Serieus, reken jij jezelf tot de normale mensen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Vind het niet zo gek. Net als dat rolstoelen in bijvoorbeeld pretparken via de uitgang mogen gaan incl. begeleiders. Zou best meer geld voor gerekend mogen worden. Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.
Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
Hahaha, enigzins normaal danquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 13:17 schreef Queller het volgende:
[..]
Serieus, reken jij jezelf tot de normale mensen?
Ik wist niet dat het bestond....
Ik koop meestal VIP kaarten/Express kaarten voor een pretpark en ga samen met die rolstoelers de lange rij voorbij, ga toch geen uur in een rij staan voor een attractie van 2 minuten met klagende paupers zoals jou. En als het park niet van zulke kaarten heeft ga ik niet op drukke dagen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Vind het niet zo gek. Net als dat rolstoelen in bijvoorbeeld pretparken via de uitgang mogen gaan incl. begeleiders. Zou best meer geld voor gerekend mogen worden. Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.
Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
Maar nu nog leren rekenen.quote:
Ik heb op elk leuk park een abonnement. Kan je altijd gaan. Heerlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik koop meestal VIP kaarten/Express kaarten voor een pretpark en ga samen met die rolstoelers de lange rij voorbij, ga toch geen uur in een rij staan voor een attractie van 2 minuten met klagende paupers zoals jou. En als het park niet van zulke kaarten heeft ga ik niet op drukke dagen.
Ik vind 1x per jaar Liseberg, Tivoli, Europapark en Movieworld eigenlijk wel voldoendequote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:16 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik heb op elk leuk park een abonnement. Kan je altijd gaan. Heerlijk.
Phantasialand is met Taron en Black Mamba ook een absolute aanrader.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind 1x per jaar Liseberg, Tivoli, Europapark en Movieworld eigenlijk wel voldoende![]()
De Nederlandse parken heb ik nooit zo geweldig gevonden.
Maar de OP is zo simpel te beantwoorden: Ja de ondernemer mag invaliden een andere prijs rekenen omdat zij een andere voorziening afnemen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:19 schreef Leandra het volgende:
Het offtopic gehalte heeft de grens weer bereikt....
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:33 schreef zarGon het volgende:
Ehm, inclusief begeleider zeg je?
Dus 2 personen voor 20 euro versus 1 persoon voor 16 euro?
Als ik hier zo de reacties lees komt het meer omdat we allemaal zo vreselijk individualistisch denken want een heel beste houding hebben ze niet naar hun medemens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 14:39 schreef pwmh82 het volgende:
@TS ik denk dat de consensus hier toch wel is dat het helemaal niet zo verkeerd is wat ze daar doen. Die paar rolstoelers die zonder begeleider kunnen en hem uit goed fatsoen dan ook maar thuislaten en niet meenemen omdat hij voor maar vier euro extra meekan... Nou ja die hebben dan geen voordeel. Schaar dat dan maar onder het bekostigen van de aanleg van invalide parkeerplaats, rolstoelvriendelijke deuren, gangen en opritten, en invalidetoiletten om maar even wat te noemen.
Verder vind ik het frappant dat je de beste dienstverleners eruit pikt en iedereen dan langs die meetlat legt. Er zijn webshops die alles gratis opsturen en laten retourneren, heel bewonderenswaardig maar moet daarom iedereen het dan maar zo doen?
Klopt, maar een beetje verdiepen in de feiten leert dat ik goed zit met dat vermoeden.quote:
In dit geval staat in de OP dat het bedrag inclusief begeleider is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet niet hoe iedereen erbij komt dat een begeleider gratis mee mag in de prijs van een rolstoelplaats, maar volgens mij moet er in de meeste gevallen voor een begeleider gewoon bijbetaald worden (voor de prijs van een rolstoelticket).
In dit geval zou dat dan neerkomen op 2 x ¤ 20,-.
Over het algemeen is het echter wel zo dat rolstoelplaatsen goedkoper zijn dan normale plaatsen.
Okee, maar ik heb even gemist of dat gewoon een aanname van TS is of dat hij dit van de site van de aanbieder heeft.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dit geval staat in de OP dat het bedrag inclusief begeleider is.
Klopt, terecht denk ik.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:48 schreef Leandra het volgende:
Ik mag hopen dat het een feit is, en geen aanname.
Maar als het een aanname is dan wil ik ook nog wel een aanname doen: als gehandicaptenplaatsen (ex begeleider) duurder zijn dan reguliere plaatsen, dan breekt de hel los.
Eerst vraag je of de organisator niet discrimineert. Blijkt dat de organisator een toegankelijke locatie voor rolstoelgebruikers heeft gekozen. Vervolgens blijkt dat de rolstoelgebruiker een begeleider kan meenemen met 75% korting (4 euro i.p.v. 16 euro). Maar wat blijkt eigenlijk? Jij die lijkt te ageren tegen discriminatie, wenst juist dat de rolstoelgebruiker (nog meer!) positief wordt gediscrimineerd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Als ik hier zo de reacties lees komt het meer omdat we allemaal zo vreselijk individualistisch denken want een heel beste houding hebben ze niet naar hun medemens.
Waar het op neer komt is dat jij wenst dat de rolstoelgebruiker nog meer in de watten wordt gelegd. En wanneer je niet tevreden bent met de reacties, verf je het gedrag van de anderen af als "individualistisch" en zelfs bijna gemakzuchtig en nietsgunnend.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Als ik hier zo de reacties lees komt het meer omdat we allemaal zo vreselijk individualistisch denken want een heel beste houding hebben ze niet naar hun medemens.
Jij bent wel erg gefrustreerd of niet? Ik verbaasde mij gewoon over deze prijszetting omdat ik deze elders niet zo zie. Daarnaast zijn zulke reacties gewoon zielig, zijn deze mensen jaloers ofzo?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 21:05 schreef zarGon het volgende:
Lijkt misschien alsof ik het niet gun aan rolstoelgebruikers, maar ik gun ze het genot en entertainment van harte toe, er zou zoveel rekening met ze gehouden moeten worden. Waar het mij vooral om gaat is de houding van TS, dat zowat door emotionele manipulatie een bevestiging van zijn eigen mening wil horen/lezen.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:06 schreef frietenstamp het volgende:
Waarom zou een rolstoeler bijzondere privileges moeten krijgen? Gewoon betalen voor de extra ruimte, aanpassingen, luxe en service.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:14 schreef Coritchando het volgende:
Ik ben van mening dat je moet betalen per persoon wat naar binnen gaat (= entreeprijs) en als je iets extra's wil zoals vooraan staan, een drankje vooraf of op een rolstoelplaats dat je daar dan best een meerprijs voor kan en mag betalen.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:23 schreef Coritchando het volgende:
Zo zou je ook je vraagtekens kunnen zetten bij invalidenparkeerplaatsen. Die zijn altijd vooraan. Maar als ik even vasthoud aan het pretpark voorbeeld, als je de hele dag in een pretpark kan rijden met je rolstoel, waarom moet je dan precies vooraan staan? Wat maken die 100 meter op een parkeerplaats dan nog uit?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:29 schreef tailfox het volgende:
1 rol stoel kost 3 staan plekken.
Verder als rolstoel te cheap is gaat iedereen in een rolstoel naar een concert
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:47 schreef T-zooi het volgende:
Ze worden al zoveel bevoordeeld en dan nog klagen dat ze moeten betalen ook! Gevalletje een gegeven paard in de bek kijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |