abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8306597
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 13:36 schreef speedcore het volgende:
Dat gaat waarschijnlijk toch over de koningstiger. De tiger 1 (voorzover ik weet dan, correct me if I am wrong) was zo eng voor de geallieerden dat ze al heel snel alles wat duits was en op een tank leek "tiger "begonnen te noemen. Indruk zal ie dus wel gemaakt hebben
[..]
Yep, de geallieerden gingen er van uit dat je 5 Shermans nodig had om 1 Tiger uit te schakelen. En dat van die 5 tanks er 1 het zou overleven.
De Königstiger was veel te log en te zwaar, bovendien zoop dat ding diesel met hectoliters tegelijk en was de actieradius veel te beperkt. En snel transporteren per trein was ook onmogelijk.
Het ontwikkelen en bouwen van extreem zware tanks was een blunder van de Duitsers, ze hadden beter 2 lichtere tanks kunnen maken van het staal wat ze in een königstiger stopten. Dan schiet je namelijk 2 granaten in dezelfde tijd af.
pi_8306810
De beste tank van WW2 was de Panther imho, de Tiger II was gewoonweg een mislukking, te zwaar, te traag, te storingsgevoelig en het merendeel van de (beperkte) productie is nooit in actie gekomen.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_8746206
January 27, 1945 in Psz Petend: 3 Kingtigers of schwere Panzer Abteilung 509 knocked-out 41 Russian tanks.
In total for the period January 18 to February 8, 1945 - the abteilung lost 10 Kingtigers and knocked out 203 Soviet tanks and assault guns.

March 13, 1945 - s.Pz.Abt. 509 - in an engagement between Kingtigers and JSU 122s in which the Kingtigers were assaulting across an open field and up a hill - 3 Kingtigers were knocked out and 24 JSU 122s were knocked out.

von Legat of s.Pz.Abt. 501 fame was actually promoted to Oberstleutnant prior to departing the abteilung... did he lose his job or receive a different command ??

January 12, 1945 - s.Pz.Abt. 424 (post von Legat 501) - the 1st Company alone knocked out 20 Soviet heavy tanks w/o loss. Shortly after another 7 T34s were KO'd.

January 1945 during the famous Lisow ambush in which Kingtigers were ambushed and shot up by Stalin tanks at close range, a Kingtiger commanded by Oberbracht still managed to KO 7 Stalins before his tank was KO'd.

Around 19 November 1944, 3./503 KO'd 25 Soviet tanks..

October 4, 1944 s.Pz.Abt. 505 had 1 Kingtiger KO'd by a Stalin and then the remaining Kingtigers KO'd 23 of the Russian tanks. The following day the Kingtigers of 505 KO'd a further 7 Stalins.

donderdag 8 mei 2003 @ 10:54:51 #29
20401 DarkAngelNero
Fiesta Turbo Power
pi_10291482
kijk op mijn site http://www.panzertracks.vze.com

http://www.panzer-vi.fsnet.co.uk/markingsmenu.html

[Dit bericht is gewijzigd door DarkAngelNero op 08-05-2003 11:05]

Neem ook eens een kijk op http://www.fiestaclub.nl voor meer fiesta's
  zondag 29 juni 2003 @ 03:14:51 #30
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_11440731
en weer een vraagje, deze keer over verfkleurtjes

Wat was de kleur van de binnenkant van een hummel?? of, wat nog mooier zou zijn, wie weet er urls van kleurenfotos van de binnenkant.

ondergetekende heeft z`n koningkeizeradmiraaltiger schaal 1 op best wel groot van tamiya af en rijdende , maar nu is ie in het bezit gekomen van een schaal 1 op ook al zo fucking huge Hummel van bandai. Ja zegt dan de lieve lezer, stom rund, dan lees je toch de handleiding? Mja die heb ik dus niet, tis een half afgebouwde, slecht geschilderde stickersnietbijgeleverde, maar verder wel bijna complete.
En ook nog eens aan de buitenkant verkeerd geschilderd, dus dat wordt opkalefateren. maar ja dan moet je wel het naadje van de kous weten natuurlijk

duzzz wie kan me helpen?

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zondag 29 juni 2003 @ 03:18:08 #31
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_11440746
en ja ik heb me suf gegoogled
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zondag 29 juni 2003 @ 15:37:51 #32
17061 mvt
blame Canada
pi_11446398
quote:
Op zondag 29 juni 2003 03:18 schreef speedcore het volgende:
en ja ik heb me suf gegoogled
Ik kom bij andere modellen uit
http://www.panzernet.com/articulos/hummelmp/hummelmp.html

gezocht op : SdKfz 165

We were to understand there would be pie and punch?
pi_11447331
In het (geweldige) spel Combat Mission 2 zit een Hummel, hier met een door iemand gemaakte skin die er redelijk authentiek uitziet:

Achterop de Hummel staat: Abstand 5,0m. Daar kan je beter niet binnen staan als er mee geschoten wordt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')