abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165989678
Het moment is eindelijk daar, ik ga op mezelf! Komende week de puntjes op de 'i' zetten en dan woon ik er officieel. Ik heb 5 huissleutels gekregen, en nu met verbouwen/klussen hebben mijn ouders er ook eentje. Ik heb een pieper voor de gemeenschappelijke ruimtes en een huissleutel voor de voordeur. Ik heb al licht laten doorschemeren dat ik na het klussen alle sleutels terug wil, want mijn huis, mijn regels (die zin komt me bekend voor ;)). Nou dat vonden ze niet zo goed idee... voor noodgevallen, stank voor dank na klussen blablabla.

Het probleem is dat ik amper 20 minuten van mijn ouderlijk huis woon en vooral mijn moeder er voor aan zie af en toe ongevraagd langs te komen of als ik weg ben even kijken hoe alles er bij staat, daar heb ik absoluut geen zin in.

Hoe kan ik zonder al te veel bonje (ondanks dat ik de huur betaal en dus gewoon alle sleutels wil hebben) duidelijk maken dat ik gewoon privacy wil en als ze het vooraf laten weten, gewoon welkom zijn? Ik snap dat voor noodgevallen een sleutel thuis handig kan zijn, maar ik vind het geen fijn idee te weten dat iemand anders dan ik ook toegang kan hebben tot mijn woning. Bovendien hebben ze ook geen sleutel van mijn broer en dat vinden ze niet erg ook al woont ie dik een uur verderop dus daar hebben ze niks aan want daar gaan ze niet 'even' langs.

Ze hebben ook al een parkeerplaats gehuurd hier bij het complex en daar kunnen ze gelukkig niet verder mee naar binnen... Maar nu zijn ze op onze 'rustklusdag' de stad ingegaan, bij mij de auto neergezet en wat ik begrepen heb ook vandaag ff binnen geweest. om te kijken hoe alles er bij staat.
pi_165989933
Ik heb ook een huissleutel bij men ouders, en zelfs bij goede vrienden hier in de buurt voor als ik zelf men sleutel een keer vergeet. Maar ik ben er zeker van dat mijn ouders of die vrienden niet zonder mijn toestemming die sleutel gebruiken. Als je dat vertrouwen niet hebt zou ik em gewoon terugvragen.
pi_165990000
Gewoon zeggen dat je ten alle tijden wilt dat ze aangeven wanneer ze willen langskomen en niet wilt dat ze in je huis komen als jij er niet bent.

Niet te hard spelen, want anders kan het tegen je gaan werken (als jij bv vraagt of ze een keer aanwezig willen zijn als de CV monteur komt ofzo)
Hell To The Liars
pi_165990030
Het zijn je ouders.. Doe niet zo ingewikkeld. Ze zullen er heus niets van vinden dat al die vrouwen blijven slapen, de lege bierkratten tot het plafond gestapeld staan en de peuken uit de asbak puilen...

Straks gaat het onverhoopt mis, dan zou het ook fijn zijn als je terug mag.

Niet iets om energie over te verliezen. Kies de gevechten uit die spelen, ga ze niet van te voren creëren.

Gefeliciteerd met je woning, geniet ervan.
pi_165990068
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:08 schreef Jopie78 het volgende:
Het zijn je ouders.. Doe niet zo ingewikkeld. Ze zullen er heus niets van vinden dat al die vrouwen blijven slapen, de lege bierkratten tot het plafond gestapeld staan en de peuken uit de asbak puilen...

Straks gaat het onverhoopt mis, dan zou het ook fijn zijn als je terug mag.

Niet iets om energie over te verliezen. Kies de gevechten uit die spelen, ga ze niet van te voren creëren.

Gefeliciteerd met je woning, geniet ervan.
Nou daar mag TS wat van vinden vind ik, mijn moeder had er in het begin ook een houtje van.
Lief bedoeld, maar grenzen aangeven is niets mis mee, maar met mate
Hell To The Liars
pi_165990078
Niet in paniek schieten en leren je grenzen aan te geven, zonder mensen van je te vervreemden.

Hier zit een les in!
pi_165990122
Bestaan er überhaupt ouders die onaangekondigd andermans huis binnengaan? Te bezopen voor woorden eigenlijk.
pi_165990123
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou daar mag TS wat van vinden vind ik, mijn moeder had er in het begin ook een houtje van.
Niets mis met grenzen aangeven, maar je ouders een sleutel onthouden is geen grenzen stellen. Das zwart-wit denken. Ze doen hem niets aan en hebben 26 jaar voor hem gezorgd.. Ze hebben net zijn huis helpen afklussen, wrs omdat ts weinig vrienden had om te helpen. Niet handig om dan ook je ouders zo rigoureus te behandelen.
pi_165990134
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mijn moeder is altijd al beschermend geweest, dus ik zie haar er wel voor aan ongevraagd langs te komen, hoe 'goed' ze het soms ook bedoelt. Ik kan ook de sleutels van de bossen halen als ik bij ze thuis ben, maar dat is als het echt niet anders kan. Ik wil ze gewoon eerst terug en mocht ik er na een paar maanden alleen wonen klaar voor zijn geef ik wel een reservesleutel.
pi_165990149
Moet je ook de sleutel van je ouderlijk huis inleveren? Hun huis, zij betalen de huur?
En het is verdomd makkkelijk als iemand je sleutel heeft. Heb al vaak genoeg de deur achter me dichtgegooid zonder sleutels in mijn zak.
pi_165990152
Mwja denk je echt dat die 2x per week op de stoep staan ?

In het begin misschien even, je bent natuurlijk de laatste denk ik die uitvliegt ??

Na 2 maand zie je ze niet meer ;)
Zou hun gewoon de sleutel laten houden.
Ik zwaai naar dieren.
pi_165990161
Of je gaat nu geen problemen maken en pas tegen de tijd dat je moeder een keer ongevraagd voor de deur staat, geef je aan hier niet van gediend te zijn. Zoals volwassen mensen dat doen.
pi_165990173
Ik zou ze gewoon die sleutel laten houden onder voorwaarde dat ze niet onaangekondigd je huis binnen stappen. Misschien gaat het allemaal prima. Kunnen ze zich daar niet aan houden, dan de sleutel terugvragen of gewoon het slot vervangen :7
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_165990181
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:14 schreef mootie het volgende:
Moet je ook de sleutel van je ouderlijk huis inleveren? Hun huis, zij betalen de huur?
En het is verdomd makkkelijk als iemand je sleutel heeft. Heb al vaak genoeg de deur achter me dichtgegooid zonder sleutels in mijn zak.
Die kaatsten ze terug ja, maar ik heb daar geen problemen mee. Ik heb 5 sleutels dus ik zal er minimaal 1 elders opbergen mocht ik mezelf buitensluiten...
pi_165990187
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:13 schreef RB42 het volgende:
Bestaan er überhaupt ouders die onaangekondigd andermans huis binnengaan? Te bezopen voor woorden eigenlijk.
Kinderen lopen ook vaak zo bij hun ouders binnen. Eigenlijk net zo ongepast.
pi_165990205
Oh en wat betreft de parkeerplaats.
Laat ze ook wat voordelen genieten.

Ik blabla lang verhaal.Woonde tijdeijk bij mijn ouders weer en toen ging ik om de hoek wonen in een huurhuis met eigen parkeerplaats in de garage.

1x raden wie er zijn auto neerzette en 1x raden wie de reservesleutel kreeg van die auto.
Aangezien mijn vader altijd overdag werkte kon ik behalve naar mijn werk altijd de auto gebruiken.

Je hoeft echt niet gelijk radicaal "zelfstandig" gaan wonen, maar je moeder moet ook even wennen dat jij op je zelf gaat, geef haar die ruimte en tel af en toe tot 10.

En laat haar de was lekker ophalen af en toe, zodat ze kan zien dat het goed met je gaat ;)
Hell To The Liars
pi_165990208
Sleutel laten houden en er stiekem een ander slot inzetten. :7
pi_165990211
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:15 schreef MissMSX het volgende:
Ik zou ze gewoon die sleutel laten houden onder voorwaarde dat ze niet onaangekondigd je huis binnen stappen. Misschien gaat het allemaal prima. Kunnen ze zich daar niet aan houden, dan de sleutel terugvragen of gewoon het slot vervangen :7
Probleem is dat als ik weg ben ik natuurlijk niet weet of ze even is langsgeweest :') Ik zou geen sporen achterlaten iig dan.
pi_165990229
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:16 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Probleem is dat als ik weg ben ik natuurlijk niet weet of ze even is langsgeweest :') Ik zou geen sporen achterlaten iig dan.
Je hebt nogal een hoge pet op van je moeder. :{
pi_165990240
En je durft jezelf dus niet te zijn.
pi_165990259
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:16 schreef Droopie het volgende:
Oh en wat betreft de parkeerplaats.
Laat ze ook wat voordelen genieten.

Ik blabla lang verhaal.Woonde tijdeijk bij mijn ouders weer en toen ging ik om de hoek wonen in een huurhuis met eigen parkeerplaats in de garage.

1x raden wie er zijn auto neerzette en 1x raden wie de reservesleutel kreeg van die auto.
Aangezien mijn vader altijd overdag werkte kon ik behalve naar mijn werk altijd de auto gebruiken.

Je hoeft echt niet gelijk radicaal "zelfstandig" gaan wonen, maar je moeder moet ook even wennen dat jij op je zelf gaat, geef haar die ruimte en tel af en toe tot 10
Als iemand behalve ik een sleutel heeft is dat in mijn hoofd nog niet helemaal zelfstandig en vogelvrij. En ja in het begin zal ze vaak langskomen, na de feestdagen hopelijk 1x per 2 weken ofzo.
pi_165990281
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Je hebt nogal een hoge pet op van je moeder. :{
Ze is altijd heel beschermend geweest, daar wil ik juist van af. Eigen regie nemen.
pi_165990283
quote:

[..]

Koop een webcam als je dat zo graag wilt weten.

Ven wel benieuwd wat je moeder dan in huis zou doen? :D
50.000 O+
pi_165990289
Maar ik heb er dan ook geen problemen mee als iemand even mijn huis inloopt als ik er niet ben. Iemand die ik vertrouw en een sleutel heb gegeven.
Vaak genoeg dat een buurvrouw of buurman iets nodig heeft, gereedschap, kattenvoer etc.
'Prima, pak maar gewoon.'
Oh ja, en ze hobbelen natuurlijk ook gewoon binnen als ze onze katten komen voeren O+
pi_165990302
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:19 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ze is altijd heel beschermend geweest, daar wil ik juist van af. Eigen regie nemen.
Geef het gewoon een kans. Rigoureuze maatregelen kan altijd nog.
50.000 O+
pi_165990305
quote:

[..]

Maar wat denk je dan dat ze gaat doen in je huis als je er niet bent?
pi_165990315
quote:

[..]

Of is ze beschermend omdat je de eigen regie niet nam.
pi_165990331
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:19 schreef mootie het volgende:
Maar ik heb er dan ook geen problemen mee als iemand even mijn huis inloopt als ik er niet ben. Iemand die ik vertrouw en een sleutel heb gegeven.
Vaak genoeg dat een buurvrouw of buurman iets nodig heeft, gereedschap, kattenvoer etc.
'Prima, pak maar gewoon.'
Wel nooit vergeten je dildo op te bergen ;(
50.000 O+
pi_165990333
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar wat denk je dan dat ze gaat doen in je huis als je er niet bent?
Weet ik veel, dingen opruimen, door kastjes gaan etc.
pi_165990339
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als iemand behalve ik een sleutel heeft is dat in mijn hoofd nog niet helemaal zelfstandig en vogelvrij. En ja in het begin zal ze vaak langskomen, na de feestdagen hopelijk 1x per 2 weken ofzo.
Dat heet voorbereid zijn.
Je weet dat je sleutel vergeten je een rekening van 230 euro kan opleveren te betalen binnen 7 dagen?

Als jij die zonder problemen en hulp van je ouders kan betalen, hou je hem toch zelf.

Denk dat 80% van de jongeren 1 of meerdere keren dat zelfstandig wonen onderschatten en even bij pa en ma aankloppen voor hulp.
Hell To The Liars
pi_165990344
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:20 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Volle condooms in de vensterbank. :{w
pi_165990353
quote:

[..]

En dat kan je niet door afspraken te maken? Mijn ouders wonen op 5 minuten fietsen en hebben ook een sleutel. Maar zij komen echt niet langs zonder eerst te bellen en hebben na het klussen de sleutel nooit meer gebruikt.
pi_165990364
En zelfstandig betekent niet zonder hulp.
pi_165990374
Ik zou het irritanter vinden als ze zichzelf met de sleutel binnenlieten als ik wel thuis ben. :D
pi_165990375
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:20 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Weet ik veel, dingen opruimen, door kastjes gaan etc.
Dan merk je dat toch snel genoeg en zeg je daar wat van? Nogmaals: Geef het nou eerst gewoon een kans. Dan heb je sowieso harde bewijzen dat ze ook echt die dingen gedaan hebt waar je nu alleen nog maar bang voor bent.
50.000 O+
pi_165990388
Je hebt toch wel op je werk/stage/school weet ik veel een kluisje ofwat waar je een sleutel kan bewaren ?

Ik heb in mijn tas nog een extra sleutel.
Ik zwaai naar dieren.
pi_165990390
quote:
8s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:21 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Volle condooms in de vensterbank. :{w
Die slingeren we altijd door het dakraam. :{w
pi_165990395
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:21 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En dat kan je niet door afspraken te maken? Mijn ouders wonen op 5 minuten fietsen en hebben ook een sleutel. Maar zij komen echt niet langs zonder eerst te bellen en hebben na het klussen de sleutel nooit meer gebruikt.
Ik heb er gewoon geen behoefte aan dat iemand anders sleutels heeft.
pi_165990419
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:23 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Sterk argument. Ik snap wel dat je moeder moeite met loslaten heeft.
pi_165990424
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:22 schreef mootie het volgende:

[..]

Die slingeren we altijd door het dakraam. :{w

Pap, wil jij even de dakgoot ontstoppen?
pi_165990427
quote:

[..]

Ook prima, maar dan kies je ervoor om nu een strijd aan te gaan die je meer verlies oplevert dan een domme sleutel. Jouw keuze :)
50.000 O+
pi_165990441
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:22 schreef Geerd het volgende:
Je hebt toch wel op je werk/stage/school weet ik veel een kluisje ofwat waar je een sleutel kan bewaren ?

Ik heb in mijn tas nog een extra sleutel.
Ja, dan ligt je sleutel op het werk en sluit je jezelf vrijdagavond buiten. Fijn weekend!
pi_165990458
quote:

[..]

Herkenbaar. Lijkt me wel vervelend dat je dan niet gewoon jezelf kan zijn in je eigen woning zonder het risico te lopen dat je ouders langskomen of even een kijkje moeten nemen of alles wel goed is. Begrijpelijk dat je privacy wil.

Sommige ouders realiseren zich niet goed dat hun zoon allang volwassen is en blijven maar pamperen met het gevolg dat mannen zich teveel aan hun ouders gehecht raken. Als TS een vriendin wil is dit wel iets om over na te denken. Schoonouders of mannen die teveel met hun ouders bezig schijnen in de top 10 van afknappers te zitten. Vrouwen willen zelfstandige mannen.
pi_165990459
quote:

[..]

Dan is het heel makkelijk, geen sleutel voor anderen.

Heeft de verhuurder geen sleutel in zijn administratie, gaat je moeder straks daar een kopie halen.

Of nog erger, vragen aan de buurvrouw of ze een oogje in het zeil kan houden.

Maak je niet druk TS, komt goed.
Hell To The Liars
pi_165990463
quote:

[..]

Herkenbaar. je hebt pas het gevoel dat je alleen bent, als niemand de mogelijkheid heeft om dat ongemerkt binnen te dringen. Dat moet je aanpakken, niet je moeder.
pi_165990495
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:25 schreef 0906 het volgende:

[..]

Herkenbaar. Lijkt me wel vervelend dat je dan niet gewoon jezelf kan zijn in je eigen woning zonder het risico te lopen dat je ouders langskomen of even een kijkje moeten nemen of alles wel goed is. Begrijpelijk dat je privacy wil.

Sommige ouders realiseren zich niet goed dat hun zoon allang volwassen is en blijven maar pamperen met het gevolg dat mannen zich teveel aan hun ouders gehecht raken. Als TS een vriendin wil is dit wel iets om over na te denken. Schoonouders of mannen die teveel met hun ouders bezig schijnen in de top 10 van afknappers te zitten. Vrouwen willen zelfstandige mannen.
😂😂😂
Mag die vriendin dan wel een sleutel.?
Hell To The Liars
pi_165990524
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

😂😂😂
Mag die vriendin dan wel een sleutel.?
Ligt aan de relatie :P Maar zolang ik de huur betaal heb ik 't voor het zeggen ;)
pi_165990537
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:25 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Herkenbaar. je hebt pas het gevoel dat je alleen bent, als niemand de mogelijkheid heeft om dat ongemerkt binnen te dringen. Dat moet je aanpakken, niet je moeder.
Ik heb al laten weten dat ze moeten melden als ze willen komen. Toch wil ik voor mijn gevoel gewoon alle sleutels hebben.
pi_165990704
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:28 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik heb al laten weten dat ze moeten melden als ze willen komen. Toch wil ik voor mijn gevoel gewoon alle sleutels hebben.
Serieus, dan geef je die sleutel niet.
Je hebt nu recht van spreken.
Je moet ook alleen eventuele consequenties dragen.

Op je bek gaan een keer is niets mis mee
Hell To The Liars
pi_165990752
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:28 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

En dat is het.. Slechts een gevoel. Die kan je van je af zetten als je wilt.. Zoals je de komende tijd nog een hoop andere nieuwe en onwennige zaken gaat meemaken. Ik denk oprecht dat je jezelf een groot plezier doet, door te leren dat emoties verdwijnen als je er geen aandacht aan geeft.
pi_165990916
Heb je overigens wel je ouders nog uitgebreid bedankt voor je ze dit nieuws gaf? Of zijn ze ietwat verbouwereerd naar huis gegaan?
pi_165990965
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:39 schreef Jopie78 het volgende:
Heb je overigens wel je ouders nog uitgebreid bedankt voor je ze dit nieuws gaf? Of zijn ze ietwat verbouwereerd naar huis gegaan?
Volgende week woon ik er pas :P maar heb ze natuurlijk wel bedankt voor 't klussen (wat ze zelf aanboden).
pi_165991014
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Volgende week woon ik er pas :P maar heb ze natuurlijk wel bedankt voor 't klussen (wat ze zelf aanboden).
Tuurlijk bieden ze het zelf aan, want jij vraagt niet om hulp. ;)
Maar ook dan is het zeer gepast om iemand te bedanken. Etentje vanavond zou niet misstaan. :D
pi_165991082
Koop zo'n in case of emergency break glass ding voor ze 😉

Kook eten voor ze vanavond of deze week, kunnen ze nog wat last minute tips geven.
Hell To The Liars
pi_165991183
Ik denk dat dit meer zegt over de band die jij met je ouders hebt,
als jij ze zo beschermend vind, moet je misschien duidelijk aangeven dat je nu je vrijheid wilt hebben..

Zoals de meeste aangeven hier, is het vrij normaal en handig dat je ouders een sleutel hebben.

Toegegeven, mijn moeder heeft geen sleutel; maar dat is ook maar omdat ik 3 verschillende sleutels
nodig heb om binnen te komen en de woningstichting overal maar 1 van verstrekte :p

Huisgenoot heeft wel een sleutel, en die mag gerust in overleg binnen om wat te pakken ofzo..
Als er schrikbarende dingen in het zicht liggen, leert ze het gauw genoeg af :+
pi_165991345
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:25 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, dan ligt je sleutel op het werk en sluit je jezelf vrijdagavond buiten. Fijn weekend!
Ohwja niet overal kun je 24/7 bij natuurlijk :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_165995010
Hoe gaat het nu je nog thuis woont? Doe je altijd je kamer op slot als je er niet bent?
Of mag moeders daar wel naar binnen? En wat voert ze dan allemaal voor vreselijke dingen uit daar?

Niet zo druk maken om die sleutel. Duidelijk aangeven wat jij prettig vindt en als ze zich daar niet aan houden kun je altijd nog andere keuzes maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165995130
Inderdaad shit om elke keer je "geheime" zooi op te ruimen/verstoppen omdat het zomaar eens kan dat je ouders zijn langsgeweest terwijl je weg was.

Mijn ouders en zus hebben allebei een sleutel. En op dag 2 van de verbouwing had ik die zus al nodig aangezien ik zelf de verkeerde sleutel had meegenomen.
pi_165995343
Is het een huurhuis of koop?
Zijn de sloten al vervangen voor jij de sleutels hebt gekregen of kan de vertrokken bewoner nog sleutels hebben? Anders zou ik sowieso een cilinder wisselen van je voordeur..
dag
pi_165995563
Ik vind het wel prettig als anderen ook een sleutel hebben.
Mijn ouders hebben er eentje (en ik 1 van hun) en een goede vriendin ook.
Wel prettig als ik ineens zonder sleutel buiten sta (is ook al eens gebeurd).
Ik snap je angst, maar het lijkt me wel prettig als iemand een sleutel heeft, gewoon voor dit soort dingen.
Of om te checken dat je niet dood in je huis ligt ofzo.
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:03:37 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165995687
Het gaat om jouw privacy. Jij bepaalt de grens daarin.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165995845
heb jij nog een sleutel van je ouders? zo ja.. ok dan moet je die ook gewoon terug geven..

zo nee, dan hoeven ze de jouwe ook niet toch?
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:14:03 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165995916
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb jij nog een sleutel van je ouders? zo ja.. ok dan moet je die ook gewoon terug geven..

zo nee, dan hoeven ze de jouwe ook niet toch?
Als ze daarom vragen: prima.

Mijn ouders hebben nooit mijn sleutel gehad, omgekeerd heb ik altijd wel een sleutel van hun huis gehad.
pi_165995949
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben nooit mijn sleutel gehad, omgekeerd heb ik altijd wel een sleutel van hun huis gehad.
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

toen ik uit huis ging was het maar even en toen hadden ze een nieuwe cylinder in de deur..
met de kutsmoes ja de sleutel was er in afgebroken.. en heb nooit een nieuwe gehad en ik vertik het om er om te vragen.. en nu boeit t me geen hol meer want ik heb ze toch :r
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:31:42 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165996322
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

[..]

toen ik uit huis ging was het maar even en toen hadden ze een nieuwe cylinder in de deur..
met de kutsmoes ja de sleutel was er in afgebroken.. en heb nooit een nieuwe gehad en ik vertik het om er om te vragen.. en nu boeit t me geen hol meer want ik heb ze toch :r
Je hebt ze toch :r ? Wat bedoel je?
pi_165996357
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt ze toch :r ? Wat bedoel je?
uitgekotst
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:34:01 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165996385
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

uitgekotst
Ja, dat kan.
pi_165996450
quote:

[..]

Een hele stapel pornobladen met ranzige vlekken neerleggen en een bewakingscamera camera erop, leuk om te zien hoe moeders reageert daarop. :D
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:39:16 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165996536
quote:
5s.gif Op zondag 16 oktober 2016 14:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

Ze hebben ook al een parkeerplaats gehuurd hier bij het complex en daar kunnen ze gelukkig niet verder mee naar binnen...
Whut?

Hebben ze een caravan?
Maar serieus, dat vind ik toch wel ver gaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_165996646
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Whut?

Hebben ze een caravan?
Maar serieus, dat vind ik toch wel ver gaan.
Ik heb de optie op een parkeerplek, maar zelf geen auto. Parkeren in de stad/parkeergarage is duur dus betalen ze 'mijn' parkeerplek zodat ze de auto kwijt kunnen als ze hier zijn of de stad in willen want zo'n plek is per maand vele malen goedkoper dan een paar uurtjes staan per maand a 3 euro per uur. Nog wel een discussie over wie de toegangsdruppel krijgt, want daar heb je er maar 1 van en moet ik mijn ouders dus binnenlaten als ze willen parkeren (en er dus zijn), maar ik kan onverwachte visite niet binnenlaten zonder druppel die mijn ouders graag zelf willen houden...
pi_165996805
Heb je ook een penslot oid? Anders wissel je die om voor een nieuwe en dan kun je je penslot open laten als je ouders er toch in moeten zonder dat jij er bent..
dag
pi_165996860
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:49 schreef Peter het volgende:
Heb je ook een penslot oid? Anders wissel je die om voor een nieuwe en dan kun je je penslot open laten als je ouders er toch in moeten zonder dat jij er bent..
Nee, is gewoon een druppel voorhouden en dan gaat de poort open. Zonder druppel blijft de poort tot de parkeerplaatsen dicht.
pi_165997235
Wacht even je ouders huren de parkeerplek maar als het soms beter uitkomt wil je vrienden van jou er ook gebruik van laten maken. Hang de druppel aan een haakje in je gang en laat je ouders jou sleutel houden. :D
  zondag 16 oktober 2016 @ 20:15:48 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_165997668
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:20 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Experience talking?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_165997820
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee, is gewoon een druppel voorhouden en dan gaat de poort open. Zonder druppel blijft de poort tot de parkeerplaatsen dicht.
Ik heb het over je voordeur.. van je huis.
dag
pi_165998579
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb het over je voordeur.. van je huis.
Nee is een gewoon slot.
pi_165999545
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:15 schreef MissMSX het volgende:
pi_165999772
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 20:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee is een gewoon slot.
Dan zou ik er sowieso een penslot bijzetten :Y
dag
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:24:35 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166000149
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:43 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik heb de optie op een parkeerplek, maar zelf geen auto. Parkeren in de stad/parkeergarage is duur dus betalen ze 'mijn' parkeerplek zodat ze de auto kwijt kunnen als ze hier zijn of de stad in willen want zo'n plek is per maand vele malen goedkoper dan een paar uurtjes staan per maand a 3 euro per uur. Nog wel een discussie over wie de toegangsdruppel krijgt, want daar heb je er maar 1 van en moet ik mijn ouders dus binnenlaten als ze willen parkeren (en er dus zijn), maar ik kan onverwachte visite niet binnenlaten zonder druppel die mijn ouders graag zelf willen houden...
Dus jij moet thuis zijn als je ouders willen parkeren? Wat een belachelijke constructie. Dat je daar mee akkoord gaat...
pi_166000512
quote:

[..]

Betalen zij de parkeerplek? Dan lijkt mij dat zij recht hebben op de druppel.
Maar ik vind het een belachelijke constructie, wil je nu privacy of niet? Op deze manier creeër je afhankelijkheid en geef je hen redenen om toch regelmatig bij je binnen te wippen, of je dat nu wil of niet.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_166000908
Helemaal gek vind ik die constructie niet, maar dat geeft TS zijn ouders geen extra rechten om zich op te dringen in TS zijn privesfeer.
Hell To The Liars
pi_166000974
Als TS meent rechten te hebben op een voorziening waar hij niets voor betaalt dan lijkt mij dat hetzelfde voor zijn ouders geldt. :+
Daarom zou ik er niet aan beginnen voor die paar tientjes per maand (want ze parkeerden maar een paar uur per maand in de stad).
pi_166001312
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus jij moet thuis zijn als je ouders willen parkeren? Wat een belachelijke constructie. Dat je daar mee akkoord gaat...
Als ik de toegangsdruppel van de parkeerplaats behoud wel ja. Als zij 'm hebben hoeft dat uiteraard niet.
pi_166001483
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Betalen zij de parkeerplek? Dan lijkt mij dat zij recht hebben op de druppel.
Maar ik vind het een belachelijke constructie, wil je nu privacy of niet? Op deze manier creeër je afhankelijkheid en geef je hen redenen om toch regelmatig bij je binnen te wippen, of je dat nu wil of niet.
Ik snap wel dat ze als ik de kans heb om een parkeerplek te nemen, dit liever doen dan elke keer duur parkeren in de stad want dan ben je al snel een tientje kwijt per keer. Maar goed, zij betalen de plek want ik heb geen auto dus ook geen parkeerplaats nodig. Mocht ik bezoek ontvangen, moeten ze dus elders een parkeerplek zoeken en betalen, of met ander vervoer komen mocht ik de druppel niet krijgen. Ik zou ook kunnen voorstellen om de kosten te delen en dan de druppel in beheer houden...
pi_166001527
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als ik de toegangsdruppel van de parkeerplaats behoud wel ja. Als zij 'm hebben hoeft dat uiteraard niet.
De drang voor jou om zo onafhankelijk te zijn, zou een reden moeten zijn voor jou en je ouders om dit niet te doen.

Die verantwoordelijkheid ligt bij jullie beiden.
Hell To The Liars
pi_166001545
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:42 schreef Droopie het volgende:
Helemaal gek vind ik die constructie niet, maar dat geeft TS zijn ouders geen extra rechten om zich op te dringen in TS zijn privesfeer.
Ze kunnen verder niks behalve hun auto parkeren. Ze komen het gebouw en mijn woning niet in, of een mede-bewoner moet toevallig rondlopen en ze daar achter lopen als die het gebouw ingaat, dan staan ze voor mijn voordeur :P
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:59:48 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166001552
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:53 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

En kun je dus geen bezoekers op het terrein laten parkeren?
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:00:28 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166001580
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ze kunnen verder niks behalve hun auto parkeren. Ze komen het gebouw en mijn woning niet in, of een mede-bewoner moet toevallig rondlopen en ze daar achter lopen als die het gebouw ingaat, dan staan ze voor mijn voordeur :P
Ze hebben toch je sleutel?

Pffff.
pi_166001586
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

De drang voor jou om zo onafhankelijk te zijn, zou een reden moeten zijn voor jou en je ouders om dit niet te doen.

Die verantwoordelijkheid ligt bij jullie beiden.
Dat snap ik. Echter met een tarief van 3 euro per uur en een parkeerplaats die amper twee tientjes per maand kost is die keuze dan snel gemaakt in een grote stad.
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:01:03 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166001598
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat snap ik. Echter met een tarief van 3 euro per uur en een parkeerplaats die amper twee tientjes per maand kost is die keuze dan snel gemaakt in een grote stad.
Ja leuk, je ouders op je lip.
pi_166001623
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En kun je dus geen bezoekers op het terrein laten parkeren?
Nee, je krijgt enkel een druppel voor het parkeerterrein als je een parkeerplaats huurt :) Zonder druppel in bezit kunnen mensen niet parkeren bij mij en moeten dat elders doen op eigen kosten.
pi_166001650
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze hebben toch je sleutel?

Pffff.
Niet lang meer. Ze snappen ook wel dat ik eerst een tijdje zelf de regie in handen wil. En van mijn broer hebben ze ook geen enkele sleutel dus beetje krom van mij dan wel een te willen alleen omdat ik dichtbij woon.
pi_166001776
quote:

[..]

maar ik kan onverwachte visite niet binnenlaten zonder druppel die mijn ouders graag zelf willen houden...
Een druppel laten bijmaken? Als je straks een vriendin hebt moet ze er toch ook naar binnen kunnen als je niet thuis bent.
  zondag 16 oktober 2016 @ 22:07:21 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166001779
Hoe vaak zijn je ouders van plan straks bij je te parkeren, zonder huissleutel en zonder dat jij thuis bent?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166001801
quote:

[..]

Wie maakte de keuze? Jij of je ouders? Heb je je spaarzaamheid toevallig van hen georven?
Ik vind het een hoge prijs voor je privacy en zelfstandigheid, aangezien je insteek van dit topic is dat je je moeder ervoor aanziet regelmatig ongevraagd en ongewenst binnen te vallen. Zo zet je de deur letterlijk wagenwijd open.
pi_166001863
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:07 schreef 0906 het volgende:

[..]

Een druppel laten bijmaken? Als je straks een vriendin hebt moet ze er toch ook naar binnen kunnen als je niet thuis bent.
Kan niet, elektrisch enzo. Snap de wbv ook wel, anders kan je onbeperkt auto's stallen...
quote:
5s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:07 schreef Copycat het volgende:
Hoe vaak zijn je ouders van plan straks bij je te parkeren, zonder huissleutel en zonder dat jij thuis bent?
Geen idee. Normaal komen ze nooit in die stad. Ze zijn vandaag de omgeving wezen verkennen. Leuk om te kijken waar ik terecht kom, maar heb het idee dat ze loslaten geen leuk idee vinden.
pi_166001899
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wie maakte de keuze? Jij of je ouders? Heb je je spaarzaamheid toevallig van hen georven?
Ik vind het een hoge prijs voor je privacy en zelfstandigheid, aangezien je insteek van dit topic is dat je je moeder ervoor aanziet regelmatig ongevraagd en ongewenst binnen te vallen. Zo zet je de deur letterlijk wagenwijd open.
Ik maak de drempel lager ja, maar zonder sleutels komen ze niet veel verder. Ik zou de plek kunnen opzeggen, maar dat nemen ze dan niet in dank af vrees ik :')
pi_166001984
quote:

[..]

Die keuze maak jij onder jouw voorwaarden.
Daar begint de onafhankelijkheid.

Net zoals jij aan hun regel moest houden, werkt dat nu andersom.
Hell To The Liars
pi_166002016
Dan ligt het wel erg voor de hand (mochten ze een onverwacht bezoekje nemen aan de stad) ze gelijk bij jou langsgaan om even poolshoogte te nemen. Dan zullen ze het misschien ook nog een keer vergeten vooraf te melden waardoor ze plotseling voor je deur staan.
pi_166002030
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 22:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Kan niet, elektrisch enzo. Snap de wbv ook wel, anders kan je onbeperkt auto's stallen...

[..]

Geen idee. Normaal komen ze nooit in die stad. Ze zijn vandaag de omgeving wezen verkennen. Leuk om te kijken waar ik terecht kom, maar heb het idee dat ze loslaten geen leuk idee vinden.
Ah, je maakt je dus (weer eens) druk om iets wat helemaal nog niet zeker is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')