Wie heeft er hier een heksennaam en hoe ben je er aan gekomen? (Je hoeft je naam niet te vertellen, als je dat niet wilt).
Zoals -Artemis- in een droom? Of via meditatie of viel deze naam je ineens op in bv. een mythologieboek?
quote:Hoe meer ik me er mee bezig hou en hoe meer ik me erin verdiep, des te meer ik voel dat dit goed is voor me.
Op woensdag 30 april 2003 16:35 schreef DarkElf het volgende:
ik vind een rust in de meditaties en teksten lezen die me verschrikkelijk goed bevalt.Ik zie nu ineens wat een kracht mijn energie is en de energie van alles om me heen en dat is een fijn besef.
quote:Je houdt je bezig met jezelf, meid. Je verdiept je in jezelf en je leert jezelf nu op een andere manier kennen. Dat geeft een soort rust en een fijn gevoel. Geniet ervan, ik hoop dat het je een goede steun in de rug kan geven.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:06 schreef DarkElf het volgende:[..]
Hoe meer ik me er mee bezig hou en hoe meer ik me erin verdiep, des te meer ik voel dat dit goed is voor me.
quote:Ik ben mijn hele leven al verslingerd aan de Arthur legenden en daaruit met name Merlijn. Ik ben toen ik met Wicca begon aan de slag gegaan met mijn echte naam en heb deze zo aangepast dat ik er een amulet mee heb kunnen maken en mijn Wicca naam is daardoor Merllyn geworden. Uitspraak ik wel gelijk. (Heb ook nog een 2e Wicca naam, maar die hou ik voor mezelf
Op dinsdag 6 mei 2003 14:04 schreef MUUS het volgende:
Leuke vraag -Artemis-!.
Wie heeft er hier een heksennaam en hoe ben je er aan gekomen? (Je hoeft je naam niet te vertellen, als je dat niet wilt).
Zoals -Artemis- in een droom? Of via meditatie of viel deze naam je ineens op in bv. een mythologieboek?
Kom er nu ook pas weer achter waarom die naam me zo aansprak net als de rest waar ik het al eerder over had....
quote:FOUT, Wicca is een Religie GEEN geloof !!
Op woensdag 4 december 2002 12:58 schreef MUUS het volgende:
Om met de deur in huis te vallen : wie hier houdt zich bezig met wicca?Ben je er actief mee bezig?
Waar geloof jij in en waarom geloof je daar in?
Hou je rituelen en doe je aan magie of geloof je "alleen maar" ?
Heb je een altaar in huis of maak je die ter plekke als je een ritueel in bijvoorbeeld het bos doet?
Heb je zelf je rituelen bedacht of heb je ze uit een boek?
Vind je dat je de rituelen, chants en spreuken zelf moet bedenken en waarom dan?
Zijn er ook mensen die er totaal niets mee hebben en waarom dan niet?Kortom : hoe vul jij dit geloof in?
Ben dus zelf Heks & wiccan (ff duidelijk het is niet hetzelfde)
en om precies te zijn een electische (steeds meer celtische) heks,
Mijn wiccan naam is dus AmeL heb ik jaren geleden een x bedacht, het kwam zo in me op.. verder bedenk ik me eigen rituelen maar daarbij gebruik ik spreuken (spells) uit boeken, dus gewoon orginele.
en voor oordelen van mensen dat wicca ook evil is,
is dus ook fout. wicca is witte magie.. anders heb jezelf een groot probleem en val je onder de
satanisten,
Anti-christ personen,
alchemisten
enz...
/|\
|
heeft dus niets met wicca of hekserij te maken,
vragen en opmerkingen, ik hoor het graag.
--->> www.wiccapage.tk <<----
Me eigen site natuurlijk voor de liefhebbers
Gr..
quote:{High fancy wiccan alert}
Op dinsdag 13 mei 2003 18:49 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
----Ben dus zelf Heks & wiccan (ff duidelijk het is niet hetzelfde)
en om precies te zijn een electische (steeds meer celtische) heks,Mijn wiccan naam is dus AmeL heb ik jaren geleden een x bedacht, het kwam zo in me op.. verder bedenk ik me eigen rituelen maar daarbij gebruik ik spreuken (spells) uit boeken, dus gewoon orginele.
en voor oordelen van mensen dat wicca ook evil is,
is dus ook fout. wicca is witte magie.. anders heb jezelf een groot probleem en val je onder desatanisten,
Anti-christ personen,
alchemisten
enz...
/|\
|
heeft dus niets met wicca of hekserij te maken,vragen en opmerkingen, ik hoor het graag.
--->> www.wiccapage.tk <<----
Me eigen site natuurlijk voor de liefhebbersGr..
Dis niet bedoelt om te flamen hoor, maar ongeveer niets van wat je hier zegt klopt. Religie en geloof is hetzelfde. Net als regen en neerslag ofzo. Heks is een scheldnaam voor de meeste wiccans. Het gaat gepaard met negatieve gedachten en word dus meestal niet (meer) gebruikt. Electische wicca? Celtische wicca? Ok, je bedoelt eclectische wicca, maar wat is nou een Celtische wicca? Bedoel je druid? Das niet wiccan in ieder geval.
Effe verklaren.
Satanist: iemand die het beest van het Christelijke geloof (de Satan, Anti-Christ etc.) aanbidt. Hun rituelen bevatten sexuele en kwaadaardige taferelen.
Anti-christ personen...bedoel je hiermee satanisten? Of mensen die tegen de Kerk zijn? Dan ben ik anti-christ
(Ik ben nie tegen het christelijke geloof hoor, prima geloof, maar de kerk voert/voerde het zo slecht uit)
En Alchemisten. Tja. Die zijn niet religieus, en ook niet evil ofzo. Een alchemist was iemand (althans, ik neem aan dat er geen meer zijn) die probeerde van bijvoorbeeld lood goud te maken. En andere stofjes te gebruiken om dingen te maken. Vaak in opdracht van 'evil' personen natuurlijk, maar dat maakt ze zelf niet evil.
Wicca is witte magie... tja, als je een witte wiccan bent wel jah. Als je je meer aangetrokken voelt tot de duistere, own gain, kant, ben je niet wit. Dan kun je nog wle wiccan zijn, bijvoorbeeld de natuur beschermen met een iets slechtere vorm van spells etc.
Effe verklaren, want hier kun je van leren
[Dit bericht is gewijzigd door WiccaN-AmeL op 20-05-2003 18:59]
Heks en wiccan is niet hetzelfde ?
Een heks gebruikt spells om zichzelf of anderen er beter mee te maken, d.m.v de natuur of andere zaken En werkt NIET met de godinnen of goden
Een wiccan Gebruikt puur de natuur als krachtbron voor haar spreuken en gebruikt tevens de Godinnen en goden
En wicca (of paganist of Heks) is witte magie, als je slechte spells doet om de natuur te beschermen gaat helaas niet op dat is de natuur gebruiken voor dingen die niet "mogen" en dan ben je geen wiccan meer, dan ben je dus bezig om te natuur te misbruiken en houd je je niet aan de regels die in de wicca gelden,
(en dan ben je dus duidelijk geen wiccan)
denk ff aan de wet van 3..
verder alchemisten maken idd drankjes ja maar zijn tevens bezig met spells en rituelen, hoe weet ik dit ? nou vrienden van me zijn het
en die gebruiken spells om anderen kwaad/pijn te doen,
duidelijk een voorbeeld van Zwarte magie dus..
en behoort niet in de groep van witte magie.
En als je daar dan juist ook weer niet in geloofd.
mag je van mij een ander topic opzoeken om te vervuilen
Ok, als je technisch gaat kijken is heks en wicca niet hetzelfde. Vroeger waren er heksen, tegenwoordig volgen de meesten een wiccan stroming.
Religie en geloof is wel degelijk hetzelfde. Verklaar jij ander maar het verschil tussen het christenlijk geloof en de christelijke religie.
Alchemisten, ja ik kan je hier weinig over vertellen, simpelweg omdat ik er te weinig over weet. Wat ik wel weet, is dat alchemisten met vershcillende elementen klooien. Daar bedoel ik niet water, lucht, vuur, aarde, ether mee natuurlijk, maar lood, ijzer, zwavel etc.
En die wet van 3, ik denk dat 'slechte' wiccans die óf aan hun laars lappen, óf er niet in geloven, óf slechte middelen gebruiken voor een goed doel
Ik probeer je niet te dissen of zo, ik wil gewoon dat jij ook een goede wiccan word
quote:hmm ok dankje, word.
Op woensdag 21 mei 2003 09:10 schreef AxaliaN het volgende:[..]
het zijn dus geen wiccans heksen of paganisten,
Gelukkig houd ik me er niet mee bezig, laat mij maar gewoon paranormaal zijn vindt het ook niet leuk
ik weet gewoon niet hoe ik het onder controle moet houden ik ben soms bang van me zelf....
En je krachten onder controle krijgen? probeer eens te mediteren met een bergkristal op je kroonchakra (voorhoofd). Mij hielp dit wel.
genaamd 3de oog.. ![]()
maarja je krijgt je gaves niet zo makkelijk onder controle als het lijkt
ben er zelf al 5 jaar bewust mee bezig en kreeg steeds meer gaves,
het onder controle krijgen is niet zomaar te trainen, daar moet je ook voor open staan, en als je TE graag wil dan lukt het juist niet,
klein voorbeeldje.
"wil graag mijn gids opzoeken, maar doordat ik te graag wil lukt het juist niet"
Hoop weer even genoeg gezegt te hebben.
quote:Wicca stamt af van het paganisme
Op woensdag 21 mei 2003 12:23 schreef AxaliaN het volgende:
Waarom zou het geen paganist kunnen zijn?
quote:Je kunt best wel leren met je paranormale gaven om te gaan.....je zou ze bijvoorbeeld op een moment dat je er last van hebt ze weg kunnen sturen zoals hieronder beschreven:
Op woensdag 21 mei 2003 12:49 schreef spookie het volgende:
Wicca gevecht hier?Gelukkig houd ik me er niet mee bezig, laat mij maar gewoon paranormaal zijn vindt het ook niet leuk
ik weet gewoon niet hoe ik het onder controle moet houden ik ben soms bang van me zelf....
Begin je ademhaling lanzamm door de neus in en door je mond weer uit haal bij inademing de ademhaling 2-3 sec in als je alles binnen hebt en doe met uitademen hetzelfde (dfoe eerst een paar keer diep!)
Visualiseer als je je adem goed onder controle hebt in de verte een witte roos / tulp of wit licht........stuur daar de paranormale dingen die je op dat moment lastig vallen heen en verbaas je van het resultaat!
Je zou je ook kunnen afsluiten ervoor door gewoon in gedachten de boel weg te sturen naar bv hetzelfde witte licht!
Als je leert hiermee om te gaan kan het je helpen in het dagelijks leven anders kan het je zoals ik proef aan jouw antwoord VIES in de weg zitten!
Kortom leer omgaan met je gave!
Groet,
Lauwrence
"Begin de dag met een lach"
quote:een paganist kan ook zwarte magie gebruiken hoor.
Op woensdag 21 mei 2003 16:13 schreef WiccaN-AmeL het volgende:[..]
Wicca stamt af van het paganisme
paganisme is puur de natuur gebruiken om jezelf en anderen te verijken, oftewel witte magie, bij paganisme komen de godinnen en goden niet zo ter sprake, bij wicca wel.
quote:Zijn dat van die poppen met van die stokken aan hun armen? Ik ben effe de naam kwijt maar ik dacht dak ooit es iets had gelezen dattie niet echt 'goed' zijn (lees: zwarte magie, ofzo)
bij een vrouw uit indonesië zwaar begaafd en veel poppen jakkes ik haat poppen
En ik heb da gevoel ook bij poppen
die oogjes he
quote:Wajangpoppen dood eng die dingen brrrrr ook die porseleinen poppen vindt ik eng hahaha
Op woensdag 21 mei 2003 18:29 schreef AxaliaN het volgende:[..]
Zijn dat van die poppen met van die stokken aan hun armen? Ik ben effe de naam kwijt maar ik dacht dak ooit es iets had gelezen dattie niet echt 'goed' zijn (lees: zwarte magie, ofzo)
En ik heb da gevoel ook bij poppen
die oogjes he
Voodoo poppen
porseleinen zijn ook doodeng.... *shiver* die ogen...
quote:Volgens mij heb ik een poppen fobie
Op woensdag 21 mei 2003 18:35 schreef AxaliaN het volgende:
ja idd wajang japorseleinen zijn ook doodeng.... *shiver* die ogen...
Dus jij doet ook aan wicca/hekserij,
spookie is een beetje gevaarlijk als ze boos is zegt dingen waar ik later spijt van heb en niet terug kan draaien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |