Welke boeken raden jullie echt aan om te lezen over wicca?
door Scott Cunningham
Wicca-handboek is een praktische inleiding in wicca - een zachtaardige religie, waarbij eerbied voor de creatieve krachten van de natuur centraal staat. Wicca-expert Scot Cunningham richt zich met zijn boek tot de individuele beoefenaar van wicca. Veel boeken over wicca zijn namelijk gericht op groepen (covens) beoefenaars, waar een beginneling niet makkelijk mee in contact komt. Volgelingen van wicca, door sommigen 'moderne heksen' genoemd, hebben een positieve kijk op het leven. Dit boek vermijdt daarom beladen woorden als heks en hekserij.
Wicca-handboek bestaat uit drie delen:
Theorie (de functie van o.a. magie, muziek en dans),
Praktijk (oefeningen en procedures die van belang zijn voor je groei in wicca en magie)
Schaduwboek der staande stenen (vol rituelen, recepten, bezweringen en toverspreuken)
Is dus niet verzonnen, had ik zo doorgekregen van een paar mensen die ik ken uit de US en het is een goed boek. Alleen dus wel in het Engels.
[Edit]Beter leesbaar en ff spelling gefixed...[/Edit]
quote:Ik heb een boek van hem, maar ik vond het persoonlijk beetje stoffig...
Op woensdag 23 april 2003 23:52 schreef DarkElf het volgende:
Kent iemand dit boek? En zo ja, heb ik er iets aan?
door Scott Cunningham
Wicca-handboek is een praktische inleiding in wicca - een zachtaardige religie, waarbij eerbied voor de creatieve krachten van de natuur centraal staat. Wicca-expert Scot Cunningham richt zich met zijn boek tot de individuele beoefenaar van wicca. Veel boeken over wicca zijn namelijk gericht op groepen (covens) beoefenaars, waar een beginneling niet makkelijk mee in contact komt. Volgelingen van wicca, door sommigen 'moderne heksen' genoemd, hebben een positieve kijk op het leven. Dit boek vermijdt daarom beladen woorden als heks en hekserij.Wicca-handboek bestaat uit drie delen:
Theorie (de functie van o.a. magie, muziek en dans),
Praktijk (oefeningen en procedures die van belang zijn voor je groei in wicca en magie)
Schaduwboek der staande stenen (vol rituelen, recepten, bezweringen en toverspreuken)
En psyche thanks voor de tip, moet er vanavond toch ff zijn dus ga meteen ff kieken
Nog wat aanraders om mee te beginnen:
A guide for the solitairy practitioner - S. Cunningham
(Living wicca)A further guide for the solitairy practioner - S. Cunningham
To ride a silver broomstick - Silver Ravenwolf
Moderne heksen van Claudia van der Sluis is ook wel aardig, maar bovenstaande boeken vond ik beter.
quote:Ja, inderdaad. Een van de eerste boeken die ik las was van ene Magnus. Het is een nederlands boekje en het stond me gruwelijk tegen.
Op donderdag 24 april 2003 11:19 schreef MUUS het volgende:
(Dat leest een stuk prettiger dan al die wicca-boeken met "regels" en de "alleen als je het zo doet, is het goed""-teksten.)
Tegenwoordig verdiep ik mezelf meer in de chaosmagie. Daarbij ga je uit van het doel en niet de middelen, als het maar werkt.
Als het goed is, is morgen mijn bestelling bij Bol binnen en kan ik het boek van meneer Caroll eens lezen, ik ben er heel benieuwd naar.
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:55 schreef MUUS het volgende:
Yep, Magnus, maar ook de familie Lankester heeft een handje van dat "alleen deze manier is goed". Heel erg naar. Ik heb o.a. daardoor een hekel aan hun boeken. (ik vind de mensen zelf ook alles behalve leuk).
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 28-04-2003 19:36]
Wat ik zelf een leuk boek vond is Het nieuw groot heksen boek van Laurie Cabot
quote:Precies hetzelfde bij mij
Op woensdag 4 december 2002 13:00 schreef FFantaghiro het volgende:
Ik heb over wicca veel gelezen e.d. omdat het me erg interessant leek. Alleen dat is alweer een tijdje geleden en ik ben met die informatie eigenlijk nooit veel gaan doen. Alhoewel er omheen wel mensen zijn die er wel wat mee doen.
Grtx
quote:In mijn ogen is Wicca inderdaad meer iets van: jezelf heel bewust zijn van jezelf en je omgeving.
Op woensdag 16 april 2003 17:32 schreef MUUS het volgende:[..]
Die rituelen doet iedereen al, zoals ik al, zei vaak zonder dat men beseft dat het een ritueel is. Het is toch een soort ritueel, hoe klein ook.
Nu is het wel zo dat wiccans die rituelen heel bewust uitvoeren en er echt bij stil staan.
quote:Ja. Ze hebben eigenlijk ook geen menselijke vorm, ze zijn gewoon. Ze zitten in alles om je heen en in jou. In dieren, planten, stenen, alles.
Op woensdag 30 april 2003 13:23 schreef Evil het volgende:
Ik lees vaak over dat de God en Godin een menselijke gedaante hebben.
Kan het ook zo zijn dat ze alleen een dierlijke gedaante hebben en geen menselijke??
Hoezo vraag je dat eigenlijk, Evil? Heb je een visualisatie-oefening gedaan oid?
.
quote:Heb die oefening van jou gedaan. (2 keer zelfs) en ik vond het maar een b-tje vaag wat er gebeurd was. Maar daarna ging ik in het handboek voor Wicca lezen (hetzelfde boek als Darkelf bedoelde) en toen begreep ik het wel. Ik begon veel meer te begrijpen over wat er daarvoor ook al eens was gebeurd.
Op woensdag 30 april 2003 14:03 schreef MUUS het volgende:Ja. Ze hebben eigenlijk ook geen menselijke vorm, ze zijn gewoon. Ze zitten in alles om je heen en in jou. In dieren, planten, stenen, alles.
Hoezo vraag je dat eigenlijk, Evil? Heb je een visualisatie-oefening gedaan oid?
.
En die oefening is je toch maar ff gelukt!
.
En dat jij ze in deze vorm hebt gezien, is dus helemaal okay! Bij iedereen is dat anders en als ze als dieren bij jou zijn gekomen, is dat gewoon "goed", hoor. Ik zei toch dat wie of wat er ook bij je komt, zij dat zijn. Kan gewoon niet missen.
.
Nu vallen toch steeds meer puzzelstukjes op hun plek, en dat is echt gaaf!!!! Steeds meer dingen begin ik te begrijpen, steeds meer vind ik een stuk rust wat ik al jaren zocht, steeds meer begin ik mezelf te vinden....
quote:Ik vind het echt super om dit te lezen, weet je dat?
Op woensdag 30 april 2003 14:20 schreef Evil het volgende:
Het gekke is dat zij eerder contact met mij zochten dan dat ik contact zocht. Ze zijn al jaren bij me, maar had er nooit iets achter gezocht....Nu vallen toch steeds meer puzzelstukjes op hun plek, en dat is echt gaaf!!!! Steeds meer dingen begin ik te begrijpen, steeds meer vind ik een stuk rust wat ik al jaren zocht, steeds meer begin ik mezelf te vinden....
Gebruik die oefening als je je even wat rust nodig hebt in je leventje, dat helpt echt.
quote:Heel mooi meis!! Heel tof om te lezen...
Op woensdag 30 april 2003 14:20 schreef Evil het volgende:
Nu vallen toch steeds meer puzzelstukjes op hun plek, en dat is echt gaaf!!!! Steeds meer dingen begin ik te begrijpen, steeds meer vind ik een stuk rust wat ik al jaren zocht, steeds meer begin ik mezelf te vinden....
![]()
:
Ik zie nu ineens wat een kracht mijn energie is en de energie van alles om me heen en dat is een fijn besef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |