abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165784181
Zag deze vraag ooit langskomen op Reddit en vond het wel een leuke vraag. ELI5 = explain like I'm 5 = leg uit in heel begrijpelijke taal.

Leg dus in heel begrijpelijke taal uit waar je eindstuk over ging en wat de conclusie is.

Voor mij: in de chemische industrie moeten werknemers gemaakte fouten melden, zodat ervan geleerd kan worden en ongelukken voorkomen kunnen worden. Bij ons bedrijf meldden werknemers te weinig hun fouten, wat is daar de oorzaak van? Antwoord: het kost best veel tijd en ze hadden niet het idee dat het bedrijf ook echt wat met de meldingen deed.
pi_165784292
maar wat wil je met dit topic?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_165784484
Hoe sneller je gaat hoe langzamer je oud wordt en hoe sneller je gaat hoe platter je er uit ziet.
pi_165784486
TS wil weten waar je profielwerkstuk / afstudeeronderzoek / scriptie over ging.
pi_165784742
Wat een leuk topicidee. Dit kunnen is best belangrijk!

Mijn proefschrift: Als mensen geen werk hebben moeten ze van de baas van het land naar werk zoeken. En als ze dat niet doen, of niet goed genoeg, dan krijgen ze straf. Maar vaak is dat niet helemaal eerlijk en is het heel moeilijk voor die mensen om werk te vinden. Ik Wil graag weten waarom dat precies niet eerlijk is zodat de baas van het land de lieve mensen niet onnodig straft.

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 06-10-2016 10:02:46 ]
Ja doei.
pi_165785439
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 08:39 schreef VenusFlyTrap het volgende:
TS wil weten waar je profielwerkstuk / afstudeeronderzoek / scriptie over ging.
Inderdaad, en dan heel simpel uitgelegd zodat mensen buiten je vakgebied het ook begrijpen.
pi_165785478
Ik kijk naar mensen die het geld van bedrijven controleren, en hoe streng ze dit doen.
Ik hoop te zien dat wanneer mensen vanuit die bedrijven daar meer toezicht op houden, de mensen die moeten controleren dit strenger zullen doen. Ook hoop ik te zien dat als er meer uren in dit controleren zitten, de mensen ook strenger worden.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_165785599
Leuk topic idd. :Y Weet niet of ik het kan, maar ik zal het proberen.

Ik doe momenteel onderzoek naar gist, wat je kan beschouwen als een fabriek. Met deze fabriek willen we graag alternatieven maken voor fossiele brandstoffen, het liefste uit afval van de landbouw (delen van planten die je niet eet). Alle juiste apparatuur om deze alternatieve brandstoffen te maken staat al in de fabriek, maar de deur naar de fabriek is niet groot genoeg. Hierdoor kan er niet genoeg afval binnenkomen en wordt er niet genoeg brandstof gemaakt. Door te sleutelen aan het DNA (blauwdruk) van gist probeer ik deze deur groter te maken zodat er genoeg afval binnen kan komen en je een mooie productie hebt.

Hoop dat het zo duidelijk is. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_165785680
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:12 schreef Rezania het volgende:
Leuk topic idd. :Y Weet niet of ik het kan, maar ik zal het proberen.

Ik doe momenteel onderzoek naar gist, wat je kan beschouwen als een fabriek. Met deze fabriek willen we graag alternatieven maken voor fossiele brandstoffen, het liefste uit afval van de landbouw (delen van planten die je niet eet). Alle juiste apparatuur om deze alternatieve brandstoffen te maken staat al in de fabriek, maar de deur naar de fabriek is niet groot genoeg. Hierdoor kan er niet genoeg afval binnenkomen en wordt er niet genoeg brandstof gemaakt. Door te sleutelen aan het DNA (blauwdruk) van gist probeer ik deze deur groter te maken zodat er genoeg afval binnen kan komen en je een mooie productie hebt.

Hoop dat het zo duidelijk is. :)
Wat zijn fossiele brandstoffen? Wat is DNA? Wat is een blauwdruk? ;) [/kindvan5] #ikben5watisdit
Ja doei.
pi_165785712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat zijn fossiele brandstoffen? Wat is DNA? Wat is een blauwdruk? ;) [/kindvan5] #ikben5watisdit
ELI5 is niet echt voor 5-jarigen gelukkig, ook niet op Reddit. Aan een echt kind van 5 zou ik het niet eens proberen uit te leggen, want dat lukt me niet. Ja, ik werk op een lab en draag een witte lange jas, daar komt het dan op neer. :P
pi_165785729
Ook een kind van 12 hoeft niet per se te weten wat DNA en fossiele brandstoffen zijn :)
Ja doei.
pi_165785741
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ook een kind van 12 hoeft niet per se te weten wat DNA en fossiele brandstoffen zijn :)
Ik mag hopen dat een kind van 12 biologie en aardrijkskunde op de basisschool heeft gehad.
pi_165785767
Mjin punt is: als je het écht simpel uit wilt leggen dan zijn er veel jonge mensen die deze dingen niet snappen.
Ja doei.
pi_165785808
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
Mjin punt is: als je het écht simpel uit wilt leggen dan zijn er veel jonge mensen die deze dingen niet snappen.
Dat snap ik, en ik durf ook wel toe te geven dat ik het dan waarschijnlijk niet goed genoeg uit kan leggen. Gelukkig boeit het kinderen sowieso niks. Simpele communicatie met volwassenen die niet in het vakgebied zitten is veel belangrijker. Ik mag hopen dat ze die uitleg wel snappen. :P
pi_165785841
Ik denk dat 't juist heel leuk is om het zo jong mogelijke kinderen uit te leggen, om ze zo enthousiast te maken om dingen te willen ontdekken en zelf willen proberen O+
Ja doei.
pi_165785874
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat 't juist heel leuk is om het zo jong mogelijke kinderen uit te leggen, om ze zo enthousiast te maken om dingen te willen ontdekken en zelf willen proberen O+
Dat is waar, maar gaat sowieso beter met praktijk dan theorie. Opleiding gaat ook scholen af om een soort practicummiddag te organiseren. Kinderen vinden het erg leuk.
pi_165785932
Nobelprijswinnaar legde gisteren topology/topological invariance uit met een cinnamon bun een bagel en een pretzel O+

https://www.theguardian.c(...)zel-to-explain-video
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')