Zonder discriminerend te zijn en in de logica van de organisator te redeneneren; rolstoelers krijgen wel altijd de topplaatsen en nemen bovendien ietwat meer plek in beslag. Plus er mag nog een begeleider mee. Onder de streep ben je dus met twee man binnen voor 20 euro.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:30 schreef MCH het volgende:
Ik zat ergens bij een evenement in een sporthal te kijken en daar kosten de rolstoelplaatsen (incl. begeleider) 4 euro duurder dan een normale entreekaart voor een volwassene (16 vs. 20). Is dit wettelijk toegestaan want het het komt bij mij nogal over als discriminatie? Of is deze organisator alleen heel erg onethisch bezig en daarom een lul?
Die rekensom kan ik ook nog wel maken alleen het lijkt mij dat er ook nog wel rolstoelers kunnen komen die geen begeleider nodig hebben. Bovendien waag ik het te betwijfelen of het topplaatsen zijn. Vaak genoeg zie je b.v. bij concerten dat ze ergens halverwege een verhoginkje krijgen, that's it.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zonder discriminerend te zijn en in de logica van de organisator te redeneneren; rolstoelers krijgen wel altijd de topplaatsen en nemen bovendien ietwat meer plek in beslag. Plus er mag nog een begeleider mee. Onder de streep ben je dus met twee man binnen voor 20 euro.
Dus:quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:34 schreef MCH het volgende:
[..]
Die rekensom kan ik ook nog wel maken alleen het lijkt mij dat er ook nog wel rolstoelers kunnen komen die geen begeleider nodig hebben. Bovendien waag ik het te betwijfelen of het topplaatsen zijn. Vaak genoeg zie je b.v. bij concerten dat ze ergens halverwege een verhoginkje krijgen, that's it.
Dan zeggen ze het in dat gehucht allemaal fout.quote:
In de ziggodome zijn de prijzen voor rolstoelplaatsen en veldkaarten gewoon hetzelfde.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus:
- Er moet geïnvesteerd worden om de locatie toegankelijk te maken voor mensen in een rolstoel.
- Er kunnen minder mensen in dezelfde ruimte, een rolstoel neemt meer plek in.
Resultaat:
- Inclusief begeleider: de organisator loopt 12 euro per rolstoel inc. begeleider mis.
- Zonder begeleider: de persoon in rolstoel betaalt 4 euro extra voor de bereikbaarheid.
Ik weet niet hoor, maar ik vind het heel schappelijk.
"twee euro duurder''...really?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan zeggen ze het in dat gehucht allemaal fout.
Maar anywayz. Een koopje. Slechts twee euro duurder en er mag een vriend mee.
Een Ziggodome die ingericht is op o.a. rolstoelers is nog wel iets anders dan een sporthal waar op maandag t/m vrijdag de dorpsbewoners komen badmintonnen en volleyballen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:45 schreef MCH het volgende:
[..]
In de ziggodome zijn de prijzen voor rolstoelplaatsen en veldkaarten gewoon hetzelfde.
Ja, iets is duurder. Of kost meer.quote:
Omnisport Apeldoorn. Wordt Champions League volleybal gespeeld en wereldbeker baanwielrennen (o.a.).quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Een Ziggodome die ingericht is op o.a. rolstoelers is nog wel iets anders dan een sporthal waar op maandag t/m vrijdag de dorpsbewoners komen badmintonnen en volleyballen.
Niet echt activiteiten waar er normaal gesproken een rolstoeler midden op het veld/baan staat of wel dan? Met andere woorden; ze zullen de toko toch echt moeten ombouwen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:53 schreef MCH het volgende:
[..]
Omnisport Apeldoorn. Wordt Champions League volleybal gespeeld en wereldbeker baanwielrennen (o.a.).
Er is daar een vaste tribune dus ze zullen vast ook een paar permanente rolstoelplaatsen hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet echt activiteiten waar er normaal gesproken een rolstoeler midden op het veld/baan staat of wel dan? Met andere woorden; ze zullen de toko toch echt moeten ombouwen.
En zoals hierboven al geschetst; ik vind de prijs eigenlijk ook vrij schappelijk.
Wat zeur je nou eigenlijk ? Net had je het over een kleine ophoging of iets dergelijks. Nu hebben ze ineens wel vaste plaatsen in dit Topsportcentrum ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:01 schreef MCH het volgende:
[..]
Er is daar een vaste tribune dus ze zullen vast ook een paar permanente rolstoelplaatsen hebben.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.
Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
Jij zegt dat ze voor dat extra geld topplaatsen krijgen, ik waag dat te betwijfelen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:03 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat zeur je nou eigenlijk ? Net had je het over een kleine ophoging of iets dergelijks. Nu hebben ze ineens wel vaste plaatsen in dit Topsportcentrum ?
Maar vergeet dan niet dat als je twee uur in de rij staat dan kan je om je heen kijken. Zit je in een rolstoel zie je slechts een paar achterwerken. De meeste van die konten zijn het aanzien niet waard, zeker niet voor een uur of langer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Vind het niet zo gek. Net als dat rolstoelen in bijvoorbeeld pretparken via de uitgang mogen gaan incl. begeleiders. Zou best meer geld voor gerekend mogen worden. Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.
Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
Ik vind vrij zicht topplaatsen ja. Ik kom vaak in voetbalstadions en over het algemeen hebben rolstoelers daar echtquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 11:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze voor dat extra geld topplaatsen krijgen, ik waag dat te betwijfelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |