als ouder mag je een kind het leven schenken, dus vind ik dat je het ook het leven mag ontnemenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Waarom proberen jullie die discussie nog aan te gaan?
Ik laat 'gewoon lekker' abortus plegen mocht ik onverhoopt zwanger worden, en vind de huidige regelgeving prima.
We zullen er samen niet uitgaan komen, een abortus vind ik absoluut niet gelijk staan aan moord maar aan een chirurgische ingreep. Ik vind dat een volwassen bewustzijnde persoon een zelfbeschikkingsrecht moet hebben. Ook wanneer je verkracht bent kan ik heel goed voorstellen dat de vrouw er afstand van wil doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:12 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is gewoon een waardevol mensje. Ik ontken niet dat het leven moeilijker zal zijn voor hem en zijn ouders, maar dat is absoluut geen argument om 'm maar dood te maken.
Waarom is dat een probleem volgens jou?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Beetje off topique wel. Zoals ik al zei, men leidt de discussie vaak af door allerhande onwaarschijnlijke en marginale scenario's, terwijl het grote probleem - de grootschalige doodslag op ongeboren mensjes - niet wordt besproken.
Je bent zelf net zo emotioneel aan het argumenteren...Het zou fijn zijn als je dat tenminste erkent.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:01 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dit is nu dus een emotioneel argument.
Als er minder schaamte over is, en er gewoon over gepraat kan worden dan denk ik dat je minder vaak mensen hebt die de keuze maken, vreemd genoeg.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
De VS is een 3e wereldland, dat moet je niet met NL vergelijken.
Het eerste verband zie ik nog wel terug, maar minder taboe op abortus en minder abortussen? Kun je daarover uitweiden?
Mocht ik onverhoopt zwanger worden dan denk ik ook dat eigenlijk de enige verstandige oplossing nog is, en het zou werkelijk met pijn in mijn hart zijn (en dat zou wel even duren), maar de risico's zijn me gewoon te groot, daarbij denk ik niet dat ik het fysiek red om nog een kleintje op te voeden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik laat 'gewoon lekker' abortus plegen mocht ik onverhoopt zwanger worden, en vind de huidige regelgeving prima.
'gewoon lekker' een klein mensje vermoorden. Ik zou er trots op zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Theeft nog geen leven, de enige belanghebbende zijn de ouders, baas in eigen buik!quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:04 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
'gewoon lekker' een klein mensje vermoorden. Ik zou er trots op zijn.
Dat is het punt niet, door het legaal te houden sta je als overheid een groot onrecht toe. En de staat zou juist het leven van alle mensen, ook de ongeboren mensen, moeten beschermen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 13:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat houdt echt niet op als het niet meer legaal is, sterker nog: dan wordt het aantal verwoeste levens alleen maar groter.
Ik denk persoonlijk dat ik op de lange termijn er niet heel erg mee zou zitten omdat enkel het idee zwangerschap me al naar laat voelen, het idee dat er iets in me groeit vind ik echt héél naar, en vind de aanblik van zwangere vrouwen ook niet echt fijn (milde vorm van tokofobie denk ik zo). Maar dat maakt 't nog steeds geen snel proces, er komen ook nog eens heel veel hormonen los bij zo'n zwangerschap die de natuur zo bedoeld heeft om de vrouw het embryo te laten beschermen; kan prima bedenken dat dat de boel op het moment zelf compliceren kan. Het is geen snackbarbestelling, een abortus, en dat is maar goed ook, en je moet er netjes even over nadenken als je aangeeft je zwangerschap te willen beëindigen. Zoals ik al eerder zei, hoe het tegenwoordig geregeld is vind ik prima.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mocht ik onverhoopt zwanger worden dan denk ik ook dat eigenlijk de enige verstandige oplossing nog is, en het zou werkelijk met pijn in mijn hart zijn (en dat zou wel even duren), maar de risico's zijn me gewoon te groot, daarbij denk ik niet dat ik het fysiek red om nog een kleintje op te voeden.
Dus ouders die hun zesjarige dochtertje doodslaan vind jij prima?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:18 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als ouder mag je een kind het leven schenken, dus vind ik dat je het ook het leven mag ontnemen![]()
dus JimmyDean: als jij het leven hebt geschonken aan je buurman dan ga je je gang maar
Een chirurgische ingreep met de dood van een mensje tot gevolg ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
We zullen er samen niet uitgaan komen, een abortus vind ik absoluut niet gelijk staan aan moord maar aan een chirurgische ingreep. Ik vind dat een volwassen bewustzijnde persoon een zelfbeschikkingsrecht moet hebben. Ook wanneer je verkracht bent kan ik heel goed voorstellen dat de vrouw er afstand van wil doen.
Nee, ik hanteer wel het principe dat het menselijk leven waardevol is.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent zelf net zo emotioneel aan het argumenteren...Het zou fijn zijn als je dat tenminste erkent.
ik zou het op een wat minder geweldadige manier doen en ook al wat eerder (waarom wachten tot ze al 6 jaar zijn?) maar als ouders dat willen doen: primaquote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:07 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dus ouders die hun zesjarige dochtertje doodslaan vind jij prima?
Geen groot onrecht! Kind heeft nog geen leven en de enige belanghebbende zijn de ouders, als zij akkoord gaan met de ingreep dan wordt er niemand onrecht aangedaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:06 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, door het legaal te houden sta je als overheid een groot onrecht toe. En de staat zou juist het leven van alle mensen, ook de ongeboren mensen, moeten beschermen.
Oh, wat groeit en schopt er dan in de buik van een vrouw? Een levenloos iets?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Theeft nog geen leven, de enige belanghebbende zijn de ouders, baas in eigen buik!
zolang het groeit in de buik van een vrouw is het wat mij betreft een onderdeel van de vrouw, een orgaan zo je wilt. (al zie ik het meer als een SOA/parasiet)quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:09 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Oh, wat groeit en schopt er dan in de buik van een vrouw? Een levenloos iets?
Denk na.
Ja vind ik ook, toch heb jij een andere mening, erken eens dat het een mening is ende een zienswijze.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:08 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, ik hanteer wel het principe dat het menselijk leven waardevol is.
Je moet de feiten zien voor wat ze zijn, en ik heb niet de intentie feiten dusdanig bij te draaien om mensen naar de mond te kunnen praten. Ik zal de zaken benoemen zoals ze zijn, totdat de meerderheid van de Nederlandse bevolking gaat inzien dat een samenleving die 30.000 ongeboren mensjes per jaar doodt, een barbaarse samenleving is.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er minder schaamte over is, en er gewoon over gepraat kan worden dan denk ik dat je minder vaak mensen hebt die de keuze maken, vreemd genoeg.
Als je er niet over kunt praten dan moet je vaak al een keuze maken voor je van anderen eventuele andere oplossingen en mogelijkheden hebt gehoord.
Hoe opener je er over kunt praten zonder voor kindermoordenaar te worden uitgemaakt hoe beter dat imho is, want die openheid zal je en meer realistische verhalen geven over hoe het achteraf kan zijn, en je maakt wellicht een andere keuze omdat je meer keuze hebt.
Je zult de posts van JimmyDean maar lezen als je onverhoopt zwanger blijkt te zijn en geen andere uitweg ziet dan abortus.... door zijn rigide standpunten zal iemand niet snel een andere keuze maken, terwijl een gesprek met iemand die er veel opener tegenover staat, en die je kan laten zien wat voor opties je nog meer hebt, je misschien een andere keuze doet maken.
Vanuit dat principe is er volgens mij slechts een logische redenering mogelijk, en dat is dat het doden van onschuldig menselijk leven slecht is.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja vind ik ook, toch heb jij een andere mening, erken eens dat het een mening is ende een zienswijze.
30.000 ongewenste en/of gehandicapte babies op de wereld zetten is niet barbaars wil je zeggenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:11 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je moet de feiten zien voor wat ze zijn, en ik heb niet de intentie feiten dusdanig bij te draaien om mensen naar de mond te kunnen praten. Ik zal de zaken benoemen zoals ze zijn, totdat de meerderheid van de Nederlandse bevolking gaat inzien dat een samenleving die 30.000 ongeboren mensjes per jaar doodt, een barbaarse samenleving is.
En zodra het uit de baarmoeder is, is het plots waardevol en prachtig. Hoe kun je een dergelijk inconsistent standpunt nou aanhangen?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:11 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zolang het groeit in de buik van een vrouw is het wat mij betreft een onderdeel van de vrouw, een orgaan zo je wilt. (al zie ik het meer als een SOA/parasiet)
Als de vrouw het niet wil moet het weggehaald kunnen worden
leg me geen woorden in de mond: ook dan zijn ze niet waardevol en prachtigquote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:13 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
En zodra het uit de baarmoeder is, is het plots waardevol en prachtig. Hoe kun je een dergelijk inconsistent standpunt nou aanhangen?
Niet zo barbaars als die maar vermoorden nee.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 15:12 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
30.000 ongewenste en/of gehandicapte babies op de wereld zetten is niet barbaars wil je zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |