abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166007948
Voor school moet ik vier activiteiten voor ouderen gaan vullen, heeft iemand leuke suggesties over wat we kunnen doen? Ik wil ze zich niet als een kind laten voelen, dus niet een kleurplaat kleuren ofzo.

Ik heb een model voor het uitvoeren van een activiteit waarin onder andere de doelstelling moet staan, voorbereiding, presentatie (welke hulpmiddelen gebruik ik?), uitleg (uitleg van de activiteit), begeleiding (hoe motiveer ik de groep, hoe geef ik aandacht, hoe ga ik om met onverwachte situaties, hoe bied ik hulp), afronding (wat ga ik doen, hoe reageer ik op de eindresultaten), opruimen(hoe ga ik het regelen, waarom op deze manier)

Het zou fijn zijn als de activiteit een beetje kan aansluiten op 'het model voor het uitvoeren van activiteiten' wat ik moet gebruiken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht iemand leuke activiteiten hebben of een handboek/draaiboek voor leuke activiteiten dan stel ik dat zeer op prijs *O* O+
pi_166007964
Godsamme maak eens je eigen huiswerk man.
pi_166008001
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:47 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ben ik ook van plan :) ik vraag alleen om ideeën
pi_166008008
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:49 schreef Spinalcrack het volgende:

[..]

Ben ik ook van plan :) ik vraag alleen om ideeën
Een blik op je posthistorie vertelt me dat je al moeite hebt om zonder hulp een eitje te koken.
  maandag 17 oktober 2016 @ 10:51:28 #5
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_166008030
Bingo
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_166008031
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:47 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Jij bent niet zo lief als je naam.

Ik moet wel lachen om het feit dat dit in OUD is geplaatst. Misschien is het handiger om dit aan je opa en en oma te vragen?
pi_166008077
BEter even bij de bejaarden hier vragen: 40+ - the Reboot!
Ja doei.
  maandag 17 oktober 2016 @ 10:58:36 #8
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_166008136
Leuke activiteiten voor ouderen ....
- BLOKKADE
Nee, niet dit bordspel: maar in het plaatselijke winkelcentrum met hun scootmobielen voor iedereen de doorgang / toegang tot een winkel onmogelijk maken (hee, da's héél populair hoor!)
- BINGO
geen idee waarom, maar altijd vrij populair
- met een Wii spelen in competitieverband
- klagen over de jeugd van tegenwoordig (dat is pas echt populair)
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_166008185
Een leuke puzzeltocht die eindigt in de levenseindekliniek.
pi_166008344
Over wat voor ouderen praten we?

Er zijn trouwens heel wat ouderen die heel graag met een kleurboek aan de slag gaan. Is kalmerend, de meesten kunnen het wel nog en je hebt er weinig materiaal voor nodig.

Al eens gedacht over zingen? Liedjes van hun jeugd doen het altijd goed. De wii is hier in het bejaardentehuis ook redelijk populair, er is hier zelfs een heuse 'tenniscompetitie'. Heb ooit ook eens een balonnenspel gedaan, was wel tof. Veel beter dan een bal, want doet geen pijn als het raakt en gaat trager.

Denk gewoon na over wat de beperkingen van je doelgroep zijn en zorg dat iedereen kan meedoen. Dus blinde Josiane moet er ook iets aan hebben, en Robert in de rolstoel ook.
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:35:55 #11
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_166013623
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:01 schreef Rectum het volgende:
Een leuke puzzeltocht die eindigt in de levenseindekliniek.
Of een dagje safaripark Beekse Bergen .... in een cabriolet :)

De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_166022820
Oh jee, ik vrees dat je OUD wel wat letterlijk hebt genomen. OUD is een subforum voor ouders. Misschien kun je je vraag beter in SES zetten?
pi_166038455
Ja ik weet er heel veel maar als je even in je lokale zorgcentrum binnenloopt en de activiteitenbegeleider vraagt leer je er veel meer van.
pi_166038756
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:30 schreef Kyara het volgende:
Oh jee, ik vrees dat je OUD wel wat letterlijk hebt genomen. OUD is een subforum voor ouders. Misschien kun je je vraag beter in SES zetten?
Dat denk ik niet. Het past nog eerder in MEN ofzo.
Ja doei.
pi_166041942
Ouderwetse gerechten koken, wat ze vroeger veel aten bijvoorbeeld..

Zoals al genoemd is, liedjes van vroeger zingen.

Levensboek maken (maar dat is meer voor als je individueel wat wilt gaan doen en tijd over hebt)

En vraag het anders eens aan ouderen in een verpleeghuis of in je omgeving?
Live the life you love, love the life you live.
pi_166061975
Ouderen zijn net mensen, je kunt er zelfs mee praten! Vraag hen eens waar ze behoefte aan hebben. Dan biedt je tenminste iets aan waar vraag naar is en ga je buiten gebaande paden.

Als er naar mijn bescheiden mening iets verschrikkelijk is, is het gesleep met bejaarden naar 'leuke activiteiten'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')