abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166034664
Omdat onze badkamer gerenoveerd wordt, wat wellicht nog wel 3 weken gaat duren, ben ik aan het kijken om een tijdelijke douche in de tuin te maken. We hebben al een aansluiting voor warm water in de tuin en een afgeschermd stuk is ook geen probleem, dus ik zou alleen nog een tuinslang nodig hebben waar je een douchekop op monteert.

Weet iemand of je een douchekop zo aan een tuinslang kunt monteren? Of levert dat problemen op qua diameter van de slang e.d.? Kan dit via google e.d. niet echt vinden en ik moet het spul nog kopen.
pi_166034688
Neem zo'n broes waarmee je de plantjes ook water kunt geven.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:23:45 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_166034826
Kan prima. Ik heb van onze oude doucheset een tuindouche gemaakt 2 jaar geleden.
pi_166034966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat is natuurlijk ook wel een goed idee. Thanks, Kan ik dat ding daarna ook nog gebruiken voor de plantjes of de auto schoonmaken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:23 schreef ueberduitser het volgende:
Kan prima. Ik heb van onze oude doucheset een tuindouche gemaakt 2 jaar geleden.
Thanks, hou ik die optie ook even open (of mocht die sproeier niet het gewenste resultaat geven)
pi_166035506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik dacht dat het gewoon sproeier heette.
Maar dit is gewoon het makkelijkst en heb je sowieso toch als je ook al een tuinslang hebt?

5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:58:03 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_166035565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:31 schreef Palomar het volgende:

[..]

Thanks, hou ik die optie ook even open (of mocht die sproeier niet het gewenste resultaat geven)
Als ik het niet vergeet maak ik wel ff een foto voor je
pi_166036271
Op een handdouche kan je meestal een half inch gardena koppeling/kraanstuk draaien. Dan kan je heel simpel met je tuinslang douchen.

pi_166043745
Hier in huis hebben we gewoon origineel grohe douchekoppen met tuinslangkoppeling. Zal prima lukken met een tuinslang maar misschien iets minder druk, maar hey het is maar voor drie weekjes.
Wat je wel in de gaten moet houden is regelmatig gebruiken. De verleiding is misschien groot om elders te douchen, bij familie of bij de sportclub. Als je zo'n eind tuinslang met warm water een paar dagen niet hebt gebruikt onterecht douchen moet je bedacht zijn op legionella en de boel voordat je weer gaat douchen even een minuut of twee laten doorlopen. Zal zo'n vaart niet lopen bij dagelijks gebruik.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:15:48 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166046612
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:31 schreef nanuk het volgende:
Op een handdouche kan je meestal een half inch gardena koppeling/kraanstuk draaien. Dan kan je heel simpel met je tuinslang douchen.

[ afbeelding ]
Dit dus.
pi_166048153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 20:40 schreef pwmh82 het volgende:
Hier in huis hebben we gewoon origineel grohe douchekoppen met tuinslangkoppeling. Zal prima lukken met een tuinslang maar misschien iets minder druk, maar hey het is maar voor drie weekjes.
Wat je wel in de gaten moet houden is regelmatig gebruiken. De verleiding is misschien groot om elders te douchen, bij familie of bij de sportclub. Als je zo'n eind tuinslang met warm water een paar dagen niet hebt gebruikt onterecht douchen moet je bedacht zijn op legionella en de boel voordat je weer gaat douchen even een minuut of twee laten doorlopen. Zal zo'n vaart niet lopen bij dagelijks gebruik.
Thanks voor de tip. Het is idd niet voor dagelijks gebruik en het plan is ook om ong. om de dag bij familie/kennissen te douchen, maar wil niet constant afhankelijk zijn van anderen en zelf een 'back-up' achter de hand hebben :P ff goed doorspoelen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')