abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166031544
Ik zat ergens bij een evenement in een sporthal te kijken en daar kosten de rolstoelplaatsen (incl. begeleider) 4 euro duurder dan een normale entreekaart voor een volwassene (16 vs. 20). Is dit wettelijk toegestaan want het het komt bij mij nogal over als discriminatie? Of is deze organisator alleen heel erg onethisch bezig en daarom een lul?
pi_166031565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:30 schreef MCH het volgende:
Ik zat ergens bij een evenement in een sporthal te kijken en daar kosten de rolstoelplaatsen (incl. begeleider) 4 euro duurder dan een normale entreekaart voor een volwassene (16 vs. 20). Is dit wettelijk toegestaan want het het komt bij mij nogal over als discriminatie? Of is deze organisator alleen heel erg onethisch bezig en daarom een lul?
Zonder discriminerend te zijn en in de logica van de organisator te redeneneren; rolstoelers krijgen wel altijd de topplaatsen en nemen bovendien ietwat meer plek in beslag. Plus er mag nog een begeleider mee. Onder de streep ben je dus met twee man binnen voor 20 euro.
U MAD?
pi_166031587
Ehm, inclusief begeleider zeg je?

Dus 2 personen voor 20 euro versus 1 persoon voor 16 euro?
pi_166031596
Uwh duurder? Discriminatie?
pi_166031597
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zonder discriminerend te zijn en in de logica van de organisator te redeneneren; rolstoelers krijgen wel altijd de topplaatsen en nemen bovendien ietwat meer plek in beslag. Plus er mag nog een begeleider mee. Onder de streep ben je dus met twee man binnen voor 20 euro.
Die rekensom kan ik ook nog wel maken alleen het lijkt mij dat er ook nog wel rolstoelers kunnen komen die geen begeleider nodig hebben. Bovendien waag ik het te betwijfelen of het topplaatsen zijn. Vaak genoeg zie je b.v. bij concerten dat ze ergens halverwege een verhoginkje krijgen, that's it.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:43:19 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166031758
'Kosten duurder'... really?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166031778
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:43 schreef Copycat het volgende:
'Kosten duurder'... really?
Zo zeggen ze dat waar ik vandaan kom.
pi_166031782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Die rekensom kan ik ook nog wel maken alleen het lijkt mij dat er ook nog wel rolstoelers kunnen komen die geen begeleider nodig hebben. Bovendien waag ik het te betwijfelen of het topplaatsen zijn. Vaak genoeg zie je b.v. bij concerten dat ze ergens halverwege een verhoginkje krijgen, that's it.
Dus:
- Er moet geïnvesteerd worden om de locatie toegankelijk te maken voor mensen in een rolstoel.
- Er kunnen minder mensen in dezelfde ruimte, een rolstoel neemt meer plek in.

Resultaat:
- Inclusief begeleider: de organisator loopt 12 euro per rolstoel inc. begeleider mis.
- Zonder begeleider: de persoon in rolstoel betaalt 4 euro extra voor de bereikbaarheid.

Ik weet niet hoor, maar ik vind het heel schappelijk.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:45:44 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166031795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:44 schreef MCH het volgende:

Zo zeggen ze dat waar ik vandaan kom.
Dan zeggen ze het in dat gehucht allemaal fout.

Maar anywayz. Een koopje. Slechts twee euro duurder en er mag een vriend mee.
pi_166031798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dus:
- Er moet geïnvesteerd worden om de locatie toegankelijk te maken voor mensen in een rolstoel.
- Er kunnen minder mensen in dezelfde ruimte, een rolstoel neemt meer plek in.

Resultaat:
- Inclusief begeleider: de organisator loopt 12 euro per rolstoel inc. begeleider mis.
- Zonder begeleider: de persoon in rolstoel betaalt 4 euro extra voor de bereikbaarheid.

Ik weet niet hoor, maar ik vind het heel schappelijk.
In de ziggodome zijn de prijzen voor rolstoelplaatsen en veldkaarten gewoon hetzelfde.
pi_166031816
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan zeggen ze het in dat gehucht allemaal fout.

Maar anywayz. Een koopje. Slechts twee euro duurder en er mag een vriend mee.
"twee euro duurder''...really? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 10:47:06 ]
pi_166031843
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:45 schreef MCH het volgende:

[..]

In de ziggodome zijn de prijzen voor rolstoelplaatsen en veldkaarten gewoon hetzelfde.
Een Ziggodome die ingericht is op o.a. rolstoelers is nog wel iets anders dan een sporthal waar op maandag t/m vrijdag de dorpsbewoners komen badmintonnen en volleyballen.
U MAD?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:50:36 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166031885
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:46 schreef MCH het volgende:

"twee euro duurder''...really? :')
Ja, iets is duurder. Of kost meer.
pi_166031956
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Een Ziggodome die ingericht is op o.a. rolstoelers is nog wel iets anders dan een sporthal waar op maandag t/m vrijdag de dorpsbewoners komen badmintonnen en volleyballen.
Omnisport Apeldoorn. Wordt Champions League volleybal gespeeld en wereldbeker baanwielrennen (o.a.).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2016 10:55:28 ]
pi_166032025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Omnisport Apeldoorn. Wordt Champions League volleybal gespeeld en wereldbeker baanwielrennen (o.a.).
Niet echt activiteiten waar er normaal gesproken een rolstoeler midden op het veld/baan staat of wel dan? Met andere woorden; ze zullen de toko toch echt moeten ombouwen.
En zoals hierboven al geschetst; ik vind de prijs eigenlijk ook vrij schappelijk.
U MAD?
pi_166032103
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 10:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Niet echt activiteiten waar er normaal gesproken een rolstoeler midden op het veld/baan staat of wel dan? Met andere woorden; ze zullen de toko toch echt moeten ombouwen.
En zoals hierboven al geschetst; ik vind de prijs eigenlijk ook vrij schappelijk.
Er is daar een vaste tribune dus ze zullen vast ook een paar permanente rolstoelplaatsen hebben.
pi_166032124
Vind het niet zo gek. Net als dat rolstoelen in bijvoorbeeld pretparken via de uitgang mogen gaan incl. begeleiders. Zou best meer geld voor gerekend mogen worden. Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.

Ze willen toch zo graag als normale mensen behandeld worden tenslotte.
pi_166032126
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Er is daar een vaste tribune dus ze zullen vast ook een paar permanente rolstoelplaatsen hebben.
Wat zeur je nou eigenlijk ? Net had je het over een kleine ophoging of iets dergelijks. Nu hebben ze ineens wel vaste plaatsen in dit Topsportcentrum ?
U MAD?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:03:36 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166032133
Houden we het ontopic?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166032145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.

:') wtf. Ik moest lachen. Maar besefte me erna wel hoe dom deze opmerking is. WTF 1000.
U MAD?
pi_166032148
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat zeur je nou eigenlijk ? Net had je het over een kleine ophoging of iets dergelijks. Nu hebben ze ineens wel vaste plaatsen in dit Topsportcentrum ?
Jij zegt dat ze voor dat extra geld topplaatsen krijgen, ik waag dat te betwijfelen.
pi_166032154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:02 schreef Coritchando het volgende:
Vind het niet zo gek. Net als dat rolstoelen in bijvoorbeeld pretparken via de uitgang mogen gaan incl. begeleiders. Zou best meer geld voor gerekend mogen worden. Wij normale mensen moeten uren in een wachtrij staan, en een rolstoeler die lekker rustig zit kan met 2 minuten instappen.

Maar vergeet dan niet dat als je twee uur in de rij staat dan kan je om je heen kijken. Zit je in een rolstoel zie je slechts een paar achterwerken. De meeste van die konten zijn het aanzien niet waard, zeker niet voor een uur of langer.
pi_166032161
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij zegt dat ze voor dat extra geld topplaatsen krijgen, ik waag dat te betwijfelen.
Ik vind vrij zicht topplaatsen ja. Ik kom vaak in voetbalstadions en over het algemeen hebben rolstoelers daar echt _O_ plekken, zonder te overdrijven.
U MAD?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:06:31 #25
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166032188
Waarom zou een rolstoeler bijzondere privileges moeten krijgen? Gewoon betalen voor de extra ruimte, aanpassingen, luxe en service.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')