abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165972049
Madivi, wat fijn dat het zo goed gaat met je mannen! En ik vind het zo knap dat je nog steeds zoveel borstvoeding geeft aan ze. Helemaal niet gek hoor, dat je het iets afbouwt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165972445
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:
Hebben jullie handige tips om het aankleedkussen schoon te houden? Zo vaak bij de luierwissel begint M. te plassen of poepen. We doen het zo snel mogelijk maar moeten haar billetjes nog wel even insmeten en blijkbaar is dat hét moment
Hier geen kussenhoezen, er ligt een hydrofiel op. Dan gaat de vouwluier er open op met daarop een langwerpig gevouwen hydrofiel. Dan babybillen erop, vieze luier uit en weg. Even wachten.. soms nog hydrofiel dichtvouwen over de smurrie heen.. Vegen.. dus als ze live poept/plast komt het op de hydrofiel.
Maar wij hebben sowieso dus al een luierwas daar kan die hydrofiel prima bij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Unihipili op 15-10-2016 16:24:48 ]
pi_165972472
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben een gezegend mens, want onze relatie is eigenlijk alleen maar dieper en sterker geworden.
Hier ook, voor zover ik daarvan kan spreken in 4 weken tijd O+.

Amsel en iedereen die het nodig heeft: :*.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:46:54 #179
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165973848
Lijkt me moeilijk als je relatie er zo onder lijdt. Niet zo gek met slaapgebrek en nieuwe routines en verwachtingen. Maar blijven communiceren is denk ik wel belangrijk.

Hier gaat alles zoals altijd. Ook bij nr 1 heeft de relatie niets te lijden gehad. Maar wat sommigen zeggen, dat ze alleen nog verliefder worden op hun partner, herken ik niet. Die vlinders zijn er sowieso al eeuwig niet meer. Het is echt meer een diep gevoel van weten dat het goed zit. Houden van O+

Madivi hopelijk kan je het een plek geven dat je minder kolft. Een leukere moeder zijn is ook heeeel veel waard en je hebt het al zo supergoed gedaan allemaal :*

Amélie pakt de fles nu goed maar met 200 ml tussen 7 en 17 uur dronk ze niet veel. Ik had eerst begrepen van het kdv dat ze na 50 ml melk laat staan. Maar afgelopen week nog eens over gehad en toen bleek dat ze niet meer aanbieden per keer. Dus nu afgesproken om langzaam de flesjes op te hogen totdat ze het laat staan. Vrijdag dronk ze 270 in totaal :)

En kolven gaat redelijk. Meestal lukt het maar om 2 keer te kolven en dan haal ik zo'n 300ml in totaal. Dus mja... Moet echt zien om die 3 X per dag te kolven dan haal ik 400 binnen ongeveer.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165974368
Amsel :*

Team dubbel gevouwen hydrofiel in de lengte op het aankleedkussen hier! Eigenlijk gaat overal waar baby ligt een hydrofiel onder.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:33:40 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165974505
Zo'n dag als deze is niet aan te bevelen. Net onder de douche vandaan, schoonmoeder met vriendin op de stoep. En die is Vermoeiend met een grote V. Uurtje later vrienden van mijn vriend met kids erbij. Daarna mijn zwager. Een gezellig huis vol, dat wel. Maar sinds het spugen vanmorgen deed Max kleine hazenslaapjes en had dan na 2 uur weer honger. Daar gaat het lekkere evenwicht dat we net hadden. En ie-de-reen zegt tegenwoordig dan: sprongetje hè? Nou nee.

Telkens spuugjes hier trouwens. Net overgestapt naar Jumbo melkpoeder. Het zal toch niet?

We zitten nu tamelijk afgedraaid aan een bord eten, met parallel een fles voor de kleine man.

Vanavond 2 bevriende stellen op visite. Stelden voor om kolonisten van Catan mee te nemen. Daar heb ik maar even niet op gereageerd. Ze moesten eens weten: mijn hersenen en lijf staan meer op standje overleven en verder gewoon een gezellig biertje drinken :')

Eigen schuld. Te vol gepland.

En dan:
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 12:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn oudsten zitten op turnen en nou is er volgende week een ouder-kindles, wat dus betekent dat ik mag (moet) meedoen :o . Dat worden zes inlegkruisjes en twee uur voor- en na-rekoefeningen doen, wil dat overleven :X :') .
Bedankt. Ik moest hard lachen :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:37 schreef Mies_poes het volgende:
Wij gingen naar de workshop babymassage, een daverend succes. We kwamen te laat, M. had toen een dikke poepluier dus verschoond, we zaten net; weer een dikke poepluier dus wederom verschoond. Toen wilde ze de borst dus die kreeg ze, vervolgens moest ze spugen, ging huilen, drinken en spugen en toen was de workshop voorbij _O-

Leuke plannen Arja en LeSage :)
Idem :D Heerlijk! Net als Max gisteren bij de draagdoekenbrigade. Het heeft ook wel iets moois. Letterlijk schijt aan alles hebben.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:06 schreef Mies_poes het volgende:
Ik krijg al stress als ik een afspraak maak waar we op tijd moeten komen :') ach, zal best steeds makkelijker gaan, vast niet altijd en dat is ook niet erg.

Hebben jullie handige tips om het aankleedkussen schoon te houden? Zo vaak bij de luierwissel begint M. te plassen of poepen. We doen het zo snel mogelijk maar moeten haar billetjes nog wel even insmeten en blijkbaar is dat hét moment
Erhm... 'gewoon' een aankleedkussenhoes en daarover een hydrofiel. En ik heb VEEL hydrofielen, dus was ze gewoon snel als er iets misgaat.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:36:31 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165974538
Dat 'sporten' vanmorgen viel trouwens toch nog best mee. Ik heb het idee dat mijn lichaam ook wat verkrampt was van de moeheid, compenseren voor het tillen en dragen. Nu weer soepel. Het voorstelrondje deed me beseffen hoe absurd het was dat ik er weer stond (ik kan óveral emo over worden tegenwoordig): "Hallo, ik ben Q. Zes weken geleden stond ik hier ook en daarna begonnen de weeën." :'( :D
pi_165974655
Bedankt voor de tips mbt het aankleedkussen :)

LeSage, babymassage was inderdaad een eenmalige workshop. Naja, ik heb aantekeningen gemaakt waar het kon :P

Madivi, wat heerlijk dat je mannetjes het zo goed doen O+ ik vind het super knap hoe je alles in je eentje doet. Logisch dat je het kolven wat afbouwt en kiest voor je nachtrust, maar kan me voorstellen dat het een beetje pijn doet.

Quoi, wat een rotdag. Ik word al moe als ik het lees :') twee keer kraamvisite (waarvan twee mensen per keer) op een dag vind ik al veel en probeer ik niet eens te plannen.

Ik baal, want mijn bekken doet zo'n pijn en mijn rug doet lekker mee. Die rug komt door het vele tillen van M. Ik merk dat ik daardoor naar achter hang, zeker als ik spullen moet meenemen en M. Is dat herkenbaar?
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:49:56 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165974724
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:45 schreef Mies_poes het volgende:
Ik baal, want mijn bekken doet zo'n pijn en mijn rug doet lekker mee. Die rug komt door het vele tillen van M. Ik merk dat ik daardoor naar achter hang, zeker als ik spullen moet meenemen en M. Is dat herkenbaar?
Ja! Bij de draagdoekenmevroi kreeg ik die opmerking, dat ik naar achteren leun bij het optillen en tegen me aan houden van Max. Komt ook omdat hij zo aan het zwiepen is mijn zijn hoofd en bovenlijfje. Anders ben ik dus bang dat hij naar achteren klettert. Maar eigenlijk zou je dus je rug en romp recht moeten houden en hem/haar moeten ondersteunen.

Daar krijg je dus last van je onderrug van.

Leuk hè, die baby-gerelateerde klachten?
pi_165975513
Drukke dag Quoi, ik doe het je niet na!

Het lukt M niet om te duimen dus zuigt ze maar op haar wijsvinger :') :+
pi_165977102
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 18:49 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja! Bij de draagdoekenmevroi kreeg ik die opmerking, dat ik naar achteren leun bij het optillen en tegen me aan houden van Max. Komt ook omdat hij zo aan het zwiepen is mijn zijn hoofd en bovenlijfje. Anders ben ik dus bang dat hij naar achteren klettert. Maar eigenlijk zou je dus je rug en romp recht moeten houden en hem/haar moeten ondersteunen.

Daar krijg je dus last van je onderrug van.

Leuk hè, die baby-gerelateerde klachten?
Daar vertelt niemand je over :{w
pi_165979813
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 20:47 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Daar vertelt niemand je over :{w
Als je een cursus volgt vertellen ze je dat wel, en dan mag je zelfs oefenen met baby goed tillen ;). Niet dat ik er goed op let maar ok ik ben wel gewaarschuwd :P.

Nog gefeliciteerd cassandra en sara! Wat gaat het snel :o.

Ik zag heule schattige babietjes voorbijkomen, wat een snoezige foto's! Die hangmat is handig buda!

Groofs :D _O-

Ik lees nog wel mee hier maar heb de afgelopen tijd niet de puf gehad om actief mee te posten. De situatie op het werk wordt niet beter en de situatie met E en de GO is alleen maar verslechterd en houdt me veel bezig. Maandag afspraak bij een kdv, hopelijk is dat iets..

Enfin mijn vriend vond dat het tijd was om iets leuks te gaan doen samen, dus zijn we voor het eerst sinds E d'r geboorte samen een nachtje samen weggeweest, zonder haar dus. Even opladen en iets leuks doen. Aan te raden (je bent meer dan alleen papa en mama en moet soms ook bewust tijd voor elkaar maken). En het babyknuffelen morgenochtend is dan extraextraextra fijn O+.
pi_165982407
(Hoi ja ik lees nog mee ;) )

Hier lag er tijdens het plassenpoepentijdensverschonen Tijdperk zo'n wieg molton rechthoekje op het Aankleedkussen. Neemt meteen ook het vocht op zonder dat het alle kanten op stroomt!

Amsel :*
Hopelijk vinden jullie samen jullie weg!

Hier ook zo'n lucky basterd met alleen maar beter, warmer, fijner, vlinders enz... Tweede ronde ook..
Hier weinig te melden. Ik heb nog steeds het allermakkelijkst en tevreden jongetje ooit geloof ik.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 16 oktober 2016 @ 01:32:15 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165982520
Larfje is hier uit logeren, wij hadden feestje.
Wilde het eigenlijk even niet over moedershizzle en baby hebben maar iedereen wilde foto's zien dus daar gingen we weer _O-
Midden in de kroeg baby showen, heerlijk trots gevoel wel, ons aapje O+

Ik heb hier bij mijn man aangegeven dat ik het geweldig vind dat we een kleintje hebben, maar dat ik het minder vind dat hij 3 a 4 avonden per week weg is voor sporten e.d.
Heb beetje vrijheid nodig zelf, dus we gaan dat voortaan beter verdelen.
En vaker bewust samen dingen doen, tijd vliegt voorbij en alle energie gaat naar Larfje, wij zijn er ook nog, is belangrijk.
Praten vond ik nu ineens heel moeilijk, maar het moet, is belangrijk en uiteindelijk luchtte het op.

En over op speen fase 2 op advies van de crèche, voeden gaat ineens veel beter en sneller, zonder gemopper wat er laatste week ineens beetje kwam :D

Ik baal wel nog erg van mijn eigen gestel, zwak lijf heb ik nog, moet echt bewust gaan optrainen anders komt het niet goed. Binnenkort even trainingsschema maken, waar ik een hekel aan heb, maar het moet.

Hier overigens drie hoezen voor aankleedkussen, maar die kosten dan ook niks bij Zeeman dus ik ga dan niet moeilijk lopen doen. Wassen die hap en nieuwe erop. Zelfde voor slaapzakjjes enzo :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165983106
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks allemaal :*

Ik lees & leef ondertussen mee, maar uitgebreid reageren lukt me niet.
pi_165983524
Ik heb de bruiloft er op zitten! Oooo, ben kapot! Heel vreemd om zo lang weg te zijn.

M'n ouders hebben vanochtend sinds half 10 zitten oppassen tot middernacht. Ze hebben zich goed gered met de voorraadjes melk in de koelkast :D
(Alleen mijn peperdure Difrax flessenwarmer lijkt wel lek? Dat wordt ruilen en misschien wel zo'n cheapass verwarmer halen :+ )

M. heeft de flesjes allemaal keurig leeggedronken, zo fijn! En kon bij de feestlocatie prima kolven en de melk mocht in de koelkast. Vond het nog wel een dingetje om te vragen, maar wat waren ze aardig!
Grappig om te zien dat wanneer je ipv een voeding geven je afkolft, je ineens dik veel melk hebt. :+

Uiteindelijk blij dat we weer thuis waren. :@ Veel dansen op de dansvloer inclusief kraamverband en vloeien is niet zo heel fijn. :')
:)
pi_165983902
Molo goed bezig met het doorpakken van belangrijke dingen :Y

Het zusjevan dat zijn een hoop zorgen. Goed dat je even de batterij oplaadt.

Soof knap zo lang zonder je baby. Leuk gehad?
pi_165984040
Arja, echt super gehad. Had gedacht dat ik er meer moeite mee zou hebben om
M. de hele dag niet te zien, maar dat viel mee. Dat komt ook wel doordat hij bij m'n eigen ouders was denk ik.

En het ventje heeft van 2.45 tot nu geslapen! :o We wilden hem toch maar wakker maken net, maar hij lag al klaarwakker in z'n bedje. O+
:)
  zondag 16 oktober 2016 @ 08:34:43 #194
52229 Chanty
pi_165984120
Ik ga maandag met onze oppas en kids naar een speeltuin. Kan mijn oudste hopelijk alvast wat wennen en kunnen wij binnenkort ook eens een avondje uit :) Amélie zou ik zonder problemen bij de oppas achter kunnen laten maar met Lucas was dat vooralsnog behoorlijk wat drama. Hoop nu hij een aantal maanden ouder is, dat het beter gaat.
pi_165984706
Je hebt wel twee heel verschillende kinderen met hun eigen persoonlijkheden, he. Grappig lijkt me dat om zo'n ontwikkeling te volgen.
Prachtig weer voor de speeltuin.
  zondag 16 oktober 2016 @ 10:47:33 #196
52229 Chanty
pi_165984982
Verschillen vooralsnog als dag en nacht inderdaad :D
pi_165985241
Molo goed dat je met je vriend gepraat hebt, heel eerlijk zou ik zoveel avonden ook niet ok vinden. Mijn vriend weet het ook en nu probeert ie er ook goed op te letten. Hopelijk vinden jullie snel ook een fijne balans.

Amsel :*.

Chanty ik volg het niet helemaal, gaat Lucas doordeweeks niet naar dezelfde oppas (als jij werkt)?
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:39:21 #198
52229 Chanty
pi_165985614
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:14 schreef hetzusjevan het volgende:
Molo goed dat je met je vriend gepraat hebt, heel eerlijk zou ik zoveel avonden ook niet ok vinden. Mijn vriend weet het ook en nu probeert ie er ook goed op te letten. Hopelijk vinden jullie snel ook een fijne balans.

Amsel :*.

Chanty ik volg het niet helemaal, gaat Lucas doordeweeks niet naar dezelfde oppas (als jij werkt)?
Dat is het kinderdagverblijf. Die sluiten om zes uur :P dus we hebben een oppasmeisje als we een keer een avond weg willen. In februari mee gestart maar Lucas was altijd heel verdrietig. Werd na tien minuten wel rustig maar was nooit echt vrolijk. Vind het knap dat onze oppas het heeft volgehouden. Sinds begin juni niet meer weggeweest dus hij moet waarschijnlijk weer opnieuw wennen. Maar hij is nu ouder dus hoop dat het beter gaat. Op het kinderdagverblijf is hij sinds een paar maanden ook helemaal in zijn hum. Eerder was het bij het wegbrengen ook huilen en aan het einde van de dag was hij er ook klaar mee.
pi_165986007
Ooh zo! Hm ja kan me voorstellen dat ie dan weer even moet wennen, slim om eerst samen wat te gaan doen :Y.
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:14:48 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165986181
6 weken oud vandaag!

OK, eerst even de drinktijden van Max: 20:00 - 00:00 - 05:30 - 11:00 *O*
Hij is ook vanzelf naar 6 flessen gegaan. Gaan allemaal op (150/5), dus tijd voor 180/6 dan maar? Trots op onze man!

Hoeveel energie de middag gister van me vroeg, zoveel energie leverde de avond op gelukkig :) Goede vrienden - 2 (bewust) kinderloze stellen. Ik had vooraf geen idee hoe zij dit alles zouden vinden, maar we zijn met kado's in de watten gelegd en het was een avond ouderwets borrelen. Ik heb Max dus om middernacht maar even wakkergemaakt voor de laatste fles en zodat ze hem dan toch ook nog even konden zien :+

Maar we hebben dus uitgeslapen tot 11:00 uur. Wtf! Hadden we ook even nodig.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 01:32 schreef Molo het volgende:
Ik heb hier bij mijn man aangegeven dat ik het geweldig vind dat we een kleintje hebben, maar dat ik het minder vind dat hij 3 a 4 avonden per week weg is voor sporten e.d.
Heb beetje vrijheid nodig zelf, dus we gaan dat voortaan beter verdelen.
En vaker bewust samen dingen doen, tijd vliegt voorbij en alle energie gaat naar Larfje, wij zijn er ook nog, is belangrijk.
Praten vond ik nu ineens heel moeilijk, maar het moet, is belangrijk en uiteindelijk luchtte het op.
Hey, wat goed!
Het blijft een bedrijfje dat je samen runt, denk ik dan maar. Beetje gelijke verdeling mag dan wel ;)
Vooral heel eerlijk tegen elkaar zijn is een succesfactor hier.

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 03:29 schreef Soof-87 het volgende:
Uiteindelijk blij dat we weer thuis waren. Veel dansen op de dansvloer inclusief kraamverband en vloeien is niet zo heel fijn.
:D Wat klinkt dat goed! Lekker gedanst :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')