abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167658123
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:29 schreef Budapestenaar het volgende:

Reizen met de metro is over een paar maanden geen aanslag op je trommelvliezen meer en die gezellige lampjes keren ook niet terug. Maar Boedapest neemt gelukkig geen afscheid van z'n 40 jaar oude metro's van Russische makelij. Er is geen geld voor nieuwe en dus worden de treinen teruggestuurd naar fabrikant Metrowagonmash voor een opknapbeurt!

*O* *O* *O*
De metro's in Boedapest zijn tof! :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_167658635
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

O+
pi_167659809
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 22:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Idd _O_
Er is ook een speelfilm over (Kontroll, 2003), dikke aanrader ^O^
Kontroll (2003) - IMDb
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_167660555
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:16 schreef yosander het volgende:

[..]

Idd _O_
Er is ook een speelfilm over (Kontroll, 2003), dikke aanrader ^O^
Kontroll (2003) - IMDb
En hij staat op YouTube! ^O^
  One tough cookie dinsdag 27 december 2016 @ 23:34:43 #205
169210 liesje1979
pi_167660592
Als ze nou niet van die kut roltrappen hadden...
pi_167663965
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:34 schreef liesje1979 het volgende:
Zouden ze af moeten schaffen :(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_167664520
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:34 schreef liesje1979 het volgende:
De sportschool is erg in trek daar. Genoeg brede Hongaren om even achter te schuilen!

-O-
pi_167850733
Inmiddels alweer een paar dagen terug uit Boedapest!

We hebben 4 dagen lang blauwe luchten, zon en temperaturen rond het vriespunt gehad, super dus!
De eindconclusie was dat we het samen toch wel een erg prettige, toegankelijke en leuke stad vonden. De stad heeft alles wat een stedentrip zo leuk maakt: prachtige gebouwen, mooie (winkel)straten, veel stadsparken met een overdaad aan standbeelden en monumenten en héél veel restaurants, pubs en uitgaansleven.

Voor ons viel de dagtrip naar de 'overkant' richting Royal Palace, Burchtwijk en de Citadel al met al wat tegen. Het was er stervensdruk en heel bijzonder - op het uitzicht na - vonden we het allemaal niet. De klim naar de Citadel was ook bijzonder pittig.

Onze tour door het Parlement vonden we dan wel weer erg de moeite waard! Zeker een aanrader!
Verder hebben we alle hoogtepunten van de stad wel gezien, inclusief een trip naar de Széchenyi-baden, wat eigenlijk pure geldklopperij is (17 euro p.p.), maar wel mooi om een keer te hebben gezien en gedaan.

Voor ons als liefhebbers van eten en drinken hebben we ons iig zeer goed kunnen vermaken. Via tripadvisor hebben we vrijwel altijd zeer goed kunnen eten in middenklasse restaurants voor gemiddeld 15-20 euro per persoon (2/3 gangen inclusief 2 drankjes pp).Ook de mensen vonden we over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2017 @ 22:38:32 #209
169210 liesje1979
pi_168579669
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 15:42 schreef Budapestenaar het volgende:
In de winter zal hij niet rijden, maar met stip de schattigste attractie in Boedapest is de Gyermekvasút, ofwel de Kinderspoorweg. Erfenis uit vervlogen communistische tijden. De machinist is een volwassene maar verder bestaat het hele personeel uit kinderen. Voor de kinderen is dit een beloning voor het behalen van goede cijfers op school O+

De rit is trouwens prachtig, door de heuvels van Buda.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Voor zover ik kan vinden rijdt hij wel in de winter ook gewoon? :@
pi_168582020
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Voor zover ik kan vinden rijdt hij wel in de winter ook gewoon? :@
Ja! Je hebt gelijk. Dat was niet zo, voor zover ik me kan herinneren, maar misschien heb ik er in de winter wel nooit aan gedacht :)

Dan is dit absoluut een aanrader!

Optie 1:

Je kunt met tram 4 of 6 naar Széll Kálmán tér (het gelijknamige metrostation moet je maar overslaan ;) ) en vanaf dat plein kun je met tram 61 naar Hüvösvölgy (Koele Vallei). Daar vind je het begin-/eindpunt van de kinderspoorweg.

Optie 2:

Je kunt met tram 4 of 6 naar Széll Kálmán tér (het gelijknamige metrostation moet je ook in deze variant maar overslaan :P ) en vanaf dat plein kun je met tram 61 naar halte Városmajór (tegenover het spuuglelijke cilindervormige Hotel Budapest). Dat is de terminus van de Fogaskerekű (tandradbaan). Die eindigt op de top van de Széchenyi-heuvel, het andere begin-/eindpunt van de kinderspoorweg.

Hongarije beleeft op dit moment de koudste winter in jaren. Het Balaton is voor het eerst sinds 2001 dichtgevroren en er drijven ijsschotsen in de Donau. O+
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 00:38:25 #211
169210 liesje1979
pi_168582356
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:13 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ja! Je hebt gelijk. Dat was niet zo, voor zover ik me kan herinneren, maar misschien heb ik er in de winter wel nooit aan gedacht :)

Dan is dit absoluut een aanrader!

Optie 1:

Je kunt met tram 4 of 6 naar Széll Kálmán tér (het gelijknamige metrostation moet je maar overslaan ;) ) en vanaf dat plein kun je met tram 61 naar Hüvösvölgy (Koele Vallei). Daar vind je het begin-/eindpunt van de kinderspoorweg.

Optie 2:

Je kunt met tram 4 of 6 naar Széll Kálmán tér (het gelijknamige metrostation moet je ook in deze variant maar overslaan :P ) en vanaf dat plein kun je met tram 61 naar halte Városmajór (tegenover het spuuglelijke cilindervormige Hotel Budapest). Dat is de terminus van de Fogaskerekű (tandradbaan). Die eindigt op de top van de Széchenyi-heuvel, het andere begin-/eindpunt van de kinderspoorweg.

Hongarije beleeft op dit moment de koudste winter in jaren. Het Balaton is voor het eerst sinds 2001 dichtgevroren en er drijven ijsschotsen in de Donau. O+
Ik ben vorig weekend naar Sofia geweest dus ik ben enorm winterhard. Maar ik heb al wel besloten dat mijn volgende trip iets warmers moet zijn. Ik heb bijna genoeg sneeuw gezien dit jaar. :D
Weet van een meerdaagse trip naar Praag nog dat het op den duur flink wat wilskracht kostte om weer de kou in te gaan steeds. We gaan het zien. Die ijsschotsen klinken leuk! Hopen dat dat over 1,5 week ook nog zo is.

Bedankt voor de indo, zeer nuttig en lief dat je rekening houdt met eventueel ongemakkelijke metrostations. :D
Ik weet nog niet of ik een retourtje neem of dat ik het combineer met de kabelbaan die ook wel een beetje op mijn lijstje stond al. Al gok ik dat je bij beiden het mooiste uitzicht hebt naar beneden.

Verder wil ik dus naar zo'n bad, ben er nog niet over uit welke, en misschien doe ik er wel meerdere.

En de markthal lijkt me ook leuk.

Een ruinbar wil ik ook wel doen, maar ik ben meer van de kroegen en tentjes met livemuziek, beetje alternatiever, heb je daar ook tips voor?
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 21:45:17 #212
169210 liesje1979
pi_168602642
Is er iemand van jullie wel eens onder Boedapest geweest? En zo ja wat heb je daar gedaan?
  One tough cookie woensdag 1 februari 2017 @ 22:45:11 #213
169210 liesje1979
pi_168605214
Ik ga komend voorjaar. Een pubcrawl lijkt me ook wel grappig.

http://www.freebudapesttours.hu/budapest-pubcrawl
http://www.freepubcrawlbudapest.com/

Recenties op tripadvisor zagen er ook niet slecht uit.
pi_168609468
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 00:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik ben vorig weekend naar Sofia geweest dus ik ben enorm winterhard. Maar ik heb al wel besloten dat mijn volgende trip iets warmers moet zijn. Ik heb bijna genoeg sneeuw gezien dit jaar. :D
Weet van een meerdaagse trip naar Praag nog dat het op den duur flink wat wilskracht kostte om weer de kou in te gaan steeds. We gaan het zien. Die ijsschotsen klinken leuk! Hopen dat dat over 1,5 week ook nog zo is.

Bedankt voor de indo, zeer nuttig en lief dat je rekening houdt met eventueel ongemakkelijke metrostations. :D
Ik weet nog niet of ik een retourtje neem of dat ik het combineer met de kabelbaan die ook wel een beetje op mijn lijstje stond al. Al gok ik dat je bij beiden het mooiste uitzicht hebt naar beneden.

Verder wil ik dus naar zo'n bad, ben er nog niet over uit welke, en misschien doe ik er wel meerdere.

En de markthal lijkt me ook leuk.

Een ruinbar wil ik ook wel doen, maar ik ben meer van de kroegen en tentjes met livemuziek, beetje alternatiever, heb je daar ook tips voor?
Ik wilde al bijna schrijven dat die kabelbaan toch echt dicht is in de winter, maar dat blijkt niet (meer) zo te zijn te zijn :). Vanuit de trein zie je in de zomer niet heel veel omdat hij dwars door de bossen gaat. Maar in de winter zie je waarschijnlijk meer. En vanuit de kabelbaan heb je een prachtig uitzicht. (Niet dat ik het zelf gezien heb want ik zat met mijn ogen dicht :@ )

Pótkülcs (Reservesleutels :D) is een heel authentieke ruinpub met een paar avonden per week live-muziek. Die Pub For Sale ziet er heel tof uit!

Het Széchenyi-bad is heel gaaf als er sneeuwvlokjes om je hoofd dwarrelen. O+

De markthal is zeker leuk! In Boedapest doet het broodje aap-verhaal de ronde dat het gebouw eigenlijk bedoeld was als treinstation. Het zou verklaren waarom Boedapest wel een station Zuid (Déli), station Oost (Keleti) en station West (Nyugati) heeft, maar geen station Noord. Het verhaal klopt niet, maar de hal lijkt inderdaad wel op een station :)

Boedapest heeft trouwens meer markthallen. De moderne variant aan het Lehél-tér is architectonisch best bijzonder:

Die aan het Batthány tér is inmiddels omgebouwd tot een soort van winkelcentrum:

Maar de echte insider-tip is de Belvárosi Piác (Binnenstad Markt) in Hold utca, vlakbij het parlement. Het kleinere broertje van de Centrale Markthal. Bijna net zo mooi, maar een stuk authentieker:

[ Bericht 2% gewijzigd door Budapestenaar op 02-02-2017 09:44:41 ]
pi_168609598
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:45 schreef liesje1979 het volgende:
Is er iemand van jullie wel eens onder Boedapest geweest? En zo ja wat heb je daar gedaan?
Onder Boedapest? Ondergronds? Of op de kaart onder Boedapest? :)
  One tough cookie donderdag 2 februari 2017 @ 11:21:17 #217
169210 liesje1979
pi_168611324
Ha bedankt voor de tips weer. Ik ben gek op markten dus tof!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:45 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Onder Boedapest? Ondergronds? Of op de kaart onder Boedapest? :)
Ja ik bedoel ondergronds. Schijnen best wat activiteiten te doen te zijn toch? :@
pi_168611611
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:21 schreef liesje1979 het volgende:
Ha bedankt voor de tips weer. Ik ben gek op markten dus tof!

[..]

Ja ik bedoel ondergronds. Schijnen best wat activiteiten te doen te zijn toch? :@
Yup yup, er is het Hospital in the Rock, er zijn grotten en er was een labyrint, maar die is gesloten. De grotten zijn wel gaaf als je van een beetje klauteren houdt en het niet erg vindt om af en toe door smalle doorgangen te moeten :)

Het kan nog veel gekker als je van markten houdt. Veel gekker :D

Verspreid door Boedapest liggen Aziatische markten waar je echt van alles kunt kopen. Van exotische kruiden en specerijen tot namaak-i-phones en zelfs een stel nieuwe nieren :D

De Józsefvárosi Piac is de bekendste maar er zijn er veel meer. Wat ze wel allemaal gemeen hebben is dat ze een beetje schimmig zijn.

Een vriendelijker alternatief is het Asia Center. Wel even een stukje hobbelen in een bus.
  One tough cookie donderdag 2 februari 2017 @ 11:51:00 #219
169210 liesje1979
pi_168611820
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:39 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Yup yup, er is het Hospital in the Rock, er zijn grotten en er was een labyrint, maar die is gesloten. De grotten zijn wel gaaf als je van een beetje klauteren houdt en het niet erg vindt om af en toe door smalle doorgangen te moeten :)

Het kan nog veel gekker als je van markten houdt. Veel gekker :D

Verspreid door Boedapest liggen Aziatische markten waar je echt van alles kunt kopen. Van exotische kruiden en specerijen tot namaak-i-phones en zelfs een stel nieuwe nieren :D

De Józsefvárosi Piac is de bekendste maar er zijn er veel meer. Wat ze wel allemaal gemeen hebben is dat ze een beetje schimmig zijn.

Een vriendelijker alternatief is het Asia Center. Wel even een stukje hobbelen in een bus.
Ik heb plaatjes gezien van die grotten en door wat voor kleine openingen je dan moet. Misschien is een iets mildere variant meer mijn ding. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat je met een bootje kon varen, maar heb het nog niet gevonden. Ook niet uitgebreid op gezocht trouwens.

Die Aziatische markten klinken wel tof, ondanks de nieren. :D Kan je iets duidelijker zijn wat je met schimmig bedoelt? Is het onveilig voor een westerse vrouwelijke toerist?
pi_168611908
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:51 schreef liesje1979 het volgende:

Die Aziatische markten klinken wel tof, ondanks de nieren. :D Kan je iets duidelijker zijn wat je met schimmig bedoelt? Is het onveilig voor een westerse vrouwelijke toerist?
Ja, waarschijnlijk ga je ontvoerd worden en word je wakker met een nier minder :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2017 11:55:51 ]
pi_168612086
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik heb plaatjes gezien van die grotten en door wat voor kleine openingen je dan moet. Misschien is een iets mildere variant meer mijn ding. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat je met een bootje kon varen, maar heb het nog niet gevonden. Ook niet uitgebreid op gezocht trouwens.

Hmm grotten waar je met een bootje kunt varen ken ik niet. Wel in Duitsland, maar dat is een beetje uit de buurt :)

Onveilig zou ik niet willen zeggen. Wel een aanslag op je zintuigen. Druk, hectisch, rommelig, verkopers die je aandacht willen trekken. En je moet er een beetje oppassen voor zakkenrollers.

Sowieso is Boedapest een heel veilige stad. Ik heb alle hoeken en gaten gezien, tot de meest schimmige buurten die er maar te vinden zijn. En ik heb me nooit onveilig gevoeld. Dat ik 2 meter lang ben, helpt misschien :D
  One tough cookie zaterdag 4 februari 2017 @ 21:25:32 #222
169210 liesje1979
pi_168672593
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:05 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hmm grotten waar je met een bootje kunt varen ken ik niet. Wel in Duitsland, maar dat is een beetje uit de buurt :)

Onveilig zou ik niet willen zeggen. Wel een aanslag op je zintuigen. Druk, hectisch, rommelig, verkopers die je aandacht willen trekken. En je moet er een beetje oppassen voor zakkenrollers.

Sowieso is Boedapest een heel veilige stad. Ik heb alle hoeken en gaten gezien, tot de meest schimmige buurten die er maar te vinden zijn. En ik heb me nooit onveilig gevoeld. Dat ik 2 meter lang ben, helpt misschien :D
Ik kan het ook niet meer terugvinden dus misschien was het alleen in mijn hoofd. :D
Dat het een veilige stad is, vind ik wel fijn. En zo'n markt zal vast niet veel meer een aanslag zijn dan zo'n markt in Thailand verwacht ik. :D
pi_168675360
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 21:25 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik kan het ook niet meer terugvinden dus misschien was het alleen in mijn hoofd. :D
Dat het een veilige stad is, vind ik wel fijn. En zo'n markt zal vast niet veel meer een aanslag zijn dan zo'n markt in Thailand verwacht ik. :D
:D Dat verwacht ik ook niet. Het is echt een heel fijne stad.
  One tough cookie zondag 5 februari 2017 @ 22:41:06 #224
169210 liesje1979
pi_168699757
3d gallery lijkt me ook wel grappig.
pi_168703046
Budapest :)

27 februari ga ik weer _O_
pi_168715989
quote:
14s.gif Op zondag 5 februari 2017 22:41 schreef liesje1979 het volgende:
3d gallery lijkt me ook wel grappig.
_O- Dit moet de meest foute attractie van Boedapest zijn! Ziet er uit als selfie paradise :)
  One tough cookie maandag 6 februari 2017 @ 18:40:30 #227
169210 liesje1979
pi_168716075
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:36 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

_O- Dit moet de meest foute attractie van Boedapest zijn! Ziet er uit als selfie paradise :)
Ik houd wel van een beetje foute attracties. Alleen heb ik geen selfiestick. :')
In Split was 1 van mijn hoogtepunten dit:
https://www.tripadvisor.c(...)County_Dalmatia.html
Enorm fout maar ik vond het leuk. :')
pi_168716153
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik houd wel van een beetje foute attracties. Alleen heb ik geen selfiestick. :')
:D Hilarisch!

Deel je de hoogtepunten van het 3d museum hier?

Heb je nog interesse in Miniversum Budapest? Een soort Madurodam, maar dan binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Budapestenaar op 06-02-2017 18:52:58 ]
pi_168716755
Hoe lang ga je eigenlijk naar Boedapest? Want volgens mij heb je al best een druk programma, toch?
pi_168720850
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Hahahahaha die foto's _O- _O- _O-

Zo te zien was je trouwens niet de enige die het leuk vond. :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  One tough cookie maandag 6 februari 2017 @ 21:21:24 #231
169210 liesje1979
pi_168721014
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 18:44 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

:D Hilarisch!

Deel je de hoogtepunten van het 3d museum hier?

Heb je nog interesse in Miniversum Budapest? Een soort Madurodam, maar dan binnen.

[ afbeelding ]
Ja dat ben ik tegengekomen, misschien voor wanneer ik iets binnen wil doen inderdaad, maar ik woon vlakbij Madurodam en dat heeft me eigenlijk nooit zo geboeid. :D
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 19:08 schreef Budapestenaar het volgende:
Hoe lang ga je eigenlijk naar Boedapest? Want volgens mij heb je al best een druk programma, toch?
Ik heb effectief maar 3 dagen dus ik ga lang niet alles doen wat ik van plan ben nu. _O-

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Hahahahaha die foto's _O- _O- _O-

Zo te zien was je trouwens niet de enige die het leuk vond. :P
Haha ja ik zat ook al die reacties te lezen, toch was ik ongeveer de enige bezoeker. :D

Ik kwam trouwens dit restaurant tegen, lijkt me ook wel grappig, zijn jullie daar al eens geweest?
http://www.sirlancelot.hu/?id=1
pi_168722182
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:21 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja dat ben ik tegengekomen, misschien voor wanneer ik iets binnen wil doen inderdaad, maar ik woon vlakbij Madurodam en dat heeft me eigenlijk nooit zo geboeid. :D

[..]

Ik heb effectief maar 3 dagen dus ik ga lang niet alles doen wat ik van plan ben nu. _O-

[..]

Haha ja ik zat ook al die reacties te lezen, toch was ik ongeveer de enige bezoeker. :D

Ik kwam trouwens dit restaurant tegen, lijkt me ook wel grappig, zijn jullie daar al eens geweest?
http://www.sirlancelot.hu/?id=1
Zelf nooit geweest, maar ik ken Sir Lancelot wel van naam. Het is vaak geopperd door collega's als er een feestje georganiseerd moest worden of zo. Schijnt erg massaal te zijn en vooral leuk voor grote groepen.

Maar ik geef je met alle liefde twee alternatieven :P :

Vlak om de hoek in de Jokai utca zit een Thai met de beste Tom Yum Kai van Boedapest (en dus van heel Hongarije). :9 O+

http://www.parazspresszo.com/

En tegenover station Nyugati aan de Teréz körút zit een slagerij waar ze de beste Hongaarse braadworst van Boedapest verkopen. Baggervet en stevig gekruid met paprika en knoflook. Het zaakje ziet er werkelijk niet uit, maar het is er elke dag loeidruk. Onvergetelijke ervaring! :D

Ze spreken weinig Engels, dus je moet even omschakelen naar Hongaars:

Szeretnék egy sült kolbász (fonetisch: seretneek edj sjuult kolbaas)

Pinczi hús-hentesáru heet het zaakje.

Je ruikt nog wel minimaal een volle dag naar knoflook _O-

In drie dagen kun je best een hoop zien hoor! :)
pi_168811824
Ik was de Ecseri piac nog vergeten! :o Volgens velen de leukste vlooienmarkt van Boedapest. Zelf nooit geweest, dus kan er niet over oordelen.

Vlakbij ligt nog een woonwijkje dat wel interessant is: Wekerletelep. De Hongaarse variant op een tuindorp. Ik vind het zelf Tsjechisch ogen...

One tough cookie vrijdag 10 februari 2017 @ 21:43:18 #234
169210 liesje1979
pi_168812570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:24 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik was de Ecseri piac nog vergeten! :o Volgens velen de leukste vlooienmarkt van Boedapest. Zelf nooit geweest, dus kan er niet over oordelen.

Vlakbij ligt nog een woonwijkje dat wel interessant is: Wekerletelep. De Hongaarse variant op een tuindorp. Ik vind het zelf Tsjechisch ogen...

[ afbeelding ]
Oeh, dat klinkt absoluut als iets wat ik leuk vind! :D
Bus 54 en dan halte Naszód utca (Használtcikk piac) zie ik. Gelukkig heb ik nog heel weinig wat ik wil doen dus dit kan er makkelijk bij. :+

Qua eten, ik houd niet zo van Thais maar die slager klinkt wel leuk. Dat andere leek me leuk omdat ik alleen eet en er dan genoeg te zien is ondertussen maar is inderdaad met groepen leuker denk ik.
Overmorgen ben ik er al. *O*
pi_168815247
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 21:43 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Oeh, dat klinkt absoluut als iets wat ik leuk vind! :D
Bus 54 en dan halte Naszód utca (Használtcikk piac) zie ik. Gelukkig heb ik nog heel weinig wat ik wil doen dus dit kan er makkelijk bij. :+

Qua eten, ik houd niet zo van Thais maar die slager klinkt wel leuk. Dat andere leek me leuk omdat ik alleen eet en er dan genoeg te zien is ondertussen maar is inderdaad met groepen leuker denk ik.
Overmorgen ben ik er al. *O*
Spannend! *O* Ik ben echt heel benieuwd naar je ervaringen! Leuk dat je niet bang bent om een beetje van de gebaande paden af te wijken! :)
pi_168816589
@budapestenaar: Ben je eigenlijk (net zoals ik) een hongaar die in Nederland woont? Of gewoon een liefhebber van Budapest / Hongarije?
pi_168816812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:41 schreef wielrennerdt het volgende:
@budapestenaar: Ben je eigenlijk (net zoals ik) een hongaar die in Nederland woont? Of gewoon een liefhebber van Budapest / Hongarije?
Ik ben een Nederlander die vier jaar in Boedapest heeft gewoond (en een paar maanden in Györ :P ). Maar ik kom er al veel langer. Voor het eerst in 1987, toen ik 9 was. Boedapest heeft en zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. O+

Hoe ben jij in Nederland beland? Kom je uit Boedapest?
pi_168817090
Wat een briljante timelapse. Werd er gewoon een beetje stil van...

[ Bericht 0% gewijzigd door Budapestenaar op 11-02-2017 00:10:53 ]
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 februari 2017 @ 10:18:35 #239
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_168820629
In augustus twee weken naar Budapest *O* Eerste week WK zwemmen, daarna voor ons zelf. Appartement in Angyalfold, vlakbij het zwembad.

Alleen de vliegtickets moeten nog, waarschijnlijk met EasyJet omdat dat op dit moment de goedkoopste is. :)
pi_168820814
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:18 schreef Pino112 het volgende:
In augustus twee weken naar Budapest *O* Eerste week WK zwemmen, daarna voor ons zelf. Appartement in Angyalfold, vlakbij het zwembad.

Alleen de vliegtickets moeten nog, waarschijnlijk met EasyJet omdat dat op dit moment de goedkoopste is. :)
Angyalföld, mijn oude buurtje! O+ Het WK zwemmen is in dat nieuwe complex naast het Dagály-bad?
pi_168821340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 23:49 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik ben een Nederlander die vier jaar in Boedapest heeft gewoond (en een paar maanden in Györ :P ). Maar ik kom er al veel langer. Voor het eerst in 1987, toen ik 9 was. Boedapest heeft en zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. O+

Hoe ben jij in Nederland beland? Kom je uit Boedapest?
M'n moeder heeft tot haar 30ste gewoond in Budapest en is er geboren. Daar hebben ze tijdens hun studie elkaar leren kennen (hij is wel gewoon Nederlands). We zijn verhuisd naar Nederland toen beide ouders van m'n moeder zijn overleden (toen was ik 3). Helaas want ik vind Budapest veel leuker dan Nederland.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 11:05:15 ]
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 februari 2017 @ 11:06:34 #242
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_168821361
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:31 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Angyalföld, mijn oude buurtje! O+ Het WK zwemmen is in dat nieuwe complex naast het Dagály-bad?
Ook ja, gaat in dit geval om de masters (25+). Dan zijn er meerdere baden in gebruik, Dagály ook volgens mij. ^O^
pi_168821862
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:06 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ook ja, gaat in dit geval om de masters (25+). Dan zijn er meerdere baden in gebruik, Dagály ook volgens mij. ^O^
Het nieuwe sportcomplex ken ik niet, want dat is geloof ik net uit de verpakking, zo nieuw. Maar het oude Dagály is een heel fijn zwembad. In de zomer de perfecte plek om een dagje verkoeling te zoeken. Heb er ook een tijdje 's avonds baantjes gezwommen.
pi_168821905
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:04 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

M'n moeder heeft tot haar 30ste gewoond in Budapest en is er geboren. Daar hebben ze tijdens hun studie elkaar leren kennen (hij is wel gewoon Nederlands). We zijn verhuisd naar Nederland toen beide ouders van m'n moeder zijn overleden (toen was ik 3). Helaas want ik vind Budapest veel leuker dan Nederland.
Gelukkig kun je tegenwoordig goedkoop vliegen naar Boedapest. Transavia vanuit Rotterdam. Wizzair vanaf Eindhoven en vanaf Schiphol met Easyjet. Eén of twee keer per jaar moet ik er even een paar dagen zijn. Herinneringen ophalen. Ben nogal melancholiek. Wat dat betreft paste ik wel tussen de Hongaren :P
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 februari 2017 @ 11:37:28 #245
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_168821910
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:34 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het nieuwe sportcomplex ken ik niet, want dat is geloof ik net uit de verpakking, zo nieuw. Maar het oude Dagály is een heel fijn zwembad. In de zomer de perfecte plek om een dagje verkoeling te zoeken. Heb er ook een tijdje 's avonds baantjes gezwommen.
Is het überhaupt al af? Ik dacht in april pas ofzo.
pi_168821931
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:37 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Is het überhaupt al af? Ik dacht in april pas ofzo.
Dat zou goed kunnen! Ik ontdekte überhaupt pas dat er een nieuw complex gebouwd werd toen ik aan het googelen was :)
pi_168822541
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:37 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Gelukkig kun je tegenwoordig goedkoop vliegen naar Boedapest. Transavia vanuit Rotterdam. Wizzair vanaf Eindhoven en vanaf Schiphol met Easyjet. Eén of twee keer per jaar moet ik er even een paar dagen zijn. Herinneringen ophalen. Ben nogal melancholiek. Wat dat betreft paste ik wel tussen de Hongaren :P
Klopt. Wij gaan ook een paar keer per jaar. Om familie bezoeken en met de huurders te praten. En gewoon omdat Budapest een erg leuke stad is. :)
Overigens vind ik KLM fijnere vluchttijden hebben. Vrijdagavond de vlucht van 21 uur en dan zondagavond weer terug is perfect.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2017 12:26:43 ]
pi_168822866
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:25 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Klopt. Wij gaan ook een paar keer per jaar. Om familie bezoeken en met de huurders te praten. En gewoon omdat Budapest een erg leuke stad is. :)
Overigens vind ik KLM fijnere vluchttijden hebben. Vrijdagavond de vlucht van 21 uur en dan zondagavond weer terug is perfect.
Huurders? Jullie hebben een appartement in Boedapest? Welk district?

Ik vlieg meestal met Transavia. Rotterdam is in de buurt en ik vind de sfeer aan boord wel prettig. Arriveren in Boedapest voelt altijd een beetje als thuiskomen. Dat zul jij vast ook hebben. :)
  One tough cookie zaterdag 11 februari 2017 @ 13:00:12 #249
169210 liesje1979
pi_168823053
Het wordt vrij zonnig komende dagen. *O*
pi_168825478
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:00 schreef liesje1979 het volgende:
Het wordt vrij zonnig komende dagen. *O*
Klinkt goed! :) Het ideale weer voor een stedentrip! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: