abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9752743
quote:
Op zondag 13 april 2003 16:36 schreef LastYear het volgende:

En wat zo'n love-spell betreft, dat lijkt mij ronduit evil. Mocht ik ooit mijn kracht leren gebruiken, dan toch zeker niet daarvoor.

Als je verliefd bent probeer je toch sowieso bij iemand in de gunst te komen? Is het aanwenden van magie dan kwalijker dan niet-magische middelen? En waar loopt de grens precies?

Als je iets onderneemt, wat dan ook, dan verloopt die procedure in 4 fases: 1) Begeerte: je wilt iets.. 2) Geloof: je denkt dat je je gestelde doel kunt bereiken, anders zou je er niet aan beginnen. 3) Actie: je onderneemt iets, of dat nu een praktische handeling is, of een rituele handeling, het is de bedoeling dat er iets gaat gebeuren. 4) Resultaat.

Verbeter me maar als ik het fout heb. Maar het lijkt me dat het verschil tussen praktisch handelen en magie beoefenen in de grond hetzelfde is. Alleen bij magie ligt de nadruk op punt 2, en in het andere geval ligt dat op punt 3..

Zo zouden dus alle handelingen die wie dan ook doet een magische component hebben.

Dus in dit geval: Een ritueel uitvoeren om een liefde beantwoord te krijgen, of gewoon proberen die persoon te 'charmeren' zou eigenlijk weinig uit moeten maken.. En als het één slechter is dan het andere, wat gebeurt er dan met je?

zondag 13 april 2003 @ 17:51:14 #77
43296 LastYear
Geen plaatje??
pi_9753168
quote:
Op zondag 13 april 2003 17:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je verliefd bent probeer je toch sowieso bij iemand in de gunst te komen? Is het aanwenden van magie dan kwalijker dan niet-magische middelen? En waar loopt de grens precies?

Als je iets onderneemt, wat dan ook, dan verloopt die procedure in 4 fases: 1) Begeerte: je wilt iets.. 2) Geloof: je denkt dat je je gestelde doel kunt bereiken, anders zou je er niet aan beginnen. 3) Actie: je onderneemt iets, of dat nu een praktische handeling is, of een rituele handeling, het is de bedoeling dat er iets gaat gebeuren. 4) Resultaat.

Verbeter me maar als ik het fout heb. Maar het lijkt me dat het verschil tussen praktisch handelen en magie beoefenen in de grond hetzelfde is. Alleen bij magie ligt de nadruk op punt 2, en in het andere geval ligt dat op punt 3..

Zo zouden dus alle handelingen die wie dan ook doet een magische component hebben.

Dus in dit geval: Een ritueel uitvoeren om een liefde beantwoord te krijgen, of gewoon proberen die persoon te 'charmeren' zou eigenlijk weinig uit moeten maken.. En als het één slechter is dan het andere, wat gebeurt er dan met je?

Het grote verschil vind ik dat je met magie krachten gebruikt die 'normale' mensen niet kunnen gebruiken. In mijn ogen is dat niet 'eerlijk'. Maar zoals ik al zei is bij liefde misschien zowieso al magie betrokken. Waar komen anders die vlinders vandaan

En er is ook nog de uitspraak: 'all is fair in love and war'. Maar goed, daar ben ik het dus niet zo mee eens. Ben ik misschien wat te gevoelig voor ofzo.

Meten = weten
  zondag 13 april 2003 @ 18:31:54 #78
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9753872
quote:
Op zondag 13 april 2003 17:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Bij iemand in de gunst proberen te komen of iemand buiten zijn eigen wil om verliefd op je laten worden zijn 2 heel verschillende dingen...

Dus een love-spell kan een kwalijk iets zijn, dit hoeft natuurlijk niet altijd.
Als je bijvoorbeeld zeker weet dat de verliefheid wederzijds is, maar je blijft 'om elkaar heen draaien' dan zou je een spell kunnen doen om bijv. de andere partij een zetje in de rug te geven om actie te ondernemen. Aan de andere kant zou je natuurlijk ook gewoon, jezelf een zetje kunnen geven (zonder magie) om actie te ondernemen, wat hetzelfde resultaat to gevolg heeft...Dus in zo'n geval zie ik er persoonlijk niks kwalijks in...

Maar het gaat om de mate waarin en de manier waarop het gebruikt wordt. Als je een ander schade toebrengt door jouw magie, bijv. door iemand iets te laten doen buiten zijn wil om, dan keert dat zich uiteindelijk 3 keer zo hard tegen je...

If ye harm none, do what ye will...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_9758201
quote:
Op zondag 13 april 2003 18:31 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Bij iemand in de gunst proberen te komen of iemand buiten zijn eigen wil om verliefd op je laten worden zijn 2 heel verschillende dingen...

Maar maakt het feit of je magie gebruikt dan nog uit?

Of je iemand erin luist met een 'love spell' of met je vlotte babbel.. Het is in beide gevallen even erg, toch?

Ik vroeg me eigenlijk of machtsmisbruik dmv. magie om de een of andere reden zwaarder weegt dan een andere vorm van machtsmisbruik.

zondag 13 april 2003 @ 22:19:01 #80
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9758671
quote:
Op zondag 13 april 2003 21:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Maar maakt het feit of je magie gebruikt dan nog uit?

Of je iemand erin luist met een 'love spell' of met je vlotte babbel.. Het is in beide gevallen even erg, toch?

Ik vroeg me eigenlijk of machtsmisbruik dmv. magie om de een of andere reden zwaarder weegt dan een andere vorm van machtsmisbruik.

Als je iemand erin luist dmv van je vlotte babbel of bijv. door je anders voor te doen dan je bent, is dat ook niet juist imo. Maar het verschil is wel dat diegene dan niets buiten zijn eigen wil om doet, hooguit dat diegene zijn verliefdheid baseert op 'valse informatie'.

Iedereen die macht, op welke manier dan ook, misbruikt is imo fout bezig. Wat mij betreft weegt het een niet 'zwaarder' dan het ander, alleen in wicca is het in principe 'not done' om je magie op die manier te gebruiken dat een ander daar schade mee toegebracht wordt. Ik zie dat dan ook niet zo zeer als machtsmisbruik alswel als magie-misbruik.

Ik kan wel voor beide gevallen zeggen dat ik er van overtuigd ben dat iemand die magie danwel macht misbruikt, zichzelf uiteindelijk tegen zal komen...

Maar het blijft een beetje appels met peren vergelijken...

pi_9764226
Magie moet ook niet voor elk klein dingetje gebruikt worden. Dat is al 'fout' en totaal niet de bedoeling.

Zoiets als liefde moet van nature ontstaan. (Van nature, wicca... .)

Iemand beinvloeden met magie is gewoon not done, vind ik. Een 'vlotte' babbel is eigenlijk een manier van verleiden, iets wat bij de liefde hoort. Iedereen laat dan zijn goede kanten zien en probeert indruk te maken. Liegen terwijl je die vlotte babbel gebruikt, is net zo fout als magie gebruiken om iemand voor je te winnen.

Maar proberen indruk te maken op iemand hoort erbij, dat zit in elk dier en dus ook in ons. Noem het een soort parings-dans. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_9768380
quote:
Op maandag 14 april 2003 10:15 schreef MUUS het volgende:
Liegen terwijl je die vlotte babbel gebruikt, is net zo fout als magie gebruiken om iemand voor je te winnen.
Ok, dan is het denk ik duidelijk Wat ik bedoelde te vragen is of het middel erger kan zijn dan het doel.

Misschien was een ander voorbeeld duidelijker geweest: Stel, je wilt iemand om het leven brengen. Dan maakt het dus niet uit of je een pistool gebruikt of een vervloeking (Vooropgesteld dat dat kan en dat diegene daartoe in staat is.)

pi_9768468
quote:
Op maandag 14 april 2003 13:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, dan is het denk ik duidelijk Wat ik bedoelde te vragen is of het middel erger kan zijn dan het andere.

Misschien was een ander voorbeeld duidelijker geweest: Stel, je wilt iemand om het leven brengen. Dan maakt het dus niet uit of je een pistool gebruikt of een vervloeking (Vooropgesteld dat dat kan en dat diegene daartoe in staat is.)

Edit: Oeps dubbel gepost, ik wilde iets wijzigen.. Snorry
  maandag 14 april 2003 @ 16:28:11 #84
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_9772311
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 16:37 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

2 verschillende dingen...assurantie-adviseur en of ik verzekeringen nodig heb.

goeie.
quote:
Maar natuurlijk heb ook ik verzekeringen nodig...Waarom zou ik die niet nodig hebben, wat heeft dat volgens jou met wicca te maken?
Verzekering is tegen onheil toch ?
Dan lijkt mij Wicca als witte Magie een goede polis.

Een WA-verzekering lijkt mij nog wel spiritueel te verantwoorden.
Vergissen is menselijk.

quote:
En ik neem wicca zeker niet met een korreltje zout, ik neem het heel serieus, hoewel ik wel soms korrels zout gebruik in een ritueel...

Verzekeringen en spiritualiteit willen wel eens toch heel heftige discussies leiden.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  maandag 14 april 2003 @ 19:36:51 #85
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9776622
quote:
Op maandag 14 april 2003 16:28 schreef M.ALTA het volgende:

Verzekering is tegen onheil toch ?
Dan lijkt mij Wicca als witte Magie een goede polis.

Verzekeren doe je je tegen een onzeker voorval. Uitzondering hierop is bv. een uitvaartverzekering, aangezien dood gaan de enige zekerheid is die je hebt in het leven.

Ik kan niet voorzien dat mijn buurjongetje met zijn fiets tegen mijn auto aan gaat rijden, of dat mijn schutting omwaait door een zware storm.

quote:
Een WA-verzekering lijkt mij nog wel spiritueel te verantwoorden.
Vergissen is menselijk.
Een WA (wettelijke aansprakelijkheid) is zelfs verplicht als autobezitter, dus heeft niet zoveel met spiritueel verantwoord of niet te maken. Zoals er wel meer verplichte verzekeringen zijn.
quote:
Verzekeringen en spiritualiteit willen wel eens toch heel heftige discussies leiden.
Echt waar? Nooit eerder gehad eigenlijk...Ik zie de 'link' dan ook niet echt.

Zo kan je natuurlijk elke levensovertuiging met elk beroep wel aan de kaak stellen...

maandag 14 april 2003 @ 23:54:51 #86
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9783825
Ben je er actief mee bezig?
--Jup. as a matter of fact, woensdag isset weer esbat.

Waar geloof jij in en waarom geloof je daar in?
--Ligt eraan hoe je dit bedoelt. Goden? Kheb er 7. Welke kracht geloof ik in? De kracht van de natuur. De bomen, de planten, de dieren. Alles is verbonden met elkaar.

Hou je rituelen en doe je aan magie of geloof je "alleen maar" ?
Magie is een breed begrip. Nee, ik kan de tijd niet stoppen, en vliegen kan ik alleen als ik hard gegooid word.

Heb je een altaar in huis of maak je die ter plekke als je een ritueel in bijvoorbeeld het bos doet?
Ik heb thuis een altaar. Ik heb op dit moment nog geen rituelen in de natuur gedaan, ben dit ook pas later van plan. Dan maak ik dus ter plekke een altaar en weid ik dit in.

Heb je zelf je rituelen bedacht of heb je ze uit een boek?
Ik doe alles uit gevoel, dus jah ik bedenk ze zelf

Vind je dat je de rituelen, chants en spreuken zelf moet bedenken en waarom dan?
Uit eigen ervaring hebbik geleerd dat zelf bedachtte spreuken het best werken, maar ik weer niet of het een verreiste is.

Een dag zonder koffie is een dag niet geleefd.
pi_9787100
Even een vraagje, hoe ben je wegwijs geworden in alle goden die genoemd worden? Voel je je duidelijk aangetrokken tot iets?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 april 2003 @ 10:15:53 #88
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9787550
Hmm dit klinkt waarschijnlijk een beetje vreemd, maar ze zijn naar me gokomen in een droom. De namen hebbik zelf uitgezocht. Ik geloof niet in de standaard (oude) goden, dat zijn maar hulpjes van mijn goden.

Als je nog meer wilt weten, ask and learn my friend.

pi_9787676
Ik lees er erg veel over en lees dus ook veel over de god en de godin. Nu heb ik echter alleen een sterk aantrekkingsgevoel tot iets wat voor mij de godin is, zonder god dus en ik vroeg me af of iedereen zijn of haar eigen id-en heeft bij de goden etc.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 april 2003 @ 10:42:36 #90
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9788038
ik wel dus
pi_9789245
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 10:23 schreef DarkElf het volgende:
Ik lees er erg veel over en lees dus ook veel over de god en de godin. Nu heb ik echter alleen een sterk aantrekkingsgevoel tot iets wat voor mij de godin is, zonder god dus en ik vroeg me af of iedereen zijn of haar eigen id-en heeft bij de goden etc.
In een boek van Ravenwolf staat ook een oefening waardoor je de god en godin kunt 'zien'. Erg leuk/interessant om te doen.

Je kunt ook boeken over bv. de Griekse mythologie lezen en eens een lijst maken. Welke namen springen er voor je uit? Welke namen trekken je aan? Of voel je niks voor de Griekse mythologie, maar springen de namen van de Egyptische mythologie er voor je uit?
Haal gewoon eens wat boeken uit de bibliotheek en lees er wat over. Je merkt aan jezelf wat jou nou echt trekt.
De namen en de beelden die jij hebt bij de god of godin zijn heel persoonlijk, maar dat is juist het mooie : bij wicca maakt dat niet uit. De godin heeft alle namen en geen naam, net als de god. Dus het is altijd goed, zolang het maar voor jou prettig aanvoelt. .

Feit blijft wel dat de god niet zonder de godin kan. Bij wicca zijn juist die twee goden erg belangrijk. Samen zijn zij in balans.

Schnappie? .

Oi!
pi_9789632
Ik snappe

Ik heb alleen een heel duidelijk beeld van de godin voor me terwijl ik dat bij de god nog helemaal niet zo heb (heb er wel mijn gedachtes over natuurlijk, die ook wel steeds sterker worden zonder dat ik er moeite voor moet doen).
Bij de godin heb ik een heel krachtig beeld voor me (ik zie duidelijk een gestalte van een vrouw voor me), iets waar ik niet eens moeite voor hoef te doen, ze is er gewoon, naamloos: gewoon de godin voor mij.

Ik snap dat ze samen bestaan en dat die tweevoud het zo sterk maakt.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 april 2003 @ 12:00:15 #93
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9789857
Let wel, je bent niet beperkt tot twee goden. Zoals ik al zei, ik heb er 7. Wel heb ik 2 'hoofdgoden' if you will, een god en godin.
pi_9790052
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:51 schreef DarkElf het volgende:
Ik snappe

Ik heb alleen een heel duidelijk beeld van de godin voor me terwijl ik dat bij de god nog helemaal niet zo heb (heb er wel mijn gedachtes over natuurlijk, die ook wel steeds sterker worden zonder dat ik er moeite voor moet doen).
Bij de godin heb ik een heel krachtig beeld voor me (ik zie duidelijk een gestalte van een vrouw voor me), iets waar ik niet eens moeite voor hoef te doen, ze is er gewoon, naamloos: gewoon de godin voor mij.

Ik snap dat ze samen bestaan en dat die tweevoud het zo sterk maakt.

Wat mooi dat je dat beeld zo sterk hebt! .

Je zou die oefening van Ravenwolf kunnen gebruiken om de god te zien. Ik heb het boek en zou de oefening kunnen inscannen en naar je opsturen als je wilt. (Het is wel in het engels)

Oi!
pi_9790086
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 12:00 schreef AxaliaN het volgende:
Let wel, je bent niet beperkt tot twee goden. Zoals ik al zei, ik heb er 7. Wel heb ik 2 'hoofdgoden' if you will, een god en godin.
True, wiccans roepen bv. God/Godin A aan voor ritueel A en ze roepen God/GodinB voor ritueel B.

All is fair in wicca. .

Oi!
pi_9790097
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 12:09 schreef MUUS het volgende:

[..]

Je zou die oefening van Ravenwolf kunnen gebruiken om de god te zien. Ik heb het boek en zou de oefening kunnen inscannen en naar je opsturen als je wilt. (Het is wel in het engels)

Ja lijkt me een goed idee, mijn mailadres staat in mijn profiel. Thenks.

En dat beeld is idd mooi en ik heb dat beeld al jaren weet ik nu. Nog voor ik ging lezen over wicca.

Net als dat ik al jaren een vast beeld heb tijdens het mediteren over een bepaalde man, een oude wijze. Die kom ik altijd tegen. Zelfs toen ik niet wist wat mediteren was

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 april 2003 @ 12:52:17 #97
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9790912
Ik heb van de Godin een duidelijker beeld dan van de God (ik noem ze altijd 'the Lord & the Lady') Maar ik ben wel naar beide op zoek geweest.
Ik heb ook een oefening daarvoor ooit gelezen en die ook gedaan. Zou best de zelfde oefening kunnen zijn als waar jij het over hebt MUUS.

Bij spreuken gebruik ik meestal goden uit het griekse pantheon, maar dat is heel persoonlijk...

pi_9802258
quote:

[..]

Wil je de oefening ook naar mij mailen? Please??????
pi_9803655
Oefeningen zijn verstuurd! Succes dames. .

Het boek van Silver Ravenwolf heeft ook een hoofdstuk over het zoeken naar je goden en de namen e.d. Dus voor de geinteresseerden : "To ride a silver broomstick".

Oi!
  woensdag 16 april 2003 @ 04:30:37 #100
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9807961
Geen wiccan, toch even reageren in dit topic .

Toen ik 15 was (toch dik enkele jaren voor de hype ) ontdekte ik voor het eerst wicca. Of...nou ja, ik denk wel dat het wicca was.
Ik vond in een stoffig hoekje van de bibliotheek een boekje van Marian Green met de titel Groene Magie, waar ik nog altijd warme herinneringen aan bewaar. Dat gevoel van opluchting, de puzzelstukjes die op hun plaats vielen, dat heb ik toen ook ervaren. Het leek een beetje op wat ik voelde toen ik erachter kwam dat er ook sprookjes voor volwassenen werden geschreven, en dat dat fantasy heet.

Ik had, en heb trouwens nog steeds, een soort knagend hongergevoel naar een andere, magischere wereld dan de wereld zoals ik die waarneem. Als jochie van vier prikte ik tekeningen van enge monsters boven mijn bed in de hoop daar nachtmerries van te krijgen, en later verdiepte ik mij in de kunst van het lucide dromen.
Maar of het nou een gebrek aan discipline is of gewoon een ernstig slecht afgestelde paranormale radar, iets bovennatuurlijks heb ik nooit mogen waarnemen.

Met het ontdekken van Marian Green's boekje ontdekte ik dus een stukje toverij in een soms kille, rationele wereld, en dit wakkerde mijn honger alleen maar aan!
In de maanden, misschien wel jaren daaropvolgend verslond ik boeken van Aleister Crowley, Gerald Gardner, Melkor, Dion Fortune, Merlin & Morgana...enfin, the works, en van alles door elkaar. Occultisme, wicca, paganisme & druïdisme en zelfs de boeken van Alexander laVey. Classics, maar ook full-colour pulpboekjes met recepten voor toverdrankjes. Ik was nog erg jong en kritiekloos...maar uiteindelijk liep het toch spaak.

Tja, toch weer dat bewijs. Ik wilde het allemaal dolgraag geloven, maar de aarde een Godin? Gaia? Daar kon ik al even weinig mee als met de Christelijke God van sommige van mijn familieleden, en hun Duivel. Ik voel geen enkele goddelijkheid, niet op een geasfalteerde vierbaansweg, en ook niet in het bos bij volle maan.

Ik zou dus nooit van mijn gevoel uit kunnen gaan, en zelf spreuken schrijven bijvoorbeeld. Ik zou me al iets meer op m'n gemak voelen met bestaande, overgeleverde spreuken, maar dan nog: wat is het resultaat? Innerlijke rust kun je ook bereiken door te mediteren, te sporten, etc...niets ten nadele van wicca als bron van innerlijke rust, maar ik verlang meer resultaat.

Wat erodome beschrijft, dát zou ik willen. Stormen kunnen bedwingen, vuurballen uit mijn handpalmen schieten en grote rotsblokken laten zweven. Als ik maar een bewijs had dat het kon, dan zou ik ervoor gaan leren. Maar helaas, ik heb ook al geen vorige levens om op terug te vallen...

Ik ben jaloers op jullie .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  woensdag 16 april 2003 @ 09:24:48 #101
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9809244
Tja, wat jij beschrijft is inderdaad een toverwereld. Er is niemand die vuurballen etc kan schieten. En ook al zouden we dat kunnen, doen we dat niet. Een van de belangrijkste regels der wiccans is niemand te verwonden of te doden (Do as ye will, an harm it none)

Ik zou zeggen, zoek je heil in fantasy boeken, films en games. Dungeons and dragons komt het dichtste bij een echte fantasy wereld. En je hebt ook mensen die levend DnD spelen.

Veel succes!

woensdag 16 april 2003 @ 13:10:51 #102
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9813995
-edit

Nog een keer dan:

Zijn er nederlandse wicce's en zo ja, ik wil graag met jullie in contact komen. Msn ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 16-04-2003 14:55]

woensdag 16 april 2003 @ 14:33:35 #103
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9816058
quote:
Op woensdag 16 april 2003 09:24 schreef AxaliaN het volgende:
Tja, wat jij beschrijft is inderdaad een toverwereld. Er is niemand die vuurballen etc kan schieten. En ook al zouden we dat kunnen, doen we dat niet. Een van de belangrijkste regels der wiccans is niemand te verwonden of te doden (Do as ye will, an harm it none)

Ik zou zeggen, zoek je heil in fantasy boeken, films en games. Dungeons and dragons komt het dichtste bij een echte fantasy wereld. En je hebt ook mensen die levend DnD spelen.

Veel succes!

Fantasy is voor mij een vlucht, ik kan dus maar beter niet aan die pillen beginnen want dan ben ik meteen weer drie weken uit de roulatie .

En natuurlijk kan niemand vuurballen schieten, maar het zou wel cool zijn als het wel kon.
Maar dan de vraag: wat kunnen wiccans dan wèl? Ik ben wel benieuwd naar magische successen!

Mag dat hier, of gaan we dan offtopic? Anders open ik wel een nieuwe

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9816183
-edit-
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:33 schreef Kwark het volgende:

Maar dan de vraag: wat kunnen wiccans dan wèl? Ik ben wel benieuwd naar magische successen!

Mag dat hier, of gaan we dan offtopic? Anders open ik wel een nieuwe

Nee hoor, stel je vragen maar gewoon hier. . Dit topic is voor wiccans onderling, maar ook voor mensen die geinteresseerd zijn en er meer over willen weten. Barst maar los, hoor. .

[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 16-04-2003 14:56]

Oi!
  woensdag 16 april 2003 @ 14:39:27 #105
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9816216
Tja, wat verwacht je van ons? Wiccans kunnen niets bijzonders hoor. Behalve als iemand paranormaal is. En jah ok, dan ben je eerder aangetrokken tot ene geloof als Wicca dan het christendom dat paranormale zaken verloochent.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:02:22 #106
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9816746
quote:
Op woensdag 16 april 2003 14:39 schreef AxaliaN het volgende:
Tja, wat verwacht je van ons? Wiccans kunnen niets bijzonders hoor. Behalve als iemand paranormaal is. En jah ok, dan ben je eerder aangetrokken tot ene geloof als Wicca dan het christendom dat paranormale zaken verloochent.
Nou, ik verwacht persoonlijk niets van wiccans, maar ik neem aan dat de wiccans wel het een en ander verwachten van de rituelen die ze uitvoeren, en dan bedoel ik iets concreters dan alleen maar dat je er innerlijk rustig door wordt (tenzij je een kalmeringsspell hebt uitgesproken ).

Dus. Wiccans & Magie. Wat vermag het? Heb je wel eens iemand beter kunnen maken, dmv magie de weg weten terug te vinden als je verdwaald was, of iets anders? Ik ben gewoon benieuwd naar persoonlijke voorbeelden van situaties waarin je iets bereikte door middel van magie.

hé muus, ik zie je sig ineens in een ander licht

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 16-04-2003 15:03]

pi_9816762
Off-topic posts even verwijderd. .

Kwark, even een vraagje : je zei dat je met die Godin/God niks kon, maar zie je die goden die bij wicca genoemd worden dan als personen? Want wat er eigenlijk bedoeld wordt, is dat het allemaal in jou zit en in alles om je heen. Sterker nog : je kan het ook voelen. Leg je hand eens op de grond in het bos en je voelt een soort hartslag.
Snap je een beetje wat ik bedoel? . Er wordt dus niet gezegd dat je in een soort personen moet geloven (je moet trouwens helemaal niks), maar er wordt gezegd dat er kracht en energie in alles zit. Dat wordt er bedoeld met de Godin/God.

Wat die magie betreft en de successen.
Je moet dan denken aan spells die gedaan worden zoals bv. voor iemand die ziek is of om zelf wat meer inzicht en rust te krijgen in een bepaalde situatie of om geld aan te trekken als je in geldnood zit.

Ikzelf doe dat soort spells niet. Niet op de manier zoals het beschreven wordt in veel wicca-boeken iig, dus wat dat betreft kan ik je geen verhalen vertellen, maar misschien kunnen/willen anderen je wel wat vertellen. .

Oi!
  woensdag 16 april 2003 @ 15:09:49 #108
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9816934
Tja, spells... Moeilijk onderwerp. Het enige wat ik je concreet kan vertellen is dat het pas werkt als je er echt in gelooft.

Ik denk dan ook dat spells meer een kunstje is om je onderbewustzijn te bedonderen. Er zijn nl maar zat voorvallen geweest dat je geest je lichaam beter/ziek kan maken.

pi_9817123
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:02 schreef Kwark het volgende:

[..]

Nou, ik verwacht persoonlijk niets van wiccans, maar ik neem aan dat de wiccans wel het een en ander verwachten van de rituelen die ze uitvoeren, en dan bedoel ik iets concreters dan alleen maar dat je er innerlijk rustig door wordt (tenzij je een kalmeringsspell hebt uitgesproken ).

Dus. Wiccans & Magie. Wat vermag het? Heb je wel eens iemand beter kunnen maken, dmv magie de weg weten terug te vinden als je verdwaald was, of iets anders? Ik ben gewoon benieuwd naar persoonlijke voorbeelden van situaties waarin je iets bereikte door middel van magie.

Zoals ik zei, doe ik niet de spells zoals ze vaak beschreven worden. Ja, ik heb wel wat mensen 'beter gemaakt', maar op mijn eigen manier.
Die manier kun je ook een vorm van magie noemen eigenlijk, want de 'main ingredient' is in beide gevallen het geloof erin. Geloof in jezelf en het feit dat je iets kunt veranderen.
quote:
hé muus, ik zie je sig ineens in een ander licht
In het licht waarin het bedoeld is waarschijnlijk. .
Oi!
  woensdag 16 april 2003 @ 15:18:12 #110
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9817177
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:03 schreef MUUS het volgende:
Off-topic posts even verwijderd. .

Kwark, even een vraagje : je zei dat je met die Godin/God niks kon, maar zie je die goden die bij wicca genoemd worden dan als personen? Want wat er eigenlijk bedoeld wordt, is dat het allemaal in jou zit en in alles om je heen. Sterker nog : je kan het ook voelen. Leg je hand eens op de grond in het bos en je voelt een soort hartslag.
Snap je een beetje wat ik bedoel? . Er wordt dus niet gezegd dat je in een soort personen moet geloven (je moet trouwens helemaal niks), maar er wordt gezegd dat er kracht en energie in alles zit. Dat wordt er bedoeld met de Godin/God.

De grens tussen boeddhisme en wicca wordt op deze manier wel erg dun he . En eigenlijk ook de grens tussen wicca en alle andere geloven, want er zijn er tegenwoordig nog maar weinig die God/Allah/Etc. nog werkelijk zien als Man met Baard op Wolk.

Ja, ik begrijp wel wat je bedoelt (geloof ik), maar dan snap ik eigenlijk niet dat je het nog Wicca kunt noemen. Het komt mij dan eerder voor als "gewoon" een levensfilosofie waarin respect voor de wereld en met een gevoelig oor naar je eigen innerlijk luisteren voorop staan. Prima, maar waarom dan nog de rituelen, en woorden als Godin en God enzo?
Nou ja, een beetje theater altijd leuk, maar dan ben je dus gewoon bezig met de verschillende aspecten van je eigen persoonlijkheid.

Die hartslag, ja ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt...een ander voorbeeld is dat op sommige dagen alleen al de lucht zo vol electriciteit lijkt te zitten dat het voelt alsof de hele wereld tintelt...dat zijn de mooie momenten waarop je je op de een of andere manier met alles verbonden kunt voelen.

Ik noem het gewoon anders...en kleed het anders aan .

quote:
Wat die magie betreft en de successen.
Je moet dan denken aan spells die gedaan worden zoals bv. voor iemand die ziek is of om zelf wat meer inzicht en rust te krijgen in een bepaalde situatie of om geld aan te trekken als je in geldnood zit.

Ikzelf doe dat soort spells niet. Niet op de manier zoals het beschreven wordt in veel wicca-boeken iig, dus wat dat betreft kan ik je geen verhalen vertellen, maar misschien kunnen/willen anderen je wel wat vertellen. .

Nou precies, ik wil dus bijvoorbeeld wel eens weten of iemand inderdaad dmv een ritueel of een spreuk geld heeft weten 'aan te trekken'. Ik zal niet flauw zijn en roepen dat het gewoon toeval is geweest

Trouwens, als ik vragen mag, als jij je dan niet bezig houdt met magie, hoe geef jij dan invulling aan het Wiccan-zijn?

/edit: die laatste vraag had je al min of meer beantwoord zag ik, te laat

woensdag 16 april 2003 @ 15:22:14 #111
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9817302
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:18 schreef Kwark het volgende:

Nou precies, ik wil dus bijvoorbeeld wel eens weten of iemand inderdaad dmv een ritueel of een spreuk geld heeft weten 'aan te trekken'. Ik zal niet flauw zijn en roepen dat het gewoon toeval is geweest

Een echte wiccan zal dit nooit gedaan hebben nee. Spreuken moet je nooit uit eigenbelang doen.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:31:05 #112
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9817531
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:22 schreef AxaliaN het volgende:

[..]

Een echte wiccan zal dit nooit gedaan hebben nee. Spreuken moet je nooit uit eigenbelang doen.

Waarom niet? Alles mag toch, zolang je er maar geen anderen mee schaadt?
pi_9817612
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:18 schreef Kwark het volgende:

Trouwens, als ik vragen mag, als jij je dan niet bezig houdt met magie, hoe geef jij dan invulling aan het Wiccan-zijn?

/edit: die laatste vraag had je al min of meer beantwoord zag ik, te laat

Ik zal proberen het nog een beetje extra uit te leggen, voor zover ik dat kan met mijn altijd vage beschrijvingen. .

Het besef dat er meer in mij en de dingen om me heen zit, geeft me een stukje rust en al klinkt dit misschien heel simpel en klein voor mij is dit zo belangrijk.

Verder kun je mijn manier ook 'magie' noemen. De dingen die ik er omheen doe, zijn ook mijn rituelen.
Ook ik heb een altaartje, al is dit meer een soort verzamel-plek van dingen die belangrijk voor me zijn en waar ik tot mezelf kan komen, dan een plek waar ik sta te zwaaien met een athame. Ieder zijn eigen manier, hè? .

Een ritueel is voor mij een wandeling in het bos of over het strand lopen waar ik dan speciaal naartoe ga om bv. rust in mijn hoofd te krijgen/vragen.
Mijn altaartje gebruik ik wel als ik iemand van pijn wil afhelpen. Daar ga ik dan zitten, omdat het een fijne, rustige plek is en ik me het beste kan concentreren.

Leg ik mezelf zo een beetje duidelijk uit? Het is zo moeilijk om uit te leggen hoe je iets invult.

Oh, en jouw manier van dingen invullen en ervaren is natuurlijk altijd goed. Of dat nou inhoudt dat je je met wicca bezig houdt of met het christendom, jouw beleving en dus altijd goed. .

Oi!
  woensdag 16 april 2003 @ 15:36:12 #114
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9817641
Ja maar denk eens verder na...

Jij krijgt het geld, bv van de vezekering ofzo, omdat je een kappote ruit hebt. Das normaal. Maar je wilt betere beglazing, dus je verzint er effe 50 euro bij. Je doet een spel om te zorgen dat je dit ook krijgt.

Nu komt het

Een alleenstaande moeder met 2 kinderen krijgt schade aan haar auto. Het is al een oud ding, en dat zegt de vezekering ook. Ze keren de 50 euro schade (wat voor een alleenstaande moeder met 2 kinderen echt hard geld is) niet uit.

Als jij die spel niet had gedaan voor je extra luxe zou die vrouw die 50 euro wel gehad hebben.

Nu is geld een moeilijk voorbeeld hoor.

woensdag 16 april 2003 @ 15:40:34 #115
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9817752
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:22 schreef AxaliaN het volgende:
Een klein beetje eigenbelang is niet zo erg hoor...Als je een spell doet om geld aan te trekken als je het echt 'nodig' hebt is wat anders dan geld aan proberen te trekken gewoon omdat je 'meer geld' wil hebben...

Als je echt honger hebt, mag je toch ook brood stelen...?

Zelfde als je bv een spreukje doet als je naar huis gaat, omdat je nou toch echt wel eens graag zou willen dat er een parkeerplekje voor de deur is en niet 3 straten verder...Of omdat je toch wel erg graag die leuke baan zou willen hebben, waar je op hebt gesolliciteerd...

Als je er maar niemand kwaad mee doet...

Ikheb zat voorbeelden van spells die ik heb gedaan die succesvol waren, maar die ook met het grootste gemak als 'toeval' bestempeld kunnen worden...

Het gaat erom of je erin gelooft of niet, met een sterke wil kan je erg veel voor elkaar krijgen...

woensdag 16 april 2003 @ 15:43:23 #116
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9817839
Ja ok, dat zijn uitzonderingen.
  woensdag 16 april 2003 @ 15:43:51 #117
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9817852
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:36 schreef AxaliaN het volgende:
Ja maar denk eens verder na...

Jij krijgt het geld, bv van de vezekering ofzo, omdat je een kappote ruit hebt. Das normaal. Maar je wilt betere beglazing, dus je verzint er effe 50 euro bij. Je doet een spel om te zorgen dat je dit ook krijgt.

Nu komt het

Een alleenstaande moeder met 2 kinderen krijgt schade aan haar auto. Het is al een oud ding, en dat zegt de vezekering ook. Ze keren de 50 euro schade (wat voor een alleenstaande moeder met 2 kinderen echt hard geld is) niet uit.

Als jij die spel niet had gedaan voor je extra luxe zou die vrouw die 50 euro wel gehad hebben.

Nu is geld een moeilijk voorbeeld hoor.

1. Dat kan zo lopen, maar dat hoeft natuulijk niet. Voor hetzelfde geld vind je een portemonnee vol platinum credit cards, die je dan als rechtgeaard wicca natuurlijk terug brengt naar de rechtmatige eigenaar, die daar dan heel blij mee is en jou net die vijftig euro vindersloon geeft die je nodig had voor je autoruit. Het feit dat het ergens vandaan komt en niet zomaar uit de lucht komt vallen betekent nog niet automatisch dat je er iemand tekort mee doet. En

2. Dat geldt niet alleen voor materiële zaken, maar voor alles. Alles is energie. Als jij dmv een ritueel iemand iets gelukkiger maakt, kán dat betekenen dat je een stukje geluk bij een ander wegsnoept, maar dat hoeft natuurlijk niet. Het is immers niets meer dan energie, gekneed door de wiccan in de voorm die hij of zij verkiest.

woensdag 16 april 2003 @ 15:46:15 #118
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9817915
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:35 schreef MUUS het volgende:
...
Ook ik heb een altaartje, al is dit meer een soort verzamel-plek van dingen die belangrijk voor me zijn en waar ik tot mezelf kan komen, dan een plek waar ik sta te zwaaien met een athame. Ieder zijn eigen manier, hè? .
Ik heb niet eens een athame, ik ben er nog niet 1 tegengekomen die het was voor mij...
quote:
Een ritueel is voor mij een wandeling in het bos of over het strand lopen waar ik dan speciaal naartoe ga om bv. rust in mijn hoofd te krijgen/vragen.
Het strand vind ik geweldig, ik ga ook heel vaak naar het strand...Alsof alle storende gedachten gewoon 'uit je hoofd waaien'...

Het strand is voor mij persoonlijk een meer spirituele plek dan een bos...

woensdag 16 april 2003 @ 15:46:17 #119
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9817916
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:35 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik zal proberen het nog een beetje extra uit te leggen, voor zover ik dat kan met mijn altijd vage beschrijvingen. .

Het besef dat er meer in mij en de dingen om me heen zit, geeft me een stukje rust en al klinkt dit misschien heel simpel en klein voor mij is dit zo belangrijk.

Verder kun je mijn manier ook 'magie' noemen. De dingen die ik er omheen doe, zijn ook mijn rituelen.

Mijn altaartje gebruik ik wel als ik iemand van pijn wil afhelpen. Daar ga ik dan zitten, omdat het een fijne, rustige plek is en ik me het beste kan concentreren.

Leg ik mezelf zo een beetje duidelijk uit? Het is zo moeilijk om uit te leggen hoe je iets invult.

Oh, en jouw manier van dingen invullen en ervaren is natuurlijk altijd goed. Of dat nou inhoudt dat je je met wicca bezig houdt of met het christendom, jouw beleving en dus altijd goed. .

To each his own, inderdaad . Als ik dit zo lees verschilt wat jij doet niet eens wezenlijk van hoe ik leef...je knoopt er vooral wat andere woorden en connotaties aan vast

Bedankt voor je heldere uitleg, ik snap het

woensdag 16 april 2003 @ 15:47:50 #120
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9817964
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:40 schreef She-Wolf het volgende:
Ikheb zat voorbeelden van spells die ik heb gedaan die succesvol waren, maar die ook met het grootste gemak als 'toeval' bestempeld kunnen worden...
Zou je een voorbeeld willen noemen? Of liever niet?
  woensdag 16 april 2003 @ 15:55:57 #121
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9818178
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:47 schreef Kwark het volgende:

Zou je een voorbeeld willen noemen? Of liever niet?

Dingen zoals ik als eerder had beschreven bijvoorbeeld, ivm een parkeerplek of een baan...Of een lustopwekkende spell...Of een spell om mijn hoofdpijn te laten verdwijnen...Om iemand te laten slagen voor een examen, of meer zelfvertrouwen te geven...

Het zijn niet altijd hele grote, wereldverbeterende dingen, het zit hem heel vaak gewoon in het alledaagse.

Er zijn natuurlijk weleens momenten waarop grotere dingen nodig zijn, als iemand ziek is bijvoorbeeld. Maar dat werkt voor mij dan weer op een andere manier...

Ik denk dat een spell of een ritueel bij wiccans best vaak te vergelijken is met bidden bij christenen...

woensdag 16 april 2003 @ 15:57:10 #122
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9818227
Is het in a way niet een vorm van zelfhypnose?
  woensdag 16 april 2003 @ 15:57:28 #123
17061 mvt
blame Canada
pi_9818236
Even een vraagje nu ik het tijdje gevolgt heb : In hoeverre is Wicca een "heidense" natuurgodsdienst "met een sausje magie"??
heidens en sausje magie vanuit het standpunt van de christen
We were to understand there would be pie and punch?
pi_9818271
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:55 schreef She-Wolf het volgende:

Ik denk dat een spell of een ritueel bij wiccans best vaak te vergelijken is met bidden bij christenen...

Hou eens op met in mijn hoofd kijken! . Ik wilde net exact hetzelfde typen namelijk. .
Oi!
  woensdag 16 april 2003 @ 16:02:28 #125
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9818417
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:57 schreef mvt het volgende:
Even een vraagje nu ik het tijdje gevolgt heb : In hoeverre is Wicca een "heidense" natuurgodsdienst "met een sausje magie"??
Wicca is een natuurgodsdienst. Punt.
pi_9818425
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:09 schreef AxaliaN het volgende:
..
Even offtopic tussendoor een opmerking richting AxaliaN:
Dit topic is een topic waar wicca's en daadwerkelijk geinteresseerden met elkaar spreken.
Posten in dit topic impliceert dat je weet waar je het over hebt, plus dat je wicca serieus neemt.
Dit is niet de plaats om te gaan discussieren of het nou allemaal wel echt is etc. Ik wil je met klem verzoeken om je daar rekenschap van te geven, en eventueel in een ander topic te gaan posten. Op deze manier in ieder geval niet meer hier, waarbij ik ook hier -> Aanvulling FAQ. wil wijzen.
  woensdag 16 april 2003 @ 16:03:14 #127
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9818443
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:57 schreef Kwark het volgende:
Is het in a way niet een vorm van zelfhypnose?
Zou kunnen, maar dat zou dan weer niet opgaan als je een spell doet 'voor een ander', denk ik.

Ieder mens en dus ook iedere wiccan is anders en heeft zijn/haar sterke en zwakke punten en specialisaties. De invulling van Wicca is dus ook voor iedereen anders. Ik kan dingen op een bepaalde manier doen, die voor een ander totaal niet zullen werken en andersom...

woensdag 16 april 2003 @ 16:05:36 #128
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9818539
-edit- User is eventjes een weekje weg.

[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 16-04-2003 16:46]

woensdag 16 april 2003 @ 16:05:44 #129
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9818545
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:58 schreef MUUS het volgende:

Hou eens op met in mijn hoofd kijken! . Ik wilde net exact hetzelfde typen namelijk. .

Ja ik kan dat, want ik ben wiccan namenlijk...

woensdag 16 april 2003 @ 16:09:04 #130
53101 AxaliaN
Yattadanser
pi_9818657
She-wolf, ik neem aan dat dat sarcastisch is, ik kan dat nl niet
  woensdag 16 april 2003 @ 16:12:51 #131
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9818769
Ik denk dat je maar beter stil kunt houden dat je met wicca in het hoofd van muus kunt kijken...anders zou het wel eens erg druk kunnen gaan worden in dit topic .
  woensdag 16 april 2003 @ 16:14:59 #132
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9818834
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:09 schreef AxaliaN het volgende:
She-wolf, ik neem aan dat dat sarcastisch is, ik kan dat nl niet
Nee ik meen het serieus...

Nee hoor, dat was een beetje ironie. Ik heb wel bepaalde telepatische gaven, maar die gaan niet zover dat ik bij MUUS (of wie dan ook op dit forum) in d'r hoofd kan kijken.

edit=typo

pi_9818903
quote:
Op woensdag 16 april 2003 15:57 schreef mvt het volgende:
Ja, het is een natuurgodsdienst. Heidens? In de ogen van de christenen misschien. . Een sausje magie? Ja en nee. Magie is een manier van natuur-energie gebruiken. Een extra sausje is het dus niet, het is ook een vorm van. .
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:12 schreef Kwark het volgende:
Ik denk dat je maar beter stil kunt houden dat je met wicca in het hoofd van muus kunt kijken...anders zou het wel eens erg druk kunnen gaan worden in dit topic .
Kappen met dat kop-gewroet hoor, ik heb al hoofdpijn. .

.

Oi!
  woensdag 16 april 2003 @ 16:25:53 #134
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9819138
Wanneer ben je Wicca, kan je wicca zijn zonder alle rituelen, dus puur geestelijk.

Is wicca te definieren, of is het een groeps naam die onstaan is omdat een "groep niet gelovigen","heidenen" een naam moesten hebben.

Kan je wicca combineren met andere geloven ?

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_9819310
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:25 schreef Lord Dreamer het volgende:
Wanneer ben je Wicca, kan je wicca zijn zonder alle rituelen, dus puur geestelijk.
Vind ik wel. Trouwens, veel mensen houden al rituelen zonder dat ze zelf beseffen dat het rituelen zijn. .
quote:
Is wicca te definieren, of is het een groeps naam die onstaan is omdat een "groep niet gelovigen","heidenen" een naam moesten hebben.
Een definitie? Tja, kom je toch weer op 'natuurreligie' uit, denk ik. Wicca, of de Oude Religie of Hekserij (of hoe je het ook wilt noemen) bestond al voor alle andere geloven dus het is niet daardoor ontstaan.
quote:
Kan je wicca combineren met andere geloven ?
Yep, er zijn ook christen-wiccans bijvoorbeeld. Je mag je eigen geloof toch invullen zoals je zelf wilt dus die combinatie-personen zijn er zeker wel. .
Oi!
  woensdag 16 april 2003 @ 16:37:38 #136
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9819476
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:31 schreef MUUS het volgende:

[...]

Zelf vind ik mezelf zwevend (of boven het geloof staan, al lijkt dat behoorlijk arrogant, maar zo is het niet bedoeld)dus niet in een grope te plaatsten in het geval van het geloof (welk geloof dan ook).

Tja en de rituelen, elk geloof heeft rituelen. maar kan het ook zonder rituelen dus echt puur spiritueel.
Tja de naam hekserij, natuurreligie klinkt stukken beter ja, nu ik er over na denkt , de shaman's uit de oude indianenrijken deden alleen aan natuur religie.

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
  woensdag 16 april 2003 @ 16:46:50 #137
17075 extreme
-wannahave-
pi_9819721
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:12 schreef Kwark het volgende:
Ik denk dat je maar beter stil kunt houden dat je met wicca in het hoofd van muus kunt kijken...
dat kan ik ook wel zonder wicca
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_9820134
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:11 schreef MUUS het volgende:

Het boek van Silver Ravenwolf heeft ook een hoofdstuk over het zoeken naar je goden en de namen e.d. Dus voor de geinteresseerden : "To ride a silver broomstick".

Ik heb de oefening niet ontvangen. Wil je hem nog een keer sturen, mijn adres staat in mijn profiel.

Thnx

pi_9820284
DT : weer verzonden en extreme : you freaking wish! .
Oi!
pi_9820713
quote:
Op woensdag 16 april 2003 16:37 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Zelf vind ik mezelf zwevend (of boven het geloof staan, al lijkt dat behoorlijk arrogant, maar zo is het niet bedoeld)dus niet in een grope te plaatsten in het geval van het geloof (welk geloof dan ook).

Tja en de rituelen, elk geloof heeft rituelen. maar kan het ook zonder rituelen dus echt puur spiritueel.
Tja de naam hekserij, natuurreligie klinkt stukken beter ja, nu ik er over na denkt , de shaman's uit de oude indianenrijken deden alleen aan natuur religie.

Is toch prima zo? Als jij je lekker voelt bij dit, dan waarom er een naam op willen leggen? Jij hebt je eigen 'mix'. .
Die rituelen doet iedereen al, zoals ik al, zei vaak zonder dat men beseft dat het een ritueel is. Het is toch een soort ritueel, hoe klein ook.
Als jij wilt dat iets goed afloopt (een sollicitatie-gesprek bv.) doe je daar ook dingen voor. Als Phoenix ziek is, stuur je onbewust ook positieve energie haar kant op, want je wilt dat ze beter wordt.
Dat soort kleine dingen zijn eigenlijk al een vorm van magie of een ritueel. .
Oi!
  donderdag 17 april 2003 @ 10:34:17 #141
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9833594
Ik vind wicca een heel fijn "geloof" en way of life. Het is een van de weinige waar je je hart kan volgen zonder dat dat meteen een zonde is en waar je 100 weesgegroetjes kan gaan doen
Leven en laten leven

Ik doe het niet zwaar intensief omdat ik me ook erg bezig houd met spiritualiteit en ik ken helaas niemand anders die het ook doen.
Dus mochten er flevopolder bewoners zijn die hun ervaringen etc. willen delen, icq me maar!

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  vrijdag 18 april 2003 @ 19:47:15 #142
4423 Evil
Yo-skippely-dai-dee-doe
pi_9866442
quote:

Hey MUUS,

Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in die oefening. Zou je hem ook naar mij willen sturen??

Ride on, I'll see you [br] I could never go with you, no matter how I wanted to
pi_9866461
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 19:47 schreef Evil het volgende:

[..]

Hey MUUS,

Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in die oefening. Zou je hem ook naar mij willen sturen??

Sure, mail mij even, want ik zie je mailadres niet in je profiel staan. Dan stuur ik 'm meteen naar je op. .
Oi!
pi_9928574
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:11 schreef MUUS het volgende:
MUUS, ik heb je een mailtje gestuurd nav de oefening die ik gedaan heb, iig bedankt voor deze mooie oefening
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_9931723
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 09:18 schreef DarkElf het volgende:

[..]

MUUS, ik heb je een mailtje gestuurd nav de oefening die ik gedaan heb, iig bedankt voor deze mooie oefening

En jij heel erg bedankt voor je mailtje, want ik vind het zo leuk om het 'resultaat' te lezen! .

Ik ben heel erg blij voor je. .

Oi!
pi_9957549
Ben eigenlijk benieuwd naar of mensen zijn ingewijd door zichzelf of door de coven waar zij eventueel in zitten.

Beschrijvingen van de rituelen is natuurlijk niet noodzakelijk, snap dat je die voor jezelf wil houden maar ben wel benieuwd naar hoe je je erbij voelde en of je inderdaad na een jaar en een dag jezelf hebt gewijd of ben ingewijd of heb je het eerder besloten te doen (als je solitair bent)?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 23 april 2003 @ 14:13:50 #147
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9959780
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:32 schreef MUUS het volgende:
[..]
Dat soort kleine dingen zijn eigenlijk al een vorm van magie of een ritueel. .
Als iemand die ik leifheb ziek is dan heb je gelijk dat ik positieve energie door poog te sturen, maar dan wel bewust. Hmm nu ik er over nadenkt is het toch bewuster dan ik zelf zou deken. Allen dan zonder rituelen / bezweringen drankjes etc. maar op pure geestkracht en wil.
  woensdag 23 april 2003 @ 15:30:04 #148
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9961552
quote:
Op woensdag 23 april 2003 14:13 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Als iemand die ik leifheb ziek is dan heb je gelijk dat ik positieve energie door poog te sturen, maar dan wel bewust. Hmm nu ik er over nadenkt is het toch bewuster dan ik zelf zou deken. Allen dan zonder rituelen / bezweringen drankjes etc. maar op pure geestkracht en wil.

Dat is gewoon energie doorsturen naar iemand, dat is heel goed mogelijk (spreek uit ervaring ) en niks magisch of ritueels aan.
Het is meer eigenlijk dat je iemand betrekt in je eigen energie-level die dan sterker is dan die van de andere persoon of je probeert het samen sterker te maken.
Is meer spiritualiteit, maar ja wicca is ook gedeeltelijk spiritualiteit en andersom natuurlijk
Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  woensdag 23 april 2003 @ 16:16:11 #149
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9962777
quote:
Op woensdag 23 april 2003 15:30 schreef nyphai het volgende:

[..]Het is meer eigenlijk dat je iemand betrekt in je eigen energie-level die dan sterker is dan die van de andere persoon of je probeert het samen sterker te maken.
Is meer spiritualiteit, maar ja wicca is ook gedeeltelijk spiritualiteit en andersom natuurlijk

oke dan wapper ik er met m'n handjes bij of zeg er een leuk tekste bij op dan zit er dus een ritueel bij en is het wicca

je snapt wel wat ik bedoel denk ik.

woensdag 23 april 2003 @ 17:18:22 #150
53296 nyphai
Fish go m00
pi_9964448
quote:
Op woensdag 23 april 2003 16:16 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

oke dan wapper ik er met m'n handjes bij of zeg er een leuk tekste bij op dan zit er dus een ritueel bij en is het wicca

je snapt wel wat ik bedoel denk ik.

Het zou er misschien wel heel grappig uit zien, goed idee LoL

ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat er een hele fijne scheidingslijn is wat spiritualiteit en wicca betreft.
Het hangt ervanaf of je wicca ziet als "hekserij" met magie en toestanden of dat je het ziet als een soort geloof die veel doet met natuurlijke elementen.
Als het het laatste is dan valt prana/chi daar ook onder, maar het is ook de fundament voor spiritualiteit.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')