Met een schuld van 550 miljardquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Ziehier een bericht uit één van de rijkste landen van de wereld.
De tijd om terug te betalen is nog niet gekomen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kijk eens naar buiten... je zou het niet zeggen.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Is het niet raar dat senioren daar geen warme maaltijd meer krijgen in het weekend?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:23 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De tijd om terug te betalen is nog niet gekomen.
Het is een schande. Om je kapot te schamen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Ziehier een bericht uit één van de rijkste landen van de wereld.
Ga dan ook gewoon dood, mens. Door dit soort figuren is de zorg onbetaalbaar geworden.quote:Eén van de boze bewoners is de 99-jarige mevrouw Van der Aart.
Het antwoord staat een post boven jequote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat moeten die mensen doen? Verhuizen??
Wat ik wil zeggen is 1) we zijn helemaal niet rijk, we leven op de pof en 2) een euro kun je maar 1 x uitgeven dus het is een kwestie van prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Is het niet raar dat senioren daar geen warme maaltijd meer krijgen in het weekend?
Moet ik hier nog op antwoorden?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:34 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is 1) we zijn helemaal niet rijk, we leven op de pof en 2) een euro kun je maar 1 x uitgeven dus het is een kwestie van prioriteiten stellen.
Als je voor mensen zorgt die zelf niet sterk meer zijn dan moet je dubbel zo goed opletten. Want ze piepen niet zo snel of ze kunnen niet zo snel piepen.quote:
Dit maakt het toch wel anders. Ik dacht dat het echt om een bejaardentehuis ging, maar kennelijk is het een losstaand restaurant dat zich richt op de ouderen in de wijk. Als die mensen nog quasi zelfstandig wonen lijkt het me niet zo'n punt - dan kunnen ze in het weekend waarschijnlijk ook wel op een andere manier warm eten. Alleen niet allemaal samen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Even op hun site gekeken, van Palet Welzijn. Altijd schitterende namen maar de uitvoering is zo brak. Dit staat er:
De Wijkrestaurants
U heeft er ongetwijfeld van gehoord Eetcafé Meerzicht (Albrandswaard 1) en Eetcafé de Leyens, (Gondelkade 33) in Zoetermeer. Leuke en vooral gezellige gelegen eetcafés in het centrum van de wijken Meerzicht en de Leyens. Beide eetcafés vormen het kloppend hart in deze wijken. Het zijn ontmoetingsplekken voor bewoners van het aangrenzend wooncomplex. Het zijn vooral ook ontmoetingsplekken voor de wijkbewoners uit de omliggende wijken Meerzicht en de Leyens. Beide restaurants zijn te beschouwen als een soort “wijkhuiskamer”.
Hahahahaa. En dus gaan ze in het weekend dicht!
Wat heeft dat er mee te maken? Een staatsschuld druk je uit in procenten van het BBP aangezien het absolute bedrag geen fuck zegt. Nederland zit op 62% en dat is prima.quote:
Rijk, rijk , rijk, rijkquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Een staatsschuld druk je uit in procenten van het BBP aangezien het absolute bedrag geen fuck zegt. Nederland zit op 62% en dat is prima.
Je drukt het uit in percentages omdat iemand met een schuld van 1000 euro met een inkomen van 100.000 euro er veel beter voor staat dan iemand met een schuld van 1000 en een inkomen van 10.000.
1000 euro schuld zegt vrij weinig.
Nederland doet het zelfs zo goed dat ze op kortlopende leningen geld toe krijgen. Rente op de staatsschuld kost ons minder dan Defensie, zelfs na die bezuinigingen. Wil je daar een deuk inslaan, zeg 1 miljard minder rente per jaar moet je 100 miljard aflossen.
Nederland is rijk.
Dan ga je warm etenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:06 schreef MisterCe het volgende:
ZOETERMEER - Bewoners van twee zorgcentra aan de Gondelkade en de Albrandswaard in Zoetermeer zijn boos omdat ze in de weekeinden geen warme maaltijden meer krijgen in het restaurant. Palet Welzijn, de organisatie die deze maaltijden bezorgt, zegt gedwongen te moeten bezuinigen op de maaltijden omdat het niet meer rendabel is.
Eén van de boze bewoners is de 99-jarige mevrouw Van der Aart. Zij woont in het zorgcentrum aan de Gondelkade en ze krijgt geen warm eten meer op zaterdag en zondag. 'Ik hoop dat ik toch weer warm eten krijg, want ik houd van warm eten', zegt ze tegen Radio 1.
Dan heb je gewoon kutkinderen, als ze het teveel gedoe is om je moeder op zondag mee te laten eten.quote:Mevrouw Van der Aart heeft het afgelopen weekend bij één van haar negen kinderen gegeten. 'Als je veel kinderen hebt en die wonen een beetje in de buurt dan is dat natuurlijk geen probleem. Maar niet iedereen heeft kinderen of kinderen die de gelegenheid hebben om hun ouders in huis te halen', vertelt haar zoon Peter van der Aart.
Dan gaan ze daar zitten en bestellen ze een pizza. Of om de hoek in de snackbar.quote:Sociale aspect
'Het wereldje van al die oudere mensen is erg klein', gaat Peter verder. 'Dat beperkt zich tot de mensen die ze kennen. En waar zie je de mensen? Dat is natuurlijk in het restaurant en niet op hun eigen kamer. Dat restaurant is voor die mensen heel belangrijk geworden.'
'Je kunt wel zeggen: we hebben gezonde magnetronmaaltijden, maar je zit dan aan je eigen keukentafel te eten. Het gaat niet alleen om de maaltijd, maar om het sociale contact. Vooral in het weekend valt dat nu dus weg.'
Restaurant wel open
Palet Welzijn laat weten dat het besluit genomen moest worden omdat de kosten voor het personeel te hoog waren en de omzet in het weekend te laag. Overigens benadrukt een woordvoerder dat alleen de keuken dicht is in het weekend. Het pand is wel open, waardoor de bewoners ook in het weekend daar kunnen afspreken.
Vroeger klaagde die lui altijd al dat we op school te luidruchtig waren. Irritant volk.quote:http://www.omroepwest.nl/(...)-meer-in-het-weekend
Maar gelukkig gaat het erg goed met Nederland. En koud eten is ook voedzaam denk ik dan maar.
Is dat nou leuk, de hele dag het internet afstruinen, op zoek naar berichten die het failliet van Nederland aan moeten tonen?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Rijk, rijk , rijk, rijk
Geen gezeik, wij zijn rijk
Oh wat zijn wij rijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |