Jawel, op de maan weeg je maar 203 N!quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:10 schreef DoubleDip het volgende:
naar de maan (maakt niet uit hoeveel je weegt overigens).
Aldus de man die in de weken/maanden dat ie aan het proberen is af te vallen alleen maar kilo's aankomt. Heb nou eens een béétje doorzettingsvermogen man.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:06 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ik hou het eerst bij wandelen/snel wandelen, en als ik er wat kilo's af heb, stuk of 15-20 dan wil ik het hardlopen ook weer oppikken.
Het moment dat je op eigen kracht het tij kan keren lijkt al even voorbij. Sterker nog, je bent hard op weg naar de gevarenzone. Beter stap je vanmiddag nog in de auto en rij je naar een sportschool waar ze je kunnen helpen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:06 schreef Mister-Bradge het volgende:
[..]
Ik hou het eerst bij wandelen/snel wandelen, en als ik er wat kilo's af heb, stuk of 15-20 dan wil ik het hardlopen ook weer oppikken.
Was er een poosje terug weer mee begonnen, maar het voelde toch niet "Goed" Zeg maar.
De tip is goed, maar ik denk dat je het daarmee jezelf alleen lastiger maakt. Als je al niet gemotiveerd genoeg bent om wat af te vallen laat staan dat je dan ook nog eens alles gaat wegen. Dan moet je wel veel doorzettingsvermogen voor hebben en dat heeft hij niet. Zelf zou ik het ook niet kunnen om altijd alles maar te moeten wegen al houd ik het wel globaal bij in mijn hoofd hoeveel ik eet aan kcal.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:32 schreef DoubleDip het volgende:
MyFitnessPal is een goede app om bij te houden wat je eet.
En/of download een stappenteller, dat motiveert gelijk om iedere dag minimaal 10.000 stappen te halen.
Hmmmm sportschooltypes.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:49 schreef Azpilicueta het volgende:
Sportschool zou een hele goede zijn. Van krachttraining kan je meer zelfvertrouwen krijgen, tastbare doelen en je leert ook andere mensen kennen buiten je eigen kring. Ik vind het heerlijk, ik ga al een aantal jaar 4/5x per week en ik snap nooit zo goed waarom mensen liever hun tijd slijten achter de tv.
Mensen hebben altijd wel wat te zeiken hé. Liever een sportschool type met ditto fysiek en karakter dan een uitgezakte couch potatoequote:
Nee, gewoon nee. Die calculator is niet te vertrouwen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:31 schreef Mister-Bradge het volgende:
Your Maintenance Calories
3,460
calories per day
De term 'calories' slaat uiteraard op kcalsquote:Op maandag 10 oktober 2016 16:41 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee. Die calculator is niet te vertrouwen.
In 1 marsreep zitten al 230000 calorieen, daat kan je volgens die site dus 2 maanden op leven?
Joe elke hansworst ziet het verschil toch meteen. In het Engels is bovendien 'calories' veel gangbaarder als er wordt gesproken over kcalsquote:Op maandag 10 oktober 2016 16:48 schreef ambertje90 het volgende:
Oh ja! Dus een factor duizend maakt niet uit hier?
Nou, dan is Braddie 125 gram of 125 ton!
Gram of ton, jouw grafiek op AW laat wel een dalende trend zienquote:Op maandag 10 oktober 2016 16:48 schreef ambertje90 het volgende:
Oh ja! Dus een factor duizend maakt niet uit hier?
Nou, dan is Braddie 125 gram of 125 ton!
Nou ja kijk, bevestigt wel weer een vooroordeel over sportschool types. Die vullen dat waarschijnlijk in bij "hoogst genoten opleiding"quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:51 schreef Wave103 het volgende:
[..]
Joe elke hansworst ziet het verschil toch meteen. In het Engels is bovendien 'calories' veel gangbaarder als er wordt gesproken over kcals
Mooi, vanavond voor half 12 in je nest. Kan je tot 10 uitslapen. Dan is dat opgelost.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:38 schreef Mister-Bradge het volgende:
Denk dat als ik ook het nachtelijke vreetfestijn wat ik soms hield mee reken ik zeker wel op de 4000 calorieen per dag uit kwam. En dan is s'nachts eten helemaal slecht natuurlijk omdat het ook word omgezet in vet (?) En je lichaam amper verteert s'nachts.
Doe niet zo achterlijk als je niet weet waar je het over hebt.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:55 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nou ja kijk, bevestigt wel weer een vooroordeel over sportschool types. Die vullen dat waarschijnlijk in bij "hoogst genoten opleiding"
Sowieso niet hardlopen met dat gewicht. Genoeg studies die laten zien dat overgewicht 1 van de grootste factoren in het ontstaan van knieartrose is. Dus nee, niet hardlopen. Wat voor schoenen hij ook koopt.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:10 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hardlopen zou ik alleen doen als je goede schoenen hebt. Ga naar een winkel als Run2Day, die weten welke schoenen bij je passen. Zomaar hardlopen zonder schoenen helpt voornamelijk je gewrichten naar de maan (maakt niet uit hoeveel je weegt overigens).
Dan gaat ie waarschijnlijk nogal hard de jojo uithangen. Lijkt mij niet heel verstandig. Beter wat geleidelijker minderen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 17:07 schreef PleadingTheFifth het volgende:
En als je nou eens slechts 1250kcal per dag inneemt. Hoe 'ongezond' is dat als je al 40% BF hebt?
Daarom dus op tijd naar bed en op tijd er weer uit.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:38 schreef Mister-Bradge het volgende:
Hmm, tussen de 78 en 86 kilo is dus waar ik op moet mikken.
Ik moet maximaal 3460 calorieën per dag eten.
Nou zit ik overdag op maximaal 2250, heb ik al een aantal keer uitgerekend, toen ik nog veel koffie dronk zat ik regelmatig op de 2600-2800 maar nu drink ik amper koffie (2 bakken per dag) En drink eigenlijk ook amper nog frisdrank (Laatste keer was die cola zaterdag vorige week die in de Slagharen vlog te zien is)
Denk dat mijn grootste probleem de avond is (No shit) Want meestal krijg ik zo rond 11-12 uur in de avond weer honger, en dan ben ik (vaak) Totaal nog niet moe, dus dan ga ik eten.
Varieert van 2 sneetjes brood met kaas tot aan ja2 tosties als ik het nog echt laat wil maken (Zodat ik zeker weet dat ik niet nóg een keer ga eten voor ik ga slapen)
Denk dat als ik ook het nachtelijke vreetfestijn wat ik soms hield mee reken ik zeker wel op de 4000 calorieen per dag uit kwam. En dan is s'nachts eten helemaal slecht natuurlijk omdat het ook word omgezet in vet (?) En je lichaam amper verteert s'nachts.
Het s'nachts eten ben ik al goed mee geminderd, maar het wil helaas sporadisch nog voorkomen dat er een of meerdere broodjes in gaan, denk dat als ik dit eenmaal 100% onder controle heb (Want die echte vreetfestijnen hou ik gelukkig niet meer) Dat het afvallen dan wel gaat lukken.
Vind het alleen lastig.
Enne, sportschool hebben we het vaker over gehad, dat ga ik niet doen, ben ik het type niet voor, vroeger vaak zat in de sportschool gezeten, zowel met een vrienden groep als alleen en ik heb er niets mee..
Daarom raadde ik hem ook aan om via een app zijn inname bij te houden, zodat hij een idee krijgt hoeveel hij zou moeten minderen om af te vallen op een gezonde manier.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:25 schreef Wave103 het volgende:
Veel mensen die af proberen te vallen leggen helaas de nadruk te veel op bewegen. Eén van de weinige wetten van het lichaam die zo goed als altijd opgaat is: meer calorieën binnenkrijgen dan dat je verband = gewicht aankomen, minder binnenkrijgen dan je verband = afvallen. De eerste wet van de thermodynamica. Je lichaam kan niet ineens energie creëren uit het niets.
Een beetje wandelen verbrandt schijnbaar niet genoeg calorieën voor Bradge om af te vallen. Je krijgt dus nog steeds te veel calorieën binnen. Bereken https://tdeecalculator.net/ hoeveel kcals je ongeveer per dag verbrand en ga daar eens 500 onder zitten. Afvallen = discipline in minder eten. Sporten = gezond blijven.
In dat geval kan hij beter eerst gaan wandelen totdat zijn gewicht het toelaat om te gaan hardlopen. Geen idee vanaf wanneer dat dan kan, maar wandelen is al een goed begin. Een paar Pokemon erbij vangen en het wandelen wordt ineens nog leuk ook.quote:Op maandag 10 oktober 2016 17:11 schreef Rami. het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk als je niet weet waar je het over hebt.
[..]
Sowieso niet hardlopen met dat gewicht. Genoeg studies die laten zien dat overgewicht 1 van de grootste factoren in het ontstaan van knieartrose is. Dus nee, niet hardlopen. Wat voor schoenen hij ook koopt.
Absoluutquote:Op maandag 10 oktober 2016 17:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
In dat geval kan hij beter eerst gaan wandelen totdat zijn gewicht het toelaat om te gaan hardlopen. Geen idee vanaf wanneer dat dan kan, maar wandelen is al een goed begin. Een paar Pokemon erbij vangen en het wandelen wordt ineens nog leuk ook.
Stoten verkopen...pauperquote:Op maandag 10 oktober 2016 14:26 schreef Sander166 het volgende:
In je pauper sociale huurwoning op een keyboard spelen en dan verbaasd zijn dat de buren gaan klagen![]()
Ik had je een paar goede harde stoten gegeven als je naast me zou wonen. Niemand wil de hele dag naar dat gejengel van je luisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |