sommigen zijn vrij zeker van hun baan dus zouden dat kunnen doenquote:Op zondag 9 oktober 2016 11:47 schreef Mr.Ping het volgende:
Vind je het zelf verstandig om zonder eigen vermogen een huis te kopen?
we betalen nu toch ook elke maand netjes onze huurquote:Op zondag 9 oktober 2016 11:47 schreef Mr.Ping het volgende:
Vind je het zelf verstandig om zonder eigen vermogen een huis te kopen?
Dan heb je toch niets te vrezen als hij kan zien dat je onlangs nog rood stond.quote:Op zondag 9 oktober 2016 11:49 schreef toktok8354 het volgende:
[..]
we betalen nu toch ook elke maand netjes onze huurdie overigens duurder is dan de nettolast van de hypotheek
Ik weet dat je op iemand reageert maar het maakt de bank geen ene kut uit hoeveel je huur (of vaste maandlasten) nu is en voor welke periode je dat al prima kan betalen. Met als geen "ene kut" bedoel ik een interessefactor onder de nul, nog minder dan niks, een "vergroot je penis email" bericht is nog interessanter. Ook al financieer je de woning inclusief kosten volledig met de hypotheek.quote:Op zondag 9 oktober 2016 11:49 schreef toktok8354 het volgende:
[..]
we betalen nu toch ook elke maand netjes onze huurdie overigens duurder is dan de nettolast van de hypotheek
Op krediet natuurlijkquote:Op zondag 9 oktober 2016 12:03 schreef Jopie78 het volgende:
En dan waaien er volgende maand dakpannen weg, of de schoorsteen blijkt lek, of de cv-ketel geeft het op.. Waar ga je dat van betalen..
Precies ja.quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:06 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Oh ja. Die worden nu gesloten.. Dan kan je natuurlijk weer allemaal nieuwe openen.
nettolast hypotheek is wat anders dan netto woonlasten. je hebt ook nog te maken met OZB voor eigenaar en evt onderhoud.quote:Op zondag 9 oktober 2016 11:49 schreef toktok8354 het volgende:
[..]
Tsja, minder zekerheid. Bij loondienst heb je nog ww als je baan weg valt of wao als jezef niet meer kunt werken. Als zelfstandige nietquote:Op zondag 9 oktober 2016 12:19 schreef Mr.Ping het volgende:
Toch vreemd, als zelfstandig ondernemer met eigen bedrijfspand en vermogen wordt je 10 x door je eigen bank door de mangel gehaald + tegen het licht gehouden. Maar heb je een baan in loondienst dan is één afschrift voldoende.
En of je je inkomen wel gestort krijgt.quote:Op zondag 9 oktober 2016 14:19 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik moest afschriften tonen van twee recente opeenvolgende volledige maanden.
Je inkomen geloven ze wel aan de hand van je werkgeversverklaring, loonstroken en stukken die het belastbaar jaarinkomen bewijzen. De afschriften zijn juist bedoeld om in te kunnen zien of je geen structurele maandlasten verzwijgt (afbetalingen, leningen, alimentatie).
Misschien NHG hypotheek? Kun je weer iets meer financieren dacht ikquote:Op zondag 9 oktober 2016 17:36 schreef Twisted_Logic het volgende:
Je mag dit jaar maximaal 102% van de taxatiewaarde van de woning lenen. (Volgend jaar 101%). Kostenkoper is +/- 6%, waar ga je die 4% van betalen?
En een hele simpele controle van het inkomen.quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:26 schreef pwmh82 het volgende:
Ook volledige maand moeten tonen, zonder doorhalingen. Zal toch ook bedoeld zijn om zaken boven water te krijgen die niet BKR geregistreerd zijn en daarom verzwegen kunnen worden, zoals een studieschuld.
Nope...quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Misschien NHG hypotheek? Kun je weer iets meer financieren dacht ik
bronquote:Het huis mag niet meer kosten dan ¤ 231.132, en de kosten die je maakt om het huis te kopen mogen niet meer dan 6% (maximaal ¤ 245.000) zijn. De kosten kun je meefinancieren tot 102% (2016).
Afbetaling studieschuld kun je ook tijdelijk stopzetten dus dat heeft weinig zin als controlemiddel.quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:26 schreef pwmh82 het volgende:
Ook volledige maand moeten tonen, zonder doorhalingen. Zal toch ook bedoeld zijn om zaken boven water te krijgen die niet BKR geregistreerd zijn en daarom verzwegen kunnen worden, zoals een studieschuld.
extra kredietje erlangquote:Op zondag 9 oktober 2016 12:03 schreef Jopie78 het volgende:
En dan waaien er volgende maand dakpannen weg, of de schoorsteen blijkt lek, of de cv-ketel geeft het op.. Waar ga je dat van betalen..
En wat als je vermogen Eur 0,- (of weinig) was geweest? M.a.w. kwam dat doordat er een aanzienlijk bedrag op stond, óf enkel omdat je niet rood stond ofzo? Wat zijn daar de criteria voor?quote:Op zondag 9 oktober 2016 23:08 schreef Patroon het volgende:
Toen ze ons vermogen op de spaarrekening zagen hoeven we alleen een printscreen van een afschrift waar het reknr op staat in te leveren.
Niet alle roodstanden staan er in trouwens. Vooral ING en SNS registeren lang niet alles. Het is geloof ik verplicht vanaf 2500 maar dat weet ik niet helemaal zeker.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:42 schreef avotar het volgende:
Roodstand boeit ook niet zo. De mogelijkheid om rood te kunnen staan staat geregistreerd bij het BKR en er wordt vanuit gegaan dat je die ook volledig benut.
Wij hebben een NGH Hypotheek van begin dit jaar, en hadden toch echt wel 6K eigen geld nodig.quote:Op zondag 9 oktober 2016 22:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Misschien NHG hypotheek? Kun je weer iets meer financieren dacht ik
Grens is 250 euro dacht ik. Kreeg bij de ING een melding dat alles vanaf 1 december gemeld wordt bij het BKR.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:42 schreef avotar het volgende:
Roodstand boeit ook niet zo. De mogelijkheid om rood te kunnen staan staat geregistreerd bij het BKR en er wordt vanuit gegaan dat je die ook volledig benut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |