quote:Yep, de geallieerden gingen er van uit dat je 5 Shermans nodig had om 1 Tiger uit te schakelen. En dat van die 5 tanks er 1 het zou overleven.
Op zaterdag 14 december 2002 13:36 schreef speedcore het volgende:
Dat gaat waarschijnlijk toch over de koningstiger. De tiger 1 (voorzover ik weet dan, correct me if I am wrong) was zo eng voor de geallieerden dat ze al heel snel alles wat duits was en op een tank leek "tiger "begonnen te noemen. Indruk zal ie dus wel gemaakt hebben
[..]
March 13, 1945 - s.Pz.Abt. 509 - in an engagement between Kingtigers and JSU 122s in which the Kingtigers were assaulting across an open field and up a hill - 3 Kingtigers were knocked out and 24 JSU 122s were knocked out.
von Legat of s.Pz.Abt. 501 fame was actually promoted to Oberstleutnant prior to departing the abteilung... did he lose his job or receive a different command ??
January 12, 1945 - s.Pz.Abt. 424 (post von Legat 501) - the 1st Company alone knocked out 20 Soviet heavy tanks w/o loss. Shortly after another 7 T34s were KO'd.
January 1945 during the famous Lisow ambush in which Kingtigers were ambushed and shot up by Stalin tanks at close range, a Kingtiger commanded by Oberbracht still managed to KO 7 Stalins before his tank was KO'd.
Around 19 November 1944, 3./503 KO'd 25 Soviet tanks..
October 4, 1944 s.Pz.Abt. 505 had 1 Kingtiger KO'd by a Stalin and then the remaining Kingtigers KO'd 23 of the Russian tanks. The following day the Kingtigers of 505 KO'd a further 7 Stalins.
http://www.panzer-vi.fsnet.co.uk/markingsmenu.html
[Dit bericht is gewijzigd door DarkAngelNero op 08-05-2003 11:05]
Wat was de kleur van de binnenkant van een hummel?? of, wat nog mooier zou zijn, wie weet er urls van kleurenfotos van de binnenkant.
ondergetekende heeft z`n koningkeizeradmiraaltiger schaal 1 op best wel groot van tamiya af en rijdende , maar nu is ie in het bezit gekomen van een schaal 1 op ook al zo fucking huge Hummel van bandai. Ja zegt dan de lieve lezer, stom rund, dan lees je toch de handleiding? Mja die heb ik dus niet, tis een half afgebouwde, slecht geschilderde stickersnietbijgeleverde, maar verder wel bijna complete.
En ook nog eens aan de buitenkant verkeerd geschilderd, dus dat wordt opkalefateren. maar ja dan moet je wel het naadje van de kous weten natuurlijk
duzzz wie kan me helpen?
quote:Ik kom bij andere modellen uit
Op zondag 29 juni 2003 03:18 schreef speedcore het volgende:
en ja ik heb me suf gegoogled
gezocht op : SdKfz 165
Achterop de Hummel staat: Abstand 5,0m. Daar kan je beter niet binnen staan als er mee geschoten wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |