abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:54:54 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165911163
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:53 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Zo uitgekauwd dat er nog steeds miljoenen mensjes per jaar legaal kapot worden geknipt.
Dat houdt echt niet op als het niet meer legaal is, sterker nog: dan wordt het aantal verwoeste levens alleen maar groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165911165
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:53 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Zo uitgekauwd dat er nog steeds miljoenen mensjes per jaar legaal kapot worden geknipt.
Gelukkig maar dat mensen daar keuze in hebben.
pi_165911184
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wacht, dus als mijn sekspartner en ik afspreken condooms te gebruiken omdat andere anticonceptie voor mij op dat moment geen optie is en meneer duikt er een keer 's nachts bovenop terwijl ik nog slaap en hij "toevallig" vergeet een condoom om te doen heb ik pech als ik daar zwanger van raak?
Of zal ik aangifte doen van verkrachting en bij een eventuele zwangerschap z'n vaderschap ook niet meer kunnen ontkennen, want aangifte gedaan.
Beetje off topique wel. Zoals ik al zei, men leidt de discussie vaak af door allerhande onwaarschijnlijke en marginale scenario's, terwijl het grote probleem - de grootschalige doodslag op ongeboren mensjes - niet wordt besproken.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:56:17 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165911187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:50 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ja, wie ben ik om te zeggen dat je niet mag stelen of je buurvrouw niet met een kapmes haar hoofd af mag hakken?
Daar benadeel ik de eigenaar van het gestolen goed en buurvrouw mee.

Ik benadeel niemand als ik mijn zwangerschap niet uitdraag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165911194
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:54 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat vind jij, maar een mens is net zo goed een dier vanuit biologisch perspectief. We hebben geen enkele reden om aan te nemen dat "we" meer waard zijn dan alle andere levende organismen.
Sla je weleens een mug dood?
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:57:06 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165911202
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:56 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Beetje off topique wel. Zoals ik al zei, men leidt de discussie vaak af door allerhande onwaarschijnlijke en marginale scenario's, terwijl het grote probleem - de grootschalige doodslag op ongeboren mensjes - niet wordt besproken.
Ja joh, doe het af als "onwaarschijnlijk scenario".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165911211
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar benadeel ik de eigenaar van het gestolen goed en buurvrouw mee.

Ik benadeel niemand als ik mijn zwangerschap niet uitdraag.
Helemaal niemand, want dat kleine mensje die met een tang vakkundig uit elkaar getrokken wordt tellen we even niet mee.
pi_165911219
quote:
13s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja joh, doe het af als "onwaarschijnlijk scenario".
Dat is het gewoon, het is een afleider voor waar het werkelijk om gaat.
pi_165911226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:56 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Sla je weleens een mug dood?
Ja zeker! En ik ben ook 100% voor abortus, ieder moet daar zelf een keuze in hebben.
pi_165911242
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:58 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ja zeker! En ik ben ook 100% voor abortus, ieder moet daar zelf een keuze in hebben.
En toch schiet je je buurman niet voor z'n kop. Blijkbaar zijn ze toch niet zo gelijk.
pi_165911257
- exit JD -
pi_165911269
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Helemaal niemand, want dat kleine mensje die met een tang vakkundig uit elkaar getrokken wordt tellen we even niet mee.
Een klompje vlees en bloed met wat bewegende onderdelen zonder een bewustzijn... Als er een legitieme reden voor de ouder is, dan moet dat kunnen.
pi_165911293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 19:26 schreef SupportIceland het volgende:
In mijn optiek mag abortus legaal zijn tot aan de geboorte en in bepaalde gevallen is postnatale abortus. Ik zie geen valide redenen om hier tegen te zijn.
:P Soort van grimmige stelling.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_165911296
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:00 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Een klompje vlees en bloed met wat bewegende onderdelen zonder een bewustzijn... Als er een legitieme reden voor de ouder is, dan moet dat kunnen.
Dit is nu dus een emotioneel argument.
pi_165911338
Sowieso is abortus natuurlijk iets zoals door de McDrive gaan. Achteraansluiten, bij 't loket aangeven wat je wilt, luikje verder kind d'r uit en daarna lekker een McFlurry. Lekker makkelijk, en daarna even goed vieren.
Ja doei.
pi_165911353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:58 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

En toch schiet je je buurman niet voor z'n kop. Blijkbaar zijn ze toch niet zo gelijk.
Jij vindt dat hetzelfde, ik totaal niet.

De buurman:

- Was bewust van de activiteit dus ervoer pijn emotioneel/fysiek, tijdens de moord
- Heeft een sociaal netwerk van mensen waar familie oa van afhankelijk is

De foetus:

- Ervaart geen pijn/niet bewust
- Heeft nog geen sociaal netwerk
- Wanneer deze er wel zou zijn zou het wellicht ongewenst zijn of invalide zijn vanwege een beperking, dit is voor de potentiėle ouders op het lange termijn niet goed en voor het kind niet goed
pi_165911363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:01 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dit is nu dus een emotioneel argument.
Dat is het rationeel gezien, jij hecht immers emotionele waarde aan het klompje vlees en bloed. Ik bekijk het zo objectief mogelijk.
pi_165911428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:04 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Jij vindt dat hetzelfde, ik totaal niet.

De buurman:

- Was bewust van de activiteit dus ervoer pijn emotioneel/fysiek, tijdens de moord
- Heeft een sociaal netwerk van mensen waar familie oa van afhankelijk is

De foetus:

- Ervaart geen pijn/niet bewust
- Heeft nog geen sociaal netwerk
- Wanneer deze er wel zou zijn zou het wellicht ongewenst zijn of invalide zijn vanwege een beperking, dit is voor de potentiėle ouders op het lange termijn niet goed en voor het kind niet goed
En als de buurman nu slaapt en je schiet 'm dood? Ervaart hij geen pijn. En wat als het een verstokte vrijgezel zonder vrienden is? Geen sociaal netwerk. Net zoveel waard als een mug dus, volgens jouw compleet arbitraire argumenten.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:04 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat is het rationeel gezien, jij hecht immers emotionele waarde aan het klompje vlees en bloed. Ik bekijk het zo objectief mogelijk.
Jij bent ook een klompje vlees en bloed.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2016 14:08:35 ]
pi_165911445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 23:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Wat biologen verantwoord vinden? Die groep mensen mensen lijkt mij niet uitblinken in moraal, dus ik mag hopen dat politici niet alleen geluisterd hebben naar de 'deskundige mensen'. Helaas zijn politici zelf ook zelden deskundig.
Genoeg verhalen bekend over abortus waarbij het ongeboren kind bewust was van de dood en een poging deed te blijven leven. Natuurlijk tervergeefs want een ongeboren kind kan niet vechten tegen de abortus. Helaas hoor je nooit deze verhalen van wat het ongeboren kind wil, maar alleen het gejank van wat de moeder wil. De vader moet kennelijk al helemaal zwijgen.

.. Wauw.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_165911473
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:58 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Jij vind dus ook dat dergelijke zika kindjes gewoon geboren moeten worden?

- Kindje kan zijn hele leven niet zelfstandig leven en is meestal niet in staat vast voedsel te eten
- Ouder moet zijn/haar hele leven in verdriet leven aangezien het kindje zwaar mentaal beperkt is en elke dag moeite heeft met eten en andere dagelijkse zaken

In dergelijke gevallen was het zowel voor de ouder als kind beter geweest om een andere beslissing te nemen dan het geboren te laten worden. Dit had leed voor het leven bespaart.
pi_165911515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:10 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Jij vind dus ook dat dergelijke zika kindjes gewoon geboren moeten worden?

[ afbeelding ]

- Kindje kan zijn hele leven niet zelfstandig leven en is meestal niet in staat vast voedsel te eten
- Ouder moet zijn/haar hele leven in verdriet leven aangezien het kindje zwaar mentaal beperkt is en elke dag moeite heeft met eten en andere dagelijkse zaken

In dergelijke gevallen was het zowel voor de ouder als kind beter geweest om een andere beslissing te nemen dan het geboren te laten worden. Dit had leed voor het leven bespaart.
Uiteraard, dat is gewoon een waardevol mensje. Ik ontken niet dat het leven moeilijker zal zijn voor hem en zijn ouders, maar dat is absoluut geen argument om 'm maar dood te maken.
pi_165911552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:08 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

En als de buurman nu slaapt en je schiet 'm dood? Ervaart hij geen pijn. En wat als het een verstokte vrijgezel zonder vrienden is? Geen sociaal netwerk. Net zoveel waard als een mug dus, volgens jouw compleet arbitraire argumenten.

[..]

Jij bent ook een klompje vlees en bloed.
Maatschappelijk heeft een moord op een dergelijke buurman altijd wel een invloed, het wegsnijden van een foetus niet (en 9 van de 10 keer ook nog eens met een echt goede reden).

Wij zijn inderdaad allen een klompje vlees en bloed, nu echter met een positie in de maatschappij en met een bewuste waarneming van de wereld.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 14:15:26 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165911574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat is het gewoon, het is een afleider voor waar het werkelijk om gaat.
Nee, helemaal niet, waar het werkelijk om gaat zijn ook dat soort scenario's, maar kennelijk komt het jou niet uit om dat als realistisch te zien en verplicht je vrouwen in zo'n geval liever de ongewenste zwangerschap uit te dragen, omdat jij doet alsof je dat ongeboren kind moet beschermen, maar als het wel geboren wordt (omdat dat van jou niet voorkomen mag worden), dan ben je er niet meer om dat kind te beschermen en verzorgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165911575
Waarom proberen jullie die discussie nog aan te gaan?

Ik laat 'gewoon lekker' abortus plegen mocht ik onverhoopt zwanger worden, en vind de huidige regelgeving prima.
Ja doei.
pi_165911587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:07 schreef Leandra het volgende:
Plus dat het percentage abortussen in de VS sowieso veel hoger is doordat er slecht seksueel voorgelicht wordt.
Dat die voorlichting zo slecht is komt weer doordat diezelfde mensen die tegen abortus zijn ook tegen seksuele voorlichting zijn, ze denken werkelijk dat als je maar onthouding predikt dat jongeren dat dan ook braaf doen.

Goede seksuele voorlichting = minder ongewenste zwangerschappen.
+
Minder taboe op abortus = minder abortussen.

Raar maar waar.
De VS is een 3e wereldland, dat moet je niet met NL vergelijken.

Het eerste verband zie ik nog wel terug, maar minder taboe op abortus en minder abortussen? Kun je daarover uitweiden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')