quote:Operatie Decibel is de naam van de landelijke omnummeroperatie die PTT Telecom (sinds april 1998 KPN Telecom) op 10 oktober 1995 in Nederland doorvoerde.
Bij Operatie Decibel werden alle geografische telefoonnummers tiencijferig. De verandering betrof driekwart van de Nederlandse telefoonnummers. De meeste telefoonnetten (vanaf die datum netnummergebieden genoemd) werden daarbij een stuk groter, het aantal werd van 1046[1] teruggebracht naar 141. Alle netten in een sector werden gecombineerd tot één netnummergebied.
quote:Op maandag 10 oktober 2016 23:01 schreef Evertjan het volgende:
had je ook niet een apparaatje waarmee je je oude nummer in kon voeren en dat je nieuwe nummer eruit kwam??
Zeker wel, de Numculator.quote:Op maandag 10 oktober 2016 23:01 schreef Evertjan het volgende:
had je ook niet een apparaatje waarmee je je oude nummer in kon voeren en dat je nieuwe nummer eruit kwam??
Ik woonde in Wageningen destijds en mijn nummer was 08370-13569quote:
jaaaaa diequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:00 schreef dl3b het volgende:
[..]
Zeker wel, de Numculator.
[ afbeelding ]
De numculator van PTT Telecom wordt i.v.m. het omzetten van telefoonnummers op 10 oktober in de Primafoon-winkels verkocht. Er werden 150.000 exemplaren uitgezet. In een aantal zaken is men uitverkocht. De PTT laat enige tienduizenden exemplaren van de omnummeraar bijmaken. Op 10 oktober gaan voor driekwart van de acht miljoen telefoonnummers in Nederland de knoppen om.
ow wow, die had ik nog niet doorquote:Op woensdag 12 oktober 2016 05:53 schreef Lunatiek het volgende:
Nu zie ik pas het "hippe" van de naam Decibel - we gaan BELlen met 10 (DECI) cijfers
Dat had de ptt maar even moeten voorschieten?quote:Op maandag 10 oktober 2016 23:00 schreef NightH4wk het volgende:
2 miljard gulden kosten voor het bedrijfsleven, wtf.
daarom moeten die M2M machines maar naar een 097 nummer..quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 13:35 schreef Opkloter het volgende:
Best actueel nu eigenlijk, aangezien de schaarste rondom 06 nummers te hard blijft toenemen vanwege het groeiend aantal passieve systemen, zoals alarmen, tablets en op afstand bestuurbare machines.
http://www.volkskrant.nl/tech/06-nummers-raken-in-hoog-tempo-op~a4161019/
Nee, het klinkt gewoon veel. Dat het bedrijfsleven dit moet betalen lijkt me geen probleem.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat had de ptt maar even moeten voorschieten?
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 16:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ow wow, die had ik nog niet door
FOK! is leerzaamquote:
dat heb ik ook jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 00:10 schreef qajariaq het volgende:
Nu weet ik dus nauwelijks meer nummers meer uit mn hoofd. Hooguit een nummer wat al dertig jaar niet is veranderd.
Veel bedrijven gaven die dingen ook weg als relatiegeschenk.quote:Op maandag 10 oktober 2016 23:01 schreef Evertjan het volgende:
dat altijdquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |