat je er eentje zal horen hier in Ned. Denk niet dat ze dik gezaaid zullen zijn.
Rij zelf ongeveer 60.000 km per jaar en nog zie ik maar zelden een apparte auto. (Jeweetwel, iets waar je nog ff een keertje goed naar kijkt)
Vorige week een Diablo. Het gaat lekker de laatste tijd
quote:De standaard E 55 AMG is al sneller dan de RS6, deze isnog eens een stuk sneller ( en heeft bijna 200pk meer dan de RS6)
Op woensdag 4 december 2002 23:42 schreef -roys- het volgende:
het wordt denk ik nog een vraag welke sneller is, de mercedes of de "standaard" RS6 van Audihttp://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=184
Maar deze haalt het toch niet met die van Brabus...
Ik heb m.b.v. Worldlingo het stukje even vertaald voor jullie (let dus niet op de zinsvorming)
quote:Bron: http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=3146&A_SESS=8ecaeb683338c4d34408262b25e7eb76
De snelste woonkamer van de wereld
14 Jaar concentreert de Deense Stemmende maatschappij Kleemann zijn inspanning rond perfect de auto op de voertuigpallet Benz van Mercedes. Op basis van de nieuwe s-klasse met de beek die van Mei motoriseert, bouwden de Denen nu voor sterkste verkeer-geschikt Benz van Mercedes van de wereld.
02. 12. 2002 - Maaltijd Volledige duizenden S juffrouw van 60 K nauwelijks - nochtans werkelijk slechts nauwelijks. Nochtans zijn ook 950 NM Torsie een waarde, waarbij één eerder aan tractoren in het zware vervoer en niet aan sedans met wegtoestemming denkt.Het hart van het voertuig is van de beek die van Mei 6 liter V12 Bi turbo komt, welke katapulten nu 620 PK de twee ton zware auto's met zijn adem-rovende binnen 4.6 seconden van nul op honderd. Een waarde, die anders slechts winy sportenauto reserverend blijft - en dievan men in combinatie met het typische reizende comfort van Mercedes kan hier genieten. Slechts met 320 km/h is besluit. Geoptimaliseerd Turbocharger en volledig opnieuw ontwikkeld Intercooler Het systeem maakt deze voltooiingsexplosie mogelijk.
Het in de fabriek geïnstalleerde motorbestuur blijft onaangeroerd daardoor; de auto kan ook na zijn revaluatie in elk Benz Vertragswerkstatt worden gewacht van Mercedes. Aldus verdiende Kleemann zich S waarschijnlijk 60 K de titel als "snelste woonkamer van de wereld" vrij. Een speciaal rem systeem en extra wijzigingen voor de aërodynamica van de auto zien voor het feit erop toe dat men de probleemloze geest kan beperken, die men met elke druk op het accelerotorpedaal wekt. Wie exclusief binnenlands materiaal voor zijn nieuw zoekt, het rennen voelt verblijfplaats en door de standaardaanbiedingen geen voldoende tevreden, die zelf van Kleemann verder kan bederven ook hier laat: de maatschappij biedt materiaal van Alcantara/Leder van uitstekende kwaliteit, bovendien in het bijzonder gecoördineerd edel hout en een ergonomisch gevormd speciaal leiding wiel aan.
Ik moet zeggen dat ik hem wel mooi vind!!!
Die S is leuk maar met andere velgen en zonder die Kleemann opdruk.
quote:Dat vond ik dus ook.. Ik vroeg ook al of er geen spoilers nodig zijn om dit ding op de weg te houden... Dat heeft een F1 namelijk ook gewoon echt nodig!!!!
Op donderdag 5 december 2002 09:10 schreef chocolatemoeze het volgende:
Misschien een domme vraag, maar is zo'n auto niet compleet onbestuurbaar bij 340 km/h? Daar hij er earodynamisch niet op gebouwd is ten eerste en het zwaartepunt vooralsnog in verhouding veel hoger ligt dan bij een sportwagen?
quote:Jah, maar dit is nu niet bepaald een vedergewicht...
Dat heeft een F1 namelijk ook gewoon echt nodig!!!!
quote:Hehe, doet me denken aan die franse films Taxi 1 en 2
Op donderdag 5 december 2002 10:47 schreef Threepio het volgende:
zou wel vet zijn als iemand dit als taxi zou gebruikenSchrik je toch wel ff als passagier als je instapt
quote:Wat een PRACHTBAK! Werkelijk een van de mooiste auto's die ik ooit gezien heb. Krijg er gewoon kippevel van
Op donderdag 5 december 2002 08:59 schreef WaSTeiL het volgende:
Op http://www.autobild.de staat een andere S klasse Mercedes die volgens hun de snelste sedan is, namelijk de Kleemann S 60 K...[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Ik moet zeggen dat ik hem wel mooi vind!!!
quote:dan doe ik met je mee
Op donderdag 5 december 2002 12:52 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Wat een PRACHTBAK! Werkelijk een van de mooiste auto's die ik ooit gezien heb. Krijg er gewoon kippevel van
quote:Mercedes wordt meestal uit jalouzie afgezeken. Dat het een fijne, degelijke en mooie auto is zien ze zeker niet.
Op donderdag 5 december 2002 21:38 schreef Tom het volgende:
* Tom als Benz liefhebber is blij dat niet iedereen hier gelijk die auto loopt af te zeiken omdat het een Mercedes is![]()
quote:Weet niet maar keek ff snel de laatste posts door maar volgens mij was iedereen wel vrij enthousiast.
Op donderdag 5 december 2002 21:38 schreef Tom het volgende:
* Tom als Benz liefhebber is blij dat niet iedereen hier gelijk die auto loopt af te zeiken omdat het een Mercedes is![]()
kijk maar op het kentekenbewijs mocht je er eentje tegenkomen tis een
Brabus
fuck typo's
quote:Als Gute Fahrt lezer mag ik je de cijfers natuurlijk niet onthouden.
Op woensdag 4 december 2002 23:42 schreef -roys- het volgende:
het wordt denk ik nog een vraag welke sneller is, de mercedes of de "standaard" RS6 van Audihttp://www.autoweek.nl/rijimpressiesdisp.php?ID=184
Audi RS6 Avant:
4172 cm³ V8 met 2 turboladers, 2 voorkats en 2 hoofdkats.
331 kW bij 5700~6400 rpm. Lekker vlak dus.
560 Nm bij 1950~5600 rpm. Can u say "Tafelberg"?
Automatische tiptronic 5 versnellingsbak met DSP, quattro vierwielaandrijving.
Wielen: 8,5Jx18 met 255/40ZR18. Voor 1600 extra krijg je 19" velgen. 8-zuiger remklauwen om 365/335 mm schijven.
Kofferruimte 455~1590 liter, laadvermogen 560 kg. Massa leeg 1880 kg.
Dan de testwaarden:
0-60 in 2,4
0-80 in 3,6
0-100 in 5,0
0-120 in 6,9
0-140 in 9,0
0-160 in 11,2
0-180 in 15,3
0-200 in 18,7 seconden.
Top is begrensd, officieel 250 maar pas bij krap 280 op de teller hield hij in. Onbegrensd is dik 300 mogelijk.
Testverbruik: tussen de 12,2 en 21,5 liter op 100 km.
quote:dus tussen de:
Op zaterdag 7 december 2002 01:47 schreef heijx het volgende:[..]
Testverbruik: tussen de 12,2 en 21,5 liter op 100 km.
1 op 4,65
en
1 op 8,19
dus gemiddeld 1 op 6,42
das toch fukking niet zuinig??
dus zeg bij een tank-inhoud van pak m beet 80 liter dat je er ongeveer 513 kilometer mee kan rijden (kan toch niet kloppen??)
quote:Ooooh vandaar die ster
Op vrijdag 6 december 2002 20:38 schreef Pushit het volgende:
TIS GEEN MERCEDES GRRRRRRR![]()
![]()
kijk maar op het kentekenbewijs mocht je er eentje tegenkomen
tis een
Brabus
fuck typo's
quote:welke ster
Op zaterdag 7 december 2002 14:34 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Ooooh vandaar die ster
quote:De motor van de gepansterde versie is hoogstwaarschijnljk al getuned. Een standaard moter heeft denk ik veel moeite om het gewicht van de extra bepansering te kunnen trekken.
Op woensdag 4 december 2002 15:27 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Kan dit ook in combinatie? Zowel gepantserd als die snelle motor!!!Misschien iets voor Sadam en Osama... Zijn ze Bush sneller af en nog veilig ook!!!
want uiteindelijk modificeren ze toch een bestaande mercedes, en dit kan toch ook een keer slecht uitpakken voor hun. bedoel heb genoeg lelijke mercedes-mods gezien
quote:klopt wel, en ik vind het nog meevallen voor zo'n snelle auto..
Op zaterdag 7 december 2002 09:52 schreef MarkyB het volgende:[..]
dus tussen de:
1 op 4,65
en
1 op 8,19dus gemiddeld 1 op 6,42
das toch fukking niet zuinig??
dus zeg bij een tank-inhoud van pak m beet 80 liter dat je er ongeveer 513 kilometer mee kan rijden (kan toch niet kloppen??)
quote:Alleen de topversies worden gepantserd. Als het B4 pantsering is motortuning niet nodig, is het B7++ dan mogen er wel een paar PKtjes bij ja.
Op zondag 8 december 2002 17:51 schreef red-dragon het volgende:[..]
De motor van de gepansterde versie is hoogstwaarschijnljk al getuned. Een standaard moter heeft denk ik veel moeite om het gewicht van de extra bepansering te kunnen trekken.
En dat is dan de standaard versie, dag RS6 enne als ze 'm nog een beetje optunen, ook doei doei Mercedes!!
quote:Brabus (net zoals Alpine) heeft zich bewezen aan Mercedes. En is daardoor Geacrediteerd om Auto's onder hun naam op de markt te brengen. En werken daarom ook nauw samen met de ingeneurs van Mercedes
Op zondag 8 december 2002 18:17 schreef SYCO het volgende:
vraagje tussendoor... denk je dat brabus/klemann etc etc geld betalen aan mercedes???????want uiteindelijk modificeren ze toch een bestaande mercedes, en dit kan toch ook een keer slecht uitpakken voor hun. bedoel heb genoeg lelijke mercedes-mods gezien
quote:Alpine werkt met Renault. Alpina met BMW.
Op zondag 8 december 2002 18:43 schreef jacco het volgende:[..]
Brabus (net zoals Alpine) heeft zich bewezen aan Mercedes. En is daardoor Geacrediteerd om Auto's onder hun naam op de markt te brengen. En werken daarom ook nauw samen met de ingeneurs van Mercedes
quote:Neenee.
Op zondag 8 december 2002 18:43 schreef jacco het volgende:[..]
Brabus (net zoals Alpine) heeft zich bewezen aan Mercedes. En is daardoor Geacrediteerd om Auto's onder hun naam op de markt te brengen. En werken daarom ook nauw samen met de ingeneurs van Mercedes
Brabus, net als Alpina, is een automerk. Er staat ook geen Merc. op het kentekenbewijs maar Brabus.
quote:hoezo neenee dat zeg ik toch ook dat ze de auto's onder hun naam op de markt mogen brengen
Op zondag 8 december 2002 19:22 schreef SwissCom het volgende:[..]
Neenee.
Brabus, net als Alpina, is een automerk. Er staat ook geen Merc. op het kentekenbewijs maar Brabus.
Production time 2002 Base in Mercedes S600 (W220)
Layout Front engine, Rear drive
Tires Michelin or Pirelli front 245/35 ZR 20 rear 275/30 ZR 20
Engine Brabus V12 36 val
Displacement 6700 cc / 408.9 cu in
Gearbox 5sp auto
Brakes Vented Discs
PERFORMANCE
Top speed 305 kph / 189.5 mph
Power 335.6 kw / 450 bhp @ 5750 rpm
Torque 635 nm / 468.4 ft lbs @ 4300 rpm
quote:Wat moet dat kosten?
Op zondag 8 december 2002 19:44 schreef jacco het volgende:
Of neem dan deze sedan:
[afbeelding]Production time 2002 Base in Mercedes S600 (W220)
Layout Front engine, Rear drive
Tires Michelin or Pirelli front 245/35 ZR 20 rear 275/30 ZR 20
Engine Brabus V12 36 val
Displacement 6700 cc / 408.9 cu in
Gearbox 5sp auto
Brakes Vented Discs
PERFORMANCE
Top speed 305 kph / 189.5 mph
Power 335.6 kw / 450 bhp @ 5750 rpm
Torque 635 nm / 468.4 ft lbs @ 4300 rpm
quote:Lees nog eens goed wat jij zei dan:
Op zondag 8 december 2002 19:39 schreef jacco het volgende:[..]
hoezo neenee dat zeg ik toch ook dat ze de auto's onder hun naam op de markt mogen brengen
quote:Dat betekent dat Brabus & Alpina geaccrediteerd zijn om auto's onder respectievelijk Mercedes & BMW op de markt te brengen.
Brabus (net zoals Alpine) heeft zich bewezen aan Mercedes. En is daardoor Geacrediteerd om Auto's onder hun naam op de markt te brengen.
quote:na een paar keer het overgelezen te hebben moet ik je gelijk geven
Op zondag 8 december 2002 19:56 schreef SwissCom het volgende:
Dat betekent dat Brabus & Alpina geaccrediteerd zijn om auto's onder respectievelijk Mercedes & BMW op de markt te brengen.
greetz
quote:De SL 55 K AMG was idd erg
Op woensdag 4 december 2002 19:36 schreef Ultimora het volgende:
vandaag gezien in Eseen dat apparaat.. Heeeeeel vet, maar daar zie je nog zoveel mooiere dingen staan, dat het mij niet eens was opgevallen dat ie zo snel is...
er stonden bijvoorbeeld ik denk wel 20 verschillende mercedes sl's getuned, waarvan die van Kleemann het mooiste (naar mijn smaak) was..
quote:Bron=Brabus
Im Oktober 1996 zog der BRABUS E V12 mit einer elektronisch auf 330 km/h begrenzten Höchstgeschwindigkeit als "Schnellste Limousine der Welt" ins Guinness Buch der Rekorde ein. Auf der ESSEN-MOTOR-SHOW 2002 präsentierte BRABUS das BRABUS E V12 Concept Car auf Basis der neuen Mercedes E-Klasse.Die Studie besitzt ein 640 PS / 471 kW starkes Zwölfzylinder-Biturbo Triebwerk. Mit einer Höchstgeschwindigkeit von 340 km/h tritt das BRABUS E V12 Concept Car in die Fußstapfen seines weltweit berühmten Vorgängers, der eine neue Leistungsdimension für sportliche Limousinen eröffnete.
Das BRABUS E V12 Concept Car bietet eine erste Vorschau auf die Serienversion des BRABUS E V12, der ab dem Sommer 2003 in Kleinserie hergestellt wird.
quote:
Op zondag 16 maart 2003 18:52 schreef matthijn99 het volgende:
640 PS / 471 kW, 1.026 Nm, 340 km/h:
BRABUS E V12 Concept Car auf Basis der neuen E-Klasse
quote:Is niet helemaal waar, bij zulke vermogens op de wielen praat je bij 0-100 over wielspin en van 100-200 hebbie daar geen last meer van, formule 1 auto's hebben dat effect ook
Op woensdag 4 december 2002 16:23 schreef Threepio het volgende:[..]
Maar daarin kan je niet lekker zitten met 5 personen + bagage
btw die prestatiecijfers zijn beetje onrealistisch, van 100 naar 200 duurt altijd langer dan van 0 naar 100..
quote:ja kan vast wel, een oom van een vriend van mijn broer (hehe mooie connectie he) koopt ook altijd snelle auto's (Nu een RS6 daarvoor een RS4) had 1½ jaar geleden een E55T AMG 4-matic (Tstaat voor station bij merc) en daar waren er maar 2 van ooit geproduceerd bij AMG, maar het zal me niks verbazen bij bedrijven als Brabus, dat als jij een station wil dat dat niet kan. t zal vast wel wat meer extra kosten, maar het kan vast!
Op woensdag 11 december 2002 16:15 schreef vipergts het volgende:
zouden die motor ook in een combi kunnen lepelen. Wil graag mijn hond meenemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |