Ik ben zelf een oppervlakkige botte klootzak, dus dan valt de rest al snel meequote:Op woensdag 23 november 2016 22:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Was je wel echt in Boedapest?Nee serieus, er zijn ook veel aardige mensen in Boedapest. Maar in winkels en restaurants wil personeel nog wel eens een tikje horkerig zijn.
quote:
Zodat je je vliegtuig weer kunt missenquote:
Ik vlieg pas in de middag. Vanaf Rotterdam.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:50 schreef Hallojo het volgende:
[..]Ga eten bij tapasrestaurant Barcelona
[..]
Zodat je je vliegtuig weer kunt missen
Dat is geen garantie dat je je vliegtuig haalt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vlieg pas in de middag. Vanaf Rotterdam.
Relaxed. Wat ga je allemaal doen in Boedapest?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vlieg pas in de middag. Vanaf Rotterdam.
Naja het verkleint iig de kansen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat is geen garantie dat je je vliegtuig haalt.
Zeker ook met Transavia ?
Weet ik nog niet, ik hoop een sneeuwpop maken, maar ik weet dat de kans op neerslag daar niet zo groot is. En verder, euhm, iig een keer zwemmen in dat grote bad, vond het wel aan de prijzige kant, zijn er ook kleinere, warmwaterbaden, goedkopere warmwaterbaden? Die Turkse heb ik al gezien in dit topic. Ben ook niet van plan er uren door te brengen maar lijkt me gewoon lekker om even op te warmen zeg maar.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Relaxed. Wat ga je allemaal doen in Boedapest?
Jaaa, voor een habbekrats een retourtje.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Naja het verkleint iig de kansen.
Ja met Transavia.
[..]
Weet ik nog niet, ik hoop een sneeuwpop maken, maar ik weet dat de kans op neerslag daar niet zo groot is. En verder, euhm, iig een keer zwemmen in dat grote bad, vond het wel aan de prijzige kant, zijn er ook kleinere, warmwaterbaden, goedkopere warmwaterbaden? Die Turkse heb ik al gezien in dit topic. Ben ook niet van plan er uren door te brengen maar lijkt me gewoon lekker om even op te warmen zeg maar.
Verder heb ik echt nog geen idee, Iig een keer eten bij tapas Barcelona, bedankt voor de tip Hallojo, ik ben gek op tapas.
Ik was 75 kwijt maar nog steeds goed te doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Jaaa, voor een habbekrats een retourtje.![]()
![]()
¤50,- destijds, al heb ik er nog extra bagage bij geboekt.
Die baden zijn heerlijk. Niet heel goedkoop idd, maar nog altijd goedkoper dan in Nederland. Ga vooral met sneeuw en kou in dat heerlijke buitenbad zitten.
De Turkse baden zijn kleiner en ook iets goedkoper. Gellért en Széchenyi zijn inderdaad nogal prijzig. Goedkoper opwarmen kan ook in het Dagály, het zwembad waar ik zelf heel vaak kwam omdat ik er in de buurt woonde. Het grappige is dat je daar, dankzij een pijpleiding zwemt in het water uit de Széchenyi-bron.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Naja het verkleint iig de kansen.
Ja met Transavia.
[..]
Weet ik nog niet, ik hoop een sneeuwpop maken, maar ik weet dat de kans op neerslag daar niet zo groot is. En verder, euhm, iig een keer zwemmen in dat grote bad, vond het wel aan de prijzige kant, zijn er ook kleinere, warmwaterbaden, goedkopere warmwaterbaden? Die Turkse heb ik al gezien in dit topic. Ben ook niet van plan er uren door te brengen maar lijkt me gewoon lekker om even op te warmen zeg maar.
Verder heb ik echt nog geen idee, Iig een keer eten bij tapas Barcelona, bedankt voor de tip Hallojo, ik ben gek op tapas.
Lol! Als het water maar warm is. En de enige toerist is niet heel erg, denk ik. Bedankt voor de tip, ik ga even googlen.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:02 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De Turkse baden zijn kleiner en ook iets goedkoper. Gellért en Széchenyi zijn inderdaad nogal prijzig. Goedkoper opwarmen kan ook in het Dagály, het zwembad waar ik zelf heel vaak kwam omdat ik er in de buurt woonde. Het grappige is dat je daar, dankzij een pijpleiding zwemt in het water uit de Széchenyi-bron.
Het Dagály stamt uit de jaren vijftig en heeft dus wat minder charme. En je bent er hoogstwaarschijnlijk de enige toerist
[ afbeelding ]
Tien minuten uit het centrum met de metro. Lijn 3, uitstappen op Árpád-híd. Het bad ligt in de Népfürdö utca (Volksbadstraat), vijf minuutjes lopen van de metro.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:06 schreef liesje1979 het volgende:
Hmm wel een stukje uit het centrum, is het met de tram te bereiken?
Soms kunnen dingen zo heerlijk simpel zijn.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Tien minuten uit het centrum met de metro. Lijn 3, uitstappen op Árpád-híd. Het bad ligt in de Népfürdö utca (Volksbadstraat), vijf minuutjes lopen van de metro.
Hoogte- of dieptevrees? Boedapest heeft inderdaad nogal wat diepgelegen stations. Vooral Széll Kálman tér (lijn 2) heeft een lange roltrap. Volgens mij is het zelfs één van de diepstgelegen metrostations van Europa. Roltrappen gaan ook een stuk sneller idd.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Soms kunnen dingen zo heerlijk simpel zijn.
Zie wel een beetje op tegen de roltrappen naar de metro, in Praag had ik daar best moeite mee, het is geen hobby zeg maar, en deze zijn nog wat sneller en dieper geloof ik.
Dit zijn de tips hoor!quote:Op woensdag 21 december 2016 00:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hoogte- of dieptevrees? Boedapest heeft inderdaad nogal wat diepgelegen stations. Vooral Széll Kálman tér (lijn 2) heeft een lange roltrap. Volgens mij is het zelfs één van de diepstgelegen metrostations van Europa.
Árpád-híd ligt net onder het wegdek. Zoals in New York, zeg maar. Dat geldt ook voor alle stations van Lijn 1, de Földalatti (Ondergrondse).
Dat is cool.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:22 schreef Budapestenaar het volgende:
Het Rudasbad heeft trouwens een geinig badje op het dak:
[ afbeelding ]
Ik ken het gevoel. Op roltrappen valt het gelukkig wel mee, maar ik heb één keer in een spontane bui besloten om in een stoeltjeslift te stappen (de Libegö in Boedapest) en ik heb doodsangsten uitgestaan.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:26 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dit zijn de tips hoor!
Ik heb geloof ik wel een beetje hoogtevrees, of misschien wel dieptevrees. geen idee of daar verschil tussen zit. Ik kan echt genieten van grote hoogtes, maar ik ga niet helemaal op de rand staan en naar beneden kijken zeg maar.
Roltrappen is vooral de hele diepe, waarbij je geen vast punt hebt om op te focussen, heel raar, ik raak dan echt een beetje in paniek, klamme handen en helemaal verkrampt ofzo. Ik heb dan na een tijdje het gevoel dat ik voorover val. Maar ik heb gemerkt dat het iets helpt om direct achter iemand op de roltrap te staan en dan te focussen op iets van die persoon, het liefst zo hoog mogelijk, dus bijv het haar ofzo. Dus mocht het nodig zijn ga ik wel roltrapstalken.
Bij vliegen heb ik het ook niet. En geen ervaring met stoeltjesliften maar denk dat ik het daar ook niet zou hebben, gewoon de blik naar de horizon, dat is een vast punt, en dat mis ik bij diepe roltrappen. En je zit in een stoeltjeslift denk ik, dat zou voor mij ook schelen. Op een roltrap heb ik dat ik (me op den duur inbeeld?) dat ik wiebelende knieeen krijg.quote:Op woensdag 21 december 2016 00:31 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel. Op roltrappen valt het gelukkig wel mee, maar ik heb één keer in een spontane bui besloten om in een stoeltjeslift te stappen (de Libegö in Boedapest) en ik heb doodsangsten uitgestaan.Gek genoeg heb ik in een vliegtuig weer nergens last van...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |