abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7146753
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:11 schreef Anemoon het volgende:
Dat zij zich nergens openlijk bij aansluiten zegt toch niets over hun mate van
eigenzinnigheid v.w.b. hun geloofsbelijdenis.

Mensen hebben geen enkele bestaande doctrine nodig om spiritualiteit te ervaren.
De mens is per definitie spiritueel, daar heeft ie geen enkel ritueel of doctrine bij nodig. Ook het christendom niet, das ook een doctrine. hoe je het wendt of keert.

De wicca zoals ik hem heb leren kennen heeft niet eens regels..
tenminste niet voor het geloven op zich.
Hij kent alleen " gedrags regels ", maar die zijn eigenlijk overal van toepassing..
Dat je een ander geen kwaad mag doen etc...

Verder GEEN REGELS

Heb jij uberhaupt al wel in de wicca verdiept ?

Of in enig ander onderwerp hier in truth ?
Ik zie jou namelij koveral tgenin gaan en roepen " sprookje !!!! "
" ONZIN !!!!!! " en verdere naar mijn idee inhoudsloze uitspraken... als je je even ergens in verdiept eer je reageerd, dan kan je wat inhoudelijker en meer onderbouwend reageren

SUCCES ! op het forum

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 4 december 2002 @ 19:25:04 #27
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7146910
Ik weet wel wat Wicca is hoor. Heb er een aantal scripties over gemaakt en dus ook veel over gelezen, maar ik kom steeds weer tot de conclusie dat mensen zich altijd maar weer bij een groepje aansluiten om spiritualiteit te "ervaren".

Gewoon solitair je eigen hoger Zelf ontdekken en het leven leren leven is toch voldoende?

Waarom toch die neiging van mensen om zich te onderwerpen aan regeltjes samen met nog meer mensen?

Dat vraag ik me af.

pi_7146979
Kijk maar eens goed om je heen... een mens kan heel veel magie bedrijven...
Iedere dag ervaar/ gebruik ik een stukje magie.
Tenminste dat wat ÍK magie noem.
Magie is niet het veranderen van een prins in een kikker of je boze buurman in een pad
Magie is dat wat je een oudere dame laat ervaren ( en tegelijkertijd jezelf !! ) als ze twijvelend bovenaan een roltrap staat en jij gaat voorzichtig naast d´r staan...biedt haar je arm vast...en zij met een grote opluchting je arm accepteerd, omdat ze anders niet naar beneden durft !
Magie is wat je voelt als er iemand op straat zomaar iets aardigs tegen je zegt wat je raakt.
Magie krijgen van resultaat als je met energie werkt.
Magie is dat wat er gebeurd als onder de douche staat en al je nare gedachten en zorgen het putje in spoelt..
Magie is het sturen ( nee...het wérken ervan !) van positieve gedachten/ hulp als je je kaarsjes brandt.
Magie ervaar je als je droomt over het huis van je dromen en er dan tegenaan loopt !!
Magie is het wensen van iets en het zomaar vinden ervan...

Magie is.... een heleboel... mar niet het veranderen van je buurman in een pad dus... we zijn geen Harry Potter toch ?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fout, dit wat jij hier benoemd is lage magie, dat is wat wicca's nog weleens willen gebruiken.

Hoge magie gaat vele malen verder, met hoge magie kan je leven nemen en geven, kan je echt "toveren".

Maar de disipline die je daarvoor nodig hebt is enorm groot.
De verantwoording die daar bij komt kijken is ook velen malen hoger.
Hoge magie is niet makkelijk, wil je dat kunnen dan zal je jaren en jaren moeten studeren(leer ook een paar "dode" talen, want veel staat geschreven in oude talen), daarna nog eens jaren en jaren oefenen en daarna kan je het misschien als de goden je gunstig zijn.

Lage magie die wicca's nog wel eens willen gebruiken is een slap aftreksel van hoga magie, wicca's werken meer met affermatie's e.d, en dan wat natuurmagie(ook lage natuurmagie).

Met hoge magie kan ik de winden bedwingen, kan ik het laten stormen, bliksemen, of juist de dag stralend laten zijn, dat is hoge natuurmagie.

Magie bestaat, het is enorm krachtig en kan heel gevaarlijk zijn en ja je kan er dingen mee doen die je je niet eens kan voorstellen.

Wat jij hierboven vernoemt is geen magie, geen echte magie, het is de kracht van de kosmos, onvoorwaardelijke liefde, affermatie's en de kracht van de geest die jij benoemd.

Lees de sleutels van salomon maar eens, of een uitreksel van het nercomonium(het orginele boek of een totale vertaling zal je niet vinden, maar de sleutels van salomon is ook niet compleet zoals je hem kan kopen).
Daar zal je wat voorbeelden zien van wat hoge magie kan....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7146985
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:25 schreef Anemoon het volgende:
Ik weet wel wat Wicca is hoor. Heb er een aantal scripties over gemaakt en dus ook veel over gelezen, maar ik kom steeds weer tot de conclusie dat mensen zich altijd maar weer bij een groepje aansluiten om spiritualiteit te "ervaren".

Gewoon solitair je eigen hoger Zelf ontdekken en het leven leren leven is toch voldoende?

Waarom toch die neiging van mensen om zich te onderwerpen aan regeltjes samen met nog meer mensen?

Dat vraag ik me af.

Zoals ik al eerder zei... je legt je lijn/ grens ergens anders dan ik

Je hebt een visie/ overtuiging.. die geef je een naam...

nog géén regels ( iig NIET bij de wicca )

zodra je je bij een groep aansluit krijg je veelal wél te maken met rgels..dat kunnen regels mbt tot de overtuiging zijn...gedragingswijze... bijvoorbeeld puur om de overtuiging zelf...óf om de groep werkend te maken... laatste geval niet meer dan logisch..

1e... is naar mijn idee helemala jóuw idee van toepassing idd dus.

MAAR he theeft dus met de groep te maken waar je je bij aansluit... NIET met de overtuiging...het geloof waar je je in kan vinden...

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 4 december 2002 @ 19:34:12 #30
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7147084
Sorry Mirage, ik snap je stukje niet helemaal goed denk ik...

Mijn vraag was waarom je je überhaupt bij een groep zou aansluiten om spiritualiteit
te beleven en waarom die behoefte om die regels binnen die groep ook tot uitvoer
te brengen. Je kunt spiritualiteit toch volledig individueel gestalte geven?

Dus: Waarom die drang om zich aan te sluiten bij een groepsgebeuren?

pi_7147150
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:28 schreef erodome het volgende:
Kijk maar eens goed om je heen... een mens kan heel veel magie bedrijven...
Iedere dag ervaar/ gebruik ik een stukje magie.
Tenminste dat wat ÍK magie noem.
Magie is niet het veranderen van een prins in een kikker of je boze buurman in een pad
Magie is dat wat je een oudere dame laat ervaren ( en tegelijkertijd jezelf !! ) als ze twijvelend bovenaan een roltrap staat en jij gaat voorzichtig naast d´r staan...biedt haar je arm vast...en zij met een grote opluchting je arm accepteerd, omdat ze anders niet naar beneden durft !
Magie is wat je voelt als er iemand op straat zomaar iets aardigs tegen je zegt wat je raakt.
Magie krijgen van resultaat als je met energie werkt.
Magie is dat wat er gebeurd als onder de douche staat en al je nare gedachten en zorgen het putje in spoelt..
Magie is het sturen ( nee...het wérken ervan !) van positieve gedachten/ hulp als je je kaarsjes brandt.
Magie ervaar je als je droomt over het huis van je dromen en er dan tegenaan loopt !!
Magie is het wensen van iets en het zomaar vinden ervan...

Magie is.... een heleboel... mar niet het veranderen van je buurman in een pad dus... we zijn geen Harry Potter toch ?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fout, dit wat jij hier benoemd is lage magie, dat is wat wicca's nog weleens willen gebruiken.

Hoge magie gaat vele malen verder, met hoge magie kan je leven nemen en geven, kan je echt "toveren".

Maar de disipline die je daarvoor nodig hebt is enorm groot.
De verantwoording die daar bij komt kijken is ook velen malen hoger.
Hoge magie is niet makkelijk, wil je dat kunnen dan zal je jaren en jaren moeten studeren(leer ook een paar "dode" talen, want veel staat geschreven in oude talen), daarna nog eens jaren en jaren oefenen en daarna kan je het misschien als de goden je gunstig zijn.

Lage magie die wicca's nog wel eens willen gebruiken is een slap aftreksel van hoga magie, wicca's werken meer met affermatie's e.d, en dan wat natuurmagie(ook lage natuurmagie).

Met hoge magie kan ik de winden bedwingen, kan ik het laten stormen, bliksemen, of juist de dag stralend laten zijn, dat is hoge natuurmagie.

Magie bestaat, het is enorm krachtig en kan heel gevaarlijk zijn en ja je kan er dingen mee doen die je je niet eens kan voorstellen.

Wat jij hierboven vernoemt is geen magie, geen echte magie, het is de kracht van de kosmos, onvoorwaardelijke liefde, affermatie's en de kracht van de geest die jij benoemd.

Lees de sleutels van salomon maar eens, of een uitreksel van het nercomonium(het orginele boek of een totale vertaling zal je niet vinden, maar de sleutels van salomon is ook niet compleet zoals je hem kan kopen).
Daar zal je wat voorbeelden zien van wat hoge magie kan....

War ji hier verteld is DEELS juist.

Ik vertelde erbij dat ik DIT tot magie reken...
MIJN MAGIE..

Dat wat JIJ " HOGERE MAGIE " noemt... noem ik " God " spelen...
zeker kan het.... maar ik vind daty je daar voorzichtig mee om moet gaan.

Ik weet dat veel kan... heb het zelf ervaren..... vind alleen dat je dit niet tot " dagelijkse magie " kan rekenen...

en dat is wat ik probeerde duidelijk te maken... dat het naar mijn idee niet logisch is om God bioten jezelf te plaatsen... " Goddelijke " zit IN ons...door ons...naast ons...OM ons...
het is een beetje verdrietig om te denken dat jij een poppetje bent dat door een persoons god is geschapen en dat hij je verlaten heeft...

Mijn bedoeling was dus om te laten zien dat IEDEREEN ( en nog niet ontwikkelde mensen op dit gebied kunnen jouw manier niet ) MAGIE ervaart... meemaakt...kan gebruiken

Ik heb een deel subtiel weggelaten, omdat ik mijn post tot DIT wilde beperken. Hogere magie is iets dat veel verder staat.

Ook ben ik van mening dat Hogere magie alsnóg via van dat wat ik " natuur " noem werkt.

Het is niet ik verander mijn buurman in een pad...
Het is ERVAREN en STUREN van dat om ons heen....

Magie is magie !! je hebt er meerdere fasen / groepen / onderdelen van.. tóch valt allen onder magie... er is geen nep magie...

Sir Winston Churchill
pi_7147159
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:34 schreef Anemoon het volgende:

Mijn vraag was waarom je je überhaupt bij een groep zou aansluiten om spiritualiteit
te beleven en waarom die behoefte om die regels binnen die groep ook tot uitvoer

Om het even bij wicca te houden...

De meeste wiccans zijn solitair.

Uiteraard zijn er ook wiccans die behoefte hebben aan een coven.
Ik denk, dat dat voornamelijk komt door het willen samenzijn met anderen die in hetzelfde geloven.
Niet alleen willen zijn EN van een ander willen leren.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_7147177
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:34 schreef Anemoon het volgende:

mee eens...

ik doelde op het stuk waarin jij zei dat ieder geloof/ overtuiging COMMERCIEEL EN ORDINAIR was

daar ben ik het niet mee eens.

Sir Winston Churchill
  woensdag 4 december 2002 @ 19:41:58 #34
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7147235
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:38 schreef MUUS het volgende:

[..]

Om het even bij wicca te houden...

De meeste wiccans zijn solitair.

Uiteraard zijn er ook wiccans die behoefte hebben aan een coven.
Ik denk, dat dat voornamelijk komt door het willen samenzijn met anderen die in hetzelfde geloven.
Niet alleen willen zijn EN van een ander willen leren.

Okay dan stel ik de vraag anders: Wicca is een spiritualiteitsbeleving met rituelen.
Die rituelen komen van ver uit de geschiedenis. Waarom die nog steeds hanteren, terwijl spiritualiteit geen enkel ritueel behoeft. Waarom toch die herleving en de behoefte om zich toch weer bij een of andere groepsbezigheid aan te sluiten?

De meeste wicca-beoefenaars zijn niet solitair.

woensdag 4 december 2002 @ 19:47:10 #35
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7147337
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:39 schreef Mirage het volgende:

[..]

mee eens...

ik doelde op het stuk waarin jij zei dat ieder geloof/ overtuiging COMMERCIEEL EN ORDINAIR was

daar ben ik het niet mee eens.

Nee, maar dat zei ik ook helemaal niet.

Ik zei dit: "sja inderdaad is zelfs Wicca ook al verworden tot iets ordinairs en commercieels,
zoals zoveel dingen van waarde tot het platvloerse worden gedegradeerd.

Er is niets spiritueels meer aan, jammer hoor..."

Ik wil hier maar mee zeggen dat veel zaken tegenwoordig tot een soort mode worden
verheven. Het wordt dan even een hype en mensen gaan zich daar dan massaal "mee bezig houden" zonder ook maar een greintje innerlijk besef van spiritualiteit te hebben/krijgen/behouden. Wicca is zeker onderhevig aan deze verplatting.

(net als sexualiteit overigens..... )

pi_7147406
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:41 schreef Anemoon het volgende:
Okay dan stel ik de vraag anders: Wicca is een spiritualiteitsbeleving met rituelen.
Die rituelen komen van ver uit de geschiedenis. Waarom die nog steeds hanteren, terwijl spiritualiteit geen enkel ritueel behoeft. Waarom toch die herleving en de behoefte om zich toch weer bij een of andere groepsbezigheid aan te sluiten?
Wiccans maken vaak hun eigen rituelen, dus oud zijn die niet. Al zullen sommigen rituelen uit de familie hebben meegenomen.
Rituelen uitvoeren is voor velen de manier om actief met hun spiritualiteit bezig te zijn. Het wordt als prettig en rustgevend ervaren.
Zeker in deze tijden, waar alles snel-snel moet en zoveel mensen hard en oppervlakkig zijn. Een ritueel is dan vooral een moment voor jezelf; even weg van de "harde buitenwereld"; even bezig met jezelf en dat wat in je zit.

Ik snap de laatste zin niet goed of jij begrijpt wicca niet goed.
Rituelen worden NIET perse in groepen gedaan. Zoals ik al zei : de meesten wiccans zijn solitair.

quote:
De meeste wicca-beoefenaars zijn niet solitair.
Zeker wel!

Al is het maar om het feit, dat covens praktisch niet te vinden zijn. Ze worden vaak geheim gehouden om pottenkijkers (of erger) te vermijden.
Covens laten meestal ook maar heel weinig mensen toe, dus ALS je er al 1 vindt, is het maar de vraag of er nog plek is EN of je wordt toegelaten.

Oi!
  woensdag 4 december 2002 @ 19:54:22 #37
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7147440
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:51 schreef MUUS het volgende:
Een ritueel is dan vooral een moment voor jezelf; even weg van de "harde buitenwereld"; even bezig met jezelf en dat wat in je zit.
Ik ga er nu voor het gemak maar even vanuit dat de Wicca van nu vooral solitair wordt beoefend, maar als ik bovenstaande beschrijving lees van wat wicca ook kan inhouden, nah, dan ben ik ook de hele dag een wiccan!
pi_7147615
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:37 schreef Mirage het volgende:

[..]

War ji hier verteld is DEELS juist.

Ik vertelde erbij dat ik DIT tot magie reken...
MIJN MAGIE..

Dat wat JIJ " HOGERE MAGIE " noemt... noem ik " God " spelen...
zeker kan het.... maar ik vind daty je daar voorzichtig mee om moet gaan.

Ik weet dat veel kan... heb het zelf ervaren..... vind alleen dat je dit niet tot " dagelijkse magie " kan rekenen...

en dat is wat ik probeerde duidelijk te maken... dat het naar mijn idee niet logisch is om God bioten jezelf te plaatsen... " Goddelijke " zit IN ons...door ons...naast ons...OM ons...
het is een beetje verdrietig om te denken dat jij een poppetje bent dat door een persoons god is geschapen en dat hij je verlaten heeft...

Mijn bedoeling was dus om te laten zien dat IEDEREEN ( en nog niet ontwikkelde mensen op dit gebied kunnen jouw manier niet ) MAGIE ervaart... meemaakt...kan gebruiken

Ik heb een deel subtiel weggelaten, omdat ik mijn post tot DIT wilde beperken. Hogere magie is iets dat veel verder staat.

Ook ben ik van mening dat Hogere magie alsnóg via van dat wat ik " natuur " noem werkt.

Het is niet ik verander mijn buurman in een pad...
Het is ERVAREN en STUREN van dat om ons heen....

Magie is magie !! je hebt er meerdere fasen / groepen / onderdelen van.. tóch valt allen onder magie... er is geen nep magie...

Ik ben het voor 100% met je eens over het godsbeeld, god zit in ons, en overal om ons heen.
Iedereen heeft de drievoudige goddelijke vlam in zijn/haar hart.

God boven op een wolkje in de lucht die wrokkig op ons neerkijkt is grote nonses.

Hoge magie is ook geen dagelijkse magie, maar jij haalt gewone krachten die voor ieder beschikbaar zijn door elkaar met magie.

Er zijn vele soorten krachten die ieder tot zijn beschikking heeft, de kracht van de kosmos, de kracht van onze moeder aarde, de kracht van onvoorwaardelijke liefde, geestenkracht(oftewel de kracht van de menselijke geest).
Als jij dat magie wil noemen, ga je gang, als het beestje maar een naampje heeft(dus niet sarcastisch bedoeld ofzo he!!).

Magie is ook voor ieder beschikbaar, maar het is een disipline.
Dit vergt studie en oefening om het onder de knie te krijgen.

Hoge magie en lage magie zijn bestaande termen, hoge magie is zoveel meer ingewikkeld als lage magie en idd je kan er god mee spelen als je dat zou willen.
(oeps toevoeging vergeten, ik spreek over magie als de neutrale kracht die magie is, of je het zwart of wit wil gebruiken is aan de mens zelf, niet aan de magie)

Hoge magie heb ik geen ervaring mee in dit leven, wel in vorige, maar in dit leven heb ik zowel hoge als lage magie uitvoerig bestudeerd.

Ik heb er zelf voor gekozen om geen magie te gaan gebruiken in dit leven, de verantwoording die dat met zich mee brengt is enorm, de verleiding groot.

Ik weet nog hoe het voelt om vervuld te worden van kracht, om voor god te KUNNEN spelen, die verleiding wil ik niet meer.

Maar goed hier praten we over reincarnatie en het geloof daarin.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_9636019
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:58 schreef MUUS het volgende:
Om met de deur in huis te vallen : wie hier houdt zich bezig met wicca?

Ben je er actief mee bezig?
Waar geloof jij in en waarom geloof je daar in?
Hou je rituelen en doe je aan magie of geloof je "alleen maar" ?
Heb je een altaar in huis of maak je die ter plekke als je een ritueel in bijvoorbeeld het bos doet?
Heb je zelf je rituelen bedacht of heb je ze uit een boek?
Vind je dat je de rituelen, chants en spreuken zelf moet bedenken en waarom dan?
Zijn er ook mensen die er totaal niets mee hebben en waarom dan niet?

Kortom : hoe vul jij dit geloof in?

Hallo Muus,

Het is wat laat om antwoord op je vraag te geven maar beter laat dan nooit.

Ik ben zelf wel met wicca bezig maar niet die mate dat ik ook rituelen uitvoer, ik hou het altijd bij pendelen, tarot, kristallen en kruiden.
Ik ben vooral solitair bezig, dan ben ik bezig met tarot leggen en kruiden mengsels maken.

Ik ben nog wel verder aan het zoeken naar informatie en druk aan het leren, je bent immers nooit uitgeleerd.

En om antwoord te geven op je laatste vraag: Ik zie wicca niet als geloof maar als levenswijze, respect hebben voor de natuur en je medemens en dier.

Greetz

[Dit bericht is gewijzigd door Charmed_Im_Sure op 07-04-2003 15:12]

Love hurts when the women you love isn't in your arms.
pi_9636528
Charmed_Im_Sure, geeft niks dat schopje, hoor. . Dit topic is pas een paar maanden oud en in de tussentijd hebben we al wat meer wiccans hier erbij gekregen. Het lijkt me leuk als zij ook wat zouden vertellen. .
Oi!
  maandag 7 april 2003 @ 17:15:22 #41
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9639374
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:58 schreef MUUS het volgende:
Om met de deur in huis te vallen : wie hier houdt zich bezig met wicca?

Ben je er actief mee bezig?
Waar geloof jij in en waarom geloof je daar in?
Hou je rituelen en doe je aan magie of geloof je "alleen maar" ?
Heb je een altaar in huis of maak je die ter plekke als je een ritueel in bijvoorbeeld het bos doet?
Heb je zelf je rituelen bedacht of heb je ze uit een boek?
Vind je dat je de rituelen, chants en spreuken zelf moet bedenken en waarom dan?
Zijn er ook mensen die er totaal niets mee hebben en waarom dan niet?

Kortom : hoe vul jij dit geloof in?

Ik dus

Ik ben er wel actief mee bezig, maar bepaalde periodes meer dan andere. Ik kan bijvoorbeeld soms dagelijks rituelen uitvoeren en magie bedrijven en soms maanden niet.

Ik geloof in de Lord & the Lady (in hun vele vormen), natuurkrachten, kosmische energie e.d.

Ik geen vast altaar, op het moment heb ik ivm ruimtegebrek een soor 'picknickmand' waar al mijn spulletjes inzitten (olieen, kaarsen, wierook, vijzel, kruiden, lucifers, zout e.d.) Dus ik zet voor elke 'klus' apart mijn altaar op. Bij mijn rituelen 'gebruik' ik voornamenlijk het griekse pantheon.

Ik heb zelf rituelen bedacht, sommige zijn uit boeken, maar dan wel aangepast naar mijn eigen 'stijl'. Boeken en i-net zijn best handig om bepaalde leidraden te hebben of om inspiratie op te doen. Mijn ervaring is dat ze wel het beste werken als je ze zelf bedacht heb, maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn. Als je iets leest wat perfect bij jou past, misschien moet je het dan in originele staat gebruiken.

Ja, ik ben een heks "and proud of it"...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_9643225
maar wat kan je er nou mee?
het kan aan mij liggen, maar ik zie het nut er niet van in.
I have to return some video tapes
pi_9647579
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:39 schreef DarKHunteR het volgende:
maar wat kan je er nou mee?
het kan aan mij liggen, maar ik zie het nut er niet van in.
Wat heeft het jou gebracht of wat voegt het toe aan jouw leven? Zoiets bedoel je, DaRKHunteR? Als je je afvraagt of iemand spontaan kan toveren, dan is het antwoord 'nee'. . Wat je ermee kan? Tja, je vraagt aan een christen ook niet wat hij/zij met het christendom kan.

Ikzelf heb een stukje innerlijke rust gevonden (Ow jee, mijn zweefteef-mode gaat spontaan aan. .) Toen ik wicca ontdekte en me erin ging verdiepen, vielen er wat puzzelstukjes op hun plaats, alsof ik antwoord kreeg op vragen die ik niet had gesteld.
De ene noemt het een geloof, de ander een 'way of life'. Zeker ook niet iedereen kan er wat mee, maar ik merk wel dat iedereen die zich met wicca bezig houdt de ontdekking van wicca als een soort opluchting ervaarde. Bij iedereen vielen de zogenaamde puzzelstukjes ineens op zijn plek.

Mezelf en alles om me heen beter begrijpen (zeker ook anders ervaren en bekijken) en daardoor dus een stukje rust. Dat 'geeft' het mij. .

Zweefteef-mode heel snel weer uitschakelt.

Oi!
pi_9652053
ik zal het lijstje even beantwoorden aangezien ik niet weet waar ik anders moet beginnen...

Ben je er actief mee bezig? ja al bijna 5 jaar...
Waar geloof jij in en waarom geloof je daar in? ik geloof in de krachten der natuur en in de goden/godinnen dat zij invloed hebben op alles wat wij doen en dat zij in alles aanwezig zijn,vooral in natuurlijke dingen. En waarom? omdat het te voelen is bijv. met stenen en kruiden je voelt gewoon adt er energie is..dat voel je ook in de cirkel bij een ritueel...
Hou je rituelen en doe je aan magie of geloof je "alleen maar" ? ik doe aan rituelen maar met mate ,vanwege mijn gezondheid en vanwege "gedproblemen"
Heb je een altaar in huis of maak je die ter plekke als je een ritueel in bijvoorbeeld het bos doet? ik heb een huis-altaar maar wel een geinproviseerde ,ach het werkt en waarom al die dure tools als JIJ de belngrijkste tool bent...kelk is wel handig...maar die was ook niet zo duur en het was meteen mijn droom kelk.
Heb je zelf je rituelen bedacht of heb je ze uit een boek? meestal verzin ik ze zelf ter plekke,ik doe en zeg wat er op dat moment in mij op komt..
Vind je dat je de rituelen, chants en spreuken zelf moet bedenken en waarom dan? ik denk dat het persoonlijker is en meer energie met zich mee brengt als je ze zelf schrijft,maar als je je geod voelt bij de voorgeschreven dingen,waarom niet? en ach iedereen is volgens mij zo begonnen...

als er ng vragen zijn dan beantwoord ik ze graag....:)

met mijn gedachten ergens anders,ben ik altijd overal
pi_9655862
Ja, nog een extra vraagje erbij, een vraag die hierboven is gesteld : "maar wat kan je er nou mee?"

Ik heb al mijn antwoord gegeven. .

Oi!
pi_9657756
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 13:55 schreef MUUS het volgende:
Ja, nog een extra vraagje erbij, een vraag die hierboven is gesteld : "maar wat kan je er nou mee?"

Ik heb al mijn antwoord gegeven. .

Persoonlijk heb ik er heel veel aan, het helpt mij de wereld om mij heen wat beter te begrijpen en ik zelf ben er stabieler en rustiger door geworden. Maar een algemeen antwoord is er denk ik niet te geven, een ieder zal hier zelf ervaring in moeten hebben om voor zich zelf antwoord op te krijgen.
  woensdag 9 april 2003 @ 16:30:04 #47
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_9680459
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:19 schreef Charmed_Im_Sure het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik er heel veel aan, het helpt mij de wereld om mij heen wat beter te begrijpen en ik zelf ben er stabieler en rustiger door geworden. Maar een algemeen antwoord is er denk ik niet te geven, een ieder zal hier zelf ervaring in moeten hebben om voor zich zelf antwoord op te krijgen.

Kan er inderdaad ook niet veel aan toe voegen... Ook ik ben er geestelijk rustiger door geworden en kan me nu wat makkelijker bij dingen neerleggen.

Maar ja...... Deze vraag kan je op ieder willekeurig geloof los laten en dan zal het "universele antwoord" ook niet te vinden zijn. Het is maar net welk geloof bij je past en waar je je het meeste in kan vinden toch ?

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  † In Memoriam † woensdag 9 april 2003 @ 19:52:07 #48
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_9684755
Er is in dit topic al heel veel geschreven en ik kan zelf ook beamen dat het mij meer rust heeft gegeven. Wat ik echter nog belangrijker vind is dat sinds ik mij met Wicca bezighoud, ik mij ook veel meer bewust ben van de natuur en vooral het evenwicht daarvan. Goed/kwaad, licht/donker, kracht/zwakte, haat/liefde, noem maar op. Het een kan niet bestaan zonder de ander. Magie zie ik dan ook niet per definitie als witte of zwarte magie, het is het hart van de mens die het een of het ander ervan maakt.

Ik put veel kracht en rust uit de elementen, de zon, de maan en alle flora en fauna. Van het kleinste grassprietje tot bijv. de allesoverweldigende kracht van een orkaan. Beetje lastig te omschrijven, maar de god en godin zit in alles om mij heen. Dat is ook de reden waarom de meeste heksen geen kerk, synagoge of moskee willen. Moeder aarde is dat al.

Ook ik ben een solitaire heks en schrijf mijn rituelen zelf omdat die dan veel meer kracht bezitten. Zoals ook al in andere topics gezegd, kom ik wel af en toe samen met andere heksen om ideetjes en ervaringen uit te wisselen.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_9688242
Echt Wiccan wil ik mezelf ( Nog) Niet noemen , maar ik ben er nu al even heel erg mee bezig.
Vroeger was ik echt doodsbang van al het paranormale.. Maar tegenwoordig is het omgekeerd in een interesse ( Mede door dit forum ).
Toen ik een paar maanden terug in een Winkeltje kwam waar ze stenen enzo verkochten ( Galerie de gang, zaandam) "Klikte" er iets. Toen ben ik mij gaan inlezen en nu dus een paar maanden verder hou ik me er constant mee bezig.
Ik heb al wat kleine ritueeltjes gedaan en kan Tarot lezen. Ik voel me er prettig bij. Ik heb echt iets gevonden waar ik mij in thuisvoel! Ik ben echt van plan hier mee door te gaan, want het geeft een gevoel dat ik nergens anders bij krijg. Ik kom tot rust als ik er mee bezig ben.
De komende tijd ga ik me er nog goed in verdiepen en ik hoop mezelf over een tijdje... ( Jaren? Maanden? Weken?) in te wijden, of als ik iemand of een groep kan vinden in de buurt, ingewijd te worden......

Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
pi_9694905
quote:
Op woensdag 9 april 2003 22:38 schreef Timmah het volgende:
De komende tijd ga ik me er nog goed in verdiepen en ik hoop mezelf over een tijdje... ( Jaren? Maanden? Weken?) in te wijden, of als ik iemand of een groep kan vinden in de buurt, ingewijd te worden......
Ik wl je graag 1 tip mee geven: Laat je eerst goed informeren over de coven waar je je misschien bij laat inwijden, kijk of hun werk / leef wijze past bij hoe jij werkt / leeft. Zodat je niet achteraf denkt "Had ik het maar nooit gedaan". Ik hoop dat je een coven zult vinden die bij jou past.

Jos

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')