abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9970858
Ja Hai, ben ik weer met een vraagje

Welke boeken raden jullie echt aan om te lezen over wicca?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 23 april 2003 @ 22:35:15 #152
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9971971
Ik vind zelf 't boek Moderne Heksen van Claudia van der Sluis erg leuk en Heks van Susan Smit. Ik heb een hele stapel boeken, een hoop engelse ook, maar deze 2 lezen erg makkelijk weg...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_9974443
Kent iemand dit boek? En zo ja, heb ik er iets aan?

door Scott Cunningham
Wicca-handboek is een praktische inleiding in wicca - een zachtaardige religie, waarbij eerbied voor de creatieve krachten van de natuur centraal staat. Wicca-expert Scot Cunningham richt zich met zijn boek tot de individuele beoefenaar van wicca. Veel boeken over wicca zijn namelijk gericht op groepen (covens) beoefenaars, waar een beginneling niet makkelijk mee in contact komt. Volgelingen van wicca, door sommigen 'moderne heksen' genoemd, hebben een positieve kijk op het leven. Dit boek vermijdt daarom beladen woorden als heks en hekserij.

Wicca-handboek bestaat uit drie delen:

Theorie (de functie van o.a. magie, muziek en dans),
Praktijk (oefeningen en procedures die van belang zijn voor je groei in wicca en magie)
Schaduwboek der staande stenen (vol rituelen, recepten, bezweringen en toverspreuken)

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 24 april 2003 @ 00:50:54 #154
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_9975536
Ik weet even niet zeker hoe het boek heet, maar het is verkrijgbaar bij The American Bookstore (o.a. in Amsterdam) en het in wicca kringen beter bekend als "The Big Blue Ugly Book That Doesn't Fit On Any Bookshelf"

Is dus niet verzonnen, had ik zo doorgekregen van een paar mensen die ik ken uit de US en het is een goed boek. Alleen dus wel in het Engels.

[Edit]Beter leesbaar en ff spelling gefixed...[/Edit]

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  donderdag 24 april 2003 @ 10:51:49 #155
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9978786
quote:
Op woensdag 23 april 2003 23:52 schreef DarkElf het volgende:
Kent iemand dit boek? En zo ja, heb ik er iets aan?

door Scott Cunningham
Wicca-handboek is een praktische inleiding in wicca - een zachtaardige religie, waarbij eerbied voor de creatieve krachten van de natuur centraal staat. Wicca-expert Scot Cunningham richt zich met zijn boek tot de individuele beoefenaar van wicca. Veel boeken over wicca zijn namelijk gericht op groepen (covens) beoefenaars, waar een beginneling niet makkelijk mee in contact komt. Volgelingen van wicca, door sommigen 'moderne heksen' genoemd, hebben een positieve kijk op het leven. Dit boek vermijdt daarom beladen woorden als heks en hekserij.

Wicca-handboek bestaat uit drie delen:

Theorie (de functie van o.a. magie, muziek en dans),
Praktijk (oefeningen en procedures die van belang zijn voor je groei in wicca en magie)
Schaduwboek der staande stenen (vol rituelen, recepten, bezweringen en toverspreuken)

Ik heb een boek van hem, maar ik vond het persoonlijk beetje stoffig...

En psyche thanks voor de tip, moet er vanavond toch ff zijn dus ga meteen ff kieken

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
pi_9979297
DarkElf, ik vind Scott Cunningham's boeken erg prettig om te lezen. Hij schrijft luchtig en hij zegt meerdere keren in diverse boeken dat je alleen moet doen wat jij prettig vindt. (Dat leest een stuk prettiger dan al die wicca-boeken met "regels" en de "alleen als je het zo doet, is het goed""-teksten.)

Nog wat aanraders om mee te beginnen:
A guide for the solitairy practitioner - S. Cunningham
(Living wicca)A further guide for the solitairy practioner - S. Cunningham
To ride a silver broomstick - Silver Ravenwolf

Moderne heksen van Claudia van der Sluis is ook wel aardig, maar bovenstaande boeken vond ik beter.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_9982500
quote:
Op donderdag 24 april 2003 11:19 schreef MUUS het volgende:
(Dat leest een stuk prettiger dan al die wicca-boeken met "regels" en de "alleen als je het zo doet, is het goed""-teksten.)
Ja, inderdaad. Een van de eerste boeken die ik las was van ene Magnus. Het is een nederlands boekje en het stond me gruwelijk tegen.
Nog kom je wel van die boekjes tegen waar in staat wat De Ene Goede Manier is, maar dat vind ik ook niets. Je ziet wel een trent dat de boeken steeds eclectischer gericht zijn.

Tegenwoordig verdiep ik mezelf meer in de chaosmagie. Daarbij ga je uit van het doel en niet de middelen, als het maar werkt.
Als het goed is, is morgen mijn bestelling bij Bol binnen en kan ik het boek van meneer Caroll eens lezen, ik ben er heel benieuwd naar.

TA! RA! NIS!
pi_9984058
Yep, Magnus, maar ook de familie Lankester heeft een handje van dat "alleen deze manier is goed". Heel erg naar. Ik heb o.a. daardoor een hekel aan hun boeken. (ik vind de mensen zelf ook alles behalve leuk).
Oi!
pi_9989735
quote:
Op donderdag 24 april 2003 14:55 schreef MUUS het volgende:
Yep, Magnus, maar ook de familie Lankester heeft een handje van dat "alleen deze manier is goed". Heel erg naar. Ik heb o.a. daardoor een hekel aan hun boeken. (ik vind de mensen zelf ook alles behalve leuk).
Inderdaad, dat gevoel heb ik ook
TA! RA! NIS!
  maandag 28 april 2003 @ 19:03:43 #160
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10075750
-- edit iteejer: offtopic, niet het geschikte topic om dit soort zaken aan te roeren. m.alta is bij deze geband, wegens forum-wide last veroorzaken --

[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 28-04-2003 19:36]

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_10092353
Ik heb moderne heksen besteld, ben benieuwd.

Wat ik zelf een leuk boek vond is Het nieuw groot heksen boek van Laurie Cabot

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_10092434
quote:
Op woensdag 4 december 2002 13:00 schreef FFantaghiro het volgende:
Ik heb over wicca veel gelezen e.d. omdat het me erg interessant leek. Alleen dat is alweer een tijdje geleden en ik ben met die informatie eigenlijk nooit veel gaan doen. Alhoewel er omheen wel mensen zijn die er wel wat mee doen.
Precies hetzelfde bij mij

Grtx

dinsdag 29 april 2003 @ 15:08:57 #163
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_10093701
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:32 schreef MUUS het volgende:

[..]
Die rituelen doet iedereen al, zoals ik al, zei vaak zonder dat men beseft dat het een ritueel is. Het is toch een soort ritueel, hoe klein ook.

In mijn ogen is Wicca inderdaad meer iets van: jezelf heel bewust zijn van jezelf en je omgeving.
Bijv: -Ik sport 4x per week, dat is mijn "ritueel" om zekerder van mezelf te worden (ik ben zeer overtuigd van mijn eigen kunnen, mede dankzij het sporten).
-Ik geef mijn vriendin elke avond voor ik mijn hoofd op het kussen leg een zoen op haar wang, dat is mijn "ritueel" om er voor te zorgen dat ze van me blijft houden (als we ruzie hebben, mag ik haar geen zoen geven en gaan we dus ook niet slapen voor het is uitgesproken)
Iets meer "magie" via een simpel voorbeeld: Als ik wil ontspannen drink ik andere thee, dan wanneer ik energie wil hebben.
En als ik een ander wil beïnvloeden dan zijn gedachten, maar ook een bepaalde houding in de omgang heel sterk.
Kunst zonder trein.
pi_10099121
Mr.Zed, dat bedoelde ik idd toen ik zei dat iedereen wel rituelen heeft. . Niet iedereen staat voor een altaar met een mes te zwaaien en liedjes te zingen. . Je kunt ook een ritueel in alle stilte doen terwijl je je ogen dicht hebt en ergens zit.

Nu is het wel zo dat wiccans die rituelen heel bewust uitvoeren en er echt bij stil staan.

Oi!
  woensdag 30 april 2003 @ 13:23:27 #165
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_10110726
Ik lees vaak over dat de God en Godin een menselijke gedaante hebben.
Kan het ook zo zijn dat ze alleen een dierlijke gedaante hebben en geen menselijke??
Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
pi_10111327
quote:
Op woensdag 30 april 2003 13:23 schreef Evil het volgende:
Ik lees vaak over dat de God en Godin een menselijke gedaante hebben.
Kan het ook zo zijn dat ze alleen een dierlijke gedaante hebben en geen menselijke??
Ja. Ze hebben eigenlijk ook geen menselijke vorm, ze zijn gewoon. Ze zitten in alles om je heen en in jou. In dieren, planten, stenen, alles.

Hoezo vraag je dat eigenlijk, Evil? Heb je een visualisatie-oefening gedaan oid? .

Oi!
  woensdag 30 april 2003 @ 14:13:07 #167
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_10111535
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:03 schreef MUUS het volgende:

Ja. Ze hebben eigenlijk ook geen menselijke vorm, ze zijn gewoon. Ze zitten in alles om je heen en in jou. In dieren, planten, stenen, alles.

Hoezo vraag je dat eigenlijk, Evil? Heb je een visualisatie-oefening gedaan oid? .

Heb die oefening van jou gedaan. (2 keer zelfs) en ik vond het maar een b-tje vaag wat er gebeurd was. Maar daarna ging ik in het handboek voor Wicca lezen (hetzelfde boek als Darkelf bedoelde) en toen begreep ik het wel. Ik begon veel meer te begrijpen over wat er daarvoor ook al eens was gebeurd.
Bij mij zijn het dus 2 dieren, en ik begrijp nu dat dit de Godin en de God voor mij zijn. Het heeft even geduurd, maar ik snap eindelijk wat ze nou steeds bedoelde en welke richting ze me probeerde op te sturen.
pi_10111639
Probeer die oefening dan weer een keer te doen, Evil. Je snapt dingen nu beter, zeg je, en dan zal de oefening nu anders voor je zijn. Je zult het misschien anders ervaren, wat meer ontspannen misschien.

En die oefening is je toch maar ff gelukt! .

En dat jij ze in deze vorm hebt gezien, is dus helemaal okay! Bij iedereen is dat anders en als ze als dieren bij jou zijn gekomen, is dat gewoon "goed", hoor. Ik zei toch dat wie of wat er ook bij je komt, zij dat zijn. Kan gewoon niet missen. .

Oi!
  woensdag 30 april 2003 @ 14:20:38 #169
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_10111686
Het gekke is dat zij eerder contact met mij zochten dan dat ik contact zocht. Ze zijn al jaren bij me, maar had er nooit iets achter gezocht....

Nu vallen toch steeds meer puzzelstukjes op hun plek, en dat is echt gaaf!!!! Steeds meer dingen begin ik te begrijpen, steeds meer vind ik een stuk rust wat ik al jaren zocht, steeds meer begin ik mezelf te vinden....

pi_10111718
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:20 schreef Evil het volgende:
Het gekke is dat zij eerder contact met mij zochten dan dat ik contact zocht. Ze zijn al jaren bij me, maar had er nooit iets achter gezocht....

Nu vallen toch steeds meer puzzelstukjes op hun plek, en dat is echt gaaf!!!! Steeds meer dingen begin ik te begrijpen, steeds meer vind ik een stuk rust wat ik al jaren zocht, steeds meer begin ik mezelf te vinden....

Ik vind het echt super om dit te lezen, weet je dat? .
Oi!
  woensdag 30 april 2003 @ 14:26:38 #171
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_10111802
Daarom zet ik het hier ook neer, zodat jij en andere het kunnen lezen. En ik wist dat jij graag wilde weten hoe het gegaan was, dus vandaar
pi_10111864
Lief, dank je wel. . Ik ben heel blij voor je. .

Gebruik die oefening als je je even wat rust nodig hebt in je leventje, dat helpt echt.

Oi!
  woensdag 30 april 2003 @ 15:59:29 #173
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_10113579
quote:
Op woensdag 30 april 2003 14:20 schreef Evil het volgende:
Heel mooi meis!! Heel tof om te lezen...

:

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_10114265
ik vind een rust in de meditaties en teksten lezen die me verschrikkelijk goed bevalt.

Ik zie nu ineens wat een kracht mijn energie is en de energie van alles om me heen en dat is een fijn besef.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_10245184
Mijn naam is tot mij gekomen in een droom, een mooie droom en een hele heldere droom. ik voelde meteen enorme aantrekkingskracht op de naam en de persoon die ik was in de droom dus stond voor mij vast wat mijn naam moest worden.

iemand anders zulke ervaringen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')