abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165814300
Hallo. :W

Die ombudsman of ombudsvrouw eigenlijk laatst bij Pauw, man man.

Ik heb het 'onderzoek' gelezen, wat een vodje.

Uit een eerder 'onderzoek':

''In juli 2014 kwam de rechtbank Amsterdam tot de conclusie dat de intocht van Sint en Zwarte Piet inbreuk maakt op het privéleven van zwarte mensen. „Met name de rol van knecht en het uiterlijk en gedrag van Zwarte Piet leiden immers tot het beeld dat zwarte mensen ondergeschikt en dom zijn”.

Wat is dit voor bullshit, ''Met name de rol van knecht en het uiterlijk en gedrag van Zwarte Piet leiden immers tot het beeld dat zwarte mensen ondergeschikt en dom zijn”. 8)7

Want ZP is dom en ondergeschikt en daarom zijn automatisch alle zwarte mensen dom, ofzo. 8)7

Klacht: ''onderzoeken''.

[ Bericht 0% gewijzigd door BoneThugss op 07-10-2016 18:01:23 ]
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165814362
Terechte klacht, waarom mogen zwarten mensen niet dom zijn en waarom mag zwarte piet niet zwart zijn? Slaat volkomen nergens op, waarom is dan de kerstman niet racistisch?
pi_165814399
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 17:48 schreef 6star6lord6 het volgende:
Terechte klacht, waarom mogen zwarten mensen niet dom zijn en waarom mag zwarte piet niet zwart zijn? Slaat volkomen nergens op, waarom is dan de kerstman niet racistisch?
Dit vodje van een 'onderzoek' kan wmb per direct de prullenbak in.

Waarom zou ZP in godsnaam dom en ondergeschikt zijn, dat is al gelogen, maar om het helemaal compleet te maken zijn alle zwarte mensen dan dom ofzo. Man man, wat een 'logica'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_165815304
Denk toch echt dat de mensen van de rechtbank van Amsterdam wat meer weten dan jij.
:)
pi_165815316
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:39 schreef BalotelliFan het volgende:
Denk toch echt dat de mensen van de rechtbank van Amsterdam wat meer weten dan jij.
In dit geval, zeer zeker niet. _O-
pi_165815332
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

In dit geval, zeer zeker niet. _O-
Want? Wat is jouw basis voor de aanname dat dit onderzoek een vodje is?
pi_165815432
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:41 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Want? Wat is jouw basis voor de aanname dat dit onderzoek een vodje is?
Dat 'onderzoek' is gehouden onder bijna alleen maar zwarte kinderen.

En dan hebben 'ze' nog het lef om dit serieus te presenteren.

Dit was geen onderzoek maar een 'onderzoek' om de eigen 'mening' te kunnen bevestigen.
pi_165815515
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat 'onderzoek' is gehouden onder bijna alleen maar zwarte kinderen.

En dan hebben 'ze' nog het lef om dit serieus te presenteren.

Dit was geen onderzoek maar een 'onderzoek' om de eigen 'mening' te kunnen bevestigen.
1. Waarom zou de waarde van het onderzoek verminderd worden doordat de kinderen hypothetisch zwart zouden zijn?
2. Je mag toch hopen dat de Nederlandse overheid meer integriteit heeft dan het opstellen van 'flut-onderzoekjes' puur zodat ze hun eigen mening kunnen versterken? Althans, dat geloof ik.
pi_165815671
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:52 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

1. Waarom zou de waarde van het onderzoek verminderd worden doordat de kinderen hypothetisch zwart zouden zijn?
2. Je mag toch hopen dat de Nederlandse overheid meer integriteit heeft dan het opstellen van 'flut-onderzoekjes' puur zodat ze hun eigen mening kunnen versterken? Althans, dat geloof ik.
1. Omdat ik net zo goed naar een blanke christelijke school kan gaan en alleen 'kinderen' naar mijn eigen mening kan vragen, zo kan ik ook een 'onderzoek' maken.

2. Dat mag ik hopen ja, het zou wat mal zijn als dat niet zo zou zijn, helaas gebeurt het. :D
pi_165815837
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

1. Omdat ik net zo goed naar een blanke christelijke school kan gaan en alleen 'kinderen' naar mijn eigen mening kan vragen, zo kan ik ook een 'onderzoek' maken.

2. Dat mag ik hopen ja, het zou wat mal zijn als dat niet zo zou zijn, helaas gebeurt het. :D
quote:
De Kinderombudsman heeft in september 2016 een aantal gesprekken gevoerd met witte en
gekleurde kinderen over de kwestie Zwarte Piet. Het betreft geen representatieve groep. De
verhalen van deze kinderen kunnen als indicatief beschouwd worden en geven een indruk van wat
kinderen in Nederland hierover te zeggen hebben.
Deze kinderen (leeftijd: 10-16 jaar) hebben het volgende gezegd over hun ervaring met Zwarte Piet
en hun gedachten over het Sinterklaasfeest:
Verschillende gekleurde kinderen vertellen gedurende het hele jaar op verschillende momenten
discriminatie te ervaren vanwege hun huidskleur en te worden uitgescholden. Rond de
Sinterklaastijd wordt het erger. Een dertienjarige jongen vertelt dat er met pepernoten naar hem is
gegooid en dat hij zwarte aap en Zwarte Piet is genoemd.
Een ander kind vertelt dat er in
Sinterklaastijd op school een filmpje werd vertoond van stelende en plunderende pieten. "Die
zwarten zijn dieven", zei de meester en hij vertelt dat iedereen hem aankeek.
Een kind vertelt het voorbeeld van een moeder die tegen haar dochtertje zegt: "Kijk een Zwarte piet", wijzend naar het
betreffende kind.
Ook is er het voorbeeld van een gekleurd kind dat per post van een anonieme
afzender rode schmink ontving en creoolse oorbellen in kinderverpakking. De jongen vertelt zich
angstig en onveilig te voelen omdat de afzender blijkbaar weet waar hij woont
. "Ik werd er een
beetje depressief van en durfde niet meer naar school". Een aantal kinderen zegt Zwarte Piet te
associëren met slavernij: "Sinterklaas zit op het paard en is altijd hoger" en "Zwarte Piet heeft het
pakje aan uit de slaventijd".
Veel kinderen vertellen dat ouders en andere volwassenen een grote rol hebben in hoe de discussie
gevoerd wordt. "Het komt van de school af en van de ouders" vertelt een jongen van 10 jaar. En "als
de ouders en de school het goed gaan doen, dan gaan de kinderen het ook goed doen". Kinderen
geven aan last te hebben van de discussie zoals die door ouders gevoerd wordt. Verschillende
kinderen geven aan de gedachten van ouders wel te begrijpen maar vinden dat ze hun kind er niet in
moeten meetrekken. Ze vinden het belachelijk dat volwassenen er ruzie over maken.
"Volwassenen
moeten normaal doen en niet iets in kinderen hun hoofd stoppen" vertelt een jongen van 15 jaar.
Een andere jongen vertelt "vroeger merkte ik het niet maar nu volwassenen er steeds over beginnen
is het meer beledigend". "Er zijn belangrijkere zaken dan Zwarte Piet", zegt een andere jongen van 15
jaar.
Zowel kinderen en jongeren die gediscrimineerd worden als zij die niet gediscrimineerd worden,
vinden dat het Sinterklaasfeest gevierd moet worden.
De kinderen die zich gediscrimineerd voelen
vertellen dat het feest zelf veel goed maakt, omdat je cadeautjes krijgt, vanwege de surprises en de
gedichten. Maar de combinatie van hoe Zwarte Piet er nu uit ziet en zich gedraagt vinden ze echt niet
leuk. Kinderen en jongeren zijn het er over eens dat het voor iedereen leuk moet zijn. Alle jongeren
met wie is gesproken vinden dat het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast moet worden als er kinderen
en jongeren zijn die zich door z’n huidige uiterlijk gediscrimineerd voelen.
"Het feest moet voor
iedereen leuk zijn en het is belachelijk om hier ruzie over te maken" zegt een jongen van 15 jaar.
Kinderen en jongeren vinden overwegend dat de ouders, school en de kinderen samen moeten
afspreken hoe Zwarte Piet er uit moet gaan zien. Een meisje vindt dat Zwarte Piet andere kleding
moet gaan dragen. De overige kinderen vinden dat verschillende kleuren pieten, pieten met zwarte
vegen in hun gezicht of een piet die een beetje minder zwart is, goede alternatieven. De gouden
oorringen, het kroeshaar en de rode lippen zouden volgens de meeste kinderen moeten verdwijnen.
Kinderen vinden dat de discussie over de aanpassing van Zwarte Piet ook met hen gevoerd moet
worden. Ook gediscrimineerde kinderen willen het feest vieren en willen meedenken over hoe het
voor iedereen leuk is.
bron: https://www.dekinderombud(...)%20Zwarte%20Piet.pdf
pi_165815957
quote:
Dat weet ik allemaal, hij is oa uitgescholden voor 'zwarte aap'. En gister was er een kind dat uitgescholden was voor 'brillenjood', en nu?
pi_165816051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal, hij is oa uitgescholden voor 'zwarte aap'. En gister was er een kind dat uitgescholden was voor 'brillenjood', en nu?
Jouw claim dat de onderzoeksgroep niet representatief zou zijn, is daarmee verworpen. Het onderzoek is dus niet gebaseerd op 'onzin'. Wat achterlijk zeg, dat je het gepest worden van kinderen goed probeert te praten. Tuurlijk zal dat niet ineens stoppen door een verandering aan het sinterklaasfeest, maar het zal zeker minder frequent zijn.
pi_165816343
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:39 schreef BalotelliFan het volgende:
Deze TS is zo kkdom dat hij zich dat echt niet gaat realiseren joh :')
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:31:54 #14
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_165816494
Ik haat zwarte piet om dit gezeik
pi_165816682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:16 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Wat achterlijk zeg, dat je het gepest worden van kinderen goed probeert te praten.
Dat is mijn hele punt toch niet vent.
pi_165816716
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Lees het 'rapport', henk.
pi_165816808
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is mijn hele punt toch niet vent.
Nee, jouw punt is dat dit onderzoek niet op een goede proefgroep is uitgevoerd, wat compleet onzin is.
pi_165817000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:42 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]
Ja, want het 'onderzoek' staat vol met feiten. :')

''Hoe Zwarte Piet er dan wél zou moeten uitzien, vertelt de Kinderombudsman niet. Lekker makkelijk, kritiek uiten zonder oplossingen te bieden. De 56-jarige Kalverboer meent te kunnen spreken namens alle kinderen, zo blijkt uit haar rapport. Kennelijk weet ze precies hoe alle Nederlandse kinderen Zwarte Piet ervaren:''

Lees dit:

http://www.dagelijksestan(...)d-met-kinderrechten/
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:50:01 #19
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_165817038
Ik ben ook ondergeschikt aan mijn werkgever maar we zijn beide blank dus dan mag het. :(
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_165817068
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:50 schreef Catkiller het volgende:
Ik ben ook ondergeschikt aan mijn werkgever maar we zijn beide blank dus dan mag het. :(
Racisme!
pi_165817264
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:48 schreef BoneThugss het volgende:

''Hoe Zwarte Piet er dan wél zou moeten uitzien, vertelt de Kinderombudsman niet. Lekker makkelijk, kritiek uiten zonder oplossingen te bieden. De 56-jarige Kalverboer meent te kunnen spreken namens alle kinderen, zo blijkt uit haar rapport. Kennelijk weet ze precies hoe alle Nederlandse kinderen Zwarte Piet ervaren:''
Zonder een oplossing te bieden, kan je toch best een probleem aanduiden? Stel dat een huis op instorten staat, dan weet ik toch dat het fout is, zonder dat ik weet hoe ik het kan oplossen?
Daarnaast is het doel van een zodanig onderzoek om een algemeen beeld te krijgen en wordt daar tijdens het onderzoek rekening mee gehouden.
pi_165817357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:59 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Om een algemeen beeld te krijgen en wordt daar tijdens het onderzoek rekening mee gehouden.
Ja hoor, haha. :D

Nee, dit soort racistische figuren moeten we niet alleen in onze samenleving laten rondlopen, haha. :D
pi_165828081
Jezus Christus wat is deze TS achterlijk. :|W
pi_165828276
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:32 schreef Oberkullie het volgende:

Verklaar je nader.
pi_165828560
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:58 schreef Fatoeman het volgende:
Ja, terechte klacht
_O_
pi_165828601
Plas is geel, stront is bruin en sperma is wit. Sorry aziaten en kleurlingen.
pi_165839661
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 10:32 schreef Argo het volgende:
Plas is geel, stront is bruin en sperma is wit. Sorry aziaten en kleurlingen.
Moest lachen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')