abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167193697
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:30 schreef DeZwabber het volgende:
Op naar de eerste van de twee gunpla meets. Ik ga een Ball in elkaar zetten en in de kerstboom hangen.

[ afbeelding ]
Wel leuk voor een kerstboom ja :D
pi_167193860
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:37 schreef Faxie het volgende:

[..]

Begint al aardig af te raken :9
Als een model wel maar zoals je zelf weet zit het venijn in de afwerking.
Moeilijk te zien maar het exhaust gedeelte en wat rompwerk op het eind net na de speed brakes heeft een aparte laag gekregen wat ik nog moet afwerken,dat geeft me een beetje nadenkwerk...de rest moet wel goed komen.
Zal er nog wel een tijdje mee bezig zijn maar ben blij dat ik het model toendertijd even aan de kant heb gezet.
pi_167193915
Ook wil ik overstappen naar een bovenbekerspuit..onderbeker bevalt me niet helemaal,vingers zitten in de weg en zo,krijg niet dat comfortabele gevoel wat je zou moeten hebben.
pi_167194417
Norm voor modelbouw is ook bovenbeker eigenlijk
pi_167195711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 18:13 schreef Faxie het volgende:
Norm voor modelbouw is ook bovenbeker eigenlijk
Mja,kan kloppen,heb zelf in het tuningswereldje ook altijd met bovenbekers gespoten,meer feeling had ik ermee.
Enfin,even kort,het bevalt me niet en zal op zoek moeten gaan naar een spuit die me wel bevalt,tips zijn welkom,meer als..
Het spul zat bij de aankoop en was gratis,niks te miepen dus..
De Paasch was een bovenbeker maar de naalden waren te ver heen.

Een paar pics..de Hind zit nog steeds in de pre fit stage.

pi_167195896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:13 schreef Charged het volgende:

[..]

Mja,kan kloppen,heb zelf in het tuningswereldje ook altijd met bovenbekers gespoten,meer feeling had ik ermee.
Enfin,even kort,het bevalt me niet en zal op zoek moeten gaan naar een spuit die me wel bevalt,tips zijn welkom,meer als..
Het spul zat bij de aankoop en was gratis,niks te miepen dus..
De Paasch was een bovenbeker maar de naalden waren te ver heen.

Een paar pics..de Hind zit nog steeds in de pre fit stage.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ze hebben van Ultimate Modeling net een nieuwe spuit, niet al te duur en ziet er best goed uit. Gemaakt in de Us, dus wellicht een Badger.

Anders een H&S Evo, of een een Iwata Revo ofzo. Kan je niet mis mee gaan.
pi_167196021
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:19 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ze hebben van Ultimate Modeling net een nieuwe spuit, niet al te duur en ziet er best goed uit. Gemaakt in de Us, dus wellicht een Badger.

Anders een H&S Evo, of een een Iwata Revo ofzo. Kan je niet mis mee gaan.
Thnx chief,zal ze eens bekijken.

Was ook een beetje aan het schuimen op bol.com ivm de airmiles en daar stond ook wel wat leuks op,kan zomaar zijn dat iets wat je opnoemt er ook bij zit.
pi_167196186
Btw,iemand tips om rotorbladen te buigen?
48 uur op een hete radiator getaped op een mal was geen succes.
pi_167196191
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:23 schreef Charged het volgende:

[..]

Thnx chief,zal ze eens bekijken.

Was ook een beetje aan het schuimen op bol.com ivm de airmiles en daar stond ook wel wat leuks op,kan zomaar zijn dat iets wat je opnoemt er ook bij zit.
https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch
pi_167196194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:27 schreef Charged het volgende:
Btw,iemand tips om rotorbladen te buigen?
48 uur op een hete radiator getaped op een mal was geen succes.
Warm water?
pi_167196254
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:27 schreef Faxie het volgende:

[..]

Warm water?
nope,ook al geprobeerd,en die spuit zat ik idd al stiekem aan te loeren,ik like it
pi_167196314
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:29 schreef Charged het volgende:

[..]

nope,ook al geprobeerd,en die spuit zat ik idd al stiekem aan te loeren,ik like it
Kan je niet mis mee gaan. Ook handig om 2 naalden te hebben hoewel je de 0,4 waarschijnlijk het meeste gaat gebruiken.

De normale Evo heeft een nikkel afwerking die op den duur optisch wat minder kan worden. Amper prijsverschil zie ik.
pi_167196423
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:31 schreef Faxie het volgende:

[..]

Kan je niet mis mee gaan. Ook handig om 2 naalden te hebben hoewel je de 0,4 waarschijnlijk het meeste gaat gebruiken.

De normale Evo heeft een nikkel afwerking die op den duur optisch wat minder kan worden. Amper prijsverschil zie ik.
Belangrijkste is onderdelen,de rest maakt me niet veel uit als de performance goed is
pi_167196440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:34 schreef Charged het volgende:

[..]

Belangrijkste is onderdelen,de rest maakt me niet veel uit als de performance goed is
Die zijn makkelijk te verkrijgen voor H&S
pi_167196511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:35 schreef Faxie het volgende:

[..]

Die zijn makkelijk te verkrijgen voor H&S
Hoe bevalt jouw spul?
Compressor,spuit enz? Al wat mee gewerkt?
pi_167196543
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:38 schreef Charged het volgende:

[..]

Hoe bevalt jouw spul?
Compressor,spuit enz? Al wat mee gewerkt?
Slechts geexperimenteerd... ben nog met de kerk bezig he :P

Maar bevalt zeer goed :Y Compressor werkt goed en is stil, kan er een minuut mee spuiten zonder dat hij aanslaat. Spuit makkelijk te demonteren en schoon te maken :)
pi_167196653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:39 schreef Faxie het volgende:

[..]

Slechts geexperimenteerd... ben nog met de kerk bezig he :P

Maar bevalt zeer goed :Y Compressor werkt goed en is stil, kan er een minuut mee spuiten zonder dat hij aanslaat. Spuit makkelijk te demonteren en schoon te maken :)
Ah tof,stille compressor is van belang,de mijne doet ook een minuutje of zo en je hoort hem amper,ben er happy mee,beetje klieren met de overdruk maar ik heb hem goed nou.
Onderhoud is wel een tricky iets,je vergeet het snel.
pi_167196715
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:43 schreef Charged het volgende:

[..]

Ah tof,stille compressor is van belang,de mijne doet ook een minuutje of zo en je hoort hem amper,ben er happy mee,beetje klieren met de overdruk maar ik heb hem goed nou.
Onderhoud is wel een tricky iets,je vergeet het snel.
Valt wel mee als je er aan gewend bent. Na elke sessie goed doorspoelen, en als je 'm een tijd niet gaat gebruiken even demonteren.
pi_167196780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

Valt wel mee als je er aan gewend bent. Na elke sessie goed doorspoelen, en als je 'm een tijd niet gaat gebruiken even demonteren.
Spuit praat je over,neem ik aan?
Onderhoud compressor doelde ik op.
pi_167196880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:47 schreef Charged het volgende:

[..]

Spuit praat je over,neem ik aan?
Onderhoud compressor doelde ik op.
Ow daar zit toch amper onderhoud op? ...

Hooguit een keer olie.
pi_167197081
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:49 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ow daar zit toch amper onderhoud op? ...

Hooguit een keer olie.
Ja oke,je jouwe is nieuw,de mijne heeft met een x aantal draai uren een beurtje nodig (kleine meuk maar kan even vooruit aangezien het allemaal bij de aankoop zat)
Nieuwe olie,filters en de vochtafscheider geheel reinigen.
pi_167197128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:56 schreef Charged het volgende:

[..]

Ja oke,je jouwe is nieuw,de mijne heeft met een x aantal draai uren een beurtje nodig (kleine meuk maar kan even vooruit aangezien het allemaal bij de aankoop zat)
Nieuwe olie,filters en de vochtafscheider geheel reinigen.
Ik heb er een reservefiltertje bij, maar ik verwacht niet dat hij snel vuil wordt. Voor de rest zie ik het allemaal wel :P
pi_167267105
Vandaag bij die Belgische beurs geweest. Was wel aardig, zeker niet te klein oid, maar wel druk :o

Nouja niet teveel opgemaakt, maar moest toch wat kopen :P

Die Hasegawa kit is iets dat ik normaal bij HLJ ofzo zou halen, maar met verzendkosten zou dat amper schelen.

Zag ook nog de Metal Earth kits, inclusief Transformers, alleen die waren 20,- per stuk. Beetje veel als je ze alle 4 op Amazon kan krijgen voor nog geen 50 dollar.
pi_167290656
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 10:05 schreef Molkoholic het volgende:

[..]

Aba, thanks voor jullie reactie!
Ik ga eens kijken of ik de juiste tools heb, en wanneer ik er aan begin, zal ik zeker wat foto's posten!
Waar ik overigens ook nog aan dacht: Zorg dat je een goede fijne knipper hebt, of een stevig hobbymes met een harde ondergrond (oude CD bv) om de onderdelen uit te drukken/snijden. Plus een fijne vijl :Y
  Designer maandag 12 december 2016 @ 22:35:47 #200
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_167291037
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 21:39 schreef Faxie het volgende:
Vandaag bij die Belgische beurs geweest. Was wel aardig, zeker niet te klein oid, maar wel druk :o

Nouja niet teveel opgemaakt, maar moest toch wat kopen :P

[ afbeelding ]

Die Hasegawa kit is iets dat ik normaal bij HLJ ofzo zou halen, maar met verzendkosten zou dat amper schelen.

Zag ook nog de Metal Earth kits, inclusief Transformers, alleen die waren 20,- per stuk. Beetje veel als je ze alle 4 op Amazon kan krijgen voor nog geen 50 dollar.
Space Pirates gespot.
🐙
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')