ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Net als gisteren was Abellio proefritten aan het rijden tussen Oldenzaal en Bad Bentheim. Vandaag was ook ET 25 2303 meegekomen vanuit Zwolle, waardoor er met twee gekoppelde stellen getest kon worden. Hier komen de beide stellen langs de Koppelboerweg in Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ook een mooie: Lille. Om één of andere reden staat dat in Vlaanderen als Rijsel op de borden. Moet je ook maar net weten.
En als laatste: Glons ("ghlôn"), ofwel Glaaien in het Nederlands. Ik was een keer met een vriend op pad toen we door dat plaatsje kwamen. Ik sprak de naam hardop uit in het Nederlands ("Ggglons."), die vriend had het niet meer.
Toen ik nog in Winterswijk woonde en in een café werkte sprak ik in plat Achterhoeks met een Duitser die plattdüütsch sprak, we konden elkaar uitstekend verstaan want er zijn bijna geen verschillen Tegenwoordig ben ik plat praten een beetje verleerd.. maar in het Ruhrgebiet hoort men bijna niet dat ik geen Duitser ben en in Berlijn denkt iedereen dat ik uit Köln kom
Morgen trouwens dagje Ruhrgebiet doen met een STT
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 07-10-2016 23:41:23 ]
ja nou ja, er is nog wel een verschil tussen oudere en nieuwere namen van plaatsen, en echt puur plaatsnamen willen vertalen for the heck of it. Waar je dus allerlei totale verkrachtingen als Brunswijk en Osnabrugge van krijgt. Dat is van een totaal andere orde dan dat "St Petersburg" vroegah "Leningrad" heette.
Ik snap eigenlijk niet wat iemand ooit bezield heeft om te denken dat plaatsnamen vertaald moesten worden. Wat is er "te" moeilijk aan "Berlin", wat "opgelost" is door te spreken van "Berlijn"? Zelfde vraag voor zo'n beetje elke andere stad waar in een andere taal een andere naam voor bestaat. Wat is dit voor onzin?
Ook een mooie: Lille. Om één of andere reden staat dat in Vlaanderen als Rijsel op de borden. Moet je ook maar net weten.
Er is ergens een plaatsje dat tegenwoordig een Franse naam heeft (Roclange-sur-Geer, zoiets), maar heel lang is de officiële naam Rukkelingen-aan-de-Jeker geweest, daar wil je toch ook niet dood gevonden worden
Lille/Rijsel is etymologisch wel te verklaren, het feit dat de Vlamingen als enige een andere naam gebruiken buiten beschouwing latend. Lille komt van 'L'île', 'het eilandje'. 'Rijsel' is ook terug te voeren op 'eiland'
Als het raar klinkt Fles, blame it on the medicijnen/pijnstillers. Heb mezelf een half uur geleden geinjecteerd en ik ben er behoorlijk van het padje van geloof ik.
Op vrijdag 7 oktober 2016 23:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als het raar klinkt Fles, blame it on the medicijnen/pijnstillers. Heb mezelf een half uur geleden geinjecteerd en ik ben er behoorlijk van het padje van geloof ik.
Oh nee wat ik ook zei, was geenszins tegen jou bedoeld
Op vrijdag 7 oktober 2016 23:38 schreef Dr_Flash het volgende: Ik snap eigenlijk niet wat iemand ooit bezield heeft om te denken dat plaatsnamen vertaald moesten worden. Wat is er "te" moeilijk aan "Berlin", wat "opgelost" is door te spreken van "Berlijn"? Zelfde vraag voor zo'n beetje elke andere stad waar in een andere taal een andere naam voor bestaat. Wat is dit voor onzin?
Ik heb het idee dat het toch voornamelijk een erfenis van vroeger is. Emmerik en Kleef waren vroeger vanzelfsprekend maar nu toch echt niet meer. En wie heeft het nou nog over Pei-Ping? Dat stond vroeger echt in de atlassen
Ik heb het idee dat het toch voornamelijk een erfenis van vroeger is. Emmerik en Kleef waren vroeger vanzelfsprekend maar nu toch echt niet meer. En wie heeft het nou nog over Pei-Ping? Dat stond vroeger echt in de atlassen
Okay, coolcool! In dat geval wil ik graag dan weten wat je bedoelde met:
[..]
Jij vond ineens van alles plausibel, na normalisatie, eftelingisering en nog wat van die dingen Dat vond ik raar.
Mijn standpunt is "namen zijn namen, punt" Jij heet ook niet ineens anders in een ander land "omdat" ze daar een andere taal spreken. Voor namen geldt dat niet. Voor persoonsnamen niet, voor produktnamen niet, en voor plaatsnamen ook niet.
Ooit Kokakola in een winkel zien staan? Of een doos koeken met "Bastenaken" erop? Natuurlijk niet. Er is totaal niets mis met het "as-is" laten van namen. Maar nee, PLAATSnamen moeten aan alle kanten vertaald worden, blijkbaar. Ik vraag mij in eerste instantie af: Waarom? In mijn optiek is daar al geen antwoord op mogelijk, maar stel dat we het proberen. Misschien is het moeilijk voor De Gemiddelde Nederlander om te bedenken of je Köln nou als Koln, Koeln, Kuln of nog weer anders uitspreekt. Okee. Er is een beperkt aantal steden die EN groot genoeg EN significant genoeg zijn EN een voldoende van dagelijks Nederlands afwijkende naam hebben, dat je zegt, okee. Dat zijn er niet veel.
Maar in het kielzog van "Keulen" zie je dan dat er ineens een soort onbeteugelbare conversiewoede ontstaat Waarin ELKE plaatsnaam maar vertaald moet worden. En ik vind dat dus totale onzin, voor minstens 99 % van de gevallen.
Tja, je kan het onzin vinden en dat ben ik ook met je eens, maar toen waren de gebruiken gewoon anders. Het gebeurt tegenwoordig minder en minder en dat is prima, maar toen was toen.
Op vrijdag 7 oktober 2016 23:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Tja, je kan het onzin vinden en dat ben ik ook met je eens, maar toen waren de gebruiken gewoon anders. Het gebeurt tegenwoordig minder en minder en dat is prima, maar toen was toen.
Oh nou ja, als dat alles is, dan is dat een prima blast from the past om bij gelegenheid afscheid van te nemen, toch?
Sterker nog er zijn in Europees verband afspraken gemaakt over bewegwijzering dat zoveel mogelijk gebruik gemaakt moet worden van de oorspronkelijke namen, maar ik weet niet of ik dat wel praktisch vind bij bijvoorbeeld København. Of Mockba.
Oh nou ja, als dat alles is, dan is dat een prima blast from the past om bij gelegenheid afscheid van te nemen, toch?
Zeker! En dat gebeurt ook veel! Er stond vroeger in Duitsland boven de wegen naar Nederland Nimweegen en Arnheim op de borden! En in Nederland Kleef maar ook daar zie je steeds vaker Cleve.
Op vrijdag 7 oktober 2016 23:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Sterker nog er zijn in Europees verband afspraken gemaakt over bewegwijzering dat zoveel mogelijk gebruik gemaakt moet worden van de oorspronkelijke namen, maar ik weet niet of ik dat wel praktisch vind bij bijvoorbeeld København. Of Mockba.
Nou ja ik vind het eigenlijk heel simpel. Als je dermate simpel bent dat "Osnabrück" zo moeilijk voor je is dat het "vertaald" moet worden tot "Osnabrugge" voordat je het ook maar kunt uitspreken, dan heb je in Osnabrück niks te zoeken en hoef je dus ook niet te weten hoe je het uitspreekt.
In Polen heeft volgens mij zo'n beetje elke plaats nog een Duitse naam. Als je op de Duitse wikipedia spoorlijnen naar Polen bekijkt staat er zo'n beetje achter elke plaats een Duitse naam tussen haakjes. Maar goed, dat wás vroeger dan ook Duits (maar schaf het aub af). In Nederland hebben we ook voor allerlei plaatsen in de grensstreek nieuwe namen bedacht toen Nederland na de oorlog een flink stuk Duitsland wilde hebben, namen als Emmelkamp, Neder-Benthem en Gulik. Uiteindelijk zijn Elten en Selfkant de enige grotere plaatsen die van 1961 tot 1969 daadwerkelijk Nederlands zijn geweest maar het eigenlijke plan was om helemaal tot de Rijn en in het noorden tot Oldenburg te gaan maar dat werd toch wel een beetje overenthousiast bevonden.
Op zaterdag 8 oktober 2016 00:03 schreef Prins_Pils het volgende: In Polen heeft volgens mij zo'n beetje elke plaats nog een Duitse naam. Als je op de Duitse wikipedia spoorlijnen naar Polen bekijkt staat er zo'n beetje achter elke plaats een Duitse naam tussen haakjes. Maar goed, dat wás vroeger dan ook Duits (maar schaf het aub af). In Nederland hebben we ook voor allerlei plaatsen in de grensstreek nieuwe namen bedacht toen Nederland na de oorlog een flink stuk Duitsland wilde hebben namen als Emmelkamp, Neder-Benthem en Gulik. Uiteindelijk zijn Elten en Selfkant de enige grotere plaatsen die van 1961 tot 1969 Nederlands zijn geweest.
ja, dat kun je ook omdraaien. Als je elke plaatsnaam in de voormalige DDR die op -ow of -itz eindigt, erkent als Pools, dan houdt Duitsland inderdaad bij het voormalige West-Duitsland op Want ja, Dat WAS vroeger ook Pools
Wat bezielt wie dan ook om daar "Aix-la-Chapelle" van te maken?
Karel de Grote chef.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ja, dat kun je ook omdraaien. Als je elke plaatsnaam in de voormalige DDR die op -ow of -itz eindigt, erkent als Pools, dan houdt Duitsland inderdaad bij het voormalige West-Duitsland op Want ja, Dat WAS vroeger ook Pools
Oh ja, een paar. Maar zeker in het oostelijke deel van de DDR eindigt alles op -ow of -itz zo'n beetje. Dat is niet voor niks hoor
Zelfs in Berlijn. Teltow, Pankow, Döberitz, Gützow, Kleinmachnow, enz etc. Ik weet inderdaad dat rond Cottbus een Poolse minderheid zit en het daarom ook wel Chozebuz ofzo wordt genoemd, maar dat het ook Pools wás? Zo leer je nog eens wat op de late vrijdagavond... Ach sowieso, dat hele land is in de loop der eeuwen constant aan de wandel geweest, volgens mij is het nu voor het eerst dat het eens 70 jaar achtereen op dezelfde plek ligt
ja, Valencijn kent ook geen hond meer, ik vond Lille wel aangenaam btw, stukken beter dan Nice/Nizza. Ik was met de tram en de metro ook nog in Toerkonje en Robaais dat in de tram werd uitgesproken als Roebee door de omroepinstallatie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zelfs in Berlijn. Teltow, Pankow, Döberitz, Gützow, Kleinmachnow, enz etc. Ik weet inderdaad dat rond Cottbus een Poolse minderheid zit en het daarom ook wel Chozebuz ofzo wordt genoemd, maar dat het ook Pools wás? Zo leer je nog eens wat op de late vrijdagavond... Ach sowieso, dat hele land is in de loop der eeuwen constant aan de wandel geweest, volgens mij is het nu voor het eerst dat het eens 70 jaar achtereen op dezelfde plek ligt
Bautzen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ja, Valencijn kent ook geen hond meer, ik vond Lille wel aangenaam btw, stukken beter dan Nice/Nizza. Ik was met de tram en de metro ook nog in Toerkonje en Robaais dat in de tram werd uitgesproken als Roebee door de omroepinstallatie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bautzen/Budy¨in en inderdaad Cottbus/Chóśebuz en Hoyerswerda/Wojerecy van de eerste en de laatste heb ik volgens mij de stationsbordjes.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bautzen/Budy¨in en inderdaad Cottbus/Chóśebuz en Hoyerswerda/Wojerecy van de eerste en de laatste heb ik volgens mij de stationsbordjes.
Ja daar heb je twee bordjes onder elkaar, beetje als in Belgistan Ken het niet uit het echt, alleen uit een führerstandsmitfahrt op yt van Cottbus naar Berlin..
Zelfs in Berlijn. Teltow, Pankow, Döberitz, Gützow, Kleinmachnow, enz etc. Ik weet inderdaad dat rond Cottbus een Poolse minderheid zit en het daarom ook wel Chozebuz ofzo wordt genoemd, maar dat het ook Pools wás? Zo leer je nog eens wat op de late vrijdagavond... Ach sowieso, dat hele land is in de loop der eeuwen constant aan de wandel geweest, volgens mij is het nu voor het eerst dat het eens 70 jaar achtereen op dezelfde plek ligt
Nou ja, van 1795 tot 1918 heeft Polen helemaal niet bestaan, en was het gebied letterlijk speelbal tussen de respectievelijke Pruisische en Russische overheersers. En toen ze na meer dan 120 jaar in 1918 EINDELIJK weer mochten bestaan kwam WO2 er nogeens overheen, waarbij o.a. Warszawa (voor de mentaal uitgedaagden: Warschau) voor 90 % strakgetrokken is. Die hebben een bloedhekel aan zowel de Duitsers ALS de Russen
Maar goed. Gaan er nog treinen heen ook? Nachttreinen al een tijd niet meer toch?
Bautzen is wel heel tof om doorheen te lopen, hoog op een rots de oude binnenstad en DDR-mosterd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nou ja, van 1795 tot 1918 heeft Polen helemaal niet bestaan, en was het gebied letterlijk speelbal tussen de respectievelijke Pruisische en Russische overheersers. En toen ze na meer dan 120 jaar in 1918 EINDELIJK weer mochten bestaan kwam WO2 er nogeens overheen, waarbij o.a. Warszawa (voor de mentaal uitgedaagden: Warschau) voor 90 % strakgetrokken is. Die hebben een bloedhekel aan zowel de Duitsers ALS de Russen
Maar goed. Gaan er nog treinen heen ook? Nachttreinen al een tijd niet meer toch?
Vanuit Wenen naar Warsawa en Krakòw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 8 oktober 2016 00:19 schreef Prins_Pils het volgende: Fles, wat vind je van Hurdegaryp/Hardegarijp? Flylân/Vlieland? Skylge/Terschelling? Ljouwert/Leeuwarden? It Hearrenfean/Heerenveen? Dat soort spul?
Interessant verhaal. Als ik mijn eigen stellingname volg is het "bek houwe: Heerenveen, Leeuwarden etc. Nederland dus Nederlands".
That said vind ik het persoonlijk best wel machtig interessant om Friesland als Buitenland te mogen beschouwen, en als het zo ver is, dan gelden hun regels natuurlijk
Net als gisteren was Abellio proefritten aan het rijden tussen Oldenzaal en Bad Bentheim. Vandaag was ook ET 25 2303 meegekomen vanuit Zwolle, waardoor er met twee gekoppelde stellen getest kon worden. Hier komen de beide stellen langs de Koppelboerweg in Oldenzaal op weg naar Bad Bentheim.
Na de foto in Oldenzaal van de Abellio FLIRT3 (en de niet geweldige foto van de terugrit in De Lutte) werd er naar Duitsland getogen om de stellen daar op de gevoelige plaat vast te leggen. Eerst kwam er echter nog iets van de andere kant: Locon 9901 met acht Euro Express Müller-rijtuigen op weg Köln via Bad Bentheim naar Alkmaar. Hier stappen de reizigers over op bussen voor een weekendje Egmond aan Zee.
De Abellio NRW FLIRT3's 2301 en 2303 maakten in totaal twee of drie retourslagen Oldenzaal-Bad Bentheim. Hier komen ze tijdens de tweede slag langs de Holter Diek in Gildehaus. Opvallend was dat alle overwegen in Duitsland beveiligd waren door een mannetje die een ketting over de weg spande ruim voordat de trein kwam. In Nederland gebeurde dit niet.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
o ja Wien, Vienna, Wiedeń je weet wel waar ze dat zeggen
gevonden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
meer als Kuifje, de Borduriërs of de Syldaviërs (dat weet ik niet meer precies) spreken overigens Vlaamse dialect uit de Marollen, dat je het maar weet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pics! en dan ga ik battlen, en drie spoorbreedtes op 1 station heb je die ook?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jenbach was ik een paar maand geleden nog. Latour de Carol ben ik nog nooit geweest
Jenbach dat wordt februari, leuk Strassburg am Mieresch, kende ik niet
Latour de Carol kende ik ook niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jenbach dat wordt februari, leuk Strassburg am Mieresch, kende ik niet
Is ook diep verstopt op het inmiddels West-Roemeense platteland. De namen dateren nog uit de tijd van de Habsburgse Dubbelmonarchie, if you know what I'm sayin'
Is ook diep verstopt op het inmiddels West-Roemeense platteland. De namen dateren nog uit de tijd van de Habsburgse Dubbelmonarchie, if you know what I'm sayin'
I know, vet onderwerp, ik heb een keer hier wat links naar documentaires over de uithoeken van het Oostenrijkse Keizerrijk waar de trein kwam gepost, supergaaf! Nu ben ik weg, was gezellig!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
[..] En toen ze na meer dan 120 jaar in 1918 EINDELIJK weer mochten bestaan kwam WO2 er nogeens overheen, waarbij o.a. Warszawa (voor de mentaal uitgedaagden: Warschau) voor 90 % strakgetrokken is. Die hebben een bloedhekel aan zowel de Duitsers ALS de Russen
Hmm. Omdat ik in februari half-half van plan ben naar Warszawa te gaan met een vriend vroeg ik me af of je daar met Duits terecht kunt of voor je eigen veiligheid toch beter Engels kunt praten.. dat laatste dus.
Interessant verhaal. Als ik mijn eigen stellingname volg is het "bek houwe: Heerenveen, Leeuwarden etc. Nederland dus Nederlands".
That said vind ik het persoonlijk best wel machtig interessant om Friesland als Buitenland te mogen beschouwen, en als het zo ver is, dan gelden hun regels natuurlijk
Door de Friese vertalingslobby op de stationsnaambordjes van de laatste jaren heb ik Hurdegaryp altijd als zodanig gekend dat ik er pas laat achter kwam dat het 'Hardegarijp' is in het Nederlands. Maar 'De Westereen' voor Zwaagwesteinde.. meh. In Standaardfries zou het ook 'De Westerein' zijn maar daar spreekt men weer een ander dialect..
Ach ja, zo was ik gisteren nog in Gilhus, aldus de plaatsnaamborden. Weliswaar onder de officiële naam, maar blijkbaar heeft men daar over de grens toch meer mee (of er zijn minder voorschriften voor die borden).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hmm. Omdat ik in februari half-half van plan ben naar Warszawa te gaan met een vriend vroeg ik me af of je daar met Duits terecht kunt of voor je eigen veiligheid toch beter Engels kunt praten.. dat laatste dus.
Ik weet niet meer of Deadlock en ik nou Duits of Engels spraken in Poznan
Hmm. Omdat ik in februari half-half van plan ben naar Warszawa te gaan met een vriend vroeg ik me af of je daar met Duits terecht kunt of voor je eigen veiligheid toch beter Engels kunt praten.. dat laatste dus.
Ja, honderd keer beter Engels dan Duits Nee, duizend keer
Hmm. Omdat ik in februari half-half van plan ben naar Warszawa te gaan met een vriend vroeg ik me af of je daar met Duits terecht kunt of voor je eigen veiligheid toch beter Engels kunt praten.. dat laatste dus.
Altijd in het Engels beginnen, bepaalde generaties spreken beter Duits en zullen dat dan wel antwoorden. Maar omdat ze een hekel aan Duitsers hebben, benaderen in het Engels
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jongens en meisjes, als ik in de reisplanner van DB of ÖBB een enkeltje Linz (Oostenrijk) - Bratislava wil hebben dan krijg ik reistijden die niet echt overeenkomen met de 120KM afstand die het volgens mij is. Linz-Wenen is 1h20m ongeveer in een aparte reis op oebb.at, maar ik wil naar het centrum van Bratislava. Als ik om 9:00 vertrek ongeveer, hoe laat kan ik er dan praktisch zijn? Iemand enig idee wat dat gaat kosten?
Op zaterdag 8 oktober 2016 16:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als het allemaal RE is dan haal ik wel een retour uit de automaat in Wenen. Lang leve Oostenrijk waar Maestro een van de betaalstandaarden is.
En cash, daar doen ze niet ze moeilijk. 200 en 500 rollen gewoon uit de automaat en je kunt er ook gewoon overal mee betalen
Ja, daarom laten we de 100'tjes wel nog circuleren maar die kan je alleen binnen bij een bank krijgen. Uit onderzoek blijkt dat iets meer dan 90% van die meuk van witwassen komt.
Ja, daarom laten we de 100'tjes wel nog circuleren maar die kan je alleen binnen bij een bank krijgen. Uit onderzoek blijkt dat iets meer dan 90% van die meuk van witwassen komt.
¤200 zit ook nog wel in sommige Rabo automaten
Tjah, zwart, wit of grijs, zonder zwart geld staat de economie stil.
Tjah, zwart, wit of grijs, zonder zwart geld staat de economie stil.
Ja. Ga eerst maar even een beetje basiskennis over economie leren en over belastingen voor je dit soort schijt als een nijlpaard met z'n staart rondbaggert.
Over 2 weken is het weer tijd voor de jaarlijkse NVBS Railquiz!
quote:
Kom ook op 22 oktober in NVBS Centraal meespelen tijdens de Railquiz! Zoals ieder jaar strijden teams in een leuke, gezellige, ongedwongen sfeer voor de wisselbokaal en de eervolle taak om de quizvragen voor volgend jaar te bedenken. Je kunt een team vormen met bijvoorbeeld vrienden of afdelingsgenoten (maximaal vier personen). Maar ook als je nog geen team hebt, kun je gewoon meedoen: we stellen dan ter plekke teams samen van willekeurige mensen. Na de teamronde is er nog een ronde waarin iedereen voor zichzelf speelt en ook daarbij zijn leuke prijzen te winnen. De quiz begint om 13 uur maar je bent vanaf 11.30 al welkom om bijvoorbeeld een kijkje te nemen in de winkel en de bibliotheek. Vooraf opgeven is niet verplicht, maar wordt wel op prijs gesteld: stuur een e-mail aan railquiz@nvbs.com en vermeld je (team)naam en het aantal spelers.
Ja maar James, wat boeit mij dat? Geen idee, maar ik zit dit jaar in de organisatie dus ik promoot het nog maar een keer.
Op zaterdag 8 oktober 2016 15:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ik om 9:00 vertrek ongeveer, hoe laat kan ik er dan praktisch zijn? Iemand enig idee wat dat gaat kosten?
Met de 9:30 IC van Linz naar Wenen, ben je om 12:22 in Bratislava hl.st. De sparschiene naar Bratislava zijn vanaf 19 euro te koop.
Wat moet ik me erbij voorstellen? Jullie weten hier altijd alles over regelgeving en technisch geneuzel maar dat zijn dus precies de dingen waar ik echt de ballen verstand van heb
Op zaterdag 8 oktober 2016 20:27 schreef Prins_Pils het volgende: Wat moet ik me erbij voorstellen? Jullie weten hier altijd alles over regelgeving en technisch geneuzel maar dat zijn dus precies de dingen waar ik echt de ballen verstand van heb
Op zaterdag 8 oktober 2016 22:02 schreef dennistd het volgende: Ik ben er sowieso bij, maar ik weet niet of de rest van het Twentse Tingeltrammetje dit jaar ook present is.
Oh ja we moeten ook nog een übergaye teamnaam bedenken.
Hee even een vraagje. Ik zit op de spoorkaart van NRW te kijken, en daarop zie ik de RB61 van Bad Bentheim, via Rheine, Osnabrück, Bünde, Herford en Brake naar Bielefeld. Nou wordt dat ding in de toekomst een trein Hengelo - Bad Bentheim - Brake, maar waarom Brake en niet nog één stationnetje door daar Bielefeld (inb4 'omdat dat niet bestaat')?
Of gaat de trein dan vanaf Osnabrück niet meer via Bünde en Herford, maar via Hesseln en Brackwede naar Bielefeld en Brake? Via leuke stationnetjes als Kloster Oesede, Halle Gerry Weberstadion en Quelle-Kupferheide?
Op zondag 9 oktober 2016 00:39 schreef James1988 het volgende: Die trein gaat naar Brake omdat hij niet naar Bielefeld kan rijden, dat bestaat namelijk niet.
Wacht effe, nu ik op de kaart heb gekeken snap ik nu pas dat ik al die tijd Brake wel serieus heb genomen omdat ik dacht 'nog één station door na Bielefeld' voor een extra verbinding met een voorstadje ofzo.. maar het is natuurlijk gewoon onderdeel van de Bielefeld-ontkenning waar echt iedereen aan meedoet
Ik voel me zo ....
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 09-10-2016 00:53:50 ]
Ja ik zie nu pas dat voor die trein Brake vóór Bielefeld ligt in plaats van erachter En van de andere kant komen zou wel heel raar zijn omdat je dan twee keer door Osnabrugge Hoofdbaanhof moet
Dus ik sta om 8:50 op het station voor een dagje NRW Valt de IC naar Enschede van 9:00 ersatzlos uit zonder ook maar één omroepbericht Ben zelfs nog even blijven wachten want misschien komt-ie toch wel onder een ander nummertje ofzo want dat is heel moeilijk om op de borden te zetten maar nee. Nou heb ik mijn rondje eens een keer gepland (doe ik normaal nooit), kan die weer de prullenbak in want het boemeltje Coesfeld-Dorsten rijdt maar één keer per twee uur op zondag Om 10:00 nog maar eens proberen..
gut gut, nou ook eens 2 keer hoor. EN geld in het spoorwegnet steken? Amerikanen worden geboren met benzine in hun aderen. OV-gebruikers worden daar niet helemaal voor vol aangezien geloof ik
Je kan een ticket automaat van de Deutsche Bahn laten vast lopen als je een Eerste klas week abbonement Essen HBF - Marseille wil kopen, kom ik net achter....
Op zondag 9 oktober 2016 09:24 schreef Prins_Pils het volgende: Dus ik sta om 8:50 op het station voor een dagje NRW Valt de IC naar Enschede van 9:00 ersatzlos uit zonder ook maar één omroepbericht Ben zelfs nog even blijven wachten want misschien komt-ie toch wel onder een ander nummertje ofzo want dat is heel moeilijk om op de borden te zetten maar nee. Nou heb ik mijn rondje eens een keer gepland (doe ik normaal nooit), kan die weer de prullenbak in want het boemeltje Coesfeld-Dorsten rijdt maar één keer per twee uur op zondag Om 10:00 nog maar eens proberen..
Ik ben nu in Essen-Steele HBF, kom je daar voorbij?
Op zondag 9 oktober 2016 12:23 schreef Darkwing_Duck het volgende: Je kan een ticket automaat van de Deutsche Bahn laten vast lopen als je een Eerste klas week abbonement Essen HBF - Marseille wil kopen, kom ik net achter....
Op zondag 9 oktober 2016 18:17 schreef greavy het volgende: Nog iemand van hier bij de SSN geweest dit weekend? Heb héél veel mensen gezien, maar van hier niet iemand herkend volgens mij.
Alleen wezen kijken op station Gouda.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Terwijl we in Nederland nog vooral een beetje aan het heen-en-weren zijn met de FLIRT3, heb ik vanmiddag al mijn derrière in een Duitsche soortgenoot mogen nestelen tijdens een ritje van Dülmen naar Haltern. Hij rijdt lekker soepel en zit uitstekend
Hier de trein in Dülmen, om 13:09. Werd verredikkeme tijd ook, na een uur vertraging door treinuitval in NL kon ik in Dülmen ook nog eens 50 ipv 15 minuten wortelschieten door een aanrijding en daarna in Haltern nog eens driekwartier, tabee leuke plannetjes.. maar was toch een mooie dag
(en hier nog een soortgenoot veertig minuten eerder de andere kant op, richting Münster. Dat de rijdraad er pal voor hangt zag ik later pas, sorry.)
Op maandag 10 oktober 2016 10:25 schreef ReisT het volgende: Geen korting krijgen terwijl je netjes in de daluren incheckt... dat vind ik niet dus logisch.
En dat alleen maar omdat NS op een handjevol stations de poortjes niet op de juiste plek heeft gezet..
Op maandag 10 oktober 2016 10:25 schreef ReisT het volgende: Geen korting krijgen terwijl je netjes in de daluren incheckt... dat vind ik niet dus logisch.
En dat alleen maar omdat NS op een handjevol stations de poortjes niet op de juiste plek heeft gezet..
Het enige wat je met je poortjes bereikt is dat -naast gekneusde ribben- de zwartrijders die nu nog zwartrijden niet alleen zwartrijden maar ook nog aggresief zijn
Op maandag 10 oktober 2016 10:25 schreef ReisT het volgende: Geen korting krijgen terwijl je netjes in de daluren incheckt... dat vind ik niet dus logisch.
En dat alleen maar omdat NS op een handjevol stations de poortjes niet op de juiste plek heeft gezet..
als het de bedoeling was dat je vanaf 9 uur korting kreeg, zou dat allemaal wel automatisch gaan he?
Het enige wat je met je poortjes bereikt is dat -naast gekneusde ribben- de zwartrijders die nu nog zwartrijden niet alleen zwartrijden maar ook nog aggresief zijn
poortjes doen helemaal niks, tenzij ze bewaakt zijn. Bliep bliep bliep en verder niks
klopt ja, maar toch. Nu zien ze een kaart met alleen maar hopjes lammenschans - cs, noi - cs en zoetermeer - oost. Dat vergeleken met mijn andere kaart waarom tussen die stations en amsterdam wordt gereden.
Een beetje systeem zou dat opmerken, maar wat dat betreft verwacht ik misschien teveel...
Op maandag 10 oktober 2016 11:15 schreef derLudolf het volgende: Maandagochtend, 11:15 het ideale moment om je tweede blikje Bacardi Cola los te trekken in de trein
wie weet heeft die knul wel donderdag-zondag nachtdienst gedraaid en heeft hij weekend.
wie weet heeft die knul wel donderdag-zondag nachtdienst gedraaid en heeft hij weekend.
Dat is niet belangrijk en dan nóg kan het gewoon niet. Mensen die voor 12:00 alcohol drinken omdat ze misschien wel net 9 maanden in Saoedi-Arabië hebben gewerkt voor Shell moeten gewoon doodgeschoten worden, net als in Saoedi-Arabië.
Het gaat o.a. over Hilversum en Sloterdijk Hemboog, verbouwd/nieuw gebouwd toen de chipkaart al in beeld was.
Hoe wilde je dat in Hemboog oplossen dan?
En bij Hilversum was de verbouwing natuurlijk nog veel ingrijpender geweest als men spoor 1 had meegenomen. Overigens heeft spoor 1 nog lange tijd op de saneringslijst gestaan dus het had zelfs kunnen zijn dat daar de hele situatie niet ontstaan zou zijn.
Dat is niet belangrijk en dan nóg kan het gewoon niet. Mensen die voor 12:00 alcohol drinken omdat ze misschien wel net 9 maanden in Saoedi-Arabië hebben gewerkt voor Shell moeten gewoon doodgeschoten worden, net als in Saoedi-Arabië.
Nee hoor, ik kan me ontzettend ergeren aan dat kleinburgerlijke gezeik. Ik ken heel veel mensen die alleen maar 's nachts werken en die dealen de hele godganse tijd met dit soort gezeik. En dat terwijl praktisch geen enkele van die zeikerds zelf zijn of haar leven wel op orde heeft. Ludolf's geroep is lekker voor de bühne maar fucking achterlijk gezever in een maatschappij waarin we de verantwoordelijk voor dit soort dingen expliciet aan de deelnemers geven, het is niet aan hem (of aan mij of jou) om daar een oordeel over te vellen want het raakt je verdomme niet eens.
Op maandag 10 oktober 2016 11:15 schreef derLudolf het volgende: Maandagochtend, 11:15 het ideale moment om je tweede blikje Bacardi Cola los te trekken in de trein
Laat m lekker... Zaterdagavond in Essen Hbf liep 3 kwart rond met een flesje Stauder...kan ook heel goed gaan...
Fles en ik zijn eens in een trein gestapt, daar zat meer bier in als passagiers, ging ook heel goed
De 'stationshal' van de Hemboog had zo gebouwd kunnen worden dat je daaruit ook direct naar perron 11/12 zou kunnen.
Voor achteraf: bruggetje bouwen naar dat andere perron.
Dat kost natuurlijk een bak geld.. Is het probleem niet eigenlijk gewoon dat NS niet overstappen in het voordeel van de reiziger wil oplossen? Dus als je buiten de spits met korting begon dat in de spits doorzetten en als je zonder korting in de spits begint het met korting afmaken na de spits. Veel goedkoper dan al die stations perfect ontwerpen en daarvoor groter, lomper en onhandiger maken.
Buiten de spits met korting beginnen en dat in de spits doorzetten, dat heeft NS nu juist wel in het voordeel van de reiziger opgelost. Alleen is er maar een kleine groep reizigers die nadeel had van de oude situatie. De groep die nadeel heeft van de nieuwe situatie is veel groter.
Valt wel mee, het is maar een korte afstand en er ligt zelfs al een bruggetje, alleen een trap naar het perron ontbreekt. Dat was overigens ook zonder poortjes een goed idee geweest.
Op maandag 10 oktober 2016 12:00 schreef ReisT het volgende: Buiten de spits met korting beginnen en dat in de spits doorzetten, dat heeft NS nu juist wel in het voordeel van de reiziger opgelost. Alleen is er maar een kleine groep reizigers die nadeel had van de oude situatie. De groep die nadeel heeft van de nieuwe situatie is veel groter.
[..]
Ik heb natuurlijk ook geen cijfers, maar slechts 40 mensen hebben sinds de invoering geklaagd erover. Dat is een heel stuk minder dan bij het dicht maken van de poortjes in Hilversum, waardoor het oorspronkelijke debat op gang kwam. Volgens het persbericht van NS profiteren rond de 20.000 reizigers van de wijziging. Het mooiste zou natuurlijk zijn als het twee kanten op werkt in het voordeel van de klant. Geen idee echter of zoiets technisch eenvoudig te realiseren is.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 10-10-2016 12:41:53 ]
Het mooiste zou natuurlijk zijn als het twee kanten op werkt in het voordeel van de klant. Geen idee echter of zoiets technisch eenvoudig te realiseren is.
Als dat te realiseren is, dan werkt het geen van beide kanten op. De NS moet tegenwoordig doorgaan voor commerciële partij, niet als filantropische instelling
40 vind je veel op een totaal van honderdduizenden voordeelurenabonnementen? Dat gaat om minder dan 0,02% van het aantal mensen als ik even uit ga van 200.000 abonnementen. En volgens mij is dat zelfs nog heel voorzichtig geschat.
Op maandag 10 oktober 2016 12:49 schreef Dr_Flash het volgende: Dat zijn de mensen die de moeite nemen om erover te gaan klagen. Dat is iets anders dan dat 199.960 mensen het dus een geweldig idee vonden.
Ja. Mijn klaagbereidheid bij NS is ook laag. Er wordt toch niets mee gedaan of het gaat met de snelheid van de poep van de familie Tokkie nadat ze per persoon een doosje norit hebben gegeten en daarna naar de All You Can Eat Chinees zijn geweest door een trechter.
Ja. Mijn klaagbereidheid bij NS is ook laag. Er wordt toch niets mee gedaan of het gaat met de snelheid van de poep van de familie Tokkie nadat ze per persoon een doosje norit hebben gegeten en daarna naar de All You Can Eat Chinees zijn geweest door een trechter.
Ja. Mijn klaagbereidheid bij NS is ook laag. Er wordt toch niets mee gedaan of het gaat met de snelheid van de poep van de familie Tokkie nadat ze per persoon een doosje norit hebben gegeten en daarna naar de All You Can Eat Chinees zijn geweest door een trechter.
Ik heb net toch een bizaren E-mail van de NS gezien. Mijn vriendin krijgt 2,50 euro van NS Extra omdat ze 7 keer met de NS heeft gereisd, met de toevoeging wat leuk!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb natuurlijk ook geen cijfers, maar slechts 40 mensen hebben sinds de invoering geklaagd erover. Dat is een heel stuk minder dan bij het dicht maken van de poortjes in Hilversum, waardoor het oorspronkelijke debat op gang kwam. Volgens het persbericht van NS profiteren rond de 20.000 reizigers van de wijziging. Het mooiste zou natuurlijk zijn als het twee kanten op werkt in het voordeel van de klant. Geen idee echter of zoiets technisch eenvoudig te realiseren is.
Natuurlijk is dat te realiseren, gewoon het minimum nemen van deze twee waarden: - korting waar je recht op hebt volgens tijdstip van inchecken - korting waar je recht op hebt rekening houdend met vorige reis
Op maandag 10 oktober 2016 12:00 schreef ReisT het volgende: Buiten de spits met korting beginnen en dat in de spits doorzetten, dat heeft NS nu juist wel in het voordeel van de reiziger opgelost. Alleen is er maar een kleine groep reizigers die nadeel had van de oude situatie. De groep die nadeel heeft van de nieuwe situatie is veel groter.
Ik denk dat jouw referentiekader is, ik denk dat het precies omgekeerde het geval is namelijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
De oude situatie was alleen nadelig als je in het dal je reis begon, en dan in de spits moest overstappen op Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Zuid, Amsterdam Bijlmer of Hilversum (dat is het lijstje dat NS noemt) en daarbij twee keer door poortjes moest. Voor die groep reizigers is de huidige situatie wel beter, maar ik kan me niet voorstellen dat het er veel zijn.
Dat lijstje van NS is wat beperkt. Sowieso zou daar Sloterdijk nog bij komen. Sittard nu al als je via de lift gaat. Den Haag CS als je niet via de hal gaat (of als het oorspronkelijke poortenplan uitgevoerd wordt). Maar ook als het WC toevallig buiten de poorten is. Of de AH to Go.
Op maandag 10 oktober 2016 13:39 schreef TemulMelvin het volgende: Dat lijstje van NS is wat beperkt. Sowieso zou daar Sloterdijk nog bij komen. Sittard nu al als je via de lift gaat. Den Haag CS als je niet via de hal gaat (of als het oorspronkelijke poortenplan uitgevoerd wordt). Maar ook als het WC toevallig buiten de poorten is. Of de AH to Go.
precies, voor de kraampjes is dit een redelijk probleem ja. Behalve rotterdam en Amsterdam cs zit het leeuwendeel buiten de poortjes.
Op maandag 10 oktober 2016 11:15 schreef derLudolf het volgende: Maandagochtend, 11:15 het ideale moment om je tweede blikje Bacardi Cola los te trekken in de trein
Gisterochtend 11:30 stapte in Legden een enorme groep mensen in die naar Dortmund gingen en het bier en de wijn vloeiden meteen rijkelijk samen met Duitse hoempa uit de speakers. Geeneens jongeren maar 40-50'ers Zuipen hoort bij het Duitsche leven Net zoals een biertje als je naar huis gaat van je werk, feierabend
Op maandag 10 oktober 2016 14:10 schreef Prins_Pils het volgende: Gisterochtend 11:30 stapte in Legden een enorme groep mensen in die naar Dortmund gingen en het bier en de wijn vloeiden meteen rijkelijk samen met Duitse hoempa uit de speakers. Geeneens jongeren maar 40-50'ers Zuipen hoort bij het Duitsche leven Net zoals een biertje als je naar huis gaat van je werk, feierabend
Ik dacht aan met Arriva naar het zuiden, dan naar Aachen (zou ook via Liége kunnen) en dan via treintjes die de meesten nog niet kennen (National Express, Abellio) weer terug?
De Friesenbrücke bij Weener is niet voor 2020 gerepareerd. Dit komt door allerlei procedures die in Duitsland gevolgd moeten worden. Een deel van de brug moet gerepareerd worden een ander deel herbouwd.
Het goede nieuws is dat er vanaf november weer naar Weener gereden kan gaan worden.
Hmmnee, dat hoeft voor mij ook niet echt. Het was leuk geweest als de Beneluxtrein via Breda was gaan rijden, maar helaas.
quote:
Op maandag 10 oktober 2016 17:25 schreef ReisT het volgende: Ik dacht aan met Arriva naar het zuiden, dan naar Aachen (zou ook via Liége kunnen) en dan via treintjes die de meesten nog niet kennen (National Express, Abellio) weer terug?
Klinkt als een goed plan. National Express lijkt me leuk om mee te pakken, en misschien nog een stukje Abellio-FLIRT meepakken op de lijn die straks doorrijdt naar Arnhem?
Ergens in een restaurant bier und schnitzel gaan verorberen mag wat mij betreft ook wel weer op de kaart. Dat eten zoals we vorig jaar deden vond ik erg leuk
National Express rijdt op twee routes: RE7 Rheine – Münster – Hamm – Wuppertal – Solingen – Köln – Krefeld RB 48 Wuppertal-Oberbarmen – Solingen – Köln – Bonn-Mehlem
Abellio gaat rijden op de RE19 Düsseldorf - Emmerich (- Arnhem), de stoptrein Wesel - Bocholt (RB32) en de Rhein-Niers-Bahn (Wesel - Mönchengladbach, RB35).
[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 10-10-2016 19:00:58 (Ik was er nog eentje vergeten) ]
Op maandag 10 oktober 2016 17:25 schreef ReisT het volgende: Ik dacht aan met Arriva naar het zuiden, dan naar Aachen (zou ook via Liége kunnen) en dan via treintjes die de meesten nog niet kennen (National Express, Abellio) weer terug?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik kom net uit de trein, dik uur in een gangpad moeten staan tussen allerlei mensen omdat men te beroerd is om ruimte te maken door hun tas(sen) op de zitplaats neer te zetten en ik te weinig ballen heb om mensen daarop aan te spreken.
Het is 30 km, heb je haast James? EuregioTicket is daar geldig btw
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zag "180 minuten" op die pagina en ik werd al bang dat het weer zo'n zit zou worden als twee jaar terug van Keulen naar Trier, maar dat bleek het Takt te zijn
Eigenlijk lijkt het me wel een leuke route! Misschien kunnen we iets doen zoals Heerlen - Aken - Düren - Euskirchen - Bonn, maar dan zijn we pas op de helft van de dag
Ik zag "180 minuten" op die pagina en ik werd al bang dat het weer zo'n zit zou worden als twee jaar terug van Keulen naar Trier, maar dat bleek het Takt te zijn
Eigenlijk lijkt het me wel een leuke route! Misschien kunnen we iets doen zoals Heerlen - Aken - Düren - Euskirchen - Bonn, maar dan zijn we pas op de helft van de dag
Rondje Eschweiler kan er nog bij, volgens mij kan dat nu, je moet er wel komen btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Na Bonn zou je kunnen afzakken naar Koblenz via de linker-Rheinstrecke en dan terug via de rechter-Rheinstrecke, maar daar moet je maar net zin in hebben.
En daarbij: Koblenz ligt net niet meer in NRW dus moet je een SWT hebben (als we daarvan gebruik maken tenminste).
Op maandag 10 oktober 2016 19:28 schreef James1988 het volgende: Na Bonn zou je kunnen afzakken naar Koblenz via de linker-Rheinstrecke en dan terug via de rechter-Rheinstrecke, maar daar moet je maar net zin in hebben.
En daarbij: Koblenz ligt net niet meer in NRW dus moet je een SWT hebben (als we daarvan gebruik maken tenminste).
Ben deze zomer nog in Koblenz geweest
Bonn is wel tof, in het Haus der Geschichte staat de wagon van Goering (toegang gratis).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Voor de ov-chipkaart reisde ik met een actiekaartje (geldig na 9u). Voor Enschede-Hengelo kocht ik dan een los kaartje, aangezien dat deel voor 9u was.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 10 oktober 2016 19:21 schreef 0906 het volgende: Ik kom net uit de trein, dik uur in een gangpad moeten staan tussen allerlei mensen omdat men te beroerd is om ruimte te maken door hun tas(sen) op de zitplaats neer te zetten en ik te weinig ballen heb om mensen daarop aan te spreken.
Ik kijk altijd met een boze blik, vaak is dat voldoende, zo niet, spreek ik ze er op aan, is dat nog niet genoeg, help ik ze een handje
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op maandag 10 oktober 2016 20:16 schreef Salatrel het volgende: Ze hebben gewoon een exploit gedicht. Je gaat maar lekker een half uurtje later op pad als je met korting wil reizen
Dat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Een kleine groep reizigers koos ervoor om, als zij incheckten in de spits, na de spits uit te stappen. Op dat moment kon worden uitgecheckt en weer ingecheckt. Het vervolg van hun treinreis reisden zij weer met korting. Dat kan niet meer, omdat het moment van de eerste check-in het tarief van een reis bepaalt."
Ja, haal ff een anonieme kaart, is toch vol tarief dus dan kan je daar op reizen. Boeiend. Ga je door poortjes dan pak je je persoonlijke bij het herinchecken.
Zullen er ook niet veel mensen denken "ik begin wel wat later met werken, dat scheelt mij 40%" maar nu met deze regel zouden ze dan bv nóg een halfuur later moeten beginnen. Dat is misschien niet mogelijk waardoor deze groep denk, tjah, als ik toch de volle mep betaal ga ik wel helemaal in de spits reizen.
Op maandag 10 oktober 2016 20:16 schreef Salatrel het volgende: Ze hebben gewoon een exploit gedicht. Je gaat maar lekker een half uurtje later op pad als je met korting wil reizen
Nee, NS verzint hier eigenhandig regeltjes en probeert en passant ook nog eens het verleden te herschrijven.
"Vroeger" kon je inderdaad één kaartje uit de automaat trekken voor de hele reis, maar je kon ook uitzoeken vanaf welk station je met korting kon reizen als je voor 9:00 vertrok en na 9:00 aan zou komen. Je was de langeafstandskorting dan wel deels kwijt, maar het kon. Zeker op langere afstanden was dit interessant.
De OV-chipkaart maakte dit al moeilijker, omdat je fysiek de trein uit moet om uit en opnieuw in te checken. Daardoor krijgen veel reizigers al een stop-en-go-penalty te verduren. Nu wordt dat nog eens onnodig verlengd met 35 minuten.
De communicatie van NS was ook nog eens uitermate karig: op de website stond er amper iets over, op de productpagina's staat nog altijd niet genoemd welke beperkingen gelden bij overstappen, de algemene voorwaarden zijn ambigu en van communicatie via bijvoorbeeld affiches was helemaal geen sprake.
Nee, dit is geen gevalletje van 'een exploit dichten'. Er was namelijk geen sprake van een exploit. Dit is gewoon wederom een geval van NS die de reizigers naait
De communicatie van NS was ook nog eens uitermate karig: op de website stond er amper iets over, op de productpagina's staat nog altijd niet genoemd welke beperkingen gelden bij overstappen, de algemene voorwaarden zijn ambigu en van communicatie via bijvoorbeeld affiches was helemaal geen sprake.
Op maandag 10 oktober 2016 20:43 schreef James1988 het volgende: Bij sommige bedrijven kan dat, maar er zijn nog altijd genoeg kantoren waar je om 9:00 wordt verwacht.
Daarom liggen er ook vier stroken asfalt op de A2 tussen Utrecht en Den Bosch, waar iedereen alsnog vrolijk aanschuift.
Ik bedoel dus dat mensen nu nog wel om zeg kwart voor 10 mogen beginnen maar dat na 10u eigenlijk ongewenst is of dat het dan niet meer mogelijk is je uren te draaien omdat de toko dicht gaat.
Dat die mensen dan zoiets hebben van "als ik toch de volle mep betaal begin ik wel om 8u, kan ik lekker op tijd maar huis."
Ik bedoel dus dat mensen nu nog wel om zeg kwart voor 10 mogen beginnen maar dat na 10u eigenlijk ongewenst is of dat het dan niet meer mogelijk is je uren te draaien omdat de toko dicht gaat.
Dat die mensen dan zoiets hebben van "als ik toch de volle mep betaal begin ik wel om 8u, kan ik lekker op tijd maar huis."
Sowieso nondiscussie. Elke werkende Nederlander krijgt reiskostenvergoeding.
Maar als het een brug in de lijn Hannover-Berlijn geweest was had het echt niet zo lang geduurd hoor...
Typische huil reactie. Weener - Leer is gewoon een verbinding waar niemand naar kraait, hooguit 500 mensen per dag. Hannover - berlijn praat je over 50-voudige of meer
Op maandag 10 oktober 2016 20:55 schreef James1988 het volgende: Dat zal vast wel gaan gebeuren. Of die mensen stappen in de auto (want de trein zit om 8:00 stampvol) en dan is NS klanten kwijt.
Dat NS niet kan zeggen hoeveel mensen hierdoor gedupeerd zijn is ook weer tekenend. Men heeft echt geen flauw idee wat ze gedaan hebben lijkt het wel.
Als je met de auto kan hadden ze dat vast al gedaan, en in de spits is de auto ook niet zo fijn. Fileverliesuren stijgen momenteel aanzienlijk.